Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdopodobnie wkrótce będę miał mieszkanie na wynajem. Nie znam się na tym, więc proszę o info. osoby mające na ten temat wiedzę / doświadczenie.

Co należy wiedzieć, czego unikać, etc? 

Wyczytałem w necie, że nie można tak po prostu usunąć lokatora z lokalu - trzeba mieć dla niego lokal zastępczy (wtf?) - wyjątkiem jest umowa najmu okazjonalnego podpisana w obecności notariusza (!). 

 

@Stulejman Wspaniały na yt było info, że pracujesz nad książką dot. tego zagadnienia. Czy to info jest aktualne, a jeśli tak to kiedy ta książka będzie do kupienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o umowę najmu podpisaną w obecności notariusza.

Wynajmujący (lokator) - u notariusza - składa oświadczenie o poddaniu się egzekucji. W tymże oświadczeniu podaje, że ma się gdzie wyprowadzić w przypadku wypowiedzenia umowy najmu. Co ważne właściciel mieszkania do którego miałby się wyprowadzić wynajmujący powinien notarialnie złożyć oświadczenie, że przyjmie delikwenta.

I dopiero z tymi papierami przystępujemy do podpisania umowy. Koszt notariusza to ok. 200 zł każdorazowo.

 

Lokatora nie można usunąć z lokalu np. w okresie jesienno-zimowym lub gdy mieszka kobieta w ciąży. Generalnie przepisy się w tym zakresie zmieniają.
Najem należy zgłosić u Urzędu Skarbowego i odprowadzać podatek.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tomek25 napisał:

@GurneyHalleck wniosek z tego taki: w dniu wynajmu panna może zajść w ciąże i już jej nie eksmitujesz więc nie wiem w czym tu pomoże notariusz

Napisałem nieprecyzyjnie - w przypadku BRAKU w/w oświadczenia lokatora nie można usunąć z mieszkania w przypadkach regulowanych ustawą.