Skocz do zawartości
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble

sumer

Zaloguj się, aby obserwować  
  • wpisy
    2
  • komentarzy
    8
  • wyświetleń
    309

O blogu

Męskość, sport, duchowość, odkrywanie brutalnych i ostatecznych prawd.

Wpisy w tym blogu

 

Jak żołnierze Navy Seals panują nad stresem na polu walki?

Navy Seals to elita elit, poziom stresu i niebezpieczeństwa z jakim mają do czynienia podczas misji i ekstremalnych treningów, jest niedostępny przeciętnym śmiertelnikom, dlatego to właśnie od nich warto uczyć się metod panowania nad stresem. Najbardziej znaną metodą jest tzw. "Box breathing", polegające na oddychaniu w 4 fazach, z czego każda trwa 4 sekundy: - wdech - wstrzymujemy oddech - wydech - wstrzymujemy oddech       Nie zawsze masz możliwość/czas skorzystania z bardziej wyrafinowanych metod redukcji stresu(medytacja, muzyka relaksacyjna itp.). Box breathing jest wystarczający i możesz go wykonać wszędzie gdy zaskoczy Cię niepokojąca sytuacja.   Ile takich cykli wykonać?   To zależy od tego jak bardzo zestresowany w danej sytuacji jesteś. Myślę, że 5-10 powinno dać już wyraźną różnicę. Jeśli od razu nie widzisz efektów, możesz zamknąć oczy żeby lepiej skupić się tylko i wyłącznie na oddychaniu, wtedy łatwiej będzie Ci uspokoić umysł i przejść do działania. "Oddychanie pudełkowe" nie tylko pozwoli Ci zapanować nad stresem, ale zwiększy też klarowność umysłu, energię i skupienie.

Sumer

Sumer

 

Lista 30 naturalnych produktów, które każdy mężczyzna powinien jeść

Poniżej optymalna lista zakupów dla mężczyzn, którym zależy na wysokim poziomie testosteronu i libido. Podzielone na kategorie: warzywa, owoce, mięso, orzechy, oleje, owoce morza, z lodówki i dodatki.

Warzywa
 

1. Ziemniaki
Węglowodany są ważnym składnikiem diety wzmacniającej testosteron, ale to jak są one dostarczane jest jeszcze ważniejsze. Ziemniaki wszelkiego rodzaju są świetnymi źródłami węglowodanów, które nie zwiększają poziomu prolaktyny ani nie obniżają poziomu testosteronu.

2. Cebula
Cebula zawiera apigeninę i kwercetynę, które zwiększają poziom testosteronu.
Z przeprowadzonych badań wynika, że sok z cebuli znacznie zwiększa poziom testosteronu oraz liczbę i ruchliwość plemników.

3. Pieczarki
Pieczarki mają polisacharydy, które blokują enzymy zamieniające testosteron w estrogen.
Inne rodzaje grzybów również mają podobne właściwości antyestrogenne.

4. Czosnek
Czosnek w połączeniu z witaminą C może podnieść poziom tlenku azotu nawet o 200%.
Jedzenie czosnku może również pomóc w zachorowaniu, a jednocześnie odstraszyć płeć przeciwną W badaniach na zwierzętach, gdy dodano czosnek do diety gryzoni, zauważono wzrost produkcji testosteronu i obniżenie poziomu kortyzolu.

5. Pietruszka
Pietruszka może być używana jako warzywo lub przyprawa/dodatek. Bez względu na to, pietruszka jest rośliną, która zawiera apigeninę, która zwiększa poziom wolnego testosteronu w organizmie.
Jest również łatwa do dodania w diecie, ponieważ możesz wrzucić ją w prawie każdym posiłku.

Orzechy

6. Orzechy makadamia
Wiele osób ma wrażenie, że wszystkie orzechy są świetne dla produkcji testosteronu, jednak nie jest to prawdą. Tłuszcze, które należy spożywać to tłuszcze jednonienasycone i tłuszcze nasycone. Niestety większość orzechów ma masę wielonienasyconych tłuszczów, które obniżają poziom testosteronu. Z drugiej strony, orzechy makadamia zawierają zarówno tłuszcze jednonienasycone, jak i tłuszcze nasycone. Są idealną przekąską wspomagającą produkcję testosteronu.

7. Orzechy brazylijskie
Orzechy brazylijskie nie zawierają tak wysokiego poziomu właściwych tłuszczów jak orzechy makadamia, natomiast ich zaleta polega na tym, że zawierają selen. Tylko kilka orzechów brazylijskich zaspokaja dzienne zapotrzebowanie selenu, który jest sprawdzonym wzmacniaczem testosteronu.

Mięso
 

8. Jagnięcina
Mięsa jagnięce są dobrym źródłem białka i sprawdzonymi boosterami testosteronu.

9. Żelatyna wołowa
Żelatyna z wołowiny da ci składniki odżywcze, których brakuje w normalnym mięsie. Żelatyna z wołowiny jest sposobem na uzyskanie proliny i glicyny z kości i tkanki łącznej mięsa. Prolina i glicyna działają jako neuroprzekaźniki, które poprawiają jakość snu, a co za tym idzie także produkcję testosteronu.

10. Wołowina
Bydło jest zwykle karmione paszami napompowanymi estrogenami(żeńskimi hormonami), więc upewnij się, że kupujesz mięso bydła hodowanego metodami ekologicznymi.
Bydło karmione trawą jest idealnym sposobem na zdobycie białka wzmacniającego testosteron.

11. Mięso mielone
Mięso mielone nie tylko dobrze smakuje, ale zawiera białko zwierzęce i tłuszcze, które pozwalają ciału produkować zdrowy poziom testosteronu.

12. Bekon organiczny
Tu również zwracaj uwagę na pochodzenie z ekologicznie hodowanych świń, które nie zostały przepompowane estrogenem. Jest to świetne źródło nie tylko białka, ale też tłuszczów nasyconych i cholesterolu, które są bardzo ważne dla produkcji testosteronu.

Oleje
 

13. Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia
Jeśli zdobędziesz wysokiej jakości, ekologiczną oliwę z oliwek z pierwszego tłoczenia, to zainwestujesz w wielką dawkę testosteronu. Oliwa z oliwek ma doskonały stosunek tłuszczu do diety dla produkcji testosteronu.
W pewnym badaniu marokańscy mężczyźni utrzymywali swoje główne źródło tłuszczu z oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia przez 3 tygodnie, a wyniki wykazały wzrost testosteronu o 17,4%.

14. Olej arganowy
W innym badaniu grupa mężczyzn wprowadziła jako podstawowe źródło tłuszczu olej arganowy, przez co poziom testosteronu tych mężczyzn zwiększył się o 19%. Olej arganowy jest powszechnie stosowany w daniach śródziemnomorskich. Może dlatego wielu mężczyzn z tego obszaru jest w stanie "produkować" mnóstwo gęstych włosów na ciele.

15. Olej kokosowy
Olej kokosowy dostaje wiele rekomendacji, jest też często promowany w wielu przepisach diety ketogenicznej. Dla męskiego zdrowia kokos jest świetnym źródło tłuszczów nasyconych, które są idealne do optymalnej produkcji testosteronu.

Owoce
 

16. Rodzynki
Rodzynki mogą być od teraz twoją najlepszą przekąską. Zawierają przeciwutleniacz zwany resweratrolem, o którym wiadomo, że zwiększa poziom testosteronu i zmniejsza poziom estrogenów. Rodzynki zawierają również wystarczającą ilość boru, aby znacząco zwiększyć twoje testosteron.

17. Awokado
Awokado zawierają odpowiednią ilość tłuszczów jednonienasyconych i nieco mniej nasyconych. Dodatkowo smakuje świeżo i świetnie i pasują do każdego posiłku.

18. Granaty
Codzienne picie soku z granatów tylko przez dwa tygodnie potrafi zwiększyć poziom testosteronu o 24%. Oprócz tego ma również masę innych benefitów dla zdrowia, jak obniżenie ciśnienia krwi i zwiększenie odporności.

19.  Czarne jagody
Im ciemniejsza jagoda, którą konsumujesz, tym bogatsza w przeciwutleniacze. A co się dzieje, gdy zużywasz dużo przeciwutleniaczy? Mniej uszkodzeń oksydacyjnych i stanów zapalnych, co jak się domyślasz, zwiększa produkcję testosteronu Podobne właściwości mają również jagody acai i jeżyny.

Owoce morza

20. Ostrygi
Ostrygi są naładowane cynkiem, magnezem, selenem, miedzią i witaminą D. Wszystkie te elementy są niezbędne do dużej produkcji testosteronu. Nie przypadkowo Casanova zajadał się regularnie ostrygami.

Z lodówki
 

21. Jajka
Jaja są doskonałym źródłem cholesterolu potrzebnego do zwiększenia poziomu testosteronu.
Dodaj do nich bekonu, żeby zrobić testosteronowe śniadanie.

22. Jogurt
Zawiera odpowiednie bakterie i probiotyki, które wprowadzone do diety mogą zwiększyć poziom testosteronu. Wielkim probiotycznym źródłem jest jogurt, ale też większość innych sfermentowanych produktów.

23. Sery pleśniowe
Kolejne sfermentowane jedzenie, które może pomóc w uzyskaniu potrzebnych bakterii jelitowych. Dzięki serom(zwłaszcza niebieskim) dostarczysz bakterie i nasycone tłuszcze dla optymalnej produkcji testosteronu.

24. Masło (ekologiczne)
Ważne jest aby masło było ekologiczne z dobrego źródła. Masło zawiera mnóstwo tłuszczów nasyconych, a także wiele witamin rozpuszczalnych w tłuszczach w celu zwiększenia poziomu testosteronu.

Napoje
 

25. Kawa
Nie tylko pobudza i daje energetyczny strzał, ale także zawiera przeciwutleniacze i zwiększa poziomy cAMP i produkcję testosteronu. Wielu anty-kawowych ekspertów mówi, że kawa podnosi poziom kortyzolu, jednak skok ten jest tylko tymczasowy i nie przewyższa zdrowych korzyści.

Dodatki

26. Sól (prawdziwa)
Mowa tu o pełnych minerałów solach, takich jak sól himalajska, kłodawska lub morska.
Każda taka sól będzie o wiele lepsza niż sól kuchenna.

27. Imbir
Imbir jest znany z oczyszczania zatok, ale jest także silnym środkiem przeciwzapalnym.
Regularna suplementacja imbiru może zwiększyć twój poziom testosteronu o 17%.
Można dodawać go krojąc kilka kawałków do herbaty.

28. Soda oczyszczona
Jeśli dodajesz sodę oczyszczoną, możesz zwiększyć poziom cAMP, co może również zwiększyć poziom testosteronu. Według Ali Kuoppala z Anabolicmen.com jest to także "wielka pomoc ergogeniczna, która może radykalnie poprawić wydajność przysiadu i wyciskania na ławce, adaptację komórkową do HIIT oraz może być wykorzystana do suplementacji kreatyny".

29. Surowe kakao
Mowa tu o nieogrzewanym i nieprzetworzonym kakao. Jest ono wypełnione testosterogennymi minerałami, takimi jak magnez i cynk, a także zawiera doskonały stosunek tłuszczu do diety z wysoko nasyconymi i jednonienasyconymi tłuszczami z bardzo małą ilością wielonienasyconego tłuszczu.

30. Sorgo
Rodzaj ziarna, które jest bezglutenowe i androgenne. Zwykłe ziarna mają tendencję do zwiększania poziomu prolaktyny i tłumienia funkcji tarczycy. Sorgo różni się od typowych ziaren, które spożywamy. Ma zdolność do zwiększania poziomu 5-alfa reduktazy, co prowadzi do zwiększonej konwersji DHT w organizmie i ostatecznie prowadzi do wyższych poziomów testosteronu.

Źródła: "The Ultimate Grocery List For Men" Christopher Walker (Co-Founder of Truth Nutraceuticals, Degree in Neuroscience at Duke University)

Sumer

Sumer

Zaloguj się, aby obserwować  
×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.