Skocz do zawartości

Rower pomoc w doborze


Mariuszsoq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w temacie !

 

Zanim zajrzę na typowe fora tego tematu, chciałbym zaczerpnąć wiedzy odnosnie roweru.

Może nie chodzi konkretnie o markę i model, ale na co zwracac uwage, jakie podzespoły, jaka srednica kół, waga roweru.

 

Rower tradycyjny, nie elektryczny.

 

Ale kilka słów, kiedys jezdzilem baaardzo dużo, bmx, górskie (uwielbiałem je), składaki, damki, co wpadło w ręce, w wieku 17 lat zrobiłem prawo jazdy kat B... I rower uzywany rzadko. Obecnie 32 lata i znów o nim myslę, lecz wiem, że przez 15 lat zmieniła sie technika i wytyczne.

 

Zastosowania: do jazdy po utwardzonych drogach, sciezkach (80% ) (20% teren), po "rejonie". Raz dwa razy do roku zaladowac na pickupa i gdzies w innym miejscu pojeździć.

 

Obecnie nawet nie wiem jakie rodzaje rowerów wystepują, te co mi chodzą po głowie to: górskie i trekkingowy, ewetualnie nie wiem jak one się zwią takie "modne" lansiarskie na miasto, ale boje się ze jak takim zjade w las to sie rozleci na kawałki, do tego nie lubię się rzucac w oczy, wiec odpada.

 

Ma byc wygodny, mam lekka przpukline kregoslupa i nie chce jakiejs taczki. O dziwo najlepiej mi sie jezdzi na górskim z amortyzatorami przednimi i tylnimi, troche na asfalcie czuc wtedy wieksze opory z racji terenowych opon, ale dla mnie, najwygodniej.

 

Budżet: 5000 zł

 

Pamietam z czasów mlodosci takie marki jak: Scott, Gary Fisher, nie wiem czy jakie nowe doszly warte uwagi, chinczyki i jakies krossy grandy (o ile takie sa odpadaja).

 

Myslalem jeszcze nad rowerami typu: Audi, Porsche, na ktore moglbym zdecydowanie naciagnac budzet, ale nie wiem czy to nie jest technika np: Scotta tylko cena x5 bo marka ;)

 

Dziekuje za wszelkie informacje.

Edytowane przez Mariuszsoq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy od...

 

Użytkuje rower podobnie do Ciebie- 90% to miasto i utwardzone drogi. 10% to jakieś tereny zielone.

 

Miłośnikiem techniki rowerowej  nie jestem- ot po prostu jeżdżę z trzech powodów- problem z zaparkowaniem samochodu w centrum, bez porównania większa szybkość przejazdu oraz dla zdrowia, gdyż odległości między punktami rzadko przekraczają 4 km. Suma summarum potrafię dziennie zrobić nawet 20 km zliczając wszystkie przejazdy.

 

Ale do rzeczy. Mój rower to prosty miejsko-turystyczny Romet za ok 1200 zł. Jedyna zmiana w nim to opony- na szersze, bym nie ugrzęzł na polnych drogach. Do tego drugi koszyk na kierownicy na zakupy.

 

Nie mogę powiedzieć bym rozpieszczał ten rower. O nie, co to, to nie. Ale nic się nie psuje, wszystko działa tak jak potrzeba, bardzo prosta i lekk konstrukcja. Ot w sam raz dla mnie.

 

Moje prywatne zdanie- Jeżeli Cię stać, kup sobie rower AUDII czy Porsche. Osobiście dla mnie byłoby to stratą, gdyż płaci się za znaczek, serwisować można tylko w salonie i to nie każdym a za te pieniądze masz fajnie skomponowany rower pod siebie z części z alledrogo czy jakiegoś sklepu rowerowego na długie lata i uśmiech na twarzy. Dzisiaj stawiam na to, że poza najwyższą półką dla zawodowców- to wszystko jest to samo i płaci się tylko za znaczek, który jest nadrukowany. To jak z samochodami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery Kross z serii Evado, lub Merdia Crossway.

 

Myślę, że będą idealnym rozwiązaniem na Twoje potrzeby. Rowery przede wszystkim lekkie, z cienkimi oponami 28 cali, przeznaczone właśnie do jazdy po mieście, jak i lekkim terenie. Sam od dłuższego czasu mocno zastanawiam się nad kupnem, lecz trudno mi się zdecydować :D

 

Za 5000 zł, kupisz na prawdę porządny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze 2 lata temu zmienialiśmy rowery z nieco wysłużonych, trekingowych Unibike'ów na coś... No właśnie, tylko na co, skoro my głównie teren i trekingowe nam się nie sprawdzały już w wielu sytuacjach w związku ze zmianą upodobań? Stwierdziłem, że strategia pojeżdżenia na wszystkim na czym się da z różnym osprzętem w tym z "tłentynajnerami" włącznie, będzie najlepsza. No i testowaliśmy z Blondi przeróżne Krossy, Scotty, Meridy... W końcu raz dosiadłem Trek'a i się w nim zakochałem. A Blondi zakochała się w Centurionie, też dzięki ujeżdżaniu wielu innych :D

Taką metodę Ci proponuję. Definiujesz sobie wymagania (biegi, tarcze, hydraulika, rama...) a potem dosiadasz ile się da. A jak będziesz współgrał z ramą, to przecież osprzęt możesz jaki chcesz do niej dokręcić jak by co.

Edytowane przez Rnext
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że przy problemach z kręgosłupem wygodniej Ci na mtb to zrozumiałe bo duża część ciężaru ciała spoczywa na rękach (wyłączając część szyjną kręgosłupa).

 

Przymierz się do roweru typu crossowego powinien Ci pasować ergonomią.

 

Jeżeli chodzi o osprzęt to bym brał najlepszy na jaki Cię stać ale to jest temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko osiągnąć taki kompromis, żeby był na miasto, ale też na korzenie i troszkę bardziej wymagające trasy. Potrzebujesz dwóch rowerów :D

 

Masz moim zdaniem 3 opcje, w zależności jaki styl jazdy preferujesz, ile faktycznie będziesz jeżdził po lasach i nierównaściach oraz czy chcesz sobie nim czasem poszaleć czy po prostu móc przejechać ten nierówny teren.

 

1. Jest moda na te rowery fitness/urban czyli taka hybryda roweru trekkingowego i szosówki. Moim zdaniem spoko sprawa, do miasta jak ta lala. Leciutki, cieniutkie oponki, duże koła, małe opory toczenia, ale pozycja wygodniejsza niż w kolarzówkach.

Czyli coś takiego: https://www.canyon.com/pl/fitness/roadlite/roadlite-al-7.html

 

2. Typowy turystyk. W tej cenie chyba jedna z lepszych opcji to właśnie Kross. Ma całkiem niezły osprzęt w porównaniu do innych marek. Jest to chyba największy kompromis jaki możesz uzyskać względem droga/las z dużym naciskiem na mocno utwardzone nawierzchnie :)

http://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-7-0

 

3. Zwykły mtb. Nie wiem ile masz wzrostu, ale jeśli ponad 175cm to brałbym na kołach 29''. Sam od kiedy się przesiadłem, te na 26'' wydają mi się jak dla dzieci :D Ale ja mam prawie 190, więc wreszcie zrobili rozmiar kół dla mnie ;) Takim rowerkiem można już fajnie poszaleć po nierównościach, górach, lasach. Dodatkowo jak założysz cieńsze oponki i zablokujesz amorka (teraz większość ma taką możliwość z klamki na kierownicy) to i po mieście pojeździsz, z tym, że będzie odczuwalnie "ciężej" niż na tych powyżej.

http://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b8

http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/accent/peak-29-slx-2017

Accent całkiem fajny. To polska firma, która do tej pory produkowała tylko części i ramy. Chyba dopiero w tym roku wzięli się za złożenie całego roweru. Ale wyszło im to fajnie. Waży 11kg w porównaniu do krossa 12,5kg. Lepsze hamulce, fajniejsza geometra ramy, reszta podobnie, nawet ten sam amor. Napęd tylko mi się bardziej podoba w Krossie. Sam mam złożony rowerek na tej ramie Accenta - miałem sprzedawać, ale za bardzo mi się podoba :P

 

Jest jeszcze jedna opcja. Możesz zrobić tak jak ja. Do tyrania po mieście kupić dobrą, starą szosę, ew. troszkę ją przerobić do max 1000zł, a za resztę sprawić sobie górala :D

 

O nowym, dobrym fullu za tą kwotę zapomnij. Z resztą na twardym amortyzatory tylko przeszkadzają, pożerają część siły, którą wkładasz w pedałowanie.

 

Jeśli chodzi i firmy. Te lepsze to: Cannondale, Specialized, Canyon, Trek, Giant. Ale ichnie rowery to na prawdę wysoka półka i w tej cenie zdecydowaniem lepszym dealem jest Kross. Ma nieco gorsze ramy, ale cały osprzęt będzie zdecydowanie lepszy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Ciebie (wiek, rodzaj tras) poleciłbym rower crossowy - mylna nazwa bo to tak naprawdę rower uniwersalny.

W tej cenie kupisz super sprzęt dla amatora.

 

Mówisz Audi, Porsche ;) ... a może Beemka B)? Osobiście bardzo mi się podoba sylwetka  - poza tym osprzęt Shimano Deore, elementy karbonowe, oponki Continental ... i takie tam.

Znalezione obrazy dla zapytania rower bmw
 
Osobiście uważam, że kupno roweru jest trudniejsze niż auta.
 
 
Edytowane przez Normalny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta BMKa to jakiś czołg :D

 

Koszt - 5,6k, a w tym - słabe koła, hamulce, amor. Do tego waży 15,4kg :D Dla porównania Accent 11kg. Jak dla mnie to takie ani cross ani mtb. Chyba jest to bardziej lansiarski rower. Z carbonu jest tylko sztyca. Ale ja myślę, że jak już brać carbon to sprawdzonej marki, bo widziałem połamane mostki czy kierownice, a sztyca też nie ma lekkiego życia. Uważałbym z tym. Z resztą nawet nie piszą co to za sztyca, więc może to być marnej jakości chińszczyzna.

 

No i chuj wie jaka ta rama jest. Pionierzy w tej dziedzinie ciągle się biją o dobrą geometrię, właściwości jezdne, wagę i wytrzymałość. Takie BMW raczej mniej się poświęca takim rzeczom. Moim zdaniem tu się płaci tylko za to, że to BMW :D

 

Zdecydowanie radziłbym wziąc coś od firmy, która specjalizuje się w rowerach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 cm, 90 kg.

 

z tych trzech Beemka wychodzi "najtaniej" ale raczej schodzę na ziemię.

 

Jest jeszcze jedna sprawa, prosty, w miare bezproblemowy rower, nie mam czasu siedziec przy nim i go "tuningowac", modyfikowac, czy cokolwiek innego. Jeden rower.

 

Wychodzi więc na to, że crossowy ewentualnie mtb.

 

Kwestia tylko czy taki z przednim amortyzatorem styknie, czy sięgnąć do skarpety na tzw. Fulla z przednim i tylnym amorem ? Tylko czy nie bedzie mnie bujac góra dół (miałem kiedys za małolata Kross takiego) to jadac po prostej podskakiwalem, nie wiele dawało skrecenia amorka na sztywniejszy... ?

 

A miał ktos do czynienia z firma Mongoose ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Mariuszsoq napisał:

Tylko czy nie bedzie mnie bujac góra dół

 

Będzie. Bo to się montuje głównie do rowerów typu ALLMOUNTAIN, czyli mocny teren. Nawet jakbyś jeździł 50/50 - asfalt/teren to bez sensu.

 

11 minut temu, Mariuszsoq napisał:

Jest jeszcze jedna sprawa, prosty, w miare bezproblemowy rower, nie mam czasu siedziec przy nim i go "tuningowac", modyfikowac, czy cokolwiek innego. Jeden rower.

 

O ile kupisz coś na markowym sprzęcie - dajesz raz w roku do serwisu na przegląd i z bani.

 

12 minut temu, Mariuszsoq napisał:

A miał ktos do czynienia z firma Mongoose ?

 

Miałem kiedyś wyczynówkę :D Ale to już było dawno, pamiętam, że rower był nie do zajechania.

 

 

Z tego co widzę, to serio ten Accent wydaje się dobrą opcją. Fajna rama, duże, lekkie koła, dobry amor, zajebiste hamulce i waga 11kg - na prawde dobry wynik jak na nówkę mtb 29'' w tej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariuszsoq Tyle ilu ludzi tyle opinii.

Podjedź do rowerowego, siądź, przejedź się, poczuj - powiesz mam tyle i tyle kasy daj pan coś najlepszego. Od analizowania na sucho ilości przerzutek, rodzaju amortyzatorów itp. zwariować idzie.

Może te 5000 zł to za dużo, może wystarczy 2500 zł a i tak będzie fajny sprzęt do takiej jazdy jaką zamierzasz mieć.

A może za parę lat stwierdzisz to nie dla mnie i będzie stał w piwnicy ... lub całkiem odwrotnie - czuję to! kupuje mocniejszy sprzęt! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry amor tylni ma regulację dobicia i powrotu więc nie ma się co obawiać bujania.

Robisz kilka jazd próbnych i ustawiasz pokrętła ciśnienia, tak jak Ci pasuje. Warto albo sobie zaznaczyć albo zapisać na jakich ustawieniach jeździ Ci się najwygodniej, bo w trakcie jazdy po kilku miesiącach amor może się delikatnie rozregulować czego nie zauważysz od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam bracia, że jednak przez 15 lat jest progres jak się dziś w to zagłebiłem.

 

Pojadę pewnie do dobrego rowerowego, ale to tak na szybko, z tych co byście polecili ?

 

1. http://shop.bmw.com/de_DE/p/PID_75869/   (wiem, wiem ;D jednak faktycznie ma to cos)
2. http://allegro.pl/rower-ktm-ultra-ride-19-blue-marseilleblue-29-i6706244003.html
3. http://allegro.pl/rower-merida-crossway-500-52cm-cross-okazja-i6733838620.html
4. https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb-z-pelna-amortyzacja/29-cali/p,rower-reyon-10-grafitowy-pomaranczowy-2017-kellys,646881.html
5. http://www.krolestworowerow.pl/pl/p/TREK-Superfly-6-2016/205
6. http://www.krolestworowerow.pl/pl/p/TREK-X-Caliber-9-2017-/981
7. https://rower.com.pl/mongoose-salvo-29-sport-643108?cPath=6_699_841_7060&
8. https://rower.com.pl/mongoose-salvo-29-comp-643107?cPath=6_699_841_7060&
9. http://www.dobrerowery.pl/trek-marlin-7-2017?from=listing
10. http://sport-bike.eu/gorskie-29/rower-gorski-kellys-reyon-10-2016?sort=p.price&order=DESC
11. http://www.rowerzysta.pl/rowery-twenty-niner-29/rower-gorski-kellys-tyke-10-2017-s.html
12. http://www.rowerzysta.pl/rowery-twenty-niner-29/rower-gorski-kellys-reyon-10-2016-s.html

 

zastanawia mnie jedna rozbieznosc... liczba biegów od 8 do 30 podane maja, kiedys mialem 21 i nigdy ich nie wykorzystalem, moze raz na zwirowni... teraz tam jezdzic nie bede, ale z drugiej strony mama ma u siebie 8 i jak sie przejechalem to nie moglem znalezc odpowiedniego przelozenia dla siebie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treki najfajniejsze moim zdaniem, szczególnie superfly. Ale jak bierzesz nowy, to faktycznie najlepiej się w sklepie przymierzyć, sprawdzić jaka geometria ramy Ci najbardziej pasuje. Zobaczysz przy okazji jaka jest różnica międze kołem 27,5 a 29.

 

Co do ilości biegów, z czasem jest coraz mniej, po prostu coraz częściej montują korby z dwoma blatami, a nie z trzema, a w wyższych grupach nawet z jednym. Ale za to zębatek z tyłu jest więcej i o większej rozpiętości zębów, więc tak czy siak zakres zostaje podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko będziesz miał możliwość (sklep stacjonarny) to sprawdź regulację amorków bo mój ze średniej półki suntour (przedni) nawet zablokowany ma delikatny ruch i stuka co strasznie wkurza przy utwardzonych podjazdach.

Tak więc z mojego doświadczenia albo wysokiej klasy amorki albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rowerze najważniejsza jest RAMA a potem KOłA. Są to najdroższe elementy i sprzedawcy na nich oszczędzają. Za 5 tyś ciężko kupić karbonową ramę i koła. Lekkie i sztywne koła są super WAŻNE. Rozmiar kół 29 jest fajne ale na płaskiej drodze. W technicznym terenie już takie dobre nie są. Źle także jedzie się pod górę. W górskich teraz coraz żadziej stosuje się amortyzator. Zakłada się sztywny widelec. Duże koła lepiej jadą po dziurach 27,5 lub 29. To duża oszczędność bo DOBRY amortyzator jest DROGI! Z przodu coraz częściej stosuje się jedną tarczę i z tyłu większy zakres biegów. Idź najlepiej do sklepu gdzie sprzedawcy sami się ścigają bo rower żeby kupić trzeba dobrać szerokość kierownicy mostek siodełko. W takim sklepie będzie można sobie na miejscu dobrać te elementy. Bierz poprawkę że dobre buty i pedały też kosztują. Firma nie jest aż tak ważna. By był dobry i pasował. Na kołach sprzedawcy oszczędają najwięcej bo mało kto się na tym zna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rower przełajowy byłby dobrym wyjściem, coś pomiędzy szosówką a trekingowym. Z przodu brak amortyzatora ale dzięki termu rower jest lżejszy i ma lepsze przyśpieszenie ;) na 20% ścieżek nie opłaca się iść w kierunku roweru górskiego. Ja 2 lata temu przeszedłem z górala na szosę i zakochałem się w tej jeździe, jest lekko, szybko i przyjemnie ;) 

 

Z marek rowerowych ciekawe są również giant i niemiecki cube

a tu przykład takich przełajówek:

https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1-2016

https://www.cube.eu/en/2017/road-triathlon/cross-race/cube-cross-race-blacknwhite-2017/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę trekkingowym i wydaje mi się, że będzie miał więcej zastosowań na co dzień czy nawet w trasy. Wbrew pozorom b. dobrze radzi sobie zarówno na tych dłuższych trasach  (dla mnie dłuższa trasa to taka do 30-40 km) jak i w trudniejszym terenie - a więc na drogach polnych, szutrowych itd. Krótko mówiąc uniwersalne zastosowanie.

Jak kupować to teraz, bo od kwietnia zaczyna się sezon i sprzedawcy nie będą skorzy do robienia przecen bo i tak wszystko schodzi. Mój typ to Kross - dobra polska firma. Sprawdź sutaj https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/trekkingowe/

np model trans siberian za niecałe 1700 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.