Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
SzejkNaftowy

BaldTV: Cała prawda o samochodach elektrycznych i bateriach

Recommended Posts

 

W 1912 r. w USA w użyciu było ponad 33 tys. samochodów elektrycznych. W 1930 ich produkcja zanikła.
Współcześnie na rynku znajdziecie samochody elektryczne ale są one drogie, trzeba je długo ładować i mają mały zasięg w porównaniu z pojazdami spalinowymi.

 

Tymczasem Chiński elektryczny BYD e6, powszechny w użyciu jako radiowóz czy taksówka jest niewiele droższy od zwykłego auta. Ma zasięg do 400 km i ładuje się w 15 minut.

 

Dlaczego na wschodzie jest to możliwe?
Dlaczego zrezygnowano z tak prostego napędu jakim jest silnik elektryczny?
Dlaczego rozwój systemów gromadzenia energii elektrycznej (baterii) stoi?
Dlaczego na zachodzie do tej pory nie powstał samochód elektryczny, który byłby równie praktyczny co spalinowy?
...i co mają z tym wspólnego Niemcy.

 

Na te i inne pytania dowiecie się z tego materiału. Gorąco polecam obydwie części:

 

Część pierwsza (jakiś błąd YT, film nie ładuje do okienka):

https://www.youtube.com/watch?v=80QkVlqkv0w

Część druga:

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W akumulatorach są wykorzystywane pierwiastki ziem rzadkich, których zasoby systematycznie maleją. Ogniwa zużywają się i nowe będą coraz droższe i mniej opłacalne. W niskich temperaturach ich wydajność bardzo mocno spada a ładowanie obecnie sprzedawanych modeli trwa kilka godzin.  Recykling toksycznych zużytych ogniw to kolejny duży problem. 

Dlatego elektryczne samochody to chwilowa utopia, silnie lobbowana przez pseudo ekologów. 

 

Przykład ekonomiczny: stary Passateri 1.9 TDI 90KM spalanie w trasie ok. 5l ON. Toyota Prius spalanie w trasie ok. 8-9 litrów benzyny, przez ciężkie akumulatory i konieczność wyprzedzania tirów. Dane z Auto Świat. 

 

Akumulatory do samochodów elektrycznych wymagają importu metali ziem rzadkich. A wraz ze wzrostem popytu kurczą się ich zasoby.

https://www.dw.com/pl/niemiecki-przemysł-samochodowy-ostrzega-maleją-złoża-metali-ziem-rzadkich/a-41538146

 

 

Edited by realista
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam się zapoznać z komentarzem do tego filmu odnośnie innowacyjnych ogniw Kolibri: O, tutaj

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By CygańskieŻycie
      Witam forumowiczów.
      Ten wątek jest skierowany do całej Braci a szczególnie do tych z Was którzy mają staż za kierownicą lub też są mechanikami tudzież pasjonatami motoryzacji.
      Mianowicie na początku tego roku zrobiłem sobie prawo jazdy - dosyć późno zważywszy na fakt że mam już 29 lat. Niemniej jednak wcześniej jazda samochodami nie była dla mnie pociągająca i transport publiczny mi w zupełności wystarczał z racji tego ze mieszkam w dużym mieście. Po zrobieniu prawka miałem mozliwość - teoretyczną - korzystania z samochodów moich rodziców. Wiem jednak jaka była by reakcja (krzyki, manipulacje, emocjonalny rollercaster) gdybym na przykład auto uszkodził/ zarysował. Jako że od kilku lat pracuje za granicą to odłożyłem sobie przez ten czas pewne oszczędności i za ich część, powiedzmy 1/3, chciałem sobie kupić swoje auto którym jeździłbym na codzień do pracy i do Polski w razie konieczności. Zawsze bardzo podobały mi sie samochody marki Volvo i Audi, szczególnie modele odpowiednio V40 i A3. Z racji tego że kilku znajomych ma A3 i maja z tymi samochodami problemy, a konkretnie z silnikami to ciężar zainteresowań przerzuciłem na Volvo V40, konkretnie drugą generację tego modelu produkowaną od 2012 roku. I tutaj pojawia się pytanie do Zainteresowanych. Czy nie uważacie że kompletnym idiotyzmem jest kupowanie tak drogiego samochodu jako swojego "pierwszego", mając na uwadze że po zrobieniu prawka jeździłem moze z 10 godzin z czego tylko jedna godzinę omawianym samochodem na jeździe testowej? Przyznam szczerze że nie czuję się pewnie na 100% za kółkiem, wiem że mogę popełnić błąd i skasuje albo uszkodzę auto. Dodatkowo ubezpieczyciel wyliczył koszt rocznego ubezpieczenia OC + AC na 7 tysiecy złotych. To wszystko kosztuje, to prawda, szacowałem że utrzymanie tego samochodu kosztowałoby mnie około 10-15% rocznych dochodów. Z drugiej strony czuję że posiadanie takiego samochodu pomogłoby mi a konkretnie mojej samocenie która z różnych przyczyn nie jest taka jaka moim zdaniem byc powinna. Dodatkowo pchnęło by mnie to życiowo do przodu - przynajmniej tak mi sie wydaje. Dodatkowo to bezpieczny i wygodny samochód - mógłbym nim robić wielogodzinne trasy z mojego akutalnego miejsca zamieszkania do Polski. Dziękuje wam za wszelkie rady!
    • By Rodanek
      Jeremy Clarkson i jego "TopGear" a sprawa Polski i kulisy odejścia z BBC. Ciekawe przedstawienie kulisów odejścia z programu i żarty z niemieckiej  motoryzacji .
       
                                                           https://teleshow.wp.pl/top-gear-w-sprawie-jeremyego-clarksona-interweniowal-nawet-polski-ambasador-6386564572219521a
    • By TheFlorator
      Witajcie
       
      jakie możecie polecić kanały youtube (polskie i zagraniczne) na temat samochodów lub motorów ?
      Chodzi mi o kanały troche bardziej "luźne" a nie czysto techniczne
       
      dzięki
      TF
    • By Tomko
      Siemanko!

      Ostatnio zmagam się z dylematem. Otóż jestem na kupnie auta raczej przejściowego, które jednak mogłoby pokazać jakiś pazur. Zawsze lubiałem Hondy (to moja pierwsza kobieta była ), ale dostanie Civica 6gen w najmocniejszej wersji 1.6L (o 1.8L już w ogóle nie mówię) jest praktycznie niemożliwe. Same parchy 1.4L dojeżdżone na wsi przez dresiarzy. O Civicu 5gen już nawet zapomniałem bo to w ogóle wozi ziemniaki w 90% wsi w Polsce. Moje oczy zwróciły się więc ku Toyocie Celica również 6 i 7gen. I teraz pytanko do was drodzy bracia. Czy ktoś tymi autami jeździł kiedykolwiek? Pytanie kieruje głównie do maniaków japońskich aut (w tych silnikach jest po prostu coś magicznego ). Interesują mnie wersje Celica 2.0 170-175KM (Na GT4 mi szkoda hajsu teraz) i oczywiście VT-I 143KM (Celica 7gen). Niby ta nowsza Celka ma słabszy silnik i moment, ale dużo nadrabia 6biegową skrzynią co wg mnie jest dużym atutem na trasie.

      Ponieważ jestem prostym chłopem, skłaniam się ku tym samochodom. Kontrolki od paliwa i temp, prędkościomierz, obrotomierz, klima, radio CD i skórka na fotelach. Fura ma jeździć i dawać frajde z jazdy a nie zapalać się na kokpicie jak choinka gdy byle sonda pierdolnie.

      Żeby nie robić bałaganu jeśli ktoś chce napisać coś w stylu "bierz Mercedesa, Audi, BMW, Opla etc" to proszę darujcie sobie licytacje bo nie lubie Niemieckich aut. I chociaż myślę o Astrze H OPC jak portfel spuchnie to chciałbym żeby ten temat był o Japońskich autach ze szczególnym naciskiem właśnie na Celice i Hondy.

      Mam nadzieję, że mamy tu na forum maniaków metalicznego świstu 8tys obr/min
    • By Marek Kotoński
      Uwielbiam latarki, i namiętnie je kupuję. Na szczęście jestem skąpy, i tylko te najtańsze. Jednak ostatnio mam potężne ciśnienie na coś naprawdę ekstra za kilka stów, a w sumie szkoda pieniędzy.
       
      Mam więc pytanie - polecicie mi jakieś naprawdę dobre latarki o dużej mocy? No nie wiem, tysiąc lumenów powiedzmy? 
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.