Skocz do zawartości
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble

Szkaradny's

  • wpisy
    3
  • komentarz
    1
  • wyświetleń
    190

O blogu

Wrzucam tu wszystko co mnie inspiruje, pobudza i pozwala rozwijać. Wszystko w jakimś stopniu sprawdziłem i doświadczyłem. Mój mindset, moje aktywności. 

Droga wyjścia z matrixa, wyjścia z depresji, droga do wolności, spokoju ducha i harmonii ....mimo wszystko.

Wpisy na tym blogu

Szkaradny

Dziś będzie krótko ;) 

 

Dziś będzie luźno i spontanicznie. Tak blogowo. 

 

Ano spędziłem aktywnie dzień, już 18h działam jak nakręcony. Mam warunki bo wszyscy opuścili gniazdo na weekend i zostałem sam. Większość czasu przy kompie - szlifuję programowanie - w tle leci muzyczka, yt podsuwa mi sam sugerowane kawałki.... w końcu usłyszałem kawałek młodego koleżki - Zeusa i wspomnienia odżyły. Kilka lat temu mocne wrażenie zrobił na mnie jego numer Hipotermia - osobiste wyznanie o bezsilności, depresji, wkurwie i myślach samobójczych młodego człowieka. Bardzo się wtedy utożsamiałem z podobnymi stanami - dynamiczna muza i przekaz trafiał do mnie jak mało który. Słuchałem tego kawałka w kółko. Zastanawiałem się, czy Zeus skończy jak Kurt Cobain. Ponure to były czasy. Tydzień temu robiąc porządki znalazłem moje zapiski z tych czasów. 

Oto one: 

=================================================

 

Nie wiadomo kiedy i  jak dokarmia się tego robaka. Dorzuca się mu pożywkę i roją się coraz kształtniejsze myśli o życiu, o parszywym życiu i własnej chujowości, bezsilności, głupocie, marnocie, naiwności i parszywości. Jeszcze nie tak dawno stało się na obu nogach czując grunt pod nogami, ale robak już nabrał na wadze i żre wszystko co fajne, zjada całą wiarę, zajmuje coraz więcej miejsca, jest już najważniejszy. 

Już nie pozwoli się zignorować, już ja sam nie dam rady, ale i z kimś są wątpliwości. Piękny robak - piękny bo wielki - poza tym to gnój! 

Kurwa! Trza go zabić, zapić, zakopać, cokolwiek. Inaczej wzbudzi strach przed samym sobą. Zniewoli i zagniecie powoli, już oddycha się ciężko, już duszno, już nie mogę spać. 

Jebana bańka mydlana, bańka obłędnych myśli - dół potocznie - ... i śmieję się z tego ... i znów się boję, że może to prawda, że nic nie mogę, że tylko szkodzę, że się miotam w klatce jak wariat, jak debil. 

Pomysłu trzeba, przypomnieć trzeba ... wszystko co ważne i co jest naprawdę.

 

================================================= 
 

 

Coś okropnego musiałem przeżywać, nie pamiętam kiedy i dlaczego to napisałem, ale pamiętam, że jak bywało źle to wylewałem te żale na papier. 

 

Wracając do Zeusa o czym on śpiewał w 2012 o swoim życiu  Album: "Zeus, Nie żyje".

 

 

 

Dziś wszystko wygląda inaczej. Energia i radość życia, tak po prostu. 

 

A co u Zeusa? Tym razem, z albumu "Jest super" :)  2015  
 

 

 

Pięknie. Robi robotę. 

 

Podsumowując, jeśli czujesz się teraz beznadziejnie, wykorzystaj swój kryzys, jak Zeus, jak ja :)

 

Jeśli jeszcze gra to do zobaczenia na koncercie :) 

 

 

 

Szkaradny

Tym razem chciałem przedstawić odczuwane przeze mnie codzienne efekty Mojej drogi.

Może kogoś zmotywuje ten wpis do własnej wędrówki.

 

Oczywiście ta długa lista nie oznacza, że trwam ciągle w błogostanie, swoiste trudy drogi są codziennym doświadczeniem, ale jestem szczęśliwy, że jestem tu gdzie jestem :)

 

 

  1. lepszy kontakt wzrokowy,
  2. lepsza komunikacja
  3. lepsza koncentracja
  4. lepszy “flow” - obecność, świadome kierowanie uwagą i zachowaniem,
  5. trwalszy nawyk samoobserwacji,
  6. zanik “dialogów w głowie
  7. brak porywów emocjonalnych i myślotoków
  8. kierowanie uwagi na nowe obiekty i związane z tym nowe inne myśli,
  9. lepsza kondycja fizyczna (bieg 10 km poniżej 50 min)
  10. zrzucenie 10 kg
  11. brzuszek zniknął, zamiast tego rzeźba
  12. bardziej świadomy dobór jedzenia,
  13. lepsze trawienie,
  14. większa energia,
  15. brak kacy
  16. lepszy zdrowszy wygląd skóry, twarzy, oczy
  17. lepsze myślenie - jasność myśli,
  18. większa kreatywność
  19. lepsza skuteczność w osiąganiu celów
  20. większa skłonność do przyjmowania odpowiedzialności
  21. mniejszy opór przy wychodzeniu z komfortu
  22. więcej praktykowania mniej planowania
  23. większa pewność siebie
  24. brak lęków i stanów depresyjnych,
  25. brak wkurwów
  26. dużo lepsze panowanie nad emocjami i odpowiednia obsługa przeżywanych stanów emocjonalnych,
  27. rozwinięta inteligencja emocjonalna,
  28. lepsza intuicja,
  29. lepsza pamięć
  30. dużo odrodzonych wspomnień
  31. wzrost wewnętrznej integralności, spójności wewnętrznej
  32. poczucie zaufania do siebie i podejmowanych decyzji
  33. lepsza znajomość swoich potrzeb
  34. łatwiejsze podejmowanie decyzji
  35. większa ochota na eksperymentowanie i próbowanie nowych rzeczy
  36. lepsza asertywność
  37. mniejsza prokrastynacja
  38. większa odporność na stres
  39. większa odwaga
  40. pozytywne myślenie
  41. większa swoboda w wyrażaniu swoich uczuć
  42. wzrost samooceny
  43. lepszy sen
  44. większe zainteresowanie ludźmi i światem
  45. posiadanie i wyrażanie własnego zdania na rzecz utraty obojętności lub braku zdania, dotyczy to głównie obiektów postrzeganych zmysłowo,
  46. intensywniejsze i bardziej świadome wrażenia zmysłowe (np. jedzenie smakuje lub nie smakuje bardziej, robi większe wrażenie)
  47. mniejszy przymus wewnętrzny do oceny innych i porównywania się z innymi
  48. znacznie obniżony przymus wewnętrzny “powinienem to czy tamto”
  49. mniejsza obawa przed opinię innych
  50. większa akceptacja rzeczywistości
  51. większy dystans do życia
  52. lepsze poczucie humoru i skłonność do żartów
  53. niechęć do plotkowania i obmawiania
  54. niechęć do marudzenia i narzekania
  55. większa chęć do podejmowania kontrolowanego ryzyka (w granicach rozsądku)
  56. ochota do poznawania nowych ludzi
  57. więcej wolnego czasu
  58. ochota do aktywnego spędzania czasu
  59. ochota do dopasowanej aranżacji przestrzeni w której spędzam czas (światło, kolor, zapach, dźwięk)
  60. większe umiejętności zarządzania czasem i planowania
  61. większa świadomość przy zakupach
  62. większa motywacja
  63. większe oszczędności
  64. lepsza jakość życia towarzyskiego
  65. chęć pogłębienie relacji z ludźmi,
  66. ochota i otwarta postawa na bardziej szczere relacje
  67. większa świadomość prób manipulacji i wampiryzmu energetycznego
  68. łatwiejsza identyfikacja narcyzów, pozerów, pieniaczy, księżniczek, dramatyczek, histeryczek, naciągaczy, cwaniaków, ofiar, białych rycerzy, ratowników i innych szkodników i toksyków
  69. większa empatia
  70. lepsza umiejętność stawiania granic
  71. spora wiedza z zakresu psychologii - uzależnienia, współuzależnienia, mechanizmy obronne ego, typy i zaburzenia osobowości, związki, świadomość, podświadomość, jaźń
  72. lepsze zarządzanie swoją energią,
  73. większe poczucie niezależności swojego stanu od czynników zewnętrznych
  74. ochota na odbiór rzeczywistości bez zniekształceń (np. używek )
  75. większa umiejętność akceptacji rzeczywistości
  76. mniejszy lęk przed doznaniem porażki lub popełnieniem błędu,
  77. mniejsza skłonność do irytacji lub frustracji,
  78. szybszy powrót do równowagi i stabilności emocjonalnej

 

Szkaradny

Moja droga

 

Książki:

 

koła ratunkowe - kluczowe pozycje w sytuacjach kryzysowych

 

Emocje, duchowość, mindset, świadomość, podświadomość

 

Przekraczanie poziomów świadomości - David Hawkins

Technika uwalniania. Podręcznik rozwijania świadomości - David Hawkins

Siła czy Moc - David Hawkins

Przywracanie zdrowia  - David Hawkins

Oko w oko z     jaźnią - David Hawkins

 

Dzięki Hawkinsowi zrozumiałem i poukładałem emocje, jak ważne jest ich “obsługa” i był krok milowy na mojej drodze.

 

Inteligencja emocjonalna - Daniel Goleman

Bardziej naukowo o emocjach. Konkretnie, jasno z przykładami schematów i problemów.

 

Kiedy życie cię przerasta - Pema Chödrön / Pema Cziedryn

Koło ratunkowe w kryzysowych sytuacjach. Mi pomógł przejść przez lęki i pokonać strach. Wyjść z depresji. Piękna sprawa, żadnych motywacyjnych banialuk, czysta rzeczywistość. Uwaga książka powoduje nieodwracalne zmiany.

 

Stosunkowo dobry - Marek Kotoński

Kobietopedia - Marek Kotoński

Wyprawa po samcze runo - Marek Kotoński

 

Nie ma się co rozpisywać, większość Was je zna (a przynajmniej powinna). Moja ulubiona to Stosunkowo dobry - sięgam stosunkowo często, syntetyczna wiedza podana w “Markowy” sposób :) 

 

No More Mr. Nice Guy - Robert A. Glover

Mindset, poradnik w 46 krokach do wyjścia z postawy “Nice Guy’a”

bardzo konkretny, praktyczny, łatwy do zrozumienia i zastosowania, z przykładami. Konieczna pozycja dla każdego zbuntowanego  “białego rycerza”.  

 

The Ultimate Secrets Of Total Self-Confidence - Robert Anthony

Podnoszenie samooceny, mindset, osobowość.

 

The Slight Edge - Jeff Olson

Drobne zmiany w codziennej rutynie - wielkie zmiany w życiu. Konkretna metoda. trwałe efekty.

 

Zeland Vadim - Transerfing rzeczywistości

Gruby odlot. Takie współczesne czary mary, ale doskonale by nauczyć się chronić swoją energię i wzbudzać pozytywne nastawienie i myśli, jak unikać “wahadeł”. Bardzo lubię po to sięgać, zawsze poprawia mi samopoczucie i bawi mnie jak “kropki zaczynają się łączyć”

 

Cztery umowy: droga do wolności osobistej - Don Miguel Ruiz

Pięknie napisane, konkretnie, obrazowo jak wyrywać się z własnego matrixa.

 

Człowiek w poszukiwaniu sensu - Viktor E. Frankl

Ekstremalna historia pokazująca siłę ducha. Moc, którą człowiek ma w sobie. Wolność, której nikt nie jest wstanie Ci wyrwać.

 

Podręcznik Huny -  Otha Wingo

Przeczytana z ciekawości - chętnie stosuję zasady i ćwiczenia

 

Przebudzenie - Anthony de Mello

Pierwsze kroki na duchowej drodze w kierunku wolności.

 

Maksimum osiągnięć - Brian Tracy

Nastawiony byłem do tej pozycji jak pies do jeża, bo nie lubię kołczowego bicia piany, ale pozytywnie się rozczarowałem, warto zaznajomić się.


 

Toksyczna miłość. I jak się z niej wyzwolić - Pia Melody

Toksyczne związki. Anatomia i terapia współuzależnienia - Pia Melody

Droga do bliskości. Prawda, szacunek i trwała miłość w związku - Pia Melody

 

Trylogia o trudnych związkach. Pomocna w wyrywaniu się z uzależnienia i współuzależnienia. Uświadamia podświadome lęki i znaczenie mechanizmów wyuczonych w dzieciństwie. Warto przeczytać również pod kątem wychowawczym - jak być zdrowym rodzicem i co dziecko potrzebuje by nie wpakować się w dorosłym życiu w toksyczne relacje.

 

Lęk przed bliskością -  Janet Geringer Woititzl

Omówienie problemów pojawiających się w związkach z DDA. Konkretnie na temat z zaleceniami jak postępować.

 



 

Internet:

http://braciasamcy.pl/ - Brat samiec wysłucha i doradzi :)

https://zenforest.wordpress.com/ - kopalnia inspiracji, technik i fragmentów wartościowych książek - rozwój świadomości i duchowość.

http://highexistence.com/ - rozwój świadomości

https://boldanddetermined.com/ dla facetów, niektóre rzeczy ciekawe, wartościowe i inspirujące.

https://swiatducha.wordpress.com/ - o “obsłudze” duszy, obciążenia duszy (krokodyle wejścia)

http://koniectoksycznych.blogspot.com/ trudne relacje, toksyczne związki - przestraszyłem się ;) “Prawda Cię najpierw wkurwi a potem wyzwoli” ;)

https://bpdfamily.com/ - wsparcie dla osób, które mają BDP w rodzinie/związku. Bardziej psychologiczny poradnik,

 

Youtube:

 

https://www.youtube.com/user/ActualizedOrg/videos Leo Gura - Góra wiedzy, o świadomości, podświadomości, emocjach, schematach, umyśle, egi i jego mechanizmach, inteligencji, medytacji, intuicji, percepcji, zmysłach i w ogóle wszystkim co istotne.

 

https://www.youtube.com/channel/UCawX4R6cnkfeqae1DHe0zSA/videos  Kanał Projekt Find Yourself prowadzony przez Damiana - jedna z pierwszych rzeczy jakie mnie zainspirowały. Koleżka jest praktykiem i samoukiem, czerpie z doświadczenia, autentyczny.

 

https://www.youtube.com/user/JordanPetersonVideos/videos Jordan Peterson inspirujący i ciekawy psycholog

 

poza tym takie hasła jak: Eckhart Tolle, MGTOW, law of attraction, narrcissistic abuse,


 

Aktywności:

 

Sport / ciało :

 

  • sztuki walki 2xtyg.
  • bieganie 1-2 x tyg. (5-10km)
  • wspinaczka, squash, piłka nożna, siatka, kosz   - spontanicznie
  • morsowanie w sezonie zimowym - przezwyciężanie strachu i dyskomfortu,
  • obozy survivalowe 7dni  2 x rok - porządne przeczołganie w dzikim terenie,
  • pompki  5-7 x  tyg. (100/dzień)
  • ćwiczenie stania na rękach, głowie
  • ćwiczenie szpagatu,
  • joga - raz w tyg.
  • basen + sauna - 3-5 x tyg.
  • masaż stóp codziennie 3-5 min
  • systematyczna higiena + pielęgnacja ciała - podstawowe kosmetyki, kremy
  • ubiór - samodzielne zakupy bez pośpiechu, rzeczy dopasowanych, które naprawdę mi sie podobają, czuję się w nich dobrze i są dobre jakościowo. Kiedyś do tego nie przywiązywałem wagi teraz kupuje tylko to co mi idealnie pasuje.
  • zapach - wcześniej zupełnie przypadkowe zapachy, (z prezentów) teraz po fazie eksperymentów mam swoje 2-3 ulubione.   
  • zmiana nawyków żywieniowych - mniej żarcia, ale smaczniej, mniej pieczywa i ziemniaków, makaronu, unikanie cukru i słodyczy, więcej owoców i warzyw - dopasowuję eksperymentalnie. Wcześniej nie miało to dla mnie znaczenia - teraz wyraźnie odczuwam różnicę samopoczucia i energii w zależności od tego co i ile jem.
  • picie wody - codziennie 1,5-2l,
  • zimny prysznic - codziennie (mocny nawyk się z tego zrobił, bo jak zapomnę to wracam choćbym już był suchy).


 

Umysł:

 

  • prowadzenie dziennika - stan psychiczny, aktywności, pomysły, odkrycia i zidentyfikowane bariery,
  • pisanie tekstów - artykuły do szuflady o różnej tematyce (humorystyczne lub coś “mądrego”, wspomnienia z dzieciństwa i życia)
  • prowadzenie fanpaga tematycznego,
  • angielski - czytanie i słuchanie ciekawych pozycji,
  • czytanie książek - psychologia, duchowość, socjologia, 
  • filmy - Matrix i takie tam ;)
  • przegląd z sieci nowych treści - do odsłuchania w samochodzie lub wieczorem w domu.
  • psycholog - był na początku 6-7 wizyt, jeszcze wtedy wierzyłem, że pomoc przyjdzie "z zewnątrz", bo to przecież ze światem zewnętrznym jest problem :),  ale tak wszystko się u mnie szybko zmieniało, że godzinna wizyta nie pozwalała nawet tego zrelacjonować, a nie mówię już o omówieniu tego i skonsultowaniu. Jak po kilku miechach usłyszałem, że "właściwie przeżyłem kryzys" to sobie już ją odpuściłem, bo szkoda kasy, choć dobrze się gadało.

 

 

Dusza, podświadomość (ostatnia pozycja ale najważniejsza):

 

  • Nadałem mojej duszy imię.
  • medytacja, relaksacja,
  • bogging - spontanicznie,
  • muzyka - dopasowana do nastroju, nieprzypadkowa.
  • gwiżdżę, nucę, śpiewam, wygłupiam się, żartuję - to było długo niemożliwe, bo dławił mnie smutek, żal i gniew, nawet rozpacz - zaczęło się od “Smerfów” - kto czytał Stosunkowo dobry to wie :) 
  • obserwuję Siebie,
  • dbam o to co mówię i myślę,
  • unikam plotkowania i plotkarzy,
  • wszelkie marudy i narzekaczy, ofiary, wampiry energetyczne i narcyzy odsyłam do wnętrza Siebie by naprawili swój problem :)
  • tropię swoje uzależnienia i metody “poprawiania” samopoczucia - następnie wyrywam je z mojego życia.
  • rozpuszczam (rozbrajam) ego - takie enigmatyczne hasło, ale to opowieść na niezależny temat.
  • Zero tv, radio, reklam, nie monitoruję newsów, życia gwiazd, mody, mass mediów i show biznesu, w resztę klikam świadomie.
  • Nie rozmawiam (unikam) o polityce i gospodarce i religii (wcześniej miałem jasne mocne poglądy).
  • Dopuszczam negatywne emocje, ale identyfikuję je  i odpuszczam na bieżąco
  • Staram się być możliwie najbardziej autentyczny i prawdziwy,
  • Dopuszczam co jest i akceptuję, dziękuję, uczę się z tego, uczę się głównie o Sobie.
  • Nie oceniam innych i nie porównuję  się.
  • Staram się postrzegać rzeczywistość w sposób nie dualny.
  • Staram się nie nadawać zbyt dużej ważności temu co mnie spotyka, by nie tworzyć przywiązań i uzależnień, ale też nie ignoruje tego co jest lub nie doceniam.
  • Szukam dróg zgodnych dla duszy i umysłu.


 

Inne:

 

  • żonglowanie 4 piłki + żonglerka kontaktowa, triki iluzjonistyczne, gitara, porządki drobne naprawy - szczególnie rzeczy wiecznie odkładanych, gotowanie, przygotowanie posiłków,
  • monitorowanie budżetu, zarządzanie czasem - Eat the frog, dzielenie zadań, celów, appka w tel. nauka programowania,
  • szachy - spontanicznie gra online np. 2 partie  + ich analizy
  • obsługa nowych aplikacji (montaż video)
  • spontaniczne telefony do bliższych znajomych “po nic”, aby się podzielić dobrym nastrojem (żadnych żali!, chyba że ktoś ma problem to w miarę rozsądku wysłuchać i coś doradzić),
  • spotkania ze znajomymi, koncerty
  • długie rozmowy z jednym kumplem wtajemniczonym i o podobnych problemach,
  • poznawanie nowych ludzi, budowanie nowych znajomości wokół nowych aktywności sportowych i towarzyskich.
  • freelancing w IT,


 

 

Poza tym życie rodzinne, wspólny czas z dziećmi, z żoną, wyjścia na miasto, wycieczki, odwiedziny dziadków, imprezy okolicznościowe. 

Moja praca zawodowa jest jakby oddzielona od reszty, życia, nie mieszam tego, w domu nie pracuję, nie przynoszę pracy do domu, kończę pracę i zapominam o niej. Jest stabilna i bezstresowa, nie mam konfliktów z współpracownikami.  

 

############################   JAK ZACZĄĆ  #######################
 

Jeśli ktoś chciałby zapytać od czego zacząć - to moja odpowiedź brzmi: od SIEBIE - - tzn. poznać “to” co nazywasz “Sobą” - inaczej ego. Poznać jego mechanizmy. Potem poprzez obserwację dojść do schematów, zachowań wynikających z podświadomości, zrobić porządek z emocjami. Przyjrzeć się swoim lękom, skąd się biorą, czego dotyczą, jak ograniczają. Aby łatwiej pokonać strach …. porzuć nadzieję :) Szukać na maxa nowych aktywności, miejsc, bodźców, poznawać nowe koncepcje - wszystko po to by generowały się nowe myśli, a stare przestały dominować, przekonania zaczną puszczać, iluzje stracą moc, tak można zacząć.

 

#############################################################

 

Tip: Gdy jest zbyt trudno pozbyć się negatywnych myśli, trzeba zaangażować całą percepcję - wszystkie zmysły w odbiór. Dla mnie najskuteczniejszy był prysznic, lub lepiej jakieś bicze wodne na basenie. Angażują dotyk, słuch, powonienie, wzrok, smak i możesz być “tu i teraz”.  Jak załapiesz to uczucie przestrzeni to łatwiej będzie przychodziło przy bieganiu, czy innej aktywności fizycznej.

 

 

U mnie to przyniosło pozytywne efekty, z których jestem zadowolony. Ja lubię czytać, treści napisane konkretnie, jasno i logicznie wręcz matematycznie. Do rzeczy podchodzę intelektualnie, ale umysł to pierwsze ogniwo, potem warto z niego zrezygnować i zacząć czuć, uczucia, emocje, reakcje dopuścić do głosu duszę, która się odwdzięczy :) - kiedyś to zaniedbałem i jechałem na racjonalizacji (mechanizm ego).   

 

 

 

To tylko moje sugestie, z moich doświadczeń, każdy ma inną historię i okoliczności, więc niech horyzontalną zasadą pozostanie

 

""""""""""

Cytat

Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam. Albowiem każdy, kto prosi, otrzymuje; kto szuka, znajduje; a kołaczącemu otworzą.

""""""""""""

 

Tak mi się przypomniał ten cytat, choć biblii nie czytałem od szkoły średniej ;)


 

×