Orybazy Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Pytanie techniczne, same samce tutaj, to pewnie nie jeden mechanik obecny. Borygo G11 (niebieskie), czy mogę dolać G12+ (różowe). Wyczytałem na internetach, że G12 nie można mieszać z G11, ale G12+ już tak. Czy to prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wroński Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Jak przepuścisz przez chlebek wszystko można. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SSydney Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Jakie masz auto? Ja ci powiem tak, w swoim byłym, starym audi (23 lata 408kkm) mieszałem jak leciało i nigdy nic się nie stało. Czy polecam taki zabieg? Na własną odpowiedzialność tak, żeby nie było z mojej winy xD 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomko Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 20 minut temu, wroński napisał: Jak przepuścisz przez chlebek wszystko można. To samo - pomyślałem - w końcu temat, w którym się mogę fachową wiedzą podzielić. Moje przekrwione i fioletowe oczy aż się zaświeciły, kliknąłem drżącą ręką a tu ku...a znowu motoryzacja. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azagoth Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 A właściwie to ile kosztuje zbiornik takiego płynu (W porównaniu do kosztu remontu silnika)? Warto robić dziadowskie oszczędności? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeusz Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Lałem u siebie niebieski Pan Samochodzik zamiast tego różowego, silnikowi nie zaszkodziło ale trochę więcej syfu było w zbiorniczku wyrównawczym. Teraz mam różowy spełniający normę (odpowiednik) G12 bo taki jest zalecany do mojego samochodu i jest czyściej. To nie musi być oryginalny G12, sprawdzi się każdy płyn różowy z marketu spełniające normę G12 (jest informacja na opakowaniu G12). Kupisz 5 litrów takiego w markecie za ok. 30-40 zł i będziesz miał spokój na lata. Edytowane 28 Listopada 2018 przez Morfeusz 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MG-42 Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Wroński Tomko coś dla Was ? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idealny Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Kup po prostu jakis mieszalny płyn do chlodnic. Od siebie polecam produkt firmy Prestone, mieszalny z wszelkimi kolorami i na prawdę dobry jakościowy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koszwil Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Mi zawsze powtarzają czy w sklepach czy u mechanika, czy znajomy, że zawsze lać ten sam kolor płynu. Tak samo jest z olejem do wspomagania. Jak mam niebieski, to niebieski. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxMen Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Ja po specyfikacji parametrach. Sprawdź jaki masz w danym płynie glikol, czy propylenowy czy etylenowy znajdziesz na kartach charakterystyki na stronie producenta. Ale jak już poprzedni masz stary to sobie spuść cały i nalej świeżego i proponuję sprawdzić temp otwarcia termostatu we własnym aucie bo niektóre otwierają się w 105*C a takie borygo eko ma temp wrzenia 106*C , inne ok 107, czyli pracujemy na granicy. Także polecam Prestone on ma temp wrzenia ok 129*C 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rey Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 Dokładnie. Lej ten sam kolor, bo mogą być jakieś niemieszalne te płyny. Tak samo te do wspomagania czy hamulców też się nie mieszają różne numeracje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orybazy Opublikowano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Poważne pytanie było. Ja się zastanawiam, czy mogę dolać, nie chcę całego płynu wymieniać. Mam dużo G12+ a G11 już trudno dostać. 2 hours ago, azagoth said: A właściwie to ile kosztuje zbiornik takiego płynu (W porównaniu do kosztu remontu silnika)? Warto robić dziadowskie oszczędności? Nie chodzi o oszczędności, raczej lenistwo. G12+ mam 15l w zapasie, tylko nie chce mi się spuszczać z układu G11 i całe borygo wymieniać. Dlatego kombinuje dolewkę i mieszanie. Koszt ogólnie jakieś 100PLN pełne zalanie. Edytowane 28 Listopada 2018 przez Orybazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
realista Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 @Orybazy zabrakło najważniejszego info. Jaki to silnik i samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxMen Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) Zajęło mi to 3 min aby znaleźć info, że nie miesza się płynów w klasach szczególnie G11 z G12 na różnice w składzie płynów min na obecność i brak krzemianów w g11/g12 co pewnie ma znaczenie dla auta jakim jeździmy. G12+ jest również bez krzemianów A G12++ z krzemianami tylko mniejszą ilością więc może z takim można byłoby zmieszać. Ale kombinujesz długo to spuścić płyn i nalać nowego Edytowane 28 Listopada 2018 przez MaxMen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orybazy Opublikowano 28 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 (edytowane) 54 minutes ago, realista said: @Orybazy zabrakło najważniejszego info. Jaki to silnik i samochód? Chodzi o Almera N16 1.5 benzyniak. 49 minutes ago, MaxMen said: Zajęło mi to 3 min aby znaleźć info, że nie miesza się płynów w klasach szczególnie G11 z G12 na różnice w składzie płynów min na obecność i brak krzemianów w g11/g12 co pewnie ma znaczenie dla auta jakim jeździmy. G12+ jest również bez krzemianów A G12++ z krzemianami tylko mniejszą ilością więc może z takim można byłoby zmieszać. Ale kombinujesz długo to spuścić płyn i nalać nowego Też znalazłem, że G11 i G12 nie, ale G11 i G12+ już tak. Miałem nadzieję, że ktoś to już przerabiał i będzie mógł potwierdzić, że nic się nie dzieje. Edytowane 28 Listopada 2018 przez Orybazy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxMen Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 1 godzinę temu, Orybazy napisał: Też znalazłem, że G11 i G12 nie, ale G11 i G12+ już tak. Miałem nadzieję, że ktoś to już przerabiał i będzie mógł potwierdzić, że nic się nie dzieje. No właśnie G11 z G12 i G12+nie możesz ewentualnie z G12++ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orybazy Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 14 hours ago, MaxMen said: No właśnie G11 z G12 i G12+nie możesz ewentualnie z G12++ Dzięki za radę, poszukam G12++ w takim razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idealny Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) Dnia 28.11.2018 o 15:53, Orybazy napisał: Chodzi o Almera N16 1.5 benzyniak Miałem Almere N16 tyle ze 2.2di. Nie wiedziałem jaki był płyn w zbiorniku, ciężko bylo zidentyfikować co to za kolor i polecono mi tego Prestone'a. Wszystko prawidłowo działało przez ponad rok mojego użytkowania. Robiłem to samo z Vectra B 1.8benz i teraz z Bmw e39 2.5tds. Nigdy żadnych problemów. Również uzywam ich płynów do wspomagania kierownicy ? https://www.strefakierowcy.pl/18714,prestone-plyn-do-chlodnic-37-c-1-l.html Edytowane 29 Listopada 2018 przez Idealny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi