Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
TheFlorator

Siłownia i bóle w stawach

Recommended Posts

Panowie,

 

w miarę zwiększania obciążeń na siłowni (zwłaszcza podczas robienia klatki lub barków) zaczyna się u mnie pojawiać konkretny ból (podczas ćwiczenia) w stawach zwłaszcza połączenie ramię/tłów (nie wiem jak to nazwać)

 

Ból jest na tyle mocny, że zaczyna mi psuć ćwiczenie bo muszę zmniejszać ilość powtórzeń. Ból mija powiedzmy po wyjściu z siłowni jak się "rozchodzę".

 

Macie coś do polecenia jeśli chodzi o dietę lub suplementy na to bo będzie to dla mnie problem juz widzę?

 

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Następny post o zdrowiu na który odpisuje w ciągu ostatnich 15 min :) Powinienem chyba zmienić nick na dr Wilczur.

Wracając do tematu. Jest jedna rzecz która daje niesamowite efekty w bólach kostnych a jest nią bor. Niektórzy biorą boraks ale nie polecam. To co natomiast polecam to Invex bor z krzemem, butla litrowa ~140 zł. Kup od razu dwie butle a do tego bor z now foods. Ja biorę ok 50 ml preparatu od invexu + 1 tab boru z now foods, nic mnie nie boli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheFlorator Czy ten ból w stawie pojawia się jak na przykład stoisz i podnosisz rękę zgiętą w łokciu do góry tak jakbyś robił ćwiczenie hantlami na ramiona i kaptury?
shoulder-exercise-dumbbell-lateral-raise

Edited by Tomko

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheFlorator Mogłeś nadwyrężyć mięsień w środku. Tak miałem jak długo siedziałem przy kompie w pracy z rękami opuszczonymi na biurko. Basen by ci pomógł i odpuściłbym na jakiś czas ćwiczenia, które wywołują ten ból. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kniaź z Bajki

Skad ten patent? Jestes pewien ze to zasługa boru? Szczerze mówiąc pierwsze słyszę :)

 

Ostatnio nadwyrężylem prawy bark, boli w tym samym miejscu jak Brat wczesniej napisał, wydaje mi się że stłukłem na worku a wczesniej jeszcze przy klatce "dostały" więc efekt końcowy był niekorzystny, doskwiera juz prawie drugi tydzień 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheFlorator

Stawy przeciążone to bolą. Trzeba dać im odpocząć. Masz dobrze obczajoną technikę? To też może być powód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontuzje barków są częste na siłowni. Bardzo ważna jest dobra rozgrzewka dynamiczna, żeby zwiększyć przepływ krwi przez mięśnie. I zastanów się czy Twoja technika przy wyciskaniu na ławce poziomej jest dobra, to najbardziej kontuzjogenne ćwiczenie dla barków. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem jeżeli chodzi o stawy.

 

Właśnie zamówiłem na stawy Sarma MK-2866

 

http://www.muscle-zone.pl/sarm/sarm-mk-2866-180-kaps

 

Zaznaczam, że nigdy nie miałem do czynienia ze środkami tego typu, czy sterydami anabolicznymi.

 

Chociaż zdaję sobie sprawę z tego, że jest to środek który w dużej dawce już może przyblokować, planuję ładować 10mg(właśnie pod stawy) i nie obawiam się niczego, chociaż profilaktycznie i dla swojego spokoju na koniec skorzystam z jakiegoś środka PCT. Poczytaj sobie komentarze w internecie na temat ostaryny, większość sportowców twierdzi, że nie ma lepszego środka na kontuzje/problemy ze stawami. Ja posiłkowałem się opiniami znajomych.

Edited by freemasonry

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Mortyy said:

Kontuzje barków są częste na siłowni. Bardzo ważna jest dobra rozgrzewka dynamiczna, żeby zwiększyć przepływ krwi przez mięśnie. I zastanów się czy Twoja technika przy wyciskaniu na ławce poziomej jest dobra, to najbardziej kontuzjogenne ćwiczenie dla barków. 

Co tu polecasz bo tu niestety jest lipa u mnie.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci co ja robię przed wyciskaniem. Skakanka około 5 minut, później około 10 minut różne wymachy ramion, góra dół, kręcenie ramionami, takie coś jak się na wf robiło. Kręcisz ramionami w różnych płaszczyznach, żeby dobrze rozgrzać staw i mięśnie. Później robię dwie serie rozgrzewke ciężarem 60 % maksa, a później już normalne serie. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sztukmistrz Natrafiłem gdzieś na artykuł o borze i postanowiłem przetestować. Wcześniej bóle kręgosłupa i bioder (nawet po wdrożeniu bardzo zdrowego stylu życia), a po miesiącu łykania boru praktycznie nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, TheFlorator napisał:

Panowie,

 

w miarę zwiększania obciążeń na siłowni (zwłaszcza podczas robienia klatki lub barków) zaczyna się u mnie pojawiać konkretny ból (podczas ćwiczenia) w stawach zwłaszcza połączenie ramię/tłów (nie wiem jak to nazwać)

A powiedz mi jaka rozgrzewkę robisz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Still said:

A powiedz mi jaka rozgrzewkę robisz? 

No właśnie tu zawsze daję ciała...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheFlorator

Bolą Cię rotatory i żadne suplementy nie pomogą. Raz w tygodniu musisz je stymulować, kilka serii, po 2 ćwiczenia, to jest bardzo ważne i często olewane. Jeśli ćwiczenia nie pomogą do miesiąca- masz uszkodzone lub zerwane i żadne odżywki nie pomogą. Póki co rób ćwiczenia na maszynach, nie na wolnych ciężarach. Wiem co mówię.

Poczytaj sobie jak ćwiczyć rotatory barków. 

Edited by Jan III Wspaniały
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan III Wspaniały

 

Jak możesz to wklej link do utube do tych co polecasz bo jak zwykle od cholery tego w sieci i nie wiadomo kogo słuchać. Dzięki

Edited by TheFlorator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozgrzewka przed treningiem jest konieczna, w tym przypadku wymachy, krążenia... Najlepiej wszystkie stawy, ścięgna, przyczepy. Po treningu zawsze dokładne rozciąganie! 

 

Ćwiczy się do granicy bólu. Jak boli trzeba zmniejszyć ciężar i pracować nad techniką. Nie przechodzi, to przestaje się ćwiczyć bolącą partię i czeka aż się zregeneruje. Treningów nie trzeba przerywać, tylko ćwiczyć inne partie, dzięki temu krążenie jest szybsze, występuje ogólne pobudzenie, endorfiny, itd, nie ćwiczone-kontuzjowane partie szybciej się zregenerują.

 

W chemię nie ma co się ładować i tuszować bólu, bo przez to dojdzie w przyszłości do zwyrodnienia, a to już będzie trudniejsze do wyleczenia.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheFloratorto masz nauczkę. Ja tak dwa razy bark rozwaliłem. Teraz początek to rozciąganie i rozgrzewka. Dopiero na lustra i laweczke.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheFloratorCzy jesteś z budowy ektomorfikiem, jeżeli tak, to ten typ tak często ma 😕 i tyle, więcej rozgrzewki i diety sprzyjającej regeneracji stawów.

Pomyślności, z wyrazami szacunku Perun

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Perun

Chyba tak, tzn między ektomorfik a mezomorfik (bardziej to 1). Ale teraz 84kg wagi i 182cm wzrostu więc jest "szczytowa forma" jak na mnie.

 

Biorę się za rozgrzewkę jednak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy sie nie powtorze bo nie czytałem odp, mam mało czasu ale chcę odpowiedzieć.

 

To zależy od bardzo wielu rzeczy..

- Rozgrzewka. Nie rób żadnego krążenia ramion, tylko "fizjologiczne" ruchy typu wyciskania i unoszenia na bok bez ciężaru itp. Rób wstępne serie z małym ciężarem.

- odpowiednia technika, zapoznaj się z pojęciami retrakcja łopatek, depresja łopatek. Wyciskanie leżąc rób z mostkiem.

- dieta, jak jest niskotłuszczowa to mogą być takie problemy. Brak witaminy C potęguje. Żelatyny, wywary z kości pomagają.

- wady postawy (np jak masz wysunięte barki do przodu)

- dysproporcje w sile i masie mięśniowej mięsni antagonistycznych - problemy są, jak masz nieproporcjonalne do siebie: biceps i triceps, klatka i tył barków + plecy, prostowniki grzbietu i brzuch itd.

- nie ćwicz do upadku mięśniowego, czyli momentu gdy nie wyciśniesz już więcej razy, zawsze zostawiaj zapas. BTW ja tylko robię postępy gdy ćwiczę z zapasem. A gdy ćwiczę do upadku potem mam problemy z koncentracją, jestem zamulony.

- co kilka tygodni rób sobie luz na siłowni, że robisz 50% serii i o połowę mniejszy ciężar, stawy odpoczną, a nie zapomnisz techniki

- bylo dużo badań że gdy mało śpisz, masz większą szansę na kontuzję. Logiczne - cierpi regeneracja, masz gorsze skupienie na treningu

 

Jako ćwiczenia rehabilitacyjne rób trap y raise, cuban rotation, face pulls z zatrzymaniem w spięciu, ogólnie ćwiczenia wzmacniające mięśnie stożka rotatorów.

Polecam książkę "bądź sprawny jak lampart", kanały ja YT Sebastian Kot, Kelly Starrett, Candido training

Edited by krzy_siek
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mogę edytować więc post pod postem:

niektórzy polecają krążenia ramion - nie rób tego, tutaj łatwo coś nadszarpnąć, tak jak mówiłem - tylko naturalne ruchy, i rotatory przed treningiem rozgrzaj

Nie rozciągaj się mocno po treningu, tylko lekko, ponieważ mięśnie i ścięgna są już "uszkodzone" treningiem, a Ty je jeszcze dobijasz rozciąganiem... poza tym ścięgno może być nierównomiernie rozgrzane ze względu na specyfikę ćwiczenia, i rozciągając po ćwiczeniu, zwiększysz ruchomość bardziej tam, gdzie jest lepiej rozgrzane (zamiast równomiernie).

dokładne rozciąganie tylko na osobnej sesji treningowej, ewentualnie partie które akurat nie trenowałeś. 

 

W suple wchodziłbym na samym końcu

przede wszystkim witamina C, galaretki wieprzowe, kompleksy witaminowe (kiedyś był słynny organge triad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.