Skocz do zawartości

Dwa kółka na początek


Lukulus

Rekomendowane odpowiedzi

Są różne 600-tki. Czterocylindrowe maja ponad 100 koni mechanicznych, więc całkiem dużo. Jednak dwu i jedno cylidrowe maja juz mniejsza moc jak np. kawasaki o ktorym pisałeś. Wszystko zależy od kierujacego,  jeśli jeździ się rozważnie to i na tym kle się nauczy jazdy. Na mniejszych pojemnościach po prostu łatwiej nauczyc się podstaw,  bo taki motocykl jest lżejszy,  wolniejszy, łatwiej opanować tą moc nawet w pełni odkrecajac manetkę. 

Ze swojej strony dodam,  że jeździłem tylko 125 i w nastepnym roku też planuje od razu wskoczyc na 660 ccm yamahe xtr 660 tylko,  że bardziej uterenowiona,  żeby po górach i żwirowych drogach pojeździć oraz omijać  polskie asfalty na których panuje czasem istna dżungla. ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, dodatkowo jest mało motocykli o pojemności 125cm, na których nie wygląda się jak beduin na małym ośle :D Wiem, że to trochę sprawa ego, ale jednak moto traktowane w ramach czystej zabawy a nie użytkowo powinno spełniać także ten warunek, aby przynajmniej "normalnie" na nim wyglądać. Co innego skuter, tu każdy widzi co jest. Ostatnio ktoś mi pisał o jakimś 125cm, na którym facet ważący 90kg wygląda jak na motocyklu a nie rowerze komunijnym, nie pamiętam teraz co to za model. To KLE obczytuję już od dawna, bo podobno i siodło mega wygodne, i waga taka, że spoko się go podniesie, elastyczność taka, że przy 60km/h wrzucasz szóstkę i spokojnie się toczysz. Założy się crashpady i jakoś to będzie. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda varadero 125 jest właśnie dosyć  duża. Ceny 125 ccm sa teraz wywindowane do góry,  przez możliwość jazdy nimi na kat. B, dlatego warto zrobic kurs i kupić cos wiekszego. Tym bardziej, że moc 125 ccm szybko sie znudzi i będzie za mała. Motocykl to taka zabawka,  musi sie podobać przede wszystkim nam. To  kawasaki jest ładne  i ciekawe stylistycznie, a np. tej samej klasy suzuki dl650 jest brzydkie jak noc. Elastyczność silnika jest ważna, lecz nie oszukujmy sie,  że bedziesz jeździł 60km/h. ;) dobra koncze offtop. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony na pierwszego rumaka polecę Suzuki GS 500. To jest bardzo wypośrodkowany sprzęt - głowy nie urywa, ale malucha wyprzedzi. ;)

Jeździłem takim i mimo tego, że mam doświadczenie tylko na MZ ETZ 150, nie było żadnych problemów (oprócz tego, że raz zaliczyłem tzw. drgania shimmy - strasznie nieprzyjemna sprawa, nie życzę nikomu, ale na szczęście zakończyło sie dobrze).

 

Cytat

Elastyczność silnika jest ważna, lecz nie oszukujmy sie,  że bedziesz jeździł 60km/h. ;)

 

Kusi do odkręcenia manetki cały czas. Trzeba mieć chyba żelazną silną wolę, żeby jeździć ''szlifierą'' i nie przycisnąć. Dlatego ja się w takie sprzęty nie bawię - raz, że wolę choppery lub klasyki okresu PRL-u, dwa, że kusiło by mnie strasznie aby cisnąć, a zamierzam jak najpóźniej nakarmić robactwo. ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysku, przede wszystkim wybieraj moto na którym masz wygodną pozycję. Powiem Ci, że ja zaczynałem od 600 -tki i 100 km iwszystko było ok, ale moc była rozwijana liniowo. Z obecnych na rynku sprawdź Suzuki GS 500 lub nowszy GSX 650 f albo Yamahę Fazer. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i ja się pochwalę. Na pierwsze moto kupiłem sobie taką małą rakietę:

 

9ca427009322d.jpg

 

Do tej pory przewróciłem moją sukę 2x. Za pierwszym razem za bardzo odwinąłem na podwórku. Koło pośliznęło się na trawie i musiałem wymienić lusterko i set (podnóżek). Prędkość może ze 30 km/h. Za drugim razem przewróciłem maszynę w garażu, przy stawianiu na podnośnik pod tylne koło. Do wymiany lewy i centralny zadupek (drogie te plastiki...). Póki co jestem żywym przykładem, że można wziąć 600 na pierwsze moto i się nie zabić. Należy jednak pamiętać o tym, żeby nie odwijać ile fabryka dała. Pokora bardzo ważna rzecz na takich zabawkach.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a te crashpady, czy jak to się zwie, to coś dają? Widzę fajne oferty tego KLE 650 w sieci, ale obawiam się, że jednak pierdolnę ze dwa razy zanim złapię temat. :D

 

827765203_7_1080x720_kawasaki-versys-650

 

Takie coś z małym przebiegiem kosztuje 20k PLN, z polskiego salonu z ABSem. W przyszłości planuję dokupić kufry boczne i tylne, inną owiewkę, bo zamierzam śmigać co piątek w Bieszczady z namiotem i gratami. :)

Edytowane przez Rysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim użytkowaniu crashpady dały radę przy wywrotkach parkingowych tzn. owiewki sie nie połamały. Ale miałem też dwa ślizgi, jeden przy ok 60 km/h (kobieta!!! wyjechała mi samochodem z prawej strony). Moto się położyło, połamałem dekiel od alternatora i porysowałem całą stronę. Dlatego rozważałem/rozważam montaż małej estetycznej klatki chroniącej moto. Jeżeli masz możliwości finansowe to klatka przydaje się. 

@Rysiek KLe 650 jest bardzo wygodny i nie zmęczysz się tak szybko jak na przecinaku. Silnik będzie mocny w dolnych obrotach, a w górach to się przydaje. Minusem jest to że mocny dół lubi się ślizgać na mokrej nawierzchni, ale głowa na karku i dasz radę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodzi, przemyślałem temat i pasuje mi wysoki moment i niska moc, nie trzeba wtedy tak pałować biegami, poza tym siodło w tym moto jest bardzo wygodne. Zastanawiam się jeszcze nad ubraniem i kaskiem, chodzi o to, że nie chcę kupować kombinezonów jak cyborg (wiem, że to powoduje ociekanie cipek drogich pań, bo widzę to zjawisko często nad pobliskim zalewem), tylko jakieś ochraniacze. Czy buty, osłony na kolana, dżinsy plus kurtka skórzana wystarczą? Jeśli chodzi o jazdę, to raczej mam głowę na karku (ponad milion kilometrów samochodem bez wypadku).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry sprzęt nie tylko na początek ale i na docelowy, przede wszystkim wygodny.

Ja marzę o V-Stromie ze stajni Suzuki ale to bardzo podobne jest.

 

Ja bym brał dobrą kurtkę i spodnie tekstylne (np. Modeka lub tańszy Gareth).

Buty wiadomo też ważne.

 

Nie zapomnij o pasie nerkowym - WAŻNE.

 

Jeansy jak już to z kevlarem - asfalt słabo się goi :)

 

ABS - jak najbardziej.

Edytowane przez icman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi, nie chcę zmieniać moto po roku, tylko jak mnie zacznie ograniczać. Tak samo zrobiłem lata temu z nartami, zamiast kupować coś dla początkujacych wziąłem średnią półkę, było trudniej ale używałem desek mając fun kilka lat. Dżinsy z kevlarem? Są takie? Kurde, ale jestem noga w tym temacie. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzisiek pisał o kaskach w temacie obok. Na kask nie żałuj, bo jest bardzo ważny i myślę, kupujesz na kilka lat. Czasami będzie +30 stopni i z krótkim rękawem się wypuścisz ale kask musisz mieć zawsze. Ja bym brał wyciszonego szczękowca dobrej firmy , ale integral też jest ok. Ceny to tak od 1 tys. w górę.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze z hamulcami. Tal patrzę na to Suzuki @ZdzisławBeton i tam tarcza z przodu jest większa niż z tyłu. Naczytałem się, że początkujący przeważnie hamują głównie tyłem a to mniej skuteczne. Kiedyś po zjeździe z Jaworzyny Krynickiej miałem wypadek na rowerze, wyskoczył mi pies z podwórka pod koło, miałem tak ze 40 na liczników, popieprzyłem manetki i OTB w krawężnik. Efekt - obojczyk poszedł się jebać. No nic, trzeba będzie jak ciota trochę pojeździć, na szczęście zauważyłem, że motocykliści się szanują i nie ma beki jak ktoś sobie tam normalnie pomyka.

 

Może to Sławek jechał?

 

 

Edytowane przez Rysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie tylny hamulec w moto, to jak ręczny w aucie. Używam tylko przy wzniesieniach. Po kilku dniach za kierownicą tak wyczujesz siłę, że będziesz bardzo precyzyjny w hamowaniu. Zwróć uwagę, że na filmiku motocykliście chyba udało się wyjść z tego wypadku. Moto potrzaskane na pewno. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w hondach korzystając z przedniego hamulca, działa też tylni, jest taki system. W ogóle fajna alternatywa dla kle650 jest honda nc700x w automacie. To musi być wygoda motocykl w automacie( skrzynia dwusprzeglowa)  nie jakieś cvt. 

Edytowane przez Lukulus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Lukulus napisał:

Zdzisiek pojechałes po bandzie. ;) ze 120 KM tam siedzi pewnie. Właśnie dlatego te obudowane na poczatek są gorsze, bo generuja koszta przy przewrotkach parkingowych,  ktorych ciężko uniknąć. Długo jeździsz? 

Od listopada 2014, ale tylko jak jestem w kraju (w tym roku nawet pierwszego stycznia cisnąłem :) ), a bywam w PL 3-4 x na rok. Mało mam nawinięte. Coś ponad 5 tys. km.

 

11 godzin temu, white napisał:

@ZdzisławBeton piękna bestia :) wygląda na k9 lub nowszy. 

k6 od handlarza, motocyklisty. Na szczęście gość nie jest januszem biznesu i nie wcisnął mi miny (sam powiedział co jest w moto do zrobienia).

 

8 godzin temu, Rysiek napisał:

A jeszcze z hamulcami. Tal patrzę na to Suzuki @ZdzisławBeton i tam tarcza z przodu jest większa niż z tyłu. Naczytałem się, że początkujący przeważnie hamują głównie tyłem a to mniej skuteczne. (...)

.Hamowanie przodem to podstawa. Lepiej przednim i tylnym na raz. Do tego dobrze jest się nauczyć hamować obydwoma i silnikiem (to już wyższa szkoła jazdy - sam tego jeszcze za dobrze nie opanowałem).

 

8 godzin temu, Rysiek napisał:

(...)

 

 

Nie byłoby tej gleby gdyby gościu miał ABS.

 

38 minut temu, Lukulus napisał:

Chyba w hondach korzystając z przedniego hamulca, działa też tylni, jest taki system (...)

Honda dual CBS się to zwie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jakaś Yamaha XJ 600? 4 gary, 60KM z hakiem, spalanie małe, części nie drogie, dość wygodna (taki sportowy turystyk). Może ciut cieżkawa, ale jak sie przyzwyczaisz to nie przeszkadza.

I jak już to celować po 98r, bo miały 2 tarcze z przodu i grubsze lagi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.