Skocz do zawartości

Luźne koło.


deleteduser74

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zawsze sprawdzam po wymianie kół z letnich na zimowe i na odwrót - ze dwa razy po 20-30 km i po 50-60.

Mogą się poluzować....ale nie odkręcić, masz szczęście że nie doszło do tragedii, może warto wymienić śruby na nowe ??? Używasz dystansów ? - By poszerzyć rozstaw kół? 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Still napisał:
56 minut temu, Ogridnik napisał:

Śruby czyste? (smar/olej)

Dałem smar miedziany. 

 

Gwint w piaście jak i na śrubie musi być czysty.

Umyć wd40, śruby mają tylko nie rdzewieć.

 

Czasem stosuje się klej do gwintów np w zawieszeniu aby uniemożliwić odkręcenie spowodowane drganiami, w przypadku kół też są drgania dlatego ważne jest tarcie.

 

 

39 minut temu, Still napisał:
56 minut temu, Ogridnik napisał:

Dokręcone zgodnie z Nm wg producenta

Dokręcone zwykłym kluczem. 

Czyli przy stalówkach wszystko gra a przy alusach już nie.

 

Nieodpowiednie śruby- jeśli są nieoryginalne to ich długość ma znaczenie- pewnie mają być dłuższe oraz stożek odpowiedni jego kąt- ma się zgrywać w żeńskim stożku w feldze.

Jeśli oryginalne to nie wiem, zapytać pana wulkanizatora, zawodowiec rozkmini w kilka minut.

 

 

 

 

Edytowane przez Ogridnik
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmując gdyby felgi były niefabryczne

to muszą pasować na czop w piaście to znaczy otwór centrujący na feldze nie może być większy od wypustu na piaście. Koło ma na nim spoczywać a śruby mają koło dociągać do osi.

 

A wracając do poprzedniego posta to chodzi o gniazdo soczewkowe w feldze a nie stożek.

 

Inna opcja zużyte śruby.

 

Tyle z teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurwa ludzie. Chłop wsiada rano do auta i ma oba koła odkręcone a wy pierdolicie o tym, czy deska w sraczu w fabryce samochodów ma atest PZH. 

 

@Mnemonic Dwa razy do roku zmiana koła, żadnych dynamometryków, śruby na czuja dokręcone. Nigdy się nie odkręciła anie jedna a ponad 10lat jeżdżę już dwoma samochodami. 

Edytowane przez Tomko
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Brat Jan Wezwałeś mnie do tablicy, @Tomko Nie wierzę w przypadki od dawna . Dlaczego , bo moja ex wmawiała  mi przypadkowe spotkania, przypadkowe promocje.

 No jeszcze po jakimś czasie miałem też nacięty gumowy przewód od hamulców. Kolega mechanik po wymianie obu przewodów pokazał mi stopień zużycia obu.

To nie był przypadek. Patrz i obserwuj samochód . jak masz możliwość zrób mały przegląd z kanału. Ktoś szczupły i niewielki może wtoczyć się pod samochód i

dokonać dzieła zniszczenia.  Do mechanika  jechałem tak, że z przodu jechał kolega i z tyłu też. Ja miałem tylko ręczny.

Pozamykaj wszystkie tematy z ex.

Edytowane przez Rodanek
  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Tomko napisał:

Dwa razy do roku zmiana koła, żadnych dynamometryków, śruby na czuja dokręcone. Nigdy się nie odkręciła anie jedna a ponad 10lat jeżdżę już dwoma samochodami.  

@Tomko. Jeżdżę samodzielnie od 1987 roku. Przez te lata miałem kilkanaście aut prywatnych. Ponad 30 lat pracy w autoryzowanych serwisach. W sezonie zmian na mojej hali wykonuje się od kilku do kilkunastu wymian dziennie. A my nie specjalizujemy się w wulkanizacji

Przyczyny samoczynnego odkręcania śrub w kołach:

- Nieprawidłowe wyważenie kół

- Nieprawidłowy stan opon, a przede wszystkim owalizacja powodująca nadmierną wariację sił - Gorąco polecam instrukataż

- Luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym

- Zużyte amortyzatory

 

Nie jest moim celem prowadzenie dysputy na zasadzie przechwałek, może to zboczenie zawodowe, ale przy opisanej w topicu usterce prędzej zacznę się dopatrywać wad technicznych maszyny niż świadomego działania innego czynnika ludzkiego.

Zna ktoś kobietę, która sama odkręci śruby w kole?

@Still, ex małżonka ile waży? 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mnemonic Nie będę się licytował bo widzę, że masz wiedzę w temacie. Po prostu stwierdzam fakt, że nigdy mi się to nie zdarzyło. Nie słyszałem też historii od znajomych czy ojca, żeby im się to kiedykolwiek zdarzyło. Ja nie wierzę w takie nagłe przypadki.

Edytowane przez Tomko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MnemonicKoło każdy nawet niemowlę odkręci, kwestia tylko ramienia. Ktoś kiedyś powiedział daj mi ramię i punkt podparcia,  a obrócę ziemię...

Jeżeli koła były dokręcane tylko pneumatem np. takim jak mój, to na pierwszym biegu ma on za mały moment dokręcania około 100Nm i trzeba poprawić...

 

Wyczuwam sabotaż.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomko napisał:

Kurwa ludzie. Chłop wsiada rano do auta i ma oba koła odkręcone a wy pierdolicie o tym, czy deska w sraczu w fabryce samochodów ma atest PZH. 

Oj bez przesady :D

 

Z rozbieganego diesla też ryłem bekę, dopóki mój się nie rozbiegał na wzniesieniu na drodze ekspresowej na zakręcie w godzinach szczytu.

Edytowane przez Ogridnik
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Mnemonic napisał:

ex małżonka ile waży

Wczesniej ważyła ponad 70, ale widziałem, że się przytylo :)

 

25 minut temu, misUszatek napisał:

 

Ile km zrobiłeś po zmianie na letnie? Czy to temu miałeś ten sam zestaw felgi, opony, śruby?

Ponad 200... Auto mam od grudnia, więc przejelem na zimowkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... jak nie sprawdzone rok temu to ja obstawiam problem techniczny. Niespasowanie śrub do gniazd na feldze. Alusy mają gniazda w łuk (torus), stalowe w stożek - albo na odwrót, nie pamiętam. Czasami w otwór centrujący alusów wchodzi taki pierścień plastikowy do ciasnego spasowania. Lubi wypaść i zginąć przy przekładaniu kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Still napisał:

Wczesniej ważyła ponad 70

Cóż... to Twój gust :P

 

Tak na poważnie, nie chce mi się pisać elaboratów, łatwiej poszukać w google

https://www.autozawieszenie.pl/przyczyny-odkrecania-sie-kol-w-trakcie-jazdy/

Jeśli te koła przechowujesz i wymieniasz sam polecam jednak podjechać do warsztatu, który posiada wyważarki z testem drogowym. Przez zimę w piwnicy opony potrafią się odkształcić. Wariacja sił pow. 100 Nm kwalifikuje oponę na złom. Sprawdź DOT - żywotność mieszanki zazwyczaj ocenia się na 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Mnemonic napisał:

Sprawdź DOT - żywotność mieszanki

To akurat znam. A mowisz o mieszance bieżnika. A to nie wszystko. Jeszcze masz drutowke w oponie, plus karkas składający sie z opasan, chefera etc. Oponę znam z życia. Sam je tworzę pod flaga Francji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed świętami na parkingu strzeżonym, na którym trzymam samochód, znalazł się mercedes ok 3-5 letni cały porysowany. Kupił go facet który  handluje samochodami, porozmawiam z nim jak go spotkam.  

Samochód w kolorze czarnym , nie ma miejsca które by nie było porysowane chyba  gwoździem. Dach ,boki, zderzaki, pokrywy silnika i bagażnika. Wybita szyba od strony kierowcy. 

Prawdopodobnie miał coś w bagażniku i to zostało zabrane. Oczywiście to chyba przypadek? Albo rozwód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Still napisał:

To akurat znam. A mowisz o mieszance bieżnika. A to nie wszystko. Jeszcze masz drutowke w oponie, plus karkas składający sie z opasan, chefera etc. Oponę znam z życia. Sam je tworzę pod flaga Francji. 

To po chuj ja się tu produkuję? Już powinieneś mieć auto na maszynach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem parę lat w warsztacie, pomimo dokręcania kluczem dynamometryczny na kilkaset kół zdarzały się takie przypadki że klient wrócił po paru dniach. Nie - nie było mowy o pomyłce. Koła zawsze dokręcam w kolejności plus nm. W swoich autach miałem dwa razy to samo, mój prywatny klucz dynamometryczny jest w lepszym stanie niż warsztatowy, więc... 

 

Przyczyny? Zaśniedziałe gniazda w feldze, zardzewiałe śruby, czasami nasmarowane nieodpowiednim specyfikiem. 

 

Sam się dziwiłem dlaczego tak jest. 

 

Zauważona prawidłowość - ZAWSZE koła alu, dzień - trzy od zmiany. NIGDY nie odkręciło mi się żadne koło stalowe. Miałeś pecha po prostu, a ludzie w warsztacie są tak gonieni, że nie będą sprawdzać każdej felgi szczegółowo z kilkuset/kilkudziesięciu dziennie. 

 

Dlatego m.in piszę wprost, że pracował i jest to czas przeszły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.