Skocz do zawartości
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
I_am_the_Senate

Komar-bzyk zabytek

Rekomendowane odpowiedzi

Bracia,

Mój dziadek posiada motorower Komar 3 77'-oryginalny lakier (z drobnymi poprawkami-te lata), biegi w rączce, na chodzie, z tylnymi teleskopami od WSK-i. Mam do niego oryginalną tablicę rejestracyjną oraz dowód także z 77'. Na dowodzie jest nawet naklejona pieczątka z deputatem na paliwo od ówczesnej miłościwie panującej władzy. Czy warto zarejestrować go jako zabytek? Byłem w urzędzie komunikacji- gościu coś gadał tylko o specjalnym przeglądzie. W związku z tym pytanie czy warto w coś takiego się bawić. Podejrzewam, że zabraliby mi wtedy dowód chyba, że poświadczyłbym jego zgubienie. Nie mam serca, by go oddać na złom. Jako młodzik śmigałem nim po całej okolicy. Opowiem wam małą anegdotkę. Pewnego razu jadąc sobie spokojnie długą prostą na wiosce wyprzedził mnie skuter Zipp (czyli chińskie padło). Powiedziałem sobie co to to nie i zacząłem go gonić (bo gościu zaraz zwolnił). Gdy zacząłem go wyprzedzać gościu skapnął się o co chodzi i również dał gaz do dechy. Ja przytuliłem się do mojego bzyka, żeby środek wagi zmniejszyć. Jechaliśmy tak...sporo, nie wiem dokładnie,żeby nie skłamać. Gdyby ktoś chciał mógłby dać tak zwanego "buta" drugiemu, bo jechaliśmy ramię w ramię. Na szczęście różnica tych 0.2 km/h była korzystna dla mnie i wygrałem ten wyścig....dziadek mi później powiedział, że komar miał wadliwą tylną zębatkę seryjną i zamontował o 3 ząbki mniejszą.....obroniłem honor polskiej motoryzacji.

 

Dziś nie mam czasu ani ochoty nim jeździć, dziadek tym bardziej. Co poradzicie? Może ktoś z sercem by się zjawił i przygarnął bzyka?

 

Ps: Opłacony do stycznia'19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komar osiągnął wiek 40 lat i z automatu stał się pojazdem historycznym, nie mylić z pojazdem zabytkowym. Skoro w dalszym ciągu jest zarejestrowany, to zostaw tak jak jest. Pojazd historyczny nie ma obowiązku posiadania ciągłości polisy OC, wymagana jest tylko gdy dopuszczasz taki pojazd do ruchu.

Zostaw Komara w swoich rękach, gdyż będziesz miał w przyszłości pamiątkę po dziadku. Aby nie mieć w przyszłości problemu z rejestracją na siebie, możesz z dziadkiem spisać umowę kupna-sprzedaży lub dziadek może zrobić darowiznę na ciebie.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wystarczy, że przed końcem umowy OC zrobisz jej wypowiedzenie i Komar nic Cię nie będzie kosztował. Oryginalna tablica rejestracyjna z tamtych lat oraz dowód rej. tylko dodają uroku, także dopóki dziadek żyje pozostawiłbym tak jak jest. Ewentualnie tylko spisać umowę z datą ..... ;) i niech leży sobie w szufladzie.

Edytowane przez Horus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Żółta tablica to trochę lipa bo konserwator zabytków ma tez coś do powiedzenia wtedy, ja bym trzymał, ja komara pamietam z pedałami a ty biegi w kierownicy? Bardziej motorynki i takie coś z cccp motorower DELTA.

Edytowane przez zuckerfrei

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisałem w google "pojazd zabytkowy" i wiąże się to niestety z żółtą tablicą. Zależy mi też na zatrzymaniu tej tablicy i dowodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

POJAZD ZABYTKOWY: 
wg Ustawy Prawo o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 98 z dnia 19 sierpnia 1997 r.; art. 2 par.39) to: 
pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub ujęty w centralnej ewidencji dóbr kultury. 

POJAZD HISTORYCZNY: 
USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych 
(Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 roku) 

Art 2 ust. 11 
pojazd historyczny: 
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym, 
b ) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach, 
c) pojazd mający co najmniej 40 lat, 
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji; 

 

Powtórzę jeszcze raz: Komar ma 40 lat i jest pojazdem historycznym. Może mieć dotychczasową tablicę rej., nie ma obowiązku ciągłości polisy OC.

Siedzę w tym temacie ponad 25 lat licząc od zakupu pierwszego motocykla, obecnie już historycznego. W razie wątpliwości pytaj, to podpowiem co i jak.

Edytowane przez Horus
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze istotna kwestie, nie wyjedziesz z Polski tym cudem(nawet na lawecie)bez zgody konserwatora zbytków mając żółte tablice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja bym trzymał. Już teraz warty jest pewnie z 1500 zł. Raczej nie stanieje. Mam też takiego tylko, że w częściach, bo rama jest do malowania. 

Edytowane przez Lukulus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.