I_am_the_Senate Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Bracia, Mój dziadek posiada motorower Komar 3 77'-oryginalny lakier (z drobnymi poprawkami-te lata), biegi w rączce, na chodzie, z tylnymi teleskopami od WSK-i. Mam do niego oryginalną tablicę rejestracyjną oraz dowód także z 77'. Na dowodzie jest nawet naklejona pieczątka z deputatem na paliwo od ówczesnej miłościwie panującej władzy. Czy warto zarejestrować go jako zabytek? Byłem w urzędzie komunikacji- gościu coś gadał tylko o specjalnym przeglądzie. W związku z tym pytanie czy warto w coś takiego się bawić. Podejrzewam, że zabraliby mi wtedy dowód chyba, że poświadczyłbym jego zgubienie. Nie mam serca, by go oddać na złom. Jako młodzik śmigałem nim po całej okolicy. Opowiem wam małą anegdotkę. Pewnego razu jadąc sobie spokojnie długą prostą na wiosce wyprzedził mnie skuter Zipp (czyli chińskie padło). Powiedziałem sobie co to to nie i zacząłem go gonić (bo gościu zaraz zwolnił). Gdy zacząłem go wyprzedzać gościu skapnął się o co chodzi i również dał gaz do dechy. Ja przytuliłem się do mojego bzyka, żeby środek wagi zmniejszyć. Jechaliśmy tak...sporo, nie wiem dokładnie,żeby nie skłamać. Gdyby ktoś chciał mógłby dać tak zwanego "buta" drugiemu, bo jechaliśmy ramię w ramię. Na szczęście różnica tych 0.2 km/h była korzystna dla mnie i wygrałem ten wyścig....dziadek mi później powiedział, że komar miał wadliwą tylną zębatkę seryjną i zamontował o 3 ząbki mniejszą.....obroniłem honor polskiej motoryzacji. Dziś nie mam czasu ani ochoty nim jeździć, dziadek tym bardziej. Co poradzicie? Może ktoś z sercem by się zjawił i przygarnął bzyka? Ps: Opłacony do stycznia'19 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horus Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Komar osiągnął wiek 40 lat i z automatu stał się pojazdem historycznym, nie mylić z pojazdem zabytkowym. Skoro w dalszym ciągu jest zarejestrowany, to zostaw tak jak jest. Pojazd historyczny nie ma obowiązku posiadania ciągłości polisy OC, wymagana jest tylko gdy dopuszczasz taki pojazd do ruchu. Zostaw Komara w swoich rękach, gdyż będziesz miał w przyszłości pamiątkę po dziadku. Aby nie mieć w przyszłości problemu z rejestracją na siebie, możesz z dziadkiem spisać umowę kupna-sprzedaży lub dziadek może zrobić darowiznę na ciebie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_am_the_Senate Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Dzięki @Horus Gościu nic nie mówił o pojeździe historycznym. Zorientuje się w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horus Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Wystarczy, że przed końcem umowy OC zrobisz jej wypowiedzenie i Komar nic Cię nie będzie kosztował. Oryginalna tablica rejestracyjna z tamtych lat oraz dowód rej. tylko dodają uroku, także dopóki dziadek żyje pozostawiłbym tak jak jest. Ewentualnie tylko spisać umowę z datą ..... i niech leży sobie w szufladzie. Edytowane 11 Stycznia 2018 przez Horus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuckerfrei Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) Żółta tablica to trochę lipa bo konserwator zabytków ma tez coś do powiedzenia wtedy, ja bym trzymał, ja komara pamietam z pedałami a ty biegi w kierownicy? Bardziej motorynki i takie coś z cccp motorower DELTA. Edytowane 11 Stycznia 2018 przez zuckerfrei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_am_the_Senate Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Wpisałem w google "pojazd zabytkowy" i wiąże się to niestety z żółtą tablicą. Zależy mi też na zatrzymaniu tej tablicy i dowodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Horus Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) POJAZD ZABYTKOWY: wg Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r.; art. 2 par.39) to: pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury. POJAZD HISTORYCZNY: USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 roku) Art 2 ust. 11 pojazd historyczny: a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym, b ) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach, c) pojazd mający co najmniej 40 lat, d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; Powtórzę jeszcze raz: Komar ma 40 lat i jest pojazdem historycznym. Może mieć dotychczasową tablicę rej., nie ma obowiązku ciągłości polisy OC. Siedzę w tym temacie ponad 25 lat licząc od zakupu pierwszego motocykla, obecnie już historycznego. W razie wątpliwości pytaj, to podpowiem co i jak. Edytowane 11 Stycznia 2018 przez Horus 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tornado Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Dodam jeszcze istotna kwestie, nie wyjedziesz z Polski tym cudem(nawet na lawecie)bez zgody konserwatora zbytków mając żółte tablice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukulus Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 (edytowane) Ja bym trzymał. Już teraz warty jest pewnie z 1500 zł. Raczej nie stanieje. Mam też takiego tylko, że w częściach, bo rama jest do malowania. Edytowane 13 Stycznia 2018 przez Lukulus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi