Waflo Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 małe zainteresowanie tematem. jest troche dobrych punktów jak i kilka świń.. 1. Wprowadzenie przedmiotu "Wychowanie w ruchu drogowym" do programu szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich.2. Zobowiązanie wszystkich kierowców do przeprowadzania przynajmniej co 5 lat badań psychotechnicznych (także w ciemni i za pomocąstereometru).Reklama3. Wprowadzenie obowiązkowych wykładów z teorii dynamiki jazdy na kursach na prawo jazdy, obejmujących:- pojęcie i zasady płynności ruchu,- pojęcie prędkości bezpiecznej,- zachowanie pojazdu, ze szczególnym uwzględnieniem opon i zawieszenia, w różnych warunkach drogowych,- technika pokonywania zakrętów,- techniki wyprowadzania pojazdu z poślizgu z uwzględnieniem rodzaju napędu.4. Zniesienie egzaminów na kat. A i A2 dla posiadaczy kategorii Am i A1, z wprowadzeniem w zamian kursów doskonalenia jazdy, uprawniającychdo uzyskania wyższej kategorii; kursy można robić nie częściej niż raz do roku.5. Wprowadzenie kat B1, będącej odpowiednikiem A1. Kat B przyznawana na zasadach opisanych w pkt. 4.6. Weryfikacja ograniczeń prędkości na podstawie pomiarów średnich prędkości pojazdów na wyznaczonych odcinkach - z pominięciem miejscszczególnie uczęszczanych przez dzieci, jak szkoły.7. Zmniejszenie liczby punktów karnych za przekroczenie prędkości i zwiększenie za spowodowanie kolizji drogowych, wymuszenie pierwszeństwaprzejazdu (włączając zmianę pasa bez dostosowania prędkości do pojazdów na nim się znajdujących) oraz jazdę zdecydowanie wolniejszą od jazdypozostałych uczestników ruchu (ze szczególnym naciskiem na poruszanie się lewym pasem drogi).8. Uwzględnienie warunków drogowych, tj. natężenia ruchu, pogody, pory dnia itp. przy karaniu za wykroczenie. W przypadku wykroczeń niezagrażających bezpieczeństwu, w szczególności przekroczenia dozwolonej prędkości przy małym natężeniu ruchu na drogach dwujezdniowych o conajmniej dwóch pasach ruchu, poprzestaje na upomnieniu. Odnotowana prędkość pozostaje do wglądu ubezpieczyciela (koszt ubezpieczenia możezostać podniesiony w stosunku do standardowej stawki o nie więcej niż 20 proc.).9. Za każdy rok, w którym kierowca nie otrzymał punktów karnych, ich limit wzrasta dla niego o 3 pkt., przy czym nie może przekroczyć 36.10. Immunitet nie chroni objętych nim osób od odpowiedzialności za wykroczenia drogowe.11. Próba ukarania mandatem za prędkość zmierzoną za pomocą urządzenia niezgodnego z obowiązującymi przepisami lub poprzez manipulacjęurządzeniem, traktowane jest jak wyłudzenie i podlega karze przewidzianej w kodeksie karnym.12. Decyzje urzędnicze, zaburzające płynność w ruchu drogowym, podlegają karze grzywny oraz skutkują usunięciem podejmującej je osoby zestanowiska. W przypadku decyzji zagrażających bezpieczeństwu w ruchu drogowym taki urzędnik podlega karze pozbawienia wolności do lat 8.13. Liczba wystawionych mandatów nie może być postawą do wyróżnienia funkcjonariusza, a dochód z tytułu mandatów nie może stanowić pozycjiw budżecie jednostki terytorialnej.14. Pozbawienie uprawnień do kierowania pojazdami może nastąpić jedynie decyzją sądu, w przypadku udowodnienia spowodowania rzeczywistegozagrożenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Koszty sądowe w przypadku odmowy cofnięcia uprawnień ponosi jednostka policji, któraskierowała sprawę do sądu15. Wprowadzenia liczników czasowych do sygnalizacji świetlnej w terenach zabudowanych, zwłaszcza na drogach pozwalających na rozwinięciewyższych prędkości.16. Możliwość czasowego wyrejestrowania samochodu na czas nieokreślony bez żadnych dodatkowych opłat.PETYCJAhttp://www.petycje.pl/petycja/11150/petycja_o_racjonalizacje_przepisow_oraz_dzialan_na_rzecz_poprawy_bezpieczenstwa_w_ruchu_drogowym.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Man Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 małe zainteresowanie tematem. jest troche dobrych punktów jak i kilka świń.. 1. Wprowadzenie przedmiotu "Wychowanie w ruchu drogowym" do programu szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich.2. Zobowiązanie wszystkich kierowców do przeprowadzania przynajmniej co 5 lat badań psychotechnicznych (także w ciemni i za pomocąstereometru).Reklama3. Wprowadzenie obowiązkowych wykładów z teorii dynamiki jazdy na kursach na prawo jazdy, obejmujących:- pojęcie i zasady płynności ruchu,- pojęcie prędkości bezpiecznej,- zachowanie pojazdu, ze szczególnym uwzględnieniem opon i zawieszenia, w różnych warunkach drogowych,- technika pokonywania zakrętów,- techniki wyprowadzania pojazdu z poślizgu z uwzględnieniem rodzaju napędu.4. Zniesienie egzaminów na kat. A i A2 dla posiadaczy kategorii Am i A1, z wprowadzeniem w zamian kursów doskonalenia jazdy, uprawniającychdo uzyskania wyższej kategorii; kursy można robić nie częściej niż raz do roku.5. Wprowadzenie kat B1, będącej odpowiednikiem A1. Kat B przyznawana na zasadach opisanych w pkt. 4.6. Weryfikacja ograniczeń prędkości na podstawie pomiarów średnich prędkości pojazdów na wyznaczonych odcinkach - z pominięciem miejscszczególnie uczęszczanych przez dzieci, jak szkoły.7. Zmniejszenie liczby punktów karnych za przekroczenie prędkości i zwiększenie za spowodowanie kolizji drogowych, wymuszenie pierwszeństwaprzejazdu (włączając zmianę pasa bez dostosowania prędkości do pojazdów na nim się znajdujących) oraz jazdę zdecydowanie wolniejszą od jazdypozostałych uczestników ruchu (ze szczególnym naciskiem na poruszanie się lewym pasem drogi).8. Uwzględnienie warunków drogowych, tj. natężenia ruchu, pogody, pory dnia itp. przy karaniu za wykroczenie. W przypadku wykroczeń niezagrażających bezpieczeństwu, w szczególności przekroczenia dozwolonej prędkości przy małym natężeniu ruchu na drogach dwujezdniowych o conajmniej dwóch pasach ruchu, poprzestaje na upomnieniu. Odnotowana prędkość pozostaje do wglądu ubezpieczyciela (koszt ubezpieczenia możezostać podniesiony w stosunku do standardowej stawki o nie więcej niż 20 proc.).9. Za każdy rok, w którym kierowca nie otrzymał punktów karnych, ich limit wzrasta dla niego o 3 pkt., przy czym nie może przekroczyć 36.10. Immunitet nie chroni objętych nim osób od odpowiedzialności za wykroczenia drogowe.11. Próba ukarania mandatem za prędkość zmierzoną za pomocą urządzenia niezgodnego z obowiązującymi przepisami lub poprzez manipulacjęurządzeniem, traktowane jest jak wyłudzenie i podlega karze przewidzianej w kodeksie karnym.12. Decyzje urzędnicze, zaburzające płynność w ruchu drogowym, podlegają karze grzywny oraz skutkują usunięciem podejmującej je osoby zestanowiska. W przypadku decyzji zagrażających bezpieczeństwu w ruchu drogowym taki urzędnik podlega karze pozbawienia wolności do lat 8.13. Liczba wystawionych mandatów nie może być postawą do wyróżnienia funkcjonariusza, a dochód z tytułu mandatów nie może stanowić pozycjiw budżecie jednostki terytorialnej.14. Pozbawienie uprawnień do kierowania pojazdami może nastąpić jedynie decyzją sądu, w przypadku udowodnienia spowodowania rzeczywistegozagrożenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Koszty sądowe w przypadku odmowy cofnięcia uprawnień ponosi jednostka policji, któraskierowała sprawę do sądu15. Wprowadzenia liczników czasowych do sygnalizacji świetlnej w terenach zabudowanych, zwłaszcza na drogach pozwalających na rozwinięciewyższych prędkości.16. Możliwość czasowego wyrejestrowania samochodu na czas nieokreślony bez żadnych dodatkowych opłat.PETYCJAhttp://www.petycje.pl/petycja/11150/petycja_o_racjonalizacje_przepisow_oraz_dzialan_na_rzecz_poprawy_bezpieczenstwa_w_ruchu_drogowym.html I czego to bys jeszcze chcial, niewolniku? Nie dla psa kielbasa! Plac i placz! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arox z lasu Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Osobiście, jako zawodowy kierowca z papierami podpisuję się pod tą petycją dwoma a nawet trzema rękoma. Zmiany zaproponowane poza pkt.2 (wprowadziłbym zmianę, że dopiero po 60 roku życia (dla osób o nie stwierdzonych poważnych chorobach, kobietach w ciąży (badania za darmo- jako podatnik jestem w stanie ponieść te koszty, by były z urzędu); z wykluczeniem zawodowych kierowców pojazdów ciężarowych jak i komunikacji zbiorowej- w tym rozumiem również przejazdy pracownicze pojazdami do 9 osób z kierowcą (jedyne wykluczenie to auta prywatne rejestrowane na 9 osób- w przypadku stwierdzenia przejazdu pracowniczego przez policję, bardzo wysoka kara pieniężna nakładana na pracodawcę)) są jak najbardziej na miejscu i sensowne. Są to rozwiązania wg mnie bardzo sensowne i przemyślane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi