deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam koledzy. Wczoraj jadąc na śniadanko wielkanocne do rodzinki, usłyszałem ciche stuki/szum w tylnym zawieszeniu/kołach. Pomyślałem sobie oho, łożysko się kończy. Wiadomo, święta, mechanicy niedostępni. Postanowiłem poczekać do wtorku na wizyte u mechaniora. Dziś rano, jadąc po syna, aby spędzić z nim dzień, z tyłu auta odgłosy były coraz głośniejsze. Zatrzymałem się i dzwonie do swojej ex powiedzieć, że nie zabiorę małego, bo coś się dzieje z autem i nie chcę ryzykować zdrowia syna. Jak to kobieta, szyderczy śmiech w stylu, że mam w dupie dziekco i nie chce mi się spędzać czasu z synem. Wiadomo, nie ma co wchodzić w dyskusje bo nie warto. Wróciłem do domu, wkurzony brakiem widzenia z synem. Charakter mam taki, że odrazu muszę grzebać w aucie, a nóż sam coś naprawie. Lewarek, podnosze auto, patrzę kolo giba się na boki. Szpilki od alufelgi częściowo odkrecone. Konsternacja... Dwa tygodnie temu, wymieniałem opony. Letnie na alufelgach, więc roboty mało. Zawsze, ale to zawsze, sprawdzam czy dokrecilem koła, dwa razy. Stąd moje zdziwienie, że 4 szpilki same się odkrecily. Sprawdzam kolejne koła i zdziwienie. W drugim tylnym kole, śruby maja również luzz, może nie taki duży jak w poprzednim kole, ale musiałem dokręcić. Panowie. Albo zbieg okoliczności albo mam lekka paranoje i ktoś czycha na moje życie.... Dodam, że do niedzielnego poranka, nie słyszałem, żadnego stukania w tylnym zawieszeniu. Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez Still Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brat Jan Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Jak dobrze pamiętam zalecane jest, że po wymianie kół powinno się sprawdzać dokręcenie po przejechanych ok 50km. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 1 minutę temu, Brat Jan napisał: zalecane jest, że po wymianie kół powinno się sprawdzać dokręcenie po przejechanych ok 50km W dwa tygodnien zrobiłem lekko 200 km.... Była cisza. Raptownie sie odkrecily? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brat Jan Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 No nie bardzo. Czy to nie Ty pisałeś kiedyś, że ktoś Ci porysował auto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 1 minutę temu, Brat Jan napisał: Czy to nie Ty pisałeś kiedyś, że ktoś Ci porysował auto? Nie ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimas87 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Ekipa Sławka zaczyna brać się za chłopaków z forum A tak serio to się zdarza przykręcić wszystko raz jeszcze i obserwuj sytuację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuckerfrei Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Pojechałeś po syna? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4t Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomko Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) @Still Koła się same nie odkręcają. Takie przypadki zdarzają się bardzo rzadko, nieważne jakim kluczem się dokręca. Na śruby w kole nie działają podczas jazdy chyba żadne siły skrętne, żeby się same odkręciły a od drgań to musiałyby być bardzo słabo dokręcone. Myślę, że albo ktoś cię nie lubi, albo ktoś sobie robi jaja. Ale kto chodzi z kluczem po nocy? Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez Tomko 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czachaDymi Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Dzisiaj luźne koło. Kiedyś luźna guma co będzie jutro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obliteraror Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Bardzo to dziwne. Taki problem się zdarza niestety, ale IMO dużo częściej po krótszych dystansach, jak @Brat Jan wspomniał. Parkujesz pod chmurką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) @Obliteraror Nie, wspólny garaż podziemny. Jutro będę zamawiał monitoring z sobotniej nocy. Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez Still 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PUNK Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Miałem tak 2 razy w życiu. Drugi raz przytrafił się jakiś miesiąc temu. Sprawdziłem i okazało się, że śruby się poodkręcały. Mój błąd, bo zawsze kilka dni, po zmianie kół z zimowych na letnie czy odwrotnie, dokręcałem śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zuckerfrei Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 39 minut temu, Tomko napisał: Ale kto chodzi z kluczem po nocy? ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 11 minut temu, PUNK napisał: Miałem tak 2 razy w życiu Jestem pewien, że dokrecalem szpilki od koła. Całe szczęście, że zawróciłem z drogi po syna. Nawet nie chce myśleć, co by było, jak by tak śruby się urwaly wraz z kołem, przy 80km/h na drodze, gdzie pełno drzew przy jezdni. Reakcja ex, jeszcze lepsza. Zamiast się cieszyć, że nie doszło do ewentualnego wypadku, to debilny śmiech.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mnemonic Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 36 minut temu, Tomko napisał: Na śruby w kole nie działają podczas jazdy chyba żadne siły skrętne, żeby się same odkręciły a od drgań Działają. Właśnie siły rotacji koła. Śruby w "lewych" kołach podlegają siłom, które je odkręcają. Śruby w "prawych" kołach są dokręcane. Dodaj do tego drgania, zużycie gwintów na śrubach i piastach przez setki odkręceń/przykręceń, rozkalibrowane otwory w felgach wzmacniające efekt drgań - i oto co przydarzyło się bratu @Still Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 12 minut temu, Mnemonic napisał: Śruby w "lewych" kołach podlegają siłom, To było właśnie lewe koło. A co z prawym kołem, gdzie śruby były częściowo odkrecone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomko Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 @Mnemonic Nawet jeśli, to nie naraz cztery i nie w obu kołach w ciągu jednej nocy. To jest po prostu niemożliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mnemonic Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 26 minut temu, Still napisał: A co z prawym kołem, gdzie śruby były częściowo odkrecone? Nie wiem @Still. Nie znam wszystkich odpowiedzi Wiem, że takie rzeczy się zdarzają i wymieniłem przyczyny. Mnie samemu przygody z odkręconym kołem zdarzyły się kilka razy, ostatnio w sierpniu '18 na autostradzie A4. A przed wyjazdem z domu sam dokręcałem, właśnie dlatego, że już mi się to zdarzało. A dokręcam zawsze 120 Nm i żeby nie było, kluczem dynamometrycznym, który dwa razy w roku przechodzi legalizację. @Tomko, ręka w górę każdy, kto po kilku latach eksploatacji auta wymienił kpl. śrub do kół. I przy następnej wymianie opon polecam obejrzeć sobie z bliska gwinty. Tych samych śrub, które kilka razy w roku targane są przez mechaników pneumatami o sile 1000 Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PUNK Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) Oba moje przypadki objawiły sie przy niskich prędkościach. Oba przypadki w tym samym modelu, ale różne generacje. Pierwszy przypadek, jak dobrze pamiętam, dotyczył obręczy stalowej i dał o sobie znać na zakręcie 90st. - skręcałem w prawo (późna jesień). Drugi objawił się na tzw. hopce - przejeżdzałem przez ogranicznik ruszając od lewej krawędzi jezdni do prawej (teraz przed wiosną zmieniłem koła). W obu przypadkach odezwało się przednie lewe koło (napęd na tył), chociaż teraz to większość śrub miała luzy. W drugim przypadku też mi przyszło do głowy łożysko, ale przebieg mały, jak na tego typu problemy. Nie brałem pod uwagę udziału innych osób, wziąłem to na siebie, choć dewastowano mi już kiedyś notorycznie auto z pierwszego przypadku. Dodam jeszcze, że do teraz, żyłem w dziwnym przekonaniu, że śruby w trakcie jazdy się dokręcaja, nie wiem skąd wziąłem to przekonanie. Czy ktoś u ciebie "pomógł" przy kole? Ja bym tego nie przekreślał, bo jak wspomniałem, byli tacy co mnie nie lubili i na szczęście "ograniczali" się do przebijania kół, malowania sprayem szyb, łamania znaczka czy anteny. Dopiszę jeszcze, że kupiłem kiedyś specjalnie długie solidne ramię do nasadek właśnie na potrzeby przykręcania i odkręcania śrub, bo kilka fajnych kluczy połamałem czy pokrzywiłem. Mam też czasami przypał, że jak auto stawiam pod blokiem na noc, do zdarza mi się rano ogladać je dokładnie łacznie z kołami. Ja bym sprawdził nagranie, ale też stawiałbym raczej na "fizykę". Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez PUNK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogridnik Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) Czy masz jedne śruby do stalówek i alufelg? Stalówki i aluminiowe mogą mieć różne kąty styku nakrętki z felgą i czasem bywa tak że do alufelg trzeba zastosować inne śruby. o innym kącie o innej długości Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez Ogridnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 1 minutę temu, Ogridnik napisał: Czy masz jedne śruby do stalówek i alufelg? Osobne śruby do stalówek i osobne do alufelg. Ps: Pozdrawiam moja ex, która to czyta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser105 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Nie wiem czy kiedyś o tym pisałem czy nie ale powtórzę się. Kiedyś miałem to samo po zaparkowaniu na miejscu somsiada. Niech chuj strzeli takich ludzi. Trzeba się mieć na baczności. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogridnik Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 (edytowane) 31 minut temu, Still napisał: Osobne śruby do stalówek i osobne do alufelg Długość śrub wg wytycznych producenta auta z odpowiednimi parametrami? Gwint w piaście ok? Dokręcone zgodnie z Nm wg producenta? Śruby czyste? (smar/olej) Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez Ogridnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser74 Opublikowano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2019 14 minut temu, Ogridnik napisał: Gwint w piaście ok Wporzadku, patrzyłem optycznie. 15 minut temu, Ogridnik napisał: Dokręcone zgodnie z Nm wg producenta Dokręcone zwykłym kluczem. 16 minut temu, Ogridnik napisał: Śruby czyste? (smar/olej) Dałem smar miedziany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi