Skocz do zawartości

Panowie jeździ ktoś z was Renault Laguna 3?


brama85

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...

Zgłaszam się.

Moją pierwszą Lagunę 3 kombi sprowadziłem ze Szwajcarii 2016r.  
Wybrałem się do kolegi w odwiedziny i przy okazji chciałem poszukać auta. Jak większość ludzi w Polsce nastawiałem się na zakup Bmw, Audi czy też czegoś z koncernu Vw. Los chciał, że w kwocie którą dysponowałem (5 tys. fr) nie mogłem nic znaleść. To co mi się podobało było zazwyczaj droższe.

 I pewnego dnia, gdy byłem już zrezygnowany zobaczyłem moją Renatkę w komisie. Nie brałem w ogóle pod uwagę auta francuskiego. Jednak, gdy ją  zobaczyłem moje serce zabiło. Czarne kombi, 2010r., na 18 calowych kołach i z pięknymi skórzanymi, wentylowanymi siedzeniami. Nawigacja, automat, system audio Bose, motor 2.0T benzyna 170km.

Za te pieniądze mogłem kupić Audi A4b7 lub Bmw e90 z początku produkcji w najuboższej wersji.

Zdecydowałem się na Renatkę i był to strzał w 10. Użytkowałem to auto ok. roku i nie miałem z nim żadnych problemów. Wymieniłem tylko rozrząd i olej, to wszystko.  Sprzedałem ją przed wyjazdem do Szwajcaria na stałe. Nowy klient tak samo jak ja zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia i był zadowolony z zakupu.

 

Jest 2021r. W moim Bmw X3e83 siada uszczelka pod głowicą. W Polsce może nie jest to jakaś poważna naprawa. Ale tu nie opłaca się tego naprawiać, bo cena będzie kosmiczna. 

Szukam auta. Tysiące ogłoszeń, a ja nie wiem czego chce. I pewnego razu na drugim końcu kraju znajduje moją miłość. Do tej pory jesteśmy razem i tak już zostanie. Jest to Renatka Laguna 3 Coupe, w kolorze biała perła. Z czarnymi felgami i czarnym dachem. Pod maską diesel( pierwszy w moim życiu) 3.0 V6 240 km. Auto posiada race chipa z możliwością ustawienia na 300 lub 340km😁. Moc, dynamika, a przy tym spalanie od 5,5 trasa do 8-9 miasto.

Może materiały nie są najwyższej jakości, jak w autach klasy premium. Za to zawieszenie jest bardzo komfortowe. To auto jest stworzone na autostrady.

Już nie mogę się doczekać Świąt. Czeka nas trasa 1400 km do Wwa.

Wiele razu zostawiałem za sobą zdziwionego kierowce Bmw czy Merca na niemieckich autobanach. 
Z całego serca polecam🥰 jest inna niż wszystkie(himalajka).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2019 o 23:23, brama85 napisał:

Ktoś użytkuje to auto?

 

Miałem

 

2.0 dCi 150 HP manual jest optymalnym napędem do tego auta

2,0 dCi 130 HP też ujdzie

1,5 dCi 105/110 HP jest akceptowalne dla niespieszących się. Warto nieco skrócić interwał wymiany oleju.

 

Unikać:

2,0 dCi 170 HP w zestawieniu z automatem - booorze co za szajs. Ani nie jedzie, ani nie pali mało. Sypały się silnikowo jakieś gówna (świece żarowe, poduszki zawieszenia silnika) Tam jest jakiś uberchujowy automat na poziomie "lata 60-te". Omijać, omijać, omijać.

 

Z benzyną nie mam żadnych doświadczeń.

 

3 godziny temu, goorky napisał:

Renatka Laguna 3 Coupe

 

To jest ZUPEŁNIE inny samochód, niż zwykła Laguna. Wręcz - mało współzamiennych części.
TEŻ miałem 🙂  3,0 dCi... ło, chujwi, jaka moc, nieistotne. Nie wzniecam się kwitkiem. Ale z ostatniego wypustu i TYLKO ten 3,0 dCi jest polecalny. W pierwszych by Isuzu czy tam VM osiadały tuleje cylindrów i tylko wymiana silnika (czasowo) pomagała. Straszna mina i skarbona (dlatego takie tanie).

Automat lepszy od 2,0 dCi 170 HP.

Auto do godnego bujania się, NIE jest to upalacz, ooooj nie. Raczej grandtour.

3,0 dCi pali +/- na poziomie 2,0 dCi 170 HP - "naście" w mieście, pod 8-9 w trasie.

 

Ogólnie - przygotuj się na upierdliwe przypadłości Renault - takie-se wykonanie wnętrza (zwłaszcza skóra na kierownicy wygląda, jakby ją pawian żuł na deser). czasem jakieś upierdliwe gówna się rozsypią, ale - co do zasady - to są bardzo dobre auta jak na ich ceny. Jeśli nie wpieprzysz się na minę typu 2,0 dCi 170 HP lub kupeta ze starym 3,0dCi - są szanse na sensowną eksploatację.

 


 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.01.2019 o 23:23, brama85 napisał(a):

Ktoś użytkuje to auto?


Co chcesz wiedzieć?

L3 to było moje pierwsze auto. Kupione w 2015 jako 2007 GT grandtour 2.0T z LPG, przebieg miała wtedy 220 tysięcy. 
Dalej jest w rodzinie, dzisiaj ma 380 tysięcy kilometrów i dalej śmiga. Zajebista maszyna, bezawaryjna, dość szybka, tanie części i obsługa, 4control 😎

Polecam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 3.12.2022 o 08:27, LSD napisał:

co chcesz wiedzieć?

L3 to było moje pierwsze auto. Kupione w 2015 jako 2007 GT grandtour 2.0T z LPG, przebieg miała wtedy 220 tysięcy. 

Mógłbyś napisać na co zwrócić uwagę przy oględzinach / ewentualnej chęci zakupu?  Jakie typowe usterki 3. generacji? Silnik 2.0 140 KM - polecasz czy za słaby?  Jakieś wady konstrukcyjne, itp? Dopiero rozpoczynam research. ;) 

Edytowane przez Kiroviets
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie miałem żadnych problemów, auto jest dalej w rodzinie, na chwile obecną ma 350 tysięcy kilometrów przebiegu i nic się nie dzieje. Coś było niedawno robione w zawieszeniu, ale nic drogiego, ponieważ laguna jest konstrukcyjnie dość prosta. Raz po najechaniu na dużą dziurę w jezdni, pękła przednia sprężyna amortyzatora, wymieniłem oba amory. Przed wyjazdem na wakacje wypiął się czujnik ciśnienia doładowania i auto dławiło się przy wyższych obrotach, wystarczyło wpiąć czujnik i po kłopocie. 

Poza tym żadnych problemów, wymiany eksploatacyjne i auto dalej jeździ, o wiele lepiej się sprawuje niż poprzedni samochód, passat b6, który bez przerwy się psuł. Może dlatego jestem przy swoim 4 aucie, a niemieckiego jeszcze nie miałem 🤣

 

Wydaje mi się, że na potrzeby obecnych użytkowników Laguny lepszym wyborem byłby Citroen C5 w kombi. 1.6 lub 2.0 hdi tez jest bezawaryjny, jak 2.0T w renault, ale ma lepszą skrzynię automatyczną ZF oraz hydropneumatykę, która robi różnicę. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kiroviets

Cytat

Silnik 2.0 140 KM - polecasz czy za słaby? 

Paliwożerny silnik (pali benzyny 10 l z hakiem w cyklu mieszanym podczas gdy Mondeo mk3 1.8 125 KM paliło 8,5 l, na trasie, na której Mondeo potrafiło zejść ze spalaniem do niecałej ósemki to Laguna łaskawie raczyła zejść do 9 l ) i do tego nie za bardzo nadaje się do gazu (ręcznie regulowane zawory poprzez wymianę szklanek i do regulacji zaworów trzeba wyciągać silnik). W Lagunie III 2.0 140 KM mojego ojca z gazem założonym przez dealera mimo, że była lubryfikacja zaworów to przy przebiegu nieco ponad 50+ tys. km rozregulowały się zawory, a 14 tys. po tej regulacji  znowu się rozregulowały. Postanowił przestać na codzień  jeździć na gazie i tylko w trasie włączać. 1,5 roku później  przy wymianie istalacji LPG w moim aucie gazownik w jego aucie zaproponował dotrysk benzyny, początkowo ojciec jeździł na gazie tylko w trasie, potem nie tylko bo wydawało się, że z dotryskiem benzyny dobrze znosi gaz aż do pewnego dnia prawie 5 lat później. Pewnego dnia pojawił się objaw, że auto czy to na gazie czy na benzynie podczas przyspieszania zachowywało się tak jakby coś się  zatykało i odtykało i tłumik popierdywał jak Syrenka. Przy przegazówce na luzie silnik w górnej części obrotów wkręcał się na obroty normalnie. Auto zostało odstawione do mechanika. Mechanikowi  na skanerze nic nie wychodziło więc auto stało i czekało parę dni na  człowieka z komputerem diagnostycznym. Gdy już został podłączony komputer diagnostyczny to też nic nie wyskoczyło i na dodatek okazało się, że auto chodzi normalnie. Od tamtej pory auto jeździ wyłącznie na benzynie. Możliwe, że to ostatnie to nie było od gazu bo wcześniej się pojawiał komunikat skontroluj układ wydechowy, a później była wymieniana sonda lambda.

@LSD

1.6 THP w Citroenie polecasz? Przecież to osławiony silnik.

Edytowane przez Były paroletni NEET
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Były paroletni NEET napisał:

 

1.6 THP w Citroenie polecasz? Przecież to osławiony silnik.

 

Proszę czytać ze zrozumieniem, 1.6 hdi.

 

Moja laguna 2.0T jeździ na gazie od 2013 i nie ma z nią żadnych problemów.  

Edytowane przez LSD
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O belce skrętnej 4control krążą sprzeczne opinie - znajomemu jak poszła, to koszt wymiany przekroczył wartość pojazdu. Warsztat zaproponował mu więc zespawanie na sztywno... Jeśli to standardowa procedura, trzeba sprawdzać dokładnie te belki przed zakupem.

Inny przypadek, Laguna kombi benzyna 3.5l V6 w automacie. Też dobrze zespawane.

Z pozycji pasażera - spoko samochód, tylko ciut nisko zawieszony na niektóre drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.