Skocz do zawartości

Mosze Red

Starszy Moderator
  • Postów

    15042
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    371
  • Donations

    0.00 PLN 

Wpisy na blogu opublikowane przez Mosze Red

  1. Mosze Red
    Płaskoziemstwo jest zjawiskiem wywołanym przez skutki nieuctwa, a płaskoziemcy mają swoje dogmaty wiary, jak każda inna religia, inaczej tego nazwać nie można. 
     
    Płaskoziemstwo jest więc formą wiary, jednak przywołuję je tu i teraz jako przykład znakomicie obrazujący funkcjonowanie pewnej sekty, którą zapewne forumowicze w mniejszym lub większym stopniu kojarzą.  Sekty czasem śmiesznej, a czasem strasznej, a najczęściej straszącej głupotą, gdzie każdy sprawny obserwator zadaje sobie pytanie, czy bardziej głupi są kapłani tej sekty, czy też stado owiec, która za nimi podąża. 
     
    Tak jak płaskoziemcy wierzą w kopułę, która znajduje  się na lodowych pustkowiach i jest krańcem znanej nam ziemi, nie kwapią się do sprawdzenia osobiście, czy faktycznie tam znajdą tą mityczno - mistyczną barierę osnowy ziemskiej rzeczywistości.
     
    Płaskoziemcy usprawiedliwiają się między sobą, że sprawdzić się nie da, że iluminaci, że wojsko pilnuje i że będą strzelać, albo czeka reptyl, który zrobi szynki z ich szyszynki lub w bardziej optymistycznej wersji niezakończonej zgonem zrobi pranie mózgu.  
     
    Tak naprawdę nikt nie strzela, można udać się na wycieczkę, gdzie personel będzie pilnował, żeby płaskoziemskie cztery litery nie zamarzły i sprawdzić to na wiele innych sposobów.
     
    Płaskoziemcy są przekonani, że wprawdzie ktoś kiedyś powinien polecieć i sprawdzić, ale nie oni i nie teraz bo im się krzywda stanie, a poza tym nie trzeba sprawdzać bo najbardziej oświeceni z ich ruchu dali im sto dowodów, że ziemia jest płaska, kopuła istnieje.
     
    Więc skoro wiadomo to na członka drążyć temat, sprawa zakończona. 
     
     
    Mniejsze twory religijne nazywamy sektami, ale mechanizmy w nich funkcjonujące są identyczne.  
     
    Tak właśnie powstaje stan głębokiego wyparcia łatwo sprawdzalnych faktów i można to również zaobserwować w pomniejszych sektach, choćby wojującej sekcie płaskiego kanistra.
     
    W takich małych sektach mamy oczywiście nieomylnych kapłanów, wiara w ich nieomylność jest podstawą działania sekty, tak właśnie sprawy się mają w sekcie płaskiego kanistra. 
     
    Autorytet szamana, dziennikarza nie do końca śledczego, który wciska owcom dowolny kit, choćby o byłych wojskowych, którzy z racji pełnionej funkcji udostępniali dane z rejestrów PESEL osobom postronnym, żeby sektę płaskiego kanistra mogły zniszczyć zewnętrzne siły, które ponoć z tą sektą zaciekle walczą. 
     
     
    Żadna z owieczek nie zada sobie trudu, żeby szamana zweryfikować i powiedzieć sprawdzam, a owieczka może sprawdzić, tylko po co?  Przecież szaman tak powiedział, to tak być musi. 
     
    Sprawdzić szamana jest dość łatwo i można to zrobić na trzy sposoby, jeden dostępny dla wybranych z dostępem do tajemnych protokołów mędrców kanistra, jeden dostępny dla owieczek, a jeden dostępny dla kapłanów i starszej pani, co w sądzie kiedyś była oraz innych, którzy nie są anonimowi i wierzą w Teorię Wielkiego PESELu. 
     
    1 Pierwsza opcja, żeby było śmieszniej szaman sam wskazał taką opcję, wszak rzekomy dawca PESELów jest funkcjonariuszem. Można wysłać zapytanie do jednostki lub burmistrza miasta czy w dniu, w którym rzekomo bratał się z mrocznymi siłami we wrocławskim sądzie był na służbie. Efekt będzie taki, że w ciągu 14 dni wpłynięcia wniosku, odpowiedź na to jakże frapujące pytanie zostanie udzielona na piśmie.    
     
    Oczywiście owieczki z sekty płaskiego kanistra nie sprawdzą, przecież szaman nie do końca śledczy już udowodnił po czubku głowy, spanielach, maskotce SM i wideo z sądu, którego nikt nie widział, więc po co sprawdzać? xD Może warto poprosić, żeby szaman w kameralnej atmosferze pokazał innym kanistrom owo nagranie, przecież nie ma musu wstawiać go na bloga (tak wiem to się nigdy nie stanie, bo nagranie z taką osobą nie istnieje xD). 
     
    Najzabawniejsze, że szaman nie do końca śledczy sam sprawdzić nie raczył, jeszcze mogłoby się okazać, że jednak dawca PESELów na służbie był i dogmat nieomylności rozsypałby się jak domek z kart. 
     
    Halo członkowie sekty płaskiego kanistra, kto wyśle pismo, żeby powiedzieć sprawdzam cię szamanie? 
     
    Raczej nikt, ciężko jest podważać dogmaty oraz nieomylność szamana  
     
     
    2 Druga opcja dostępna dla wybranych, mianowicie tych, którzy mają dostęp do tajnych akt mędrców kanistrowa, zwanych potocznie aktami spraw.
     
    Każdy z  kanistrowych szamanów i ten nie do końca śledczy, ten nie do końca ostrzyżony i ten który sam pisze apelacje, mógł zrobić wgląd do akt. 
     
    W takich aktach, znajduje się między innymi kopia akt dochodzenia, a tam znajduje się wyciąg z rejestru PESEL gdzie mili panowie policjanci potwierdzali dane podejrzanego.
     
    W tym magicznym dokumencie na samym dole, pod długą poziomą kreską znajduje się numer operacji pobrania danych oraz jednostka, która do tych danych uzyskała dostęp. 
     
    Dziwnym zbiegiem okoliczności, na żadnym z tych dokumentów nie figuruje nic innego jak KPP Leżajsk  
     
     
    I tutaj mamy typowy przykład sekciarskiej strategii znanej od tysiącleci, wiedza tajemna jest dostępna tylko dla kapłanów czy szamanów, dzięki temu można trzymać ciemny lud w zabobonnym strachu i pociskać kit jak śledczy kebaby na postoju. 
     
    Tyle, że w sekcie płaskiego kanistra nie są to zaćmienia słońca, fazy księżyca czy wylewy Nilu, a tajemna wiedza na temat tego, kto sięgnął do rejestrów PESEL po dane trzech szamanów.
     
    Przecież gdyby trzech szamanów zrobiło wgląd do akt (co ja mówię, na pewno mają kopie akt w domciu) i pokazało je owcom, wszak z licznymi spotykają się osobiście, teorie szamana nie do końca śledczego rozbiłaby się jak ajfon przy upadku z 20 piętra.
     
    Czy znajdzie się w sekcie płaskiego kanistra ktoś, kto poprosi szamanów o tą jedną stronę z akt? Wątpię  
     
     
    3 Trzecia opcja jest dostępna dla zainteresowanych, czyli wszystkich, przeciwko którym złe siły złożyły zawiadomienie na policję albo złożyły prywatny akt oskarżenia, w zasadzie prócz trzech szamanów dla wszystkich, których złe siły zidentyfikowały, w tym starszej pani co na rozprawie była. 
     
    Więc dzięki tej opcji mogą twierdzenia szamana nie do końca śledczego zweryfikować inne kanistry, choćby starsza pani co na rozprawie była.
     
    Każda osoba, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL, może wystąpić do Ministra  Cyfryzacji o wydanie zaświadczenia o danych własnych.
     
    Wniosek o zaświadczenie można złożyć w formie pisemnej na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, Departament Zarządzania Systemami, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa lub w formie dokumentu elektronicznego przy pomocy pisma ogólnego ePUAP.
     
    Takie zaświadczenie będzie zawierało pełne informacje o przetwarzanych danych, kto, kiedy(kolwiek) i na jakiej podstawie do danych uzyskał dostęp.
     
    Tak chłopcy i dziewczęta z sekty płaskiego kanistra, możecie powiedzieć sprawdzam i zweryfikować szamana nie do końca śledczego, szczególnie starsza pani co na rozprawie była. 
     
    Czy to zrobicie? Wątpię, mamy do czynienia z sektą, a tam i dogmaty i kapłani są nienaruszalni, nie można podważać ich wiarygodności i prawd wiary, które głoszą.
     
    Choćby można to było sprawdzić, wysyłając pismo lub dwa i zamiast ślepej wiary w szamana mieć pewność  
     
     
    Na zakończenie żeby pokazać jak ślepi i nieudolni jesteście, mam lepszą teorię spiskową i potrafię ją lepiej uzasadnić niż dowody szamana śledczego  
     
    Kanister miał dziadka w Wermachcie!!!!
     

     
  2. Mosze Red
    Kolejny dogmat sekty płaskiego kanistra, mówi o udostępnianiu przez pewnego leżajskiego pisarza danych z kart płatniczych klientów.
     
    Danych, których nie ma i mieć nie może. 
     
     
     
    Mistyczna wiedza, której szaman nie udostępnia to ta, że PayPal żadnych danych klienta nie udostępnia stronie przeciwnej transakcji. 
     
    Sekta płaskiego kanistra jest tak fanatycznie oddana i tak hermetycznie zamknięta, że umiejętność korzystania z Google całkiem u nich wymarła, członkowie sekty się uwstecznili technologicznie o jakieś ćwierć wieku, tacy jakby lokalni Amisze  
     
     
     
    To jest wiedza powszechnie dostępna, ale szaman nie do końca śledczy nie raczył sprawdzić albo nie raczył poinformować owieczek. 
     
    Sprawdźmy zatem, co jest nakreślone w arcydziełach filozofa płatności, cóż mówią mistyczne strony WWW do, których płaskokanistrowcy najwidoczniej dostępu nie mają    
     
    https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/how-to-use-paypal
     
    Jak działa system PayPal
    System PayPal zapewnia konto internetowe, dzięki któremu można łatwo wysyłać pieniądze z rozmaitych źródeł (np. karta kredytowa lub rachunek bankowy) do szerokiego grona odbiorców (np. sklepy internetowe czy właściciel wynajmowanego lokalu) — bez udostępniania swoich danych finansowych. Tak więc, ani sprzedający w sklepie internetowym, ani gospodarz domu, nigdy nie widzą numeru karty kredytowej czy danych bankowych. Zobacz, jak serwis PayPal dba o Twoje bezpieczeństwo w Internecie.
     
     
    Owce z sekty płaskiego kanistra też nie sprawdziły, bo po co wklepać frazę w google? Szaman jest nieomylny    
     
    Były donosiki, miały być sukcesy, miało być RODO i UODO, minął rok, a wyszło jak zwykle płaskokanistrowe SMRODO koło własnych czterech liter i SZCZODO do własnego gniazda 
     
     
    Czyżby słynny tropiący był nieudolną prowokacją szamana śledczego? 😆   
     
     
     
  3. Mosze Red
    Początek rozwoju prawa rzymskiego datuje się na rok 753 p.n.e. , zgodnie z tradycją jest to również data założenia Rzymu.
    Mimo upadku zachodniej części cesarstwa w roku 476 n.e. spowodowanego najazdem Germanów, historia rozwoju prawa toczy się dalej.
    Datą kończącą wspaniały okres rozwoju prawa rzymskiego jest śmierć panującego w części wschodniej Justyniana (Flavius Petrus Sabbatius Iustinianus) w roku 565 n.e.
    Podczas panowania Justyniana dokonano największej kodyfikacji prawa w okresie antyku, podsumowania całościowego dorobku myśli prawniczej.
    Jak łatwo zauważyć ramy czasowe obejmują trzynaście wieków, samo państwo rzymskie przechodziło w tym czasie znaczące zmiany ustrojowe. Naturalnym procesem jest iż wraz ze zmianą ustroju podąża zmiana w prawie. Kolejne formy ustrojowe to monarchia (do 509 r. p.n.e.), republika (do 27 r. p.n.e.), pryncypat (do 284 r. n.e.), dominat (do 565 r. n.e.).
    Okres prawa archaicznego (753 r. p.n.e. - połowa III w. p.n.e.)
    Był to okres wczesnego rozwoju państwowości, w owym czasie Rzymianie zajmowali się w znacznej mierze uprawą roli oraz pasterstwem. Występowały inne przejawy życia gospodarczego lecz stanowiły one margines działalności ludzkiej. Dominowało prawo kwirytarne (Quirites) opierające się głównie na prawie zwyczajowym. Powolny proces przemian rozpoczął się dzięki działaniom magistratu i zastępowaniu prawa zwyczajowego ustawami.
    Dokonało się przejście formy państwowej z monarchii w republikę, jednakże nie odcisnęło ono silnego piętna w prawie jako takim.
    Druga połowa okresu archaicznego zaowocowała narodzinami ustawy XII tablic (lex duodecim tabularum), której to ustawie poświęcę oddzielny wpis.
    Nasiliła się działalność interpretacyjna uczonych z dziedziny prawa, powoli powstawało to co dziś nazywamy systemem prawa.
    Okres prawa klasycznego (połowa III w. p.n.e. - 235 r. n.e.)
    Zbrojna ekspansja Rzymu oraz zwycięskie wojny zaowocowały napływem bogactw oraz niewolników.
    Napływ kapitału doprowadził do rozwoju zarówno produkcji rolnej jak i przedsiębiorstw przemysłowych, rozwój tych drugich doprowadził do wzrostu produkcji, poszła za tym szeroko pojęta wymiana towarowa również o charakterze międzynarodowym.
    Wykształcił się nowy dział prawa ius gentium czyli prawo narodów - wspólny system prawny dla wszystkich obywateli cesarstwa regulujący relacje prawne z cudzoziemcami.
    Wprowadzono nowości takie jak urząd pretora dla peregrynów i stosowany przezeń proces formułkowy (agere per formulas), który stał się główną formą cywilnego postępowania sądowego w końcowym okresie republiki i przez cały okres pryncypatu. Dawał on możliwość uczestnictwa w procesie osobom nie będącą obywatelami, rozszerzał ochronę praw prywatnych, był mało sformalizowany.
    Z przejściem ustrojowym republiki do pryncypatu wiązało się powstanie nowych czynników prawotwórczych takich jak : cesarz, senat, nauka prawa. Czas przejścia czyli rok 27 p.n.e. jest granicą wyznaczającą podział okresu klasycznego na dwa podokresy.
    Okres prawa przedklasycznego obejmujący ostatnie wieki republiki oraz okres prawa klasycznego obejmujący pierwsze wieki pryncypatu.
    Wszystkie zmiany zachodzące w tych okresach doprowadziły prawo rzymskie do szczytowego rozwoju.
    Okres schyłkowy/ poklasyczny (235 - 565 n.e.)
    Rozkład ustroju niewolniczego doprowadził do upadku gospodarczego Rzymu, efektem tego był kryzys w wielu dziedzinach życia społecznego.
    Spadek wartości pieniądza zaczął cofać obrót gospodarczy do czasów wymiany naturalnej.
    Ciężar wydatków państwowych spoczął na klasie średniej (znacie to z czasów bardziej współczesnych? ) , doprowadziło to zubożenia ludności, mimo usilnych prób zahamowania tego poprzez liczne reformy administracji państwowej (tak dziś też jesteśmy na równi pochyłej tyle że nikt nie stara się nawet nic reformować, wręcz przeciwnie etatyzm pełną gębą). Rok 395 n.e. przyniósł podział państwa na część wschodnią i zachodnią.
    Prawo klasyczne nie było dostosowane dla nowych warunków, wręcz niezrozumiałe dla urzędników państwowych, rozpoczęły się unifikacje prawa.
    Głównym źródłem prawa stały się konstytucje cesarzy, władców absolutnych (dominus).
    Upadły prawie wszystkie czynniki prawotwórcze, paradoksalnie spowodowało to rozwój szkół prawniczych zarówno na wschodzie i zachodzie.
    Ostatnim i największym dziełem prawodawstwa rzymskiego była wspomniana na wstępie kodyfikacja Justyniana.
     
    cdn.
     
    Flavius Petrus Sabbatius Iustinianus
    źródło:

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.