Skocz do zawartości

Co robić?


Wiking

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda już opisałem część historii w innym wątku ale nie chciałem robić offtopa. Od razu zaznaczam nie znam się specjalnie na samochodach dla mnie auto powinno jeździć i ładnie wyglądać

 

W zeszłym roku kupiłem samochód od mirka handlarza auto wygladało cacy, wszystko sprawne, jezdzilo sie dobrze, na stacji poogladalismy też wszystko ok. Niestety tydzien po zakupie gdy zostawilem auto na noc przeszedł grad i zniczył całą karoserie, pojechałem od razu do punktu napraw okazało się że sie nie da tego powyciągać bo auto było już malowane,a sama naprawa wyszła by jakoś 5tyś, odpusciłem. Ale to był dopiero początek kłopotów, wymieniłem sprzegło i turbine w ciągu niecałego roku pomijam takie wymiany jak rozrząd, wahacze czy hamulce filtry aku etc. Niestety ostatnimi czasy zaczeło mi coś kopcić i płyn chłodniczy zaczął uciekać, więc podjechałem do mechanika którego polecono mi na fb, (ten do którego jezdzilem z poprzednimi samochodami, pozaginał mi progi i nie chciał zapłacić za naprawę). Generalnie to próbował zdiagnozować i ostatecznie padło na uszczelke pod głowicą, okazało się że jest gorzej bo spore pęknięcie na głowicy i nawet nie warto tego spawać tylko trzeba poszukać używanej, wysłał mi taki kosztorys napisany recznie wiec moglem cos źle przeczytać.

Głowica - 500 zł

Remont głowicy 700zł

Pierścienie na 250 zł

płyn chłodniczy 40 zł

sprawdzenie 4 wtryskiwaczy 800zł

uszczelka 150zł

mycie kolektora ssącego + EGR 1700zł

robocizna X

miedzyczasie mechanik dalej grzebał w samochodzie i powyciągał tłoki okazało się że pierścienie i jeden tłok są pękniete, w zasadzie to wszystko lata w tym silniku. Propozycja żebym kupił inny silnik i z dwóch złożyć 1, chodzi o silnik 1,9 jtd  150KM jednak pytanie czy to ma sens i czy w ogóle warto remontować ten samochód?

Nie dał mi jeszcze żadnej ewentualnej ceny naprawy bo sprawa świeża. 

Dałem za niego 13 tyś po gradobiciu nie jest wart nawet 10...