Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Summit

Mój problem niedowagi

Recommended Posts

Witam braci, chciałbym coś w końcu zrobić z tym problemem, wiem
że aktualnie jestem zbyt chudy. Przy wzroście około 182 cm ważę 62 kg (widać u mnie wystające żebra), lat 20.
Nie chcę po prostu się przejadać, co zresztą przychodzi mi trudno, tylko w miarę zdrowo przytyć i dodać do tego ćwiczenia fizyczne aby zbudować jakąś masę mięśniową.
Byliście w podobnej sytuacji? Jestem zielony w temacie, więc jeśli macie jakieś rady co i jak jeść,
jakie ćwiczenia można stosować, będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie waga wzrosła znacznie po dorzuceniu przysiadów z obciążeniem. Nogi rozrosną się momentalnie, a i spowoduje to zwiększenie produkcji testosteronu. Ogolnie polecam ciężkie ćwiczenia wielostawowe. Np. Trening Sakera lub 5x5.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie żreć cukru i w ogóle nie żreć za dużo. Codziennie te 300 kalorii więcej niż potrzebujesz. Odpowiednia ilość białka i ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu. Trening około godziny. Ja ćwiczę kalistenike, na necie pełno jest opisanych sposobów ćwiczenia w domu.

 

Przygotować się na pierwsze efekty za kilka miesięcy i nie przemęczać się za bardzo treningiem i odwalania nie wiadomo czego z dietą, bo się zniechęcisz, a tutaj miesiącami trzeba się w ryzach trzymać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny zakrzywia fizyke i matematyke :D Niedowaga :D Zacznij żryć i się ruszać. 

Musisz być na lekkim surplusie kalorycznym, w twoim przypadku ok 2700kcal. 

To co jesz wpisujesz w fitatu. 160g białka, 90g tłuszczu, reszta węgle. 

Jak jesteś leniwym dzbanem to skanujesz produkt i wpisujesz tylko gramature. 

Plan jak wyżej pisali FVW Sakera chociażby, 3x w tygodniu na początek. 

Właśnie zaoszczędziłem Ci minimum 100zł. 

Pozdro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz trochę kasy to polecam dietetyka lekarza.  Żadne tam plany z Internetu czy kolegów z siłowni. 

 

Lekarz poprosi cię przed pierwszą wizytą o wykonanie badań krwi plus przedstawienie dokładnego spisu tego co zjadłeś w ostatnim tygodniu z uwzględnieniem godzin posiłków. 

 

Następnie przeprowadzi wywiad medyczny i ułoży dietę. Co miesiąc skontroluje twoje postępy. 

 

Badania jakieś 200 zł.

Wizyta to 100-150 zł. 

Potrzebujesz tak z 6 miesięcy, czyli wydasz około 1000 zł na lekarza w pół roku.

 

Dodatkowo dieta będzie kosztować cię z 500-800 zł co miesiąc. 

 

Opłaca się bo zdobędziesz wiedzę o prawidłowym odżywianiu, która przyda xi się na lata. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetnie Ci tu Bracia odpowiedzieli. Przyłączam się do tego. Treningi siłowe. Podstawowe ciężkie ćwiczenia i delikatny surplus kaloryczny. Ok. 200kcal nadwyżki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już sprawdziłem BMR, teraz zostało ogarnięcie tych treningów.
Dzięki że mnie naprowadziliście, widzę że muszę sobie rozplanować tę żywność przede wszystkim, aby załapywać codziennie nadwyżkę kcal. 
Uzbrajam się w cierpliwość i biorę się za siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też byłem szczupakiem i miałem niedowagę przez wiele lat... 189 cm wzrostu a ważyłem 75kg. Trenowałem boks, biegałem, ścigałem się w MTB, do tego dużo pompek i podciągania... Waga stała w miejscu...

Sytuacja się zmieniła gdy się ożeniłem 🤩 Teraz od ponad 10 lat trzymam wagę 90-92 kg. Świeże obiadki i codzienne ciupcianie to była recepta dla mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam doczytać o głodówkach, nawet jak jesteś za chudy na własną odpowiedzialność.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzymaj białka 1.8-2.0 gr/kg masy ciała czyli u ciebie 124 x 4 jakieś 500 kcal +/-10 . Następnie zdecyduj się na jakiś makroskładnik albo dużo węgli albo dużo tłuszczów nie ważne który ważne żeby dostarczał ci znaczą część kcal. Jak masz problem z objęością posiłków to możesz zabrać się za niskowęglowodanową lub ketogeniczną(aczkolwiek tutaj potrzeba mocnej adaptacji i dla kogoś kto nigdy nie bawił się w diety to może być mały szok). Nie trzeba cudów wymyślać na treningu żebyś miał przyrosty. 70-90% treningu na wolnych ciężarach(wyciskania na ławce, wiosłowania, martwy, przysiad, podciąganie na drążku itp) trening siłowy to nie jest jakaś wielka filozofia tak samo jak budowa masy mięśniowej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RealLife Ale porady :D lekarz :D :D :D lekarze to turbo bęcwały, moze by ci z dieta na cukrzyce pomogli w ostateczności :D 800zł na diete :D Urozmaicona dieta na 3200 kcal kosztuje 550zł (liczone na sierpień-październik 2018). 

Wszystko jest dostępne w internecie. Tomek Grzymski, Szmexy, Squats and Milk, Simonte. Dalej nie trzeba szukać. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę ci dać namiar na mojego dietetyka. Mi udało się 3 kg przybrać bez żadnych badań krwi itp. A sam jestem ektomorfikiem jak ty ( genetyka to kurwa). Ale dla upartego nic trudnego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też ektomorfik, udało mi się wbić z @74kg na @86kg. Głównie dzięki diecie i kalistenice. Warto przejść ten proces, o którym wyżej bracia wspominają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Mr.Arioch napisał:

@Conrad w jakim czasie nabrałeś +12 kg  ?

07.2016 - 09.2017

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przed chwilą, Mr.Arioch napisał:

@Conrad Ciągle utrzymujesz dietę ? Ile masz kcal? Jaki wzrost ? 

190cm, waga mi się utrzymuje 84-86kg, w zależności od wytrenowania. Uprawiam dość wytrzymałościowy sport, stąd posiadanie zbędnych kg nie ma sensu. Co ciekawe po tym przytyciu nie straciłem na szybkości, nawet lepsze rezultaty mam. 

 

Co do diety, to wiedza, nawyki zostały. Głównie ograniczenie cukru, śmieciowego jedzenia i napojów, w tym alkoholu. Przy czym w tym roku trochę sobie zimą pofolgowałem i trochę sadła trzewnego się uzbierało. Na szczęście wiem ile pracy kosztuje  się jego pozbycie i zrobienia sześciopaka. Teraz mam mniejsze zapotrzebowanie chyba z 2500-2600kcal. Wcześniej jadłem jak dzik :D Do tego treningi siłowe (kalistenika, hantle, gryf) , basen i aeroby.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup sobie książkę  ,,Spalaj tłuszcz, buduj mięśnie” Pana Venuto. Za 25 zł będziesz miał całą wiedzę. Gość pisze bardzo zrozumiale i z łatwością wszystko ogarniesz w tydzień. 

 

Ze względu na wiek, nie będę Tobie polecał testosteronu, bo na luzie jesteś w stanie zrobić trochę masy mięśniowej odpowiednim jedzeniem plus trening.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Conrad troszkę mnie zmotywowała ja chcę robić jeszcze +5kg w tym roku. Przy wadzę 70kg. Ale ciężko mi to idzie dotychczas 3200 kcal ale zwiększam do 3600kcal. Jaki sport uprawiasz ? MMA? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Mr.Arioch napisał:

@Conrad troszkę mnie zmotywowała ja chcę robić jeszcze +5kg w tym roku. Przy wadzę 70kg. Ale ciężko mi to idzie dotychczas 3200 kcal ale zwiększam do 3600kcal. Jaki sport uprawiasz ? MMA? 

 

...

Edited by Conrad
jednak wolę zachować prywatność :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Conrad napisał:

190cm, waga mi się utrzymuje 84-86kg, w zależności od wytrenowania. 

 

Do tego treningi siłowe (kalistenika, hantle, gryf) , basen i aeroby.

Lol, a mówią, że na kalistenice i jeszcze jak się robi aeroby to nie ma szans zbudować konkretnej masy mięśniowej a zwłaszcza u ektomorfika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie chłopie, mpawel5  ma rację. To że potrzebujesz nadwyżki kalorycznej to wie każdy,ale jeśli chcesz sobie ogarnąć dobrą dietę to musisz się poradzić profesjonalnego dietetyka zrobi Ci badania krwi nawyków żywieniowych itp. rozpisze dietę i treningi. Niestety jeśli chcesz poważnie podejść do tematu to potrzebujesz dietetyka czasu pieniędzy i odrobinę silnej woli. Ogarnij sobie w pierwszej kolejności te rzeczy a potem hantle w dłoń i nacieraj jak Scotie Pippen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ksanti napisał:

Lol, a mówią, że na kalistenice i jeszcze jak się robi aeroby to nie ma szans zbudować konkretnej masy mięśniowej a zwłaszcza u ektomorfika.

 

 

Kilkanaście lat treningów aerobowych wytrenowało i przyzwyczaiło organizm do takiego wysiłku. 

 

Ja po prostu wcześniej nie wbijałem masy mięśniowej w górne partie, stąd taki progres. Do tego nie wiedziałem, że trzeba bardzo dużo jeść i ćwiczyć. Dla ektomorfika to wyzwanie dieta powyżej 3500kcal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Summit Znajdowałem się w bardzo podobnej sytuacji, gdy byłem w Twoim wieku - nawet proporcje porównywalne. Co zrobiłem? W skrócie: zapisałem się na siłownię i zacząłem więcej jeść.

 

Trening rozpisał mi instruktor (4 x w tygodniu), a jeśli chodzi o dietę, to nie bawiłem się w liczenie bilansu kalorycznego, po prostu zacząłem większą wagę przykładać do tego, co jem (dużo białka + energii, mało śmieci, więcej posiłków dziennie). 

 

Po pierwszym treningu wszystko mnie bolało, ale efekty przyszły błyskawicznie - przytyłem 7 kg w ciągu trzech miesięcy, taki to był szok dla mojego organizmu. Później oczywiście budowanie masy szło już dużo trudniej i do dziś jestem dość szczupły, ale przynajmniej nie wstydzę się już zdjąć koszulki na plaży. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.