Skocz do zawartości

Parada wojskowa


doler

Rekomendowane odpowiedzi

@doler ależ ja tego absolutnie nie neguję. Ale nie na przykładzie Irydy, bo ten program został zamknięty, bo nas po prostu nie było WTEDY na niego stać. Doświadczenia z Iskry (30 lat wcześniej !!!) to naprawdę za mało, żeby stworzyć udany samolot - przerosło nasz przemysł to przedsięwzięcie. Można było iść w głęboką modernizację Iskry - był nawet taki program Iskra 2000. Nie da się w kilka lat wykonać skoku o 30 lat technologicznie. Ja czekam tylko, żeby ktoś przeliczył, ile rzeczywiście kosztowała 1 sztuka Irydy biorąc pod uwagę pieniądze wtopione od początku programu.

Włosi na kontynuację programu M-346/Jak-130 mieli kasę, technologię i kupę doświadczenia, Rosjanie mieli doświadczenie i nie mieli wyjścia, bo ile można kupować czeskie Albatrosy. Faktem jest, że polski przemysł zbrojeniowy zachowuje się od lat jak sierota, vide program korwety (?!?) "Gawron" (a to była licencja !!) czy śmigłowca (wersji) "Głuszec", podwozi do "Kraba" ... I tylko prywatne firmy dają radę !! Że wspomnę nasze BSLe czy ostatnio nowe mundury "Mapa" ...

Aha, a temacie karabinka MSBS "Grot" trzymam kciuki :) bo to ma szansę być dobry produkt ... Fakt, że znowu Czesi są z przodu, ale może tym razem ?!
 

A tak BTW to sytuacja która jest po 1990 roku z naszym przemysłem zbrojeniowym to wypisz wymaluj lata 30-ste XX wieku w II RP. Rządy, przedsiębiorstwa państwowe, prywatne, koterie, komisje, łapówki, zmiany, unowocześnienia .. a i tak wszystko (prawie) się kupiło za granicą.

Edytowane przez GurneyHalleck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, urodzony_w_niedzielę napisał:

To bardzo ciekawe, podasz jakieś źródło czy tak ci się tylko wydaje ?

 

Wystarczy zobaczyć jak rozwinęły się miejscowości takie jak Żagań czy Bemowo Piskie gdzie wcześniej były dwa / trzy sklepy na krzyż, po za tym amerykanie kupują w Polsce żywność, paliwo, wolny czas też spędzają na miejscu.

Nie można też zapomnieć o obsłudze baz - od sprzątania, pralni, stołówki no i opłat za korzystanie z Polskich poligonów, na których się szkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, doler napisał:

Dokładnie, dlaczego USA nie organizuje parad wojskowych ? Pewnie dlatego, że nie chcą chwalić się swoim sprzętem, zwłaszcza tym, co jest nowym nabytkiem. No i jednak to są koszty.

 

Proszę:
Trump's Military Parade Initially Estimated to Cost $12M: Official

 

2 godziny temu, doler napisał:

Razem z kolegą tytuschrypus macie bierne, mało ambitne podejście. Po co coś produkować u siebie, skoro inni produkują, sprzedają i robią na tym dobrą kasę w świecie, co nie ?

"Świat kupuje od kilku producentów". No tak. Kilku, którzy mają monopol na robienie na tym pieniędzy. Ręce opadają Panowie

 

Jest jeszcze coś takiego jak RACHUNEK EKONOMICZNY.

Wyprodukować można wszystko.

Pytanie, czy ten kraj to pociągnie...

 

Pamiętaj też, że trzeba też dokonać integracji systemowej w ramach NATO. A to są też poważne koszty.

Idąc twoim tokiem myślenia - lepiej mieć 1 (jeden. Jeden EGZEMPLARZ, nie model!) śmigłowiec-prototyp, niż eskadrę kupnych.

Z przodu honor, z tyłu goła dupa? ?

 

2 godziny temu, doler napisał:

Dobrze, że chociaż te Rosomaki mamy. 

Ale że KTO Rosomak to jest POLSKI sprzęt?

No szacun, widzę, że się znasz na rzeczy!

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Patria_AMV

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosomak_(transporter_opancerzony)

 

Cytat

Rosomak – kołowy transporter opancerzony (KTO) produkowany w wielu wersjach zabudowy i sukcesywnie modyfikowany w Polsce w oparciu o licencyjną wersję bazową pojazdu AMV XC-360P, konstrukcji fińskiej firmy Patria

 

Idąc Twoim tropem myślenia, to my mamy POLSKIE samoloty wielozadaniowe "Jaszczomp" :D

Kurde, łudząco podobne do Lockheed-Martin F16 ?

Godzinę temu, wojkr napisał:

Wystarczy zobaczyć jak rozwinęły się miejscowości takie jak Żagań czy Bemowo Piskie gdzie wcześniej były dwa / trzy sklepy na krzyż, po za tym amerykanie kupują w Polsce żywność, paliwo, wolny czas też spędzają na miejscu. 

Nie można też zapomnieć o obsłudze baz - od sprzątania, pralni, stołówki no i opłat za korzystanie z Polskich poligonów, na których się szkola.

Ty, Mietek, a czy przypadkiem "sojusznicy" to nie siedzą tutaj na nasz koszt??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTO Rosomak jest pojazdem opartym na konstrukcji szwedzkiej Patri, jednak szeregi polskich modyfikacji ( dużo poprawek wprowadzono po służbie wozu  w Afganistanie, jeż zdecydowanie bardziej odporny na ostrzał oraz miny w tym ładunki improwizowane ) sprawia że bardzo rózni się od pierwowzoru i jest sprzedawany - Rosomak - jako produkt polski, zresztą w całości jest produkowany w Polsce.

Jest to na tyle udana konstrukcja że są nią zainteresowane inne kraje - wtym USA

Edytowane przez wojkr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojkr napisał:

KTO Rosomak jest pojazdem opartym na konstrukcji szwedzkiej Patri, jednak szeregi polskich modyfikacji ( dużo poprawek wprowadzono po służbie wozu  w Afganistanie, jeż zdecydowanie bardziej odporny na ostrzał oraz miny w tym ładunki improwizowane ) sprawia że bardzo rózni się od pierwowzoru i jest sprzedawany - Rosomak - jako produkt polski, zresztą w całości jest produkowany w Polsce.

Nagarniasz, że:

 

1. AMV Patria (FIŃSKA, ale szczegół ? ) została "kupiona" przez PL i TYLKO przez PL gdy była na etapie prototypu.

Utopiono w to kosmiczne pieniądze.

Licencja obejmowała TYLKO podwozie. Nie było "tylko" (a w tym wypadku - przede wszystkim) wieży, oraz integracji systemowej.

Poguglaj sobie troszkę w czeluściach internetów w okolicach 2002-2006, gdzie dym, jaki był wokół AMV Patria był gruby.

Tu masz bardzo ugładzoną, bez polityki wersję:
https://gdziewojsko.wordpress.com/wozy-bojowe/kto-rosomak/

 

2. Co by nie było - wciąż: to LICENCJA na sprzęt. Analogicznie moglibyśmy opowiadać, jak to FSO1500/FSO Polonez były "rdzennie polskimi samochodami". Bo przecież co tam Fiat dał... nadwozie, podwozie, silnik, wnętrze - takie tam pierdoły... A nie, czekaj, w 125p Polacy jednak dali inne wnętrze (bo oryginalnego z Fiata 125 nie-p nie ogarniali) i okrągłe reflektory zamiast prostokątnych (bo akurat od Ursusa podchodziły ? ) No to nie, to racje masz. To 100% polski produkt był ?

 

3. 1+2 = to po prostu KIEPSKI dil był. Polska w miarę tanio dostała licencję na Patrię (cały świat przecierał ze zdumienia oczy, że Polska w to weszła!), bo to był niemal półprodukt. Sprzęt nie był w ŻADEN sposób sprawdzony w warunkach bojowych.

Będąc utopionymi w ten deal Polacy poniekąd musieli podziałać za/na rzecz Finów i wykończyć ten projekt. Teraz, po -nastu latach mamy sprzęt, który POWIEDZMY do czegokolwiek się nadaje.

 

Ale zapominanie o CENIE, z jaką wiązało się dojście do tego poziomu jest co najmniej manipulacją.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie Irydy. Artykuł z analizą potwierdza tezę, że projekt ten został umoczony decyzją polityczną.

 

https://wiernipolsce1.wordpress.com/2017/08/21/niszczenie-przemyslu-lotniczego-w-polsce/

 

A jak ktoś lubi dużo czytać to jeszcze to:

 

https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/kulisy-drugiej-katastrofy-i-zamkniecia-programu-samolotu-i-22-iryda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.