Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
  • entries
    17
  • comments
    4
  • views
    786

Czarna pigułka 1.16

Sign in to follow this  
2macz

164 views

Bycie miłym (niceness) to stopień, w jakim dana osoba rozumie, ceni i wspiera tożsamość i wartości swojego kompana, oraz jest gotowa włożyć w związek zaangażowanie i wysiłek. W psychologii to pojęcie znane jest także jako responsywność.

 

Badacze stwierdzili, że mężczyźni, którzy postrzegali potencjalne partnerki jako responsywne uznawali je za bardziej kobiece i atrakcyjniejsze. Prowadziło to też do zwiększonego u nich podniecenia i pragnienia związku.

 

Nie stwierdzono istotnego związku między męską responsywnością a podobnymi reakcjami ze strony kobiet.

 

Związane z tym badania przeprowadzone przez Tracy i Bealla (2011) wykazały, że kobiety mniej pociągają uśmiechnięci, szczęśliwi mężczyźni, w porównaniu z wykazującymi dumę lub wstyd.

 

Internet jest pełen kobiet twierdzących, że powodem, dla którego nie dają miłym facetom (nice guys) szansy jest to, że ci mili faceci nie są "tak naprawdę" mili. Bardziej naukowe uzasadnienie na podstawie powyższych ustaleń jest takie, że uprzejmość mężczyzny nie wydaje się być ani trochę ceniona seksualnie przez kobiety, chyba że ujemnie.

 

Ciekawym addendum jest to, że mili mężczyźni mają znacznie mniejszy sukces ekonomiczny. Wg Judge i wsp. (2012), mili mężczyźni (oceniani przez nich jako o jedno odchylenie standardowe bardziej ugodowi) mieli zarobki niższe o 18,3%. Dla kobiet jest to zaledwie 5,47%. Bycie nieuprzejmym popłaca w życiu w ogóle, a w przypadku kobiet podwójne, jako że one wolą również mężczyzn o wysokich dochodach.

 

Wmawianie mężczyznom, by byli mili szkodzi ich życiu romantycznemu i perspektywom finansowym.

 

Atrakcyjność miłych kobiet dla mężczyzn może być wyjaśniona męskim pragnieniem zapewnienia ojcostwa, co sprawia, że wolą dobrze wychowane i ułożone kobiety.

 

Cyt.:

 

"Responsywność może sygnalizować potencjalnemu partnerowi, że ktoś troszczy się o niego lub o jego dobro, a tym samym zwiększać zainteresowanie seksualne tą osobą."

 

"Badania pokazują jednak, że powyższe zdanie jest prawdziwe dla mężczyzn, ale nie dla kobiet."

 

"Mężczyźni, a nie kobiety, postrzegali wrażliwego nieznajomego jako bardziej atrakcyjnego."

 

"Responsywność zwiększa męskie postrzeganie kobiecości partnerki."

 

Lit.:

 

Birnbaum GE, Ein-Dor T, Reis HT, Segal N. 2014. Why Do Men Prefer Nice Women? Gender Typicality Mediates the Effect of Responsiveness on Perceived Attractiveness in Initial Acquaintanceships. Personality and Social Psychology Bulletin. 40(10): 1341-1353.

 

Mejia P. 2014. Study Finds That Men Like Nice Women, But Not the Other Way Around. Newsweek.

 

Judge TA, Livingston BA, and Hurst C. 2012. Do nice guys—and gals—really finish last? The joint effects of sex and agreeableness on income.

 

Tracy JL, Beall AT. 2011. Happy guys finish last: The impact of emotion expressions on sexual attraction. Emotion, 11(6), 1379.

Sign in to follow this  


0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.