Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Sign in to follow this  
obs3rwat0r

Coś poszło nie tak

Recommended Posts

Otóż kilka dni temu udało mi się wycisnąć na klatkę 60 kg 5 razy, dzisiaj chciałem spróbować 70 kg na raz, nie udało się, liczyłem się z tym, że może nie pójść jednak myślałem, że mi się uda. Może coś robię nie tak? Jak  sprogresować żeby się udało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@obs3rwat0r W jakim celu dorzucasz od razu 10kg ? Dbasz o dietę i regenerację ? Wyciskaj 60kg aż dojdziesz do np 8 powtórzeń, wtedy dorzuć 2,5 albo 5kg i tak dalej 65kg aż do tych 6-8 i dorzucasz znowu itd.

Edited by PrzemAss

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 kg za dużo na raz. Małą łyżeczką. Rozjebiesz brak czy coś i dopiero wkurwiemie sięgnie zenitu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie rób tzw. rekordów jeśli ćwiczysz dla sylwetki, bo są bardziej kontuzjogenne. Możliwe ze miałeś zły dzień, nie wyspałeś, nie dojadłeś itd. 

 

A progresowac siłowo mozna w większości przypadków tylko na nadwyżce kalorycznej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@obs3rwat0r Na spokojnie, Nie ma się co spieszyć.

Najpierw powiedz coś o swoim treningu i diecie. 

Jaki masz staż treningowy i jakie są twoje cele.

Wtedy będziemy mogli pomóc konkretniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

@obs3rwat0r Zobacz sobie ten kalkulator:

https://potreningu.pl/calculators/lift

 

Wychodzi z niego, że Twój maksymalny ciężar to 67,5 kg, więc nieudana próba wyciśnięcia 70 to żaden dramat.

Nie jestem pewny, na ile naukowa jest formuła zastosowana w tym kalkulatorze, ale jakiś ogląd na sprawę to daje. Jak poszukasz w sieci to znajdziesz rozmaite formuły na obliczanie, ile razy podniesiesz ileśtam, jeżeli ileśtam razy podnosisz cośtam. Bardzo wątpię, że z którejkolwiek wyjdzie, że dasz radę wycisnąć 70. Postawiłeś sobie trochę zbyt ambitny cel i tyle.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy nie progresuj w taki sposób. Jeśli ćwiczysz dla zdrowia to powoli, bez robienia rekordów. Ja na siłowni nie cisnę, kalistenika raczej, ale tutaj też powoli. Np. robiłem 3-4 serie 5 podciągnięć. Progres zrobiłem tak, że zamiast 5x5x5x5 zacząłem 6x6x5x5 czyli jak widzisz dodałem jedynie 2 powtórzenia. Jak dojdę do sprawnego 6x6x6x6 to zrobię 7x6x6x6. POWOLI i do przodu. Za młodziaka próbowałem dorzucić za dużo na siłowni i do dzisiaj mam pewną kontuzję, która wyklucza mnie z niektórych ćwiczeń. Dołóż sobie 2-4kg, nie od razu 10.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, self-aware said:

Za młodziaka próbowałem dorzucić za dużo na siłowni i do dzisiaj mam pewną kontuzję, która wyklucza mnie z niektórych ćwiczeń.

Jakbym o sobie czytał :( Jedna z rzeczy których najbardziej żałuję w życiu. Nie powtarzajcie takich błędów.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po angielsku: progresive overload. Czyli progresja małymi obciążeniami. ja jestem fanem RPT (odwróconej piramidy, bo ten system pozwolił mi na długa liniową progresję (najbardziej przy martwym oraz wiosłowaniu) więc napiszę jak taki 40 letni staruch jak ja jest w stanie rwać w martwym bez pasa 3x własną masę ciała. Ćwiczenie poprzedzam dwoma seriami rozgrzewającymi. Czyli przykładowo (seria/kg/powtórzenia) 1/40x5 oraz 2/60x4. Chwila odpoczynku i 2-3 serie robocze z asystą (spotterem) i celem dla wyciskania na ławce prostej.

* 3/100x6

* 4/90x7

* 5/80x8

Wszystkie do upadku mięsniowego. Kiedy osiagnę takie wyniki dodaje po 2-3kg (zalezy od wypoczęcia i dnia) i celuję np. w 102,5x6 oraz 92,5x7 (najczesciej konczy się 102,5x5 oraz 92,5x5), ale po 2-3 tygodniach osiągam cel i planuję zwiększenie. Im większe obciązenie masz na sztandze tym o mniejszy zakres zwiekszasz obciazenia (2kg) albo zwiekszasz ilosc powtórzeń. Przy przysiadach to progresje mam znacznie wolniejszą i dodaje max 2,5kg. Wszystkie wyniki dokładnie notuję w telefonie w specjalnej aplikacji. Trochę zazdroszczę dwudziestolatkom jak co tydzień potrafią dokładać 5-10kg. 

 

Wyjaśnienie: Ze względu na wiek nie testuje się maksymalnymi powtórzeniami, ale używam kalkulatora w celach szacunkowych.

 

Pozdrawiam

PB

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.