Skocz do zawartości

Pudzian na temat instalacji LPG


Perun

Gaz czy nie gaz ?  

45 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie zasilanie preferujecie z niżej wymiennych :) (zakładając,że płacicie za pełną eksploatację) ? Pojazdy elektryczne i koncepty na wodór i inne ciekawe paliwa w tej ankiecie pomijam celowo

    • Tylko benzyna
      13
    • Ropa
      6
    • LPG
      27


Rekomendowane odpowiedzi

Sam mam LPG i polecam, założyłem instalację gdy zacząłem kręcić więcej kilometrów. Obecnie 30.000 km już zrobione w lekko rok i zero problemów. Teraz technologia tak poszła do przodu że zakładane są instalacje do silników z bezpośrednim wtryskiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cholera, gównoburza pt. Benzyna VS LPG ? :D Oł YEAH!

 

Jak ja lubię te tematy na forach motoryzacyjnych. Każda marka ma swój, ciągnący się na dziesiątki, a czasem setki! stron :D Niewiarygodne jest dla mnie ile emocji wywołuje to, że ktoś wybiera inne paliwo niż Pb lub ON.

 

To co lecimy z tą bardzo konkretną argumentacją? :D

1. Gaz tylko do kuchenek!

2. Profanacja!

3. Jeśli stać cię na takie auto to stać cię na benzynę!

4. Nie stać cię na wache to kup se golfa w dieslu!

5. Ten silnik nie lubi gazu!

6. Na lpg zaraz silnik do wymiany!

7. Jak można tak niszczyć ten wspaniały silnik, okrutniku, Boga się nie boisz?!

8. W Golfie to można zakładać, a nie w takim sportowym samochodzie! Civic 160km :lol:

 

Taaa. Wydaje mi się, że większość tych opinii jest spowodowana po prostu chujową jakością starych, tanich instalacji i partaczami co je zakładają, bo ich nie brakuje.

Na razie śmigam dieslem, ale następne auto chcę w miarę mocne w benzynce + LPG. Ile kasy bym nie miał, to po prostu bez sensu płacić 2x tyle za tankowanie. I tak jadę i tak, więc jestem za podtlenkiem LPG :D

 

Pomijam przypadki, gdzie faktycznie jest to technicznie mocno ryzykowne/niemożliwe/droższe. Jak np. auta używane do upalania czy ścigania. Ale jako wozidupsko na codzień, z instalacją zamontowaną przez odpowiedniego magika... jasne!

  • Like 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Drizzt napisał:

 

Taaa. Wydaje mi się, że większość tych opinii jest spowodowana po prostu chujową jakością starych, tanich instalacji i partaczami co je zakładają, bo ich nie brakuje.

Na razie śmigam dieslem, ale następne auto chcę w miarę mocne w benzynce + LPG. Ile kasy bym nie miał, to po prostu bez sensu płacić 2x tyle za tankowanie. I tak jadę i tak, więc jestem za podtlenkiem LPG :D

 

Pomijam przypadki, gdzie faktycznie jest to technicznie mocno ryzykowne/niemożliwe/droższe. Jak np. auta używane do upalania czy ścigania. Ale jako wozidupsko na codzień, z instalacją zamontowaną przez odpowiedniego magika... jasne!

 

 

Takie opinie powstały bo ludzie w szopach zakładali gaz a nie w serwisach bądź zakładach które budują markę i zdobywają grono klientów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Hondę w LPG i poprzednią też miałem w LPG. Wydałem prawie 4000zł na tą instalację i śmiga perfect. Oszczędność? Proszę bardzo. Spalanie 11,5l na 100km benzyny, po mieście z 15l. Teraz z gazem spalanie jakieś 13l po mieście 16l. Czyli za 100zł przejeżdżam 350km gdzie na benzynie przejadę niecałe 200km. 28zł VS 50zł na każde 100km. Minimalny spadek mocy, chce wdepnąć to wdepam. Przeciwnikami gazu są wg mnie typowi Janusze, którym szkoda kasy na dobrą instalację i wyznają zasadę "zesraj się a pokaż się". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdą jest, że gaz szybciej wykończy silnik o jakieś 20%, bo jest suchym paliwem i nie smaruje tak jak benzyna. Jednak jeśli ktoś dużo jeździ i zamierza dłużej trzymać samochód naprawdę warto. Koszty mówią same za siebie. Tylko nie oszczędzajcie na przeglądach instalacji i jej eksploatacji. Sam zamierzam zainstalować LPG, bo przy przebiegu 15 tyś.  km rocznie w czterocylindrowym silniku 150 HP zwróci się ona w 11 miesiecy. 

Edytowane przez Lukulus
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są magicy co potrafią tak wystroić instalację LPG, że na gazie jest minimalnie większa moc 1-3 procent.
Osobiście męczę się benzynowcem, ale w tym roku to zmienię.
Poniżej załączam projekt auta na LPG o mocy 500 koni z dwulitrówki :)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam auto w LPG, trafiłem najlepiej jak można było (auto z dopiero co założoną instalacją, w dodatku znajomy zakładał, więc nie dość że nie musiałem bulić za instalację, to jeszcze była praktycznie nieużywana)

 

Za każdym razem, jak tankuję pełen bak za 80 zł śmiać mi się chce z tych lamusów, którzy zatrzymali się w rozwoju 20 lat temu i myślą, że instalacja lpg to wciąż szmelc. Obecnie technologia poszła tak bardzo do przodu, że jedyną wadą takiej instalacji jest cena. Osobiście mam jedną z najnowocześniejszych instalacji obecnych na rynku i w ogóle nie zauważam jej działania, pełna automatyka, żadnego szarpania, zaniku mocy czy o co tam się oskarża lpg. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stulejman Wspaniały
Gdy jechałem kiedyś do Łodzi po części do auta, miałem tam mały problem ze znalezieniem stacji benzynowej, a gazowników i małe stacje mijałem co kilkaset metrów.
Nie rozumiem mentalności naszej dlaczego szydzi się z ludzi oszczędnych, a z miłośników kredytów, robi się "rekinów finansjery"
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Stulejman Wspaniały ja też mało jeżdzę, ale pozwoliłem sobie na silnik z większym kalibrem, nawet przy małych przebiegach jest różnica między 16l Pb, a 20l LPG/100km, z korzyścią dla LPG.

 

Po za tym Panowie, po pierwsze, kiedyś instalację może i były gorsze, ale i silniki mniej wymagające, po drugie teraz mamy lepsze instalacje, ale jakość gazu jest kilkukrotnie (lub kilkunastokrotnie) gorsza niż kiedyś, po trzecie, niestety pozostanie nam montowanie gazu do starych silników (samochodów) bo nowe benzyniaki coraz częściej są na bezpośrednim wtrysku, a póki co z instalacją na taki układ zasilania narazie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Animavilis napisał:

@Stulejman Wspaniały pozostanie nam montowanie gazu do starych silników (samochodów) bo nowe benzyniaki coraz częściej są na bezpośrednim wtrysku, a póki co z instalacją na taki układ zasilania narazie ciężko.

Obecnie są instalacje do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa, masz spalany gaz i jest dotrysk benzyny  zależny od wiadomo silnika i nogi kierującego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Perun napisał:

Są magicy co potrafią tak wystroić instalację LPG

Bardzo szanuję gospodarza z tego filmiku, i bardzo go lubię; z Michem tworzą fajne, sensowne rzeczy. Aczkolwiek w swoim prywatnym aucie nie ma LPG. 

Nie zastanawiałem się nad tym, nigdy mi do głowy taka myśl nie przyszła, ale.... auto za 600-800k z LPG?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.