Skocz do zawartości

Blokada na podświadomości?


Fedde

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Nie do końca wiem czy to pasuje do tego działu, w razie czego proszę o przeniesienie ;> A więc sprawa ma się tak, kończę studia i kończę też pisać pracę dyplomową. Kończę i nie mogę skończyć - można by powiedzieć brak podejścia, ale mi to wygląda trochę jak coś więcej. Nie mogę się przemóc, żeby do tego usiąść nawet a terminy gonią. Nie jestem może wybitnym studentem ale i też nie najgłupszym, całe studia bez ściągania co u nas jest rzadkością, nigdy raczej nie miałem problemów z takimi sprawami a tutaj jakby jakaś blokada i po prostu nie idzie. Nie potrafię się zmusić. Nie nazwałbym siebie też leniwą osobą czy coś w tym stylu. Taki rodzaj jakby irracjonalnego strachu czy nawet ciężko to nazwać ;>

 

Miał ktoś może podobne doświadczenia? Myślę, że to może coś z podświadomością, ale no nie znam się aż tak na tym ;>

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie wewnętrzny strach przed zakończeniem działania. Strach taki może powodować wizja krytyki, nie zaliczenia pracy, wizja zmiany trybu życia po skończeniu studiów itp.

 

Podejrzewam któreś z wymienionych wyżej jako powód (albo combo).

Mi pomogła na takie akcje książka Nawyk Samodyscypliny autorstwa Neila Fiore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mój Boże, skąd ja to znam... to samo miałem przed zakończeniem każdej książki, i to samo mam teraz przed nagraniami hipnotycznymi. Skutkuje tylko wizja ciężkiego kija na dupie, po prostu się przestrasz konsekwencjami braku działania, mi pomogło.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach