Skocz do zawartości

VW badał spaliny na małpach i ludziach...


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

The toll on public health has become impossible to ignore. In 2012, 72,000 people in Europe died prematurely because of nitrogen dioxide pollution, which comes primarily from diesel vehicles, according to a report released last year by a committee of the European Parliament.

źródo: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=REPORT&mode=XML&reference=A8-2017-0049&language=PL#title2
 

Piękna metoda depopulacji :-)

Edytowane przez Conrad
Link do źródła w wersji PL (dokumenty są tam tłumaczone na nasz język przecież)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Conrad napisał:

Piękna metoda depopulacji :-)

Toż to codzienność, jedna z wielu metod.
Taki rdzeń ludzkości, nigdy nie może być pokoju.
Zawsze jakiś pasożyt chce ssać profity kosztem kogoś. A że to będą nieludzkie tortury, to już "można" nie słyszeć wrzasków i jęków ofiar. W końcu, pieniądz lubi ciszę.

Jak czytam te newsy, to już mnie nawet nie rusza. Po prostu kolejna zbrodnia, zboczenie, tragedia - znieczuliłem się.
Ot, dzień jak codzień, na tym łez padole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Conrad ale oczywiście przeczytałeś ten raport ? Bo zaraz napiszesz, że ludzie umierają na ulicach w wyniku zatrucia spalinami.
W raporcie napisane jest, NOx mogły się przyczynić do śmierci 72000 osób w 2012. I to nie są ustalenia tej komisji tylko osób trzecich.
IMHO bardzo wątpliwe, już prędzej smog ze śmieci się do tego przyczynił ...

Poza tym jak Pan Diesel opracował swój silnik to na pewno uważał, że to narzędzie depopulacji ... <facepalm>

 

Cały ten krzyk ma za zadanie skasować diesle i jak koszty transportu na benzynie skoczą o 30%-40% to wtedy będzie płacz.

 

@Stulejman Wspaniały z całym szacunkiem, Twoje stwierdzenie z pierwszego posta jest kompletnie nieuprawnione. Przeczytałeś chociaż ten artykuł ?

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, GurneyHalleck napisał:

@Conrad ale oczywiście przeczytałeś ten raport ? Bo zaraz napiszesz, że ludzie umierają na ulicach w wyniku zatrucia spalinami.
W raporcie napisane jest, NOx mogły się przyczynić do śmierci 72000 osób w 2012. I to nie są ustalenia tej komisji tylko osób trzecich.
IMHO bardzo wątpliwe, już prędzej smog ze śmieci się do tego przyczynił ...

Poza tym jak Pan Diesel opracował swój silnik to na pewno uważał, że to narzędzie depopulacji ... <facepalm>

 

Cały ten krzyk ma za zadanie skasować diesle i jak koszty transportu na benzynie skoczą o 30%-40% to wtedy będzie płacz.

Czytałem ten raport, ty też jak sądzę i te osoby trzecie to EEA, czyli Europejska Agencja Środowiska, więc chcesz umniejszyć jakość raportu pisząc "tylko osób trzecich". 
Poproszę też o źródło Twoich domysłów, że prędzej przez śmieci smog powstaje? IMHO ... bardzo wątpliwe. Najpierw zgłęb temat skąd się bierze smog, sezonowość, co generuje jakie zanieczyszczenia powietrza, itd. I jeszcze rozpatruj to jako obszar całej EU, a nie komin sąsiada za Twoim oknem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Conrad to cytuję z przywołanego raportu - "Nadal mamy do czynienia z ciągłym i powszechnym przekraczaniem norm UE w zakresie jakości powietrza dla NO2, co w 2012 r. przyczyniło się łącznie do ok. 72 000 przedwczesnych zgonów [EEA, Vella]. Szacuje się, że na obszarach miejskich, gdzie obserwuje się te przekroczenia, około 60 % mierzonego NO2 pochodzi z transportu drogowego [EEA]."

... a teraz przeczytaj ze zrozumieniem - czy mam fragmenty zaznaczyć na czerwono ?

 

Nikt nigdy nie twierdził, że spaliny są cacy, ale wpadanie w panikę i to tylko w kierunku silników diesla, jest mocno niewskazane. Zamiast panikować, należy zaostrzyć kontrole i eliminować z ruchu pojazdy nie spełniające norm określonych dla konkretnych silników (EURO 4, itd. z odmianami). Zresztą ten raport stwierdza, że istnieją środki techniczne do obniżenia emisji diesla, tylko ich w tym wypadku nie zastosowano.

Ja mieszkam akurat w Krakowie i o ile w lecie bywa źle ze smogiem, to w zimie jest mega źle. Można więc założyć, że większość problemów emituje ogrzewanie. I nie tylko z komina sąsiada, bo ostatnia fala smogu przylazła ze Śląska, ale oczywiście zdarzają się też przemieszczenia w drugą stronę.

 

@Stulejman Wspaniały a to nie złapałem dowcipu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, GurneyHalleck napisał:

Zamiast panikować, należy zaostrzyć kontrole i eliminować z ruchu pojazdy nie spełniające norm określonych dla konkretnych silników (EURO 4, itd. z odmianami)

Tak na marginesie. Normy emisji spalin euro6 są na chwilę obecną niespełniane. To nie normy, tylko pobożne życzenie. Koncerny moto dostaną w pizdę najpóźniej w przyszłym roku, gdy wejdą w życie nakazy pomiarów fizycznych, nie laboratoryjnych.

 

Obecną sytuację z NOx najlepiej można zobrazować mniej więcej w taki sposób:

- Wytwarzasz śmieci we własnym domu, ale wyrzucasz worek ze śmieciami  w lesie po drodze do pracy. (Tzw. regeneracja dynamiczna)

 

Jakimś heheszkiem historii jest fakt, że to właśnie VW wypromował diesla na maxa, i to właśnie VW wbijał mu gwoździe do trumny. Tak, gwoździe, w liczbie mnogiej, bo zaczął już wcześniej pompowtryskiem, przez który nie mogli dotrzymać euro5, w wyniku czego koncerny wymusiły obowiązujące do dziś sposoby badania emisji spalin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co by było jakby VW wyciągnął  stare passaty z lat 90 (benzyna i diesel), który zjechały z taśmy i zostały zamknięte w jakimś magazynie. Oczywiście po uprzedniej wymianie olejów, smarów itp.

Na teście oficjalnym do homologacji wypadłyby blado. 

 

Podejrzewam, że jakby wpakowali aparaturę mierzącą spaliny do bagażnika i wyjechali na drogę razem z nowymi autami z roku 2018 (też z aparaturą na dupie :D) - to wcale bym się nie zdziwił gdyby różnice w spalaniu były niewielkie, w sensie sprawdzenie przy dystrybutorze.  W przypadku diesla, dzisiejszy samochód miałby czystsze spaliny, w benzynie różnice niewielkie. O dziwo wolnossące silniki mniej syfu robią niż turbo na sterydach. Stare auta trują głównie ze względu na "wiekowy" stan techniczny. 

Edytowane przez slavex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, slavex napisał:

wcale bym się nie zdziwił gdyby różnice w spalaniu były niewielkie, w sensie sprawdzenie przy dystrybutorze.

@slavex, to nie jest takie zero-jedynkowe. Współczesne auta po brzegi są wypakowane sprzętem niedostępnym 25 lat temu.

Jest taki branżowy dowcip o handlowcach: Że gdy już kończy namiętnie opowiadać o wszystkich multimediach, radarach. fifirifi i masażerach, to ze znudzeniem rzuca: no i dojechać z punktu A do punktu B też tym się da. ;)

 

8 minut temu, slavex napisał:

O dziwo wolnossące silniki mniej syfu robią niż turbo na sterydach

Bo współczesne poturbowane silniki są specyficzne. Stosunek powietrza do paliwa jest taki, że 'w naturze" nie ma prawa się spalić taka mieszanka. Dlatemu jest to wszystko sprężane, kierowane, studzone i podgrzewane, i na koniec monitorowane co 2 cm żeby się jednak paliło. A jak już się pali, to z dużym hookiem :D

Termodynamika jest nagięta jak pałąk od wiadra.

Wadą jest to, że w procesie spalania zubożonej mieszanki smrodu jest więcej :(

 

Szczerze mówiąc ja już się pogubiłem, czy to klienci chcą wincyj mocy (popyt), czy to producenci kreują wygodne dla nich mody (podaż). Pamiętam jeszcze, że SUV jest przykładem takiej sztucznej kreacji, która "zaskoczyła".

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mnemonic napisał:

Szczerze mówiąc ja już się pogubiłem, czy to klienci chcą wincyj mocy (popyt), czy to producenci kreują wygodne dla nich mody (podaż). Pamiętam jeszcze, że SUV jest przykładem takiej sztucznej kreacji, która "zaskoczyła".

 

Tu  chodzi o handel CO2. Zmieniają normy i producenci też muszą dostosować do tego silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.