Skocz do zawartości

Etat w PL, zagranica, czy może własna firma?


elon

Rekomendowane odpowiedzi

Będę pisał bardzo ogólnie, aby zachować anonimowość. Za rok kończę ciężkie studia techniczne. Będę musiał wybrać czym chcę / czym będę mógł się zajmować zawodowo. Mam następujące opcje:

 

-Praca na etacie w PL. Ofert pracy jest dużo. Branża produkcji, prod. lotniczej, obróbki metali .... Będzie to prawdopodobnie odpowiedzialne stanowisko, dużo stresu, zarobki początkowo małe. Po kilku latach w jednej firmie powinienem wyciągnąć jakieś 5k netto. (Tak oceniam swoje możliwości analizując rynek pracy). Nie mam doświadczenia jeśli chodzi pracę w jakiejś fabryce / korporacji. Nie jestem też gościem który wie z kim trzymać, jak się podlizać, jak nie dać wejść sobie na głowę. Wiadomo, że w korporacji jest to bardzo ważne. Trzeba być drapieżnikiem aby coś osiągnąć.

 

-Otworzenie własnej firmy. Wykonywanie pewnych usług dla zwykłych ludzi. Firm takich jest po kilka w każdej miejscowości. Nie jest to nic innowacyjnego ale mam pomysł jak się wyróżnić na tle innych, mam też plan jak można by rozwinąć tą działalność. Pracowałem w tej branży dorywczo przez wiele lat także mam o niej spore pojęcie. Czuję się pewnie w tym temacie. Mimo, że firm takich jest dużo nikt nie narzeka na brak zleceń. Chyba robiłbym to co na prawdę lubię. Zawsze czułem taką wewnętrzną radość z dobrze wykonanego zlecenia. Podoba mi się też pomysł rozwijania własnej działalności, pracy dla siebie, na swój sukces. Pracując u kogoś, sprzedajemy mu swój bezcenny czas w zamian za pieniądze. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale zawsze lubiłem gry typu strategie ekonomiczne, strasznie cieszy mnie budowanie czegoś swojego. Tak jest właśnie w przypadku własnej firmy.