rycerz76 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Dzisiaj o mało co brat mnie nie pobił, za to że ośmieliłem się zaprzeczyć twierdzeniu, że diesle trują środowisko. Jakoś tyle lat nie truły a teraz nagle zaczęły tak samo z tym smogiem tyle lat nie było a teraz wielkie zatroskanie o smog (szczególnie w tych mediach co właścicielami są niemieckie koncerny). Im dłużej żyję tym bardziej mam gdzieś jakieś zabieganie o owieczki (ludzi) a niech je matrix rucha na całego bo jak przychodzi do przekonywania to agresywnie bronią matrixa i jego prawd wiary. Ja rozumiem, że spada sprzedaż nowych niemieckich i innych aut i na siłę chce się wcisnąć nowe ale nie w taki sposób. Przypuszczam, że w walce z dieslami, zanieczyszczenia to tylko pretekst a chodzi o coś innego tylko o co? www.geekweek.pl/news/2017-07-20/nowe-diesle-truja-nas-o-wiele-mniej-niz-benzyny_1662270/ ps. Ja jestem fanem gazu 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeusz Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 (edytowane) 25 minut temu, rycerz76 napisał: Przypuszczam, że w walce z dieslami, zanieczyszczenia to tylko pretekst a chodzi o coś innego tylko o co? Jak zwykle o kasę. Żeby ludzie pod przymusem (prawa albo idei pseudo ekologii) wymieniali samochody z pancernymi silnikami typu 1.9TDI, które robią po milion kilometrów (jeżeli właściciel wymienia olej i regeneruje osprzęt). Na nowe 1.0 z 3 sprężarkami wykonane z gównolitu i obliczone na 100 - 200 tys. km. Ostatnio znajomy opowiadał mi jak u jego brata 1.0 ecobost Forda (wybrany silnikiem roku), serwisowany na gwarancji padł po 30 tys. km. Jego wujek ma starego passata 1.9 TDI, 800 tys. na blacie i w Niemczech pewnie drugie tyle było nalatane. Jeździ i poza regeneracją turbo za tysiaka i wymianą części eksploatacyjnych nie musi nic robić. Edytowane 9 Lutego 2019 przez Morfeusz 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Zaraz będą wstawiać Dpf do Hybrid 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeusz Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 @Still Do małych benzyniaków już wstawiają poj*by, czytałem w ostatnio w gazecie Motor że coraz więcej nowych silników ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rarek2 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 3 minuty temu, Still napisał: Zaraz będą wstawiać Dpf do Hybrid Spoko, już są modele aut benzynowych z tzw GPF - Gasoline Particulate Filter. Bo się okazuje, że nowoczesne silniki benzynowe produkują WIĘCEJ sadzy niż nowoczesne diesle. Taki rechot historii. 2 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOHC Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Wszystko zależy jaka benzyna, i jaki diesel. Jeśli chodzi o test - ile wytrzymasz w zamkniętym pomieszczeniu z odpalonym dieslem/benzyną, zdecydowanie benzyna jest mniej uciążliwa. No i trzeba spojrzeć szerzej. Kiedyś nie było tyłu aut (kurła kiedyś to było, był jydyn samohut na fsi). A co do ekologii. Lot transatlantycki dużego samolotu to więcej spalonego paliwa, niż cały sezon zabaw w F1. Nowocześnie diesle hybrydy są przewożone na statkach, których nie obejmują żadne normy emisji. A nagonka na złomowanie i produkcję ekologicznych wózków to też nie do końca prawda. Złomowanie - recykling, strata energii. Produkcja - potrzeba dużo energii = duża emisja. To jak samochody elektryczne - tak, jest to dobre ale sposoby pozyskiwania tej energii i tak obciążają środowisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MSamiecBeta Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Diesel faktycznie truje środowisko bardziej od benzyny,ale myślę,że w porównaniu do całego syfu,który wysyłany jest do atmosfery... nie ma się czego bać Sam w swoim 407 mam 2.0hdi. Furce zaraz pyknie 280 tys a z opinii,które sięgnąłem silnik powinien spokojnie zrobić 600-700 tys. Sprawdzę. Gdybym teraz wymieniał samochód zdecydowałbym się na benzynę. Spali więcej ,ale nie musisz się bawić z dpf-em,egr-em czy w przypadku francuskich samochodów dodatkowym płynem do dpf-a,który kosztuje 400zł,a okres na który wystarcza jest bardzo różny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Meg4tron Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 16 największych kontenerowców wypuszcza do atmosfery tyle zanieczyszczeń co wszystkie samochody na świecie. Ciule z Europy przywalą się do żarówek albo do samochodów a grube sprawy oczywiście olewają. Ale na zwykłych ludziach trzeba trzepać hajs. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOHC Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 (edytowane) @MSamiecBeta i nie dolejesz sam - za każdym uzupełnieniem trzeba podpiąć pod komputer diagnostyczny aby skalibrować poziom płynu. Od siebie dodam, że firma Walker ma przystępne ceny. @Meg4tron dokładnie to mam na myśli. No ale kurła, samochody trujo. Edytowane 9 Lutego 2019 przez DOHC Dopisanie uwag - DOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MSamiecBeta Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 @DOHC dokładnie tak jak mówisz. Właśnie jadę dzisiaj zawieźć auto aby dolali płyn.Ciekawe ile wyjdzie z robocizną. Gdybym jeszcze raz wybierał to bym kupił to samo 407 z jakąś benzynką. Może v6 w lpg? Byłoby ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonzo Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 Polecam takie porównanie: 1. VW Passat 1.6D z 1982 roku 2. Wspolczesny Passat z dieslem Ten drugi - ciężki, wypasiony (nie wiadomo po co), dizel niby nowoczesny bo ze 180 koni z 2 litrów jak nie lepiej. Oczywiście ten drugi wyraźnie lepiej jedzie. Spalanie - podobne jesli nie większe w wypadku tego drugiego - gdyż oczywiście sprawność (matematyczna) jego silnika jest wyższa - ale za darmo momentu obrotowego nie wyprodukuje. Ten pierwszy miał 54 konie. Był lekki - ważył albo niecałą tonę albo nieco powyżej. Jechał lepiej od Poloneza i palił pięć litrów ropy. Był niebywale prosty. Z wyposażenia nie było niczego poza koniecznymi rzeczami jak siedzenia, drzwi, wycieraczki, reflektory i ogrzewanie wnętrza. Nic sie nie psuło - bo nic do zepsucia się tam nie występowało. Naprawy proste i tanie bo wszędzie dobre dojście. Silnik na zwykłej, prostej, rozdzielaczowej pompie wtryskiwej. Elektronika i owszem była. W czterech miejscach: - sterownik świec żarowych - regulator alternatora - w desce rozdzielczej kontrolkami były diody świecące więc był to element elektroniczny. - radio Nowy Passat po 10 latach i 200 tys przebiegu nie będzie opłacalny do naprawy. Trzeba będzie więc go zutylizować. Głównym materiałem utylizacyjnym będzie plastik. Stary Passat plastików miał znacznie mniej i po 30 latach jesli tylko nie zutylizwał się sam (czyli żelazo uzyte na jego konstrukcje nie przeszło do postaci bardziej trwałego tlenku żelaza klasyfikowanego potocznie jako rdza) - to spokojnie nadaje się do dalszej eksploatacji. Z punktu widzenia czysto uzytkowego - ten stary samochód ustępował temu nowemu tylko w jednym - oferował mniej komfortu bo nie miał klimatyzacji. Tu argument jest bezdyskusyjny. Ustępował też osiągami - ale jesli na to spojrzeć czysto uzytkowo - to jaka niby to różnica czy wóz ma do setki 9 sekund czy 20 - skoro średnia prędkość samochodu przez całe jego życie nie przekracza 40 km/h ? Natomiast ten stary Passat bił na głowę tego nowego niezawodnością, prostotą budowy i trwałością. Mniej takowych stanowiło materiał do utylizacji na złomie po określonym czasie - a to moim zdaniem najwazniejszy aspekt ekologiczny. Resumee: Kocham ekologię. Nienawidzę ekogłupoty. 39 minut temu, MSamiecBeta napisał: Gdybym jeszcze raz wybierał to bym kupił to samo 407 z jakąś benzynką. Może v6 w lpg? Byłoby ciekawie ES9J4 w tej budzie jedzie rzetelnie. Polecam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi