Skocz do zawartości

Długość gryfu


Brzytwa

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam sobie kupić sztangę. I mam dylemat odnośnie długości gryfu. Niby standard to 180cm, ale jak robiłem próby to 220 lepiej mi leży. Tyle, że w kwestii ciężkiej atletyki jestem laik i nie chcę się opierać tylko na swoim odczuciu. Nigdzie nie natrafiłem na przelicznik długości gryfu. Na co to przełożyć - na wzrost, masę, długość rąk, itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.

Jeżeli mowa o olimpijskim to 220, dobrze sprężynuje i jak sie dowali nakładu mozna w wyciskaniu na barki pare kg wiecej trzasnąć.W normalnym cwiczeniu nie robi to róznicy
Jeżeli mowa o zwykłym gryfie na nakręcane pająki to wystarczy 180 do zwykłej siłowni "bo nie ma co szaleć"

Krótki gryf mozna zastąpić łamanym a resztę jechać długim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 180cm, mi spokojnie wystarcza nawet przy szerokim uchwycie. Ale ja jestem mniejszych rozmiarów niż Ty :) Na olimpijskiej też ćwiczyłem i to co w niej mi się podoba to łożyskowanie ciężarów. Brzytwa, jeżeli to nie problem finansów i zmieścisz się z 220cm w swojej świątyni męskiego potu, kup to co Tobie leży w ręce. To jak zakup broni, bierzesz do ręki i wiesz "że to to" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to gratulacje ! Faktycznie, zaciski zakręcane to jakieś nieporozumienie. Też mam na hantlach. Na gryfie zrobiłem sobie zaciski śrubowe na motylek, nie miałem odpowiedniego drutu żeby skręcić.

Brzytwa, zerknij tutaj i zrób sobie plan treningu http://www.kfd.pl/treningi-z-mala-iloscia-sprzetu-40298.html/ Ćwicz całe ciało, nie tylko wybrane partie, bo asymetria w rozwoju powoduje nieciekawe bóle.

 

PS. I wreszcie będziesz miał mniej godzin przy kompie czytając kocopoły, a więcej męskiego zajęcia :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie