Skocz do zawartości

Jak przepisać spadek po zmarłej mamie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie bracia!

Na wstępie zaznaczę, że jestem zielony jeśli chodzi o sprawy spadkowe. Jednak nadszedł czas by pewne kwestie uporządkować, więc zwracam się do Was z prośbą o wyjaśnienie niektórych spraw.

Historia wygląda tak, że kilka lat temu zmarła moja mama i został po niej majątek w postaci dwóch działek gospodarczych ( jedna o pow. 1ha, druga 0,5ha).  Mama miała w nich 1/3 udziału, pozostały udział należy do jej dwóch braci. Mam siostrę, więc cel jest taki, żeby to co należało do mamy przepisać na mnie i siostrę. Moje pytania:

 

1.       Czy mój tato, który żyje, ma również prawo do tego spadku, czy tylko dzieci (ja i siostra)?

2.       Jaki jest pierwszy krok jaki powinienem zrobić, gdzie się udać, jakie dokumenty, zaświadczenia muszę zdobyć?

3.       Nigdy tych działek nie widziałem gdzie mogę się udać, żeby dokładnie się dowiedzieć o które działki chodzi. Domyślam się, że informacji należy szukać w księgach wieczystych, ale żeby mnie do nich dopuścili, to jakieś dokumenty (np. akt zgonu)  muszę im pokazać?

4.       Siostra jest w Stanach i nie ma możliwości, żeby przyleciała do Polski, bo później już nie będzie miała wjazdu do kraju naszego największego sojusznika. Czy ja kwestie przepisania spadku mogę załatwić sam czy będzie potrzebne jej pełnomocnictwo?

 

 

Na razie mam tyle pytań. Najbardziej mnie interesuje kwestia od czego mam zacząć. Gdzie mam się najpierw udać, kiedy do notariusza i z czym itd. Może ma ktoś doświadczenia w takich sprawach i jest chętny się podzielić wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach