Skocz do zawartości

Mazda 6


deleteduser74

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyny słaby punkt to blachy. Nie tylko sama podłoga ale nadkola (ranty błotników) tył i przód, doły drzwi i progi. Gdyby nie ta wszędobylna korozja w modelu to nie byłoby się bardzo czego czepiać bo mechanicznie ten model w tym roku bardzo udany. Benzyny w poliftówkach uważam za dużo bardziej awaryjne.. Ale 2003 jak najbardziej okay. Osobiście bardzo dobrze mi się tym jeździło. Serio - przyjemny w prowadzeniu samochód a ja jestem dość wymagający. Lepiej mi się jeździło tą generacją niż nowszą GH.

 

Więc proponuje standardowe sprawdzenie na ścieżce diagnostycznej - cała ścieżka plus analiza spalin na SKP. Koszt nie duży a będzie wiadomo jak ktoś dbał o wóz. Do tego dokładnie obejrzeć blachy nie tylko spód ale nadkola, ranty, progi i doły drzwi. Kiedy robione bo na pewno były już, jak zrobione i czy nie przyczarowane tylko pod handel.

 

Z tego co pamiętam motor na łańcuszku rozrządu z którym nic złego się nie dzieje.

Diesla w 6 bym nie tykał, tylko benzyna 1,8 lub 2.0

Edytowane przez SennaRot
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Veterano napisał:

Auto jest fajne, ale juz za stare. Kupujac zrobisz przyjemnosc sprzedawcy, ale nie sobie. Wolisz  40-o latke czy 20-o latke ?

Popłynąłem z kasą przy rozwodzie. Narazie stać mnie dać koło 10k.

Diesla nie biorę, mało robię km. Do pracy mam 6 km. 

Facet krzyczy 7k za mazde.

Oczywiście autko na mamusie? będzie kupowane.

Edytowane przez Still
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 Km do pracy to nie moze byc diesel, ale benzyna. Diesel jest efektywny tylko na dlugich dystansach.Szukaj gdzie indziej bo niska cena to za malo. 1,8 L jest juz ok, ale nie combi. Wycisnij z handlarza w dol maksymalnie, bo placisz gotowka/ VIN musi byc sparawdzony i musi byc auto po przegladzie zanim je kupisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Still napisał:

Witam bracia. Może ktoś z forum, ma lub miał doczynienia z tym samochodem ?

Mazda 6 1.8 120 km LPG.  2003

Gnije.

Silnik taki sobie. 1.8 120 KM jedzie bo jedzie.

Wygoda średnia, prowadzenie średnie, wszystko średnie.

 

Klasyka gatunku z półki "nothing special"

 

Typowy wóz "poprawny" ale bez najmniejszego nawet śladu jakiegokolwiek jaja.

Nic. Nothing. Zero.

 

A więc pojazd idealny do uzywania go w charakterze A -> B jak i B -> A.

Taki typowy JDM bez jaj.

 

Zresztą - JDM zazwyczaj jaj ma mało. Niezbyt wiele jest japońców, które wywołuja u mnie efekt "wow"

Poza Subaru Foresterem, Lexusem LS400 (1UZ-FE), Toyota Land Cruiser szczególnie HDJ100 4.7-V8 choć przyznać się musże, że motor 2UZ-FE lepiej robi w 4Runnerze.

Zresztą z Nismo to na przykład Skyline'a z RB25DET bym z garazu nie wygonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Cortazar napisał:

Trzy podstawowe objawy niesprawnej pompy to:

- wyciek płynu chłodzącego.. 

Może warto na zaś wymienić. Koło dwustu zł chodzą. I będzie spokój na jakiś czas. 

Przy okazji mech. oceni łańcuszek. 

Edytowane przez Still
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Ramzes napisał:

@Bonzo co byś polecił dla użytkownika @Still ? Do 10k biorąc technologię. Stanu online przecież nie ocenimy :) 

Do 10k nic ciekawego w sensownym stanie dziś nie kupisz.

 

Ale ja się mało znam na samochodach, tak samo jak na kobietach :)

Mam swoje postrzeganie motoryzacji - identyczne jak i kobiet :)

 

Wróć. Wiem co bym za dychawkę kupił. Alfę 147 z 2.0TS

2.0 twinsmark 150 konny w tej budzie robi i w odróżnieniu od 1.6 nie trzeba go rzeźbić ustawicznie pod redline - by jakoś jechał.

 

Wbrew pozorom - te auta nie psują się nadmiernie. Nie są bardziej awaryjne aniżeli np VW z podobnych lat.

Zreszta w budżecie do 10k dostaniesz też 156 a kto wie czy i nie nawet 166.

 

Trzeba odrzucić matrixowe stereotypy i bedzie fajnie. Są to mniej typowe samochody niż podbiedronkowy Passat B5, o ktorego pod tym dyskontem łatwiej niż o koszyk na zakupy.

 

Alfy z lat 2000+ zdecydowanie mniej gniją niż Mazdy. Silniki gorsze nie są. Zawieszenie może nieco inne, ale za to prowadzi się toto jak sprawne BMW.

 

Sam należę do tzw "kawałów chłopa". 191 cm wzrostu wagi obecnie 112 kg.

A kilka lat temu miałem 25 kg więcej.

I wtedy mieściłem się do 147 całkiem wygodnie :)

To najwiekszy w środku tej wielkości kompakt.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ramzes napisał:

Zaciekawiłeś mnie z tym ts. ;) Zawsze myślałem,że jak alfa to tylko jtd. :) 

JTD nie sa złe, ale dla mnie wolnosć ma zapach benzyny :)

 

W zasadzie jedyny problem tego silnika to wariator zmiennych faz rozrzadu.

Hałasuje jak się wytłucze. Nowy kosztuje ("ricambi originali") - z 8 stów.

Prawdziwi twardziele to naprawiają, mi by się nie chciało.

Wymieniłbym to w dwie godziny :) Może w cztery, drobiazg.

 

I jak wspomniałem - 2.0 w 147 to rzadsza kombinacja, ale za to frajdy sporo. Polecam.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o szóstkę to równy rok jeżdżę, tylko II generacja, 2011 rok, 2.0 benzyna. Jak do tej pory bezawaryjna, wymienialem tylko oleje, tarcze i klocki hamulcowe.

Ja mam akurat Anglika, więc żeby go zarejestrować, to pierwsze co akcyza, w silnikach <2.0 (3.1%), płaciłem około 900 zł, kupno i wymiana reflektorów przód/tył 1200 zł, konieczna jest też wymiana lusterek i zegarów, aby były w km/h. U mnie lusterka były w porządku, zegary w milach i km, więc git. Rejestracja standard 256 zł. Trzeba również pamiętać, że ubezpieczenie jest sporo droższe.

Jak dobrze rozejrzysz się po necie to dołożysz parę tysi i będziesz, można powiedzieć w miarę 'nowym autem' jeździł.

Jedyny minus to kierownica po prawej stronie, ale jeżeli masz trochę oleju w głowie i wyobraźnię na drodze to nie sprawi aż takiego problemu. 

Edytowane przez teko
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Still napisał:

Tak. ten model, acz nie wiem czy egzemplarz.

Trzebaby go dokładniej obejrzeć i się przejechać.

Nie ma prawa nic tłuc - sprawne zawieszenie w AR147 jest cichutkie i bardzo komfortowe, a zarazem wóz prowadzi się jak BMW E34. Przypominam, że E39 - następca E34 to downgrade w prowadzeniu się !

 

AR147 ma bardzo fajny feeling. Klimat mi sie podoba - poniewaz w tym aucie JEST KLIMAT i to na wysokim poziomie - czego moim zdaniem (moim podkreslam) - nie ma w VAG'u na przykład czy wiekszosci JDM'a.

 

Alfa w ogóle zabija designem chyba wszystkie samochody na ziemi (tej ziemi).

Dizajnersko te auta sa odjechane ale w że tak powiem "właściwym kierunku"

Jest bajer ale nie ma festynu. Jest ciekawie ale nic na siłę :)

 

W tej z linka sa fotele bardzo wygodne. Choć jeszcze wygodniejsze ma 166-tka.

Czyli takie jak w tej:

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-166-3-0-manual-ID6Btfin.html#88fe0b1cd5

 

PS - podlinkowane auto ma przecudowny dźwiek silnika :)

 

1 minutę temu, Tomko napisał:

Nooo Mazda 6 1.8 benzyna słabo, średnio, cienizna

No cienizna, cienizna :)

Ogólnie do 10k jest cienizna z pewnymi drobnymi wyjątkami o ktorych właśnie interesująco rozmawiamy :)

 

 

Edytowane przez Bonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bonzo napisał:

Wróć. Wiem co bym za dychawkę kupił. Alfę 147 z 2.0TS

Szrot, podobnie jak 156, zdarzały się dobre auta, ale nie oszukujmy się, reszta to awaria na kołach. Alfa wstała z kolan mniej więcej od modelu 159, znajomy jeździ Alfą GT, wizualnie piękną, ale płaci na nią jak za zboże, ciągle coś się sypie, może to efekt tego że o Alfę trzeba dbać, bo to specyficzna marka...nie wiem.

 

@Still ja posiadam Mazdę 6, tylko nie w tej wersji o której piszesz a nowszą, rocznik 2010, silnik 2.0 MZR 147 koni mechanicznych, auto świetne, ale ma kilka słabych punktów, między innymi delikatne łożyska kół, wcześniej jeździłem Mazdą 3, też mogę polecić z czystym sumieniem, ale jak na silnik 1,6 mimo tego że nie był to zbytnio dynamiczny silnik, to paliła sporo, no i blachy słabe, podatne na rdzę.

Edytowane przez The Motha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.