Skocz do zawartości
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Perun

"Cukier krzepi"-informacje sprzed lat...

Rekomendowane odpowiedzi

Takie "małe kłamstewko" 
Poniżej załączam zdjęcia propagandy,której analogię w dzisiejszych czasach można dostrzec w szczepionkowej propagandzie oraz tym jak z antyszczepionkowców kreują na debili i ignorantów.O tym,że cukier jest bardzo szkodliwy nikogo chyba nie muszę przekonywać,niektórzy teoretycy twierdzą nawet,że duże jego spożycie jest gorsze od picia alkoholu i palenia papierosów...Ostatnie zdjęcie jest najciekawsze,pokazuje jak sławy medyczne tworzą publikacje pod dyktat ich mocodawców...

Poniżej zamieszczam listę tego co może powodować spożywanie dużej ilości cukru (źródło https://www.vismaya-maitreya.pl/teorie_spiskowe_cukier_-_slodka_trucizna.html):|1. Uszkadza układ odpornościowy.
2. Zaburza równowagę minerałów w organizmie.
3. Może powodować wzmożoną aktywność, zdenerwowanie, trudność koncentracji, u dzieci rozkapryszenie.
4. Podnosi stężenie trójglicerydów.
5. Obniża reakcję obronną na infekcje bakteryjne.
6. Może spowodować uszkodzenie nerek.
7. Zmniejsza stężenie dobrych lipoprotein HDL.
8. Prowadzi do niedoboru chromu.
9. Ułatwia wystąpienie raka piersi, jajników, jelit, prostaty i odbytu.
10. Zwiększa poziom glukozy i insuliny na czczo.
11. Powoduje niedobory miedzi.
12. Zaburza wchłanianie wapnia i magnezu.
13. Osłabia wzrok.
14. Podnosi poziom neurotransmitera - serotoniny.
15. Może powodować hipoglikemię - obniżone stężenie cukru we krwi.
16. Może powodować nadkwasotę.
17. Podnosi poziom adrenaliny u dzieci.
18. Pogłębia zaburzenia wchłaniania u osób z problemami jelitowymi.
19. Przyspiesza starzenie się organizmu.
20. Ułatwia wpadnięcie w alkoholizm.
21. Powoduje psucie się zębów.
22. Przyczynia się do otyłości.
23. Zwiększa ryzyko choroby Crohna - zapalenia jelit i owrzodzenia jelita grubego.
24. Pogłębia chorobę wrzodową.
25. Zaostrza objawy artretyzmu.
26. Zaostrza objawy astmy.
27. Może spowodować infekcję Candida albicans - drożdżycę.
28. Może spowodować powstanie kamieni żółciowych.
29. Może wywołać choroby serca.
30. Może wywołać zapalenie wyrostka robaczkowego.
31. Może zaostrzyć objawy SM - stwardnienia rozsianego.
32. Może spowodować hemoroidy.
33. Może spowodować pojawienie się żylaków.
34. Zwiększa odpowiedź na glukozę i insulinę u kobiet stosujących pigułki antykoncepcyjne.
35. Prowadzi do paradontozy.
36. Przyczynia się do osteoporozy.
37. Powoduje zakwaszenie śliny.
38. Zmniejsza wrażliwość insulinową.
39. Prowadzi do zmniejszenia tolerancji glukozy.
40. Może zmniejszyć poziom hormonu wzrostu.
41. Może podwyższyć cholesterol.
42. Może zwiększyć ciśnienie krwi.
43. Powoduje senność i zmniejszoną aktywność u dzieci.
44. Może wywoływać migreny.
45. Zaburza absorpcję białka.
46. Powoduje alergie pokarmowe.
47. Wywołuje cukrzycę.
48. Może spowodować zatrucie ciążowe.
49. Może wywołać egzemę u dzieci.
50. Może spowodować chorobę wieńcową.
51. Może uszkodzić strukturę DNA.
52. Może zmienić strukturę białka.
53. Może przyspieszyć starzenie się skóry zmieniając strukturę kolagenu.
54. Może spowodować zaćmę.
55. Może spowodować rozedmę płuc.
56. Może spowodować arteriosklerozę.
57. Może przyspieszyć podwyższenie lipoprotein LDL.
58. Może zwiększyć ilość wolnych rodników we krwi.
59. Obniża zdolność funkcjonowania enzymów.


/Znalezione obrazy dla zapytania cukier krzepi
Znalezione obrazy dla zapytania cukier krzepi"Znalezione obrazy dla zapytania cukier krzepiZnalezione obrazy dla zapytania cukier krzepi

 

  • Dzięki 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja. Z tym, że w tym czasie wiedza była tez inna.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do szkodliwości cukru zgadzam się w 100%, co jednak w sytuacji kiedy piję sok warzywny (niby niesłodzony), który cukru ma całkiem sporo. Ogólnie warzywach większość wartości energetycznej stanowi cukier, a te trzeba jeść więc nie da się go uniknąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rozwojowi techniki możemy jeść owoce i warzywa cały rok. Ale nie wiem czy aby na pewno trzeba jeść warzywa i owoce cały rok. Można by wyjść z założenia, że należy jeść to co w danym okresie jest naturalnie dostępne.

 

Czyli owoce i warzywa w sezonie letnim tylko, później orzechy, mięso, generalnie to co jest dostępne bez pomocy techniki w przechowywaniu długoterminowym. Nasi praojcowie Słowianie raczej nie jadali bananów przez cały rok ani innych owoców w środku zimy, generalnie na pewno mniej niż w okresie letnim. Teraz jakby na odwrót - jedzmy cytrusy bo jest zima a witamina C jest potrzebna. Więc jemy w nadmiarze owoce które, też są źródłem cukru.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To by miało sens, w zimę nie możliwości by rosły u nas dziko warzywa. Ogólnie dużo ludzi starszych któych znam ma dosłownie pier**lca na punkcie słodyczy, chleba, piwa, batoników, coli i innych wynalazków. Dziwią się że "jak to można czekolady nie jeść!?" Widać programowanie z prl-u weszło mocno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas walczę z uzależnieniem od słodyczy. Okres Świąteczno Noworoczny był dla mnie ciężki. Zazwyczaj w ogóle nie kupuję słodyczy, no ale ostatnio nie dało się uniknąć. Więc jadłem, nie mogłem się pohamować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Gr4nt napisał:

Dzięki rozwojowi techniki możemy jeść owoce i warzywa cały rok. Ale nie wiem czy aby na pewno trzeba jeść warzywa i owoce cały rok. Można by wyjść z założenia, że należy jeść to co w danym okresie jest naturalnie dostępne.

 

Czyli owoce i warzywa w sezonie letnim tylko, później orzechy, mięso, generalnie to co jest dostępne bez pomocy techniki w przechowywaniu długoterminowym. Nasi praojcowie Słowianie raczej nie jadali bananów przez cały rok ani innych owoców w środku zimy, generalnie na pewno mniej niż w okresie letnim. Teraz jakby na odwrót - jedzmy cytrusy bo jest zima a witamina C jest potrzebna. Więc jemy w nadmiarze owoce które, też są źródłem cukru.

 

 

Miałoby to sens, gdybyś jadł sporo owoców i warzyw w ciągu wakacji, przytył z 10-20 kg, a potem to spalał przez resztę okresu i korzystał z uwalnianych witamin ze zgromadzonego tłuszczu. Aktualnie waga ludzi jest raczej stała, więc niejako konieczne jest dostarczania ciągłego witamin, a że fruktoza przyczynia się do odkładania tkanki tłuszczowej to pojawia się problem...

 

Także, nie jesteśmy zbytnio dostosowani fizycznie do aktualnych warunków ;) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Propaganda i manipulacja nigdy się nie kończy, zmienia tylko formy na bardziej subtelne. ;) 
camels_doctors_whiteshirt.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No cóż, temat trochę naciągany. Przywołane reklamy pochodzą z lat 20-tych i 30-tych XX wieku. Wtedy stan wiedzy był inny niż aktualnie, nie było możliwości tak dokładnej diagnostyki jak cukier wpływa na organizm. I przede wszystkim cukier był relatywnie drogi - nie każdy mógł sobie pozwolić na posmakowanie go codziennie.
Do tego nie istniał syrop glukozo-fruktozowy - a to jest świństwo dopiero - znaczy w nadmiernych ilościach.

Szklanka coli dziennie, przy zachowaniu odpowiedniej ruchliwości, na pewno nie zaszkodzi.
Ja jak lece maraton to wpieprzam kostki cukru aż miło :) i tak - dają energię i moc :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, GurneyHalleck napisał:

 

Szklanka coli dziennie, przy zachowaniu odpowiedniej ruchliwości, na pewno nie zaszkodzi.
 

Masz coś na potwierdzenie tej tezy? Bo moim zdaniem Cola to takie świństwo, że każda jej ilość szkodzi w jakiś sposob.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wy chyba zapomnieliscie o ciagu dalszym tego tekstu ktory przeszedl do historii.

Cukier krzepi - wodka lepiej.

Przerob ten cukier i wszystko bedzie prawdą.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, verde napisał:

Masz coś na potwierdzenie tej tezy? Bo moim zdaniem Cola to takie świństwo, że każda jej ilość szkodzi w jakiś sposob.

Chodzi Ci o badania naukowe ? To nie mam. Ale patrząc na skład - nie ma tam nic co by mogło trwale zaszkodzić, przy spożywaniu sporadycznym i w ograniczonej ilości (np. szklanka dziennie 200ml).

Głównym składnikiem coca-coli jest cukier, karmel, kwas ortofosforowy, kofeina i dodatki smakowe. BTW nie zawiera konserwantów ;)

Cola znakomicie pomaga na zatrucia pokarmowe :) tylko najpierw trzeba ją odgazować. Stosuję to lata, zresztą z polecenia lekarskiego.

IMHO problem nie w samej coli, tylko w ilościach w jakich się to pije. Cola zawiera mniej cukru (jest mniej kaloryczna) niż sok pomarańczowy.

Zdecydowanie większym świństwem od coli są napoje energetyzujące.

 

Aha, i ja ani coca-coli ani pepsi ani podobnych wynalazków nie lubię. Jedyny wyjątek robię dla Kofoli :) i to najchętniej takiej lanej z beczki :) w upalny dzień.

Kufelek półlitrowy znika w momencie.

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A tu taki słodziak:

nutella2.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 10.01.2018 o 12:32, SpecimenSix napisał:

co jednak w sytuacji kiedy piję sok warzywny (niby niesłodzony), który cukru ma całkiem sporo. 

Cukier dzielimy na dwa ogólne typy. Jeden typ cukru to taki rafinowany, w proszku albo w granulkach, którym słodzisz sobie różne rzeczy. Ten cukier jest niebezpieczny dla zdrowia. Cukier w warzywach, owocach. Taki naturalny jest bezpieczny. 

Dlaczego? Dlatego, że poza samym cukrem sa jeszcze inne związki w soku/miąższu tych warzyw i owoców, które równoważą wpływ cukru na organizm. Dzięki temu nie jest groźny dla zdrowia bo ma jakby takie katalizatory poza nim samym. 

Cukier rafinowany ten, którym słodzimy oddzielnie, niestety nie posiada naturalnych katalizatorów, które neutralizują jego szkodliwy wpływ. 

@verde  Akurat kolega @GurneyHalleck pisze prawdę jeśli chodzi o cukier w Coli. Sama Coca-Cola nie ma w sobie tyle cukru co obrzydliwe "soki pomarańczowe" czy "jabłkowe". 

Coca-Cola też ma napisane na opakowaniu, że są dwie wersje albo z syropem glukozowo-fruktozowym albo z cukrem. Wystarczy popatrzeć na opakowanie D albo G. 

Ja osobiście Coca-Colę piję jak mam problem z brzuchem. Bardzo skutecznie pomaga. Lepsze to niż wciaganie prochów z apteki. 

 

Edytowane przez CalvinCandie
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, CalvinCandie napisał:

Akurat kolega @GurneyHalleck pisze prawdę jeśli chodzi o cukier w Coli. Sama Coca-Cola nie ma w sobie tyle cukru co obrzydliwe "soki pomarańczowe" czy "jabłkowe". 

Jest różnica pomiędzy sokiem ,napojem owocowym a nektarem ludzie nie patrzą na etykietę a potem wielkie zaskoczenie skąd taka ilość cukrów w ich diecie.

Coca cola ma 10.6 g na 100ml  ,sok jabłkowy 10g a pomarańczowy 7g ,jednak w przeciwieństwie do coli zawierają one inne substancje prozdrowotne ,aczkolwiek w rzeczy samej spożywanie zbyt dużej ilości owoców nie jest zdrowe z względu na cukry.

 

W dniu 10.01.2018 o 12:29, zuckerfrei napisał:

Co racja to racja. Z tym, że w tym czasie wiedza była tez inna.

Właśnie ,ciekawe co za 100 lat okaże się być szkodliwe a przecież teraz jest przebadane i bezpieczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.01.2018 o 07:02, CalvinCandie napisał:

Cukier dzielimy na dwa ogólne typy. Jeden typ cukru to taki rafinowany, w proszku albo w granulkach, którym słodzisz sobie różne rzeczy. Ten cukier jest niebezpieczny dla zdrowia. Cukier w warzywach, owocach. Taki naturalny jest bezpieczny. 

No, nie :) i tak :) znaczy masz rację i nie masz racji ... Ja temat liznąłem kiedyś po łebkach, więc po szczegóły odsyłam do mądrzejszych ode mnie, ale napiszę na szybko.

W skrócie : cukier (biały, brązowy, itp. - ze sklepu) to głównie sacharoza. Sacharoza jest cukrem złożonym. W celu jego przyswojenia organizm musi go rozłożyć do cukrów prostych. Sama ta operacja wymaga energii. Ergo cukry złożone są "mniej kaloryczne" niż cukry proste.

Cukry zawarte w owocach to głównie fruktoza i glukoza. Są to cukry proste. One są przez organizm przyswajane (i spalane) bezpośrednio, ale również bezpośrednio są magazynowane w organizmie. Z tego powodu są bardziej "niebezpieczne" niż zwykły cukier (ze sklepu). Po prostu łatwiej je "przedawkować".

Ale powtarzam - WSZYSTKO ZALEŻY OD DAWKI (!!) i trybu życia. Jeżeli np. codziennie biegasz, a do tego w pracy kopiesz rowy łopatą, to możesz jeść cukier łyżkami (między innymi) i nic Ci nie będzie. Organizm spala - najpierw cukry, potem białka, a na końcu tłuszcze. I spalisz to wszystko. Jeżeli siedzisz za biurkiem i smętnie patrzysz za okno, to nawet łyżeczka cukru dziennie w końcu Cię zabije.

IMHO podstawa to dieta zróżnicowana !! To znaczy nie powinno się wyrzucać cukru czy tłuszczów z diety, a tylko ograniczyć ich spożycie. Każdy organizm będzie zresztą reagował inaczej, dlatego nie ma diety pasującej do każdego osobnika, jak i nie ma czarodziejskiego sposobu na chudnięcie pasującej do każdego (tzn., jest - nie jeść wcale- ale chyba to nas nie interesuje).

 

Wszystko co napisałem powyżej to moje przemyślenia w temacie i wiedza którą nabyłem z różnych miejsc. Nie roszczę sobie prawa do bycia sędzią i wszystkowiedzącym w tym temacie. Po prostu tak uważam. A szał i propagandę dotyczącą cukru, glutenu, laktozy itp. "zdrowych-szkodliwych" czynników, mam w głębokim "poważaniu". ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×