Skocz do zawartości

Prawo jazdy - teoria


Rekomendowane odpowiedzi

Apka na telefon, i jedziesz pytania, niby jest ich ogrom, ale ja tak się nauczyłem, że egzamin pisałem może z 3 minuty i napisałem bezbłędnie. Jak masz tylko wolna chwilę to rób sobie pytanka, nie musisz robić całego testu, zazwyczaj są podzielone działami i można się tak uczyć. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał @Turop - robisz testy do skutku. Warto przy tym się pochylić nad tymi pytaniami, których odpowiedzi nie rozumiesz.

 

Masz jakiekolwiek prawo jazdy, np. na motocykl, czy startujesz od zera? Pytam, bo jak się ma jakąś praktykę drogową, to testy wychodzą dużo dużo lepiej.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko bież na logikę ( nie tą kobiecą ?) przepisy są zrobione tak by były proste i zrozumiałe. A po za tym pytania się powtarzają. Jak ja zdawałem egzamin to korzystałem z poprawojazdy.pl mieli oni identyczne pytania jak na egzaminie ( sądzili się o nie) nawet zdjęcia były te same. Ale teraz nie wiem jak jest.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

nad tymi pytaniami, których odpowiedzi nie rozumiesz.

W tej apce co ja miałem, chyba prawo jazdy 360, było, że przy pytaniu jak nie kumałeś to było wyjaśnienie, przypis prawa i luźno opisane co i jak, dlatego myślę, że taka forma będzie najszybszą bo masz 2 w 1. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

czy startujesz od zera?

No wlasnie od zera, no ale wiem że muszę to zrobić, bo bez tego nie ruszę z miejsca.

 

20 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

robisz testy do skutku.

Generalnie takie mam założenie, no i raczej to głupio zabrzmi, ale jak na razie to przeczytałem jakieś 36 stron z podręcznika, no i na chwilę obecną to jakoś prawie nic nie wchodzi do głowy, no może po kilku dniach będzie lepiej. No ale w sobotę dłużej nad tym posiedzę to może będzie jakiś wiekszy efekt.

Edytowane przez Patton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zdać to wystarczy przerobić wszystkie pytania i nauczyć się ich na pamięć.

 

Ale żeby jeździć i nie stwarzać niebezpieczeństwa na drodze, to musisz nauczyć się zasad panujących na drodze. Ja, jak zapisałem się na kurs to dostałem (za opłatą) książkę w której opisane były wszystkie zagadnienia (przepisy ruchu pojazdów, zasady jazdy itp.) oczywiście do tego była też płyta CD z pytaniami. Najpierw przeczytałem książkę a dopiero potem zabrałem się za przerabianie pytań. Gdy nie rozumiałem odpowiedzi do pytania to szukałem jej wyjaśnienia w tej książce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Patton Gratulacje Patton za to, że się w końcu podjąłeś tematu i zapisałeś na kurs! I nie przejmuj się jeśli zdasz za którymś tam razem - system egzaminowania jest skonstruowany w ten sposób aby wycisnąć z zdających jak najwięcej kasy (z której utrzymywane są poszczególne ośrodki WORD)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Patton napisał:

No wlasnie od zera, no ale wiem że muszę to zrobić, bo bez tego nie ruszę z miejsca.

I egzaminu też nie zdasz bez tego. Z testami trzeba się "oswoić", ale po jakimś czasie, jak pisał @Mr.Arioch, okazuje się, że są logiczne i zrozumiałe.

 

Zakładam, że nie miałeś jeszcze zbyt wiele jazd? Bo praktyka bardzo pomaga w zrozumieniu teorii. Raptem okazuje się, że te wszystkie sytuacje, w których pojazd "A" ma przed pojazdem "B" i "C" pierwszeństwo, mają sens i biorą się z logicznego myślenia.  Choć uważaj - są takie sytuacje na drodze, gdzie przepis mówi inaczej, niż logika podpowiada, np. pierwszeństwo przy zjeździe z ronda o dwóch pasach ruchu na drogę dwupasmową albo słynny dylemat wielu kierowców w Polsce - czy kierowca mający znak STOP ma pierwszeństwo przed znajdującym się z lewej strony kierowcą, który ma tylko "ustąp". Ale tutaj już rola instruktora, żeby Cię na takie sytuacje uczulić.

 

Powodzenia!

Edytowane przez mirek_handlarz_ludzmi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gołodupiec napisał:

Gdy nie rozumiałem odpowiedzi do pytania to szukałem jej wyjaśnienia w tej książce.

To w apce na telefon bedzie 2 razy szybciej bo będzie miał wszystko jak na tacy podane tyle palcem ruszy w lewo, albo prawo. A z nauką tak jest, że jak masz kompletnie nowe zagadnienia to nie staraj się ich nauczyć na pamięć, ja przy kursie na ładowarki nic nie rozumiałem, mój mentor taki starszy koleś inżynier budowy maszyn, powiedział mi wtedy żebym to tylko czytał, ale w kółko i w kółko i przyjdzie dzień egzaminu i będę potrafił odpowiedzieć i miał rację. Jak się chciałem nauczyć wszystkiego na pamięć to nie rozumiałem, dopiero później mój mózg to sobie poukładał. Ale tutaj masz bazę pytań z których na pewno będziesz mieć te pytania, zacznij od apki, a ta książkę czytaj a nie staraj się zrozumieć, sam się zorientujesz, kiedy zaczniesz kumać. Instruktor rozwieje inne wątpliwości na praktyce też możesz się coś zapytać, głowa do góry zdasz na bank :D

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się, że na Youtube jest kanał pana Jacka Zdańskiego, który jest instruktorem nauki jazdy. Naprawdę polecam obejrzeć kilka filmów, zobaczysz na nich najczęstsze błędy kursantów. Z pewnością przyda ci się to do jazdy praktycznej, ale i teorii bo przecież dużo jest pytań ze skrzyżowaniami.

 

 

 

  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób tyle testów dziennie ile dasz rade, poza tym każdy test przeglądaj i patrz jakie odpowiedzi miałeś dobre a jakie złe.

Pytania, na które błędnie odpowiedziałeś zapisuj sobie do jakiegoś zeszytu.

 

Z czasem zobaczysz, że ilość błędnych odpowiedzi będzie diametralnie spadać aż będziesz zdawać każdy egzamin.

 

Mi ten system bardzo pomógł. Egzamin zdany za 1 razem, teoria i praktyka :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, somsiad napisał:

I nie przejmuj się jeśli zdasz za którymś tam razem 

Właśnie mam takie założenie żeby próbować do skutku, no i gdyby nie forum to chyba bym się na to nie zdecydował. No i nawet już się mniej boję, ale jednak gdzieś z tyłu głowy jest ten mniejszy strach że tego nie ogarnę.

 

32 minuty temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

okazuje się, że są logiczne i zrozumiałe.

Mam wrażenie że po jakimś czasie tak będzie.

 

34 minuty temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

Zakładam, że nie miałeś jeszcze zbyt wiele jazd?

Raczej totalnie zielony jestem, no ale tyle dobrze że chociaż wybrałem opcję z większą ilością jazd, ale zapewne i tak jeszcze dokupię.

 

36 minut temu, Turop napisał:

żebym to tylko czytał, ale w kółko i w kółko i przyjdzie dzień egzaminu i będę potrafił odpowiedzieć i miał rację. 

Jeszcze w szkole kilka razy taką metodę zastosowałem, no i zadziałała.

 

46 minut temu, Gołodupiec napisał:

jak zapisałem się na kurs to dostałem (za opłatą) książkę w której opisane były wszystkie zagadnienia (przepisy ruchu pojazdów, zasady jazdy itp.) 

No ja mialem w cenie, tylko za badanie musiałem zapłacić, no ale powiedziałem że jestem od nich, i badanie miałem za połowę ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

słynny dylemat wielu kierowców w Polsce - czy kierowca mający znak STOP ma pierwszeństwo przed znajdującym się z lewej strony kierowcą, który ma tylko "ustąp"

Mam PJ 21 lat i pierwszy raz słyszę o takim dylemacie. STOP to STOP 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, 17nataku napisał:

aż będziesz zdawać każdy egzamin.

Jeśli nie czytałeś tematu który kiedyś założyłem to chodzi o to że chce to zdać żeby sobie życie polepszyć, i odciąć się od tych toksycznych nosaczy którzy mnie trują i kopią w dupę, a z tego co widzę to najbardziej robią to ci z pracy. No i do tego wszystkiego tak najbardziej skłonił mnie @Ważniak którego post dał mi dużo do myślenia plus pewne wydarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

A tutaj kto przejeżdża pierwszy? ?

 

00071OASF4B9D3CE-C122-F4.jpg

Widzę, że wyciągnąłeś jakaś podpuchę. Ale powiem bym Ci jak zachowałbym się na drodze: Jadąc od stopu udzieliłbym pierwszeństwa. Bo nie muszę wiedziec widzieć jaki znak jest po drugiej stronie. Choć uważam że i tak takie jest oficjalne pierszenstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MaxMen napisał:

Widzę, że wyciągnąłeś jakaś podpuchę. Ale powiem bym Ci jak zachowałbym się na drodze: Jadąc od stopu udzieliłbym pierwszeństwa. Bo nie muszę wiedziec widzieć jaki znak jest po drugiej stronie. Choć uważam że i tak takie jest oficjalne pierszenstwo.

To żadna podpucha. To tylko ilustracja dylematu, o którym wspominałem powyżej - stop vs. ustąp. Taka sytuacja występuje na wielu drogach, w różnych konfiguracjach, często w okolicach osiedli lub w centrach, gdzie krzyżuje się więcej, niż jedna droga. 

 

Pierwszy powinien pojechać czerwony ? Ot ciekawostka.

 

A propos znaku po drugiej stronie - właśnie dlatego "ustąp" ma kształt odwróconego trójkąta - żeby nie dało się go pomylić z niczym innym.

Edytowane przez mirek_handlarz_ludzmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką małą książeczkę z teorią, ale to było kilka lat temu i nie pamiętam nazwy. Przeczytanie jej pomogło i robienie testów internetowych. Są płatne banki z pytaniami, z dostępem po kilkanaście złotych. Potem te pytania powtórzyły się w sporej części na egzaminie, są też darmowe na innych stronach. I to jest chyba najważniejsze, czyli przerobienie pytań i ogarnianie w miarę teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja jest jedna - siedzieć siedzieć siedzieć na wykładach (nie opuszczać czasem, wykłady się przydają, tak było w moim przypadku) - rozwiązywać testy - analizować jak źle odpowiesz - rozwiązywać dalej. Potem powinno Ci to wejść w krew a praktyka tylko powinna Ci to utrwalić, bo tą nieszczęsną teorię będziesz musiał przełożyć na życie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

To żadna podpucha.

Podpucha, podpucha ;)

17 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

To tylko ilustracja dylematu,

Ja nigdy go nie miałem ani nie słyszałem, Ja muszę się zatrzymać tamten nie :)

17 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

Taka sytuacja występuje na wielu drogach, w różnych konfiguracjach, często w okolicach osiedli 

"Osiedle" słowo klucz - włączanie się do ruchu ;)

17 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

Pierwszy powinien pojechać czerwony ? Ot ciekawostka.

Może i tak ale napisz dlaczego ? 

17 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

A propos znaku po drugiej stronie - właśnie dlatego "ustąp" ma kształt odwróconego trójkąta - żeby nie dało się go pomylić z niczym innym

Wiedziałem, że do tego napomnisz często mogą być drzewa za znakiem i nie będziemy widzieli co po drugiej stronie ;)

Edytowane przez MaxMen
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.