Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Turop

Chce zostać pilotem i ch...

Recommended Posts

5 minut temu, ajstos napisał:

Pilotow bedzie potrzeba coraz to wiecej, wiec mozesz isc w to, jeżeli spełnisz się w tym zawodzie. Predzej czy pozniej sie dostaniesz.

Dużo bardziej wolałbym zebrać nawet to 50 k i robić kwity niż iść na gówno studia i uczyć się te 5 lat. 

5 minut temu, Marden napisał:

Straż graniczna poszukiwała też pilotów do wyszkolenia. Możesz temat sprawdzić.

Dzięki będę sprawdzać, jak nie to zrobię sobie na szybowce i i tak kiedyś będę latać. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mówię, żebyś szedł na studia. Po prostu rób sobie powoli licencje jeżeli Ciebie to jara i w końcu się dostaniesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Trevor napisał:

Ochłoń. 

Tak zrobię, tych kwitów bym nie robił jutro hehe, będę miał czas na przemyślenia. Chciałem się was zapytać, czy takie coś jest możliwe dla zwykłego zjadacza chleba, czy przyrost mojej ambicji wali po głowie. Próbowałem różnych rzeczy, ale nigdy nie chciałem poszerzyć kompetencji, tutaj mam trochę inne odczucia, po strzelnicy nie chciałem zostać komandosem, a też mi się podobało, tutaj mnie coś innego tkneło (może też to prowadzenia różnych maszyn sprzętów daje o sobie znak, że chce to umieć). 

1 minutę temu, ajstos napisał:

Nie mówię, żebyś szedł na studia

Wiem, poprostu, taki rodzaj zdobywania zawodu mnie się dużo bardziej podoba niż jakiekolwiek studia :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam cały kanał Pana Dariusza - genialny człowiek i ciekawe daje treści.

 

Tu na temat:

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś siedząc w pubie rozmawiałem z jednym gościem, temat zszedł na latanie. Okazało się że ma licencję pilota, od słowa do słowa i dowiedziałem się że licencję robił w stanach bo było taniej niż w UK. Mówił że kurs z egzaminem 14dni intensywnej pracy i wrócił z licencją. Kurs wtedy kosztował 6tys funtów. 

 

Może poszukaj czy za granicą nie ogarniesz tego taniej i szybciej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre firmy wymagają od pilotów dobrego zdrowia, w tym dobre uzębienie. Przed podjęciem decyzji możesz iść do jakiegoś lekarza, który określiłby czy byś się nadawał na pilota jako zawód, a nie hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim  za odpowiedzi, biorę się za robotę, napewno zrobię szybowce, prędzej czy później podstawowy kurs kosztuje 3500 zł plus 1000 z groszem teoria, także koszt nie wjaodmo jaki to nie jest, a fajne hobby . A z resztą zobaczę jak mi będzie szło, dowiem się o to zdrowie, każdy pisze o zębach, akurat je mam super zdrowe to mój fetysz jest haha :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Turop napisał:

każdy pisze o zębach

To chyba w przesłanym przeze mnie linku pan kapitan obalił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Normalny napisał:

To chyba w przesłanym przeze mnie linku pan kapitan obalił.

Zęby sprawdzają, ale wzrok i inne rzeczy są bardziej lajtowe niż się może wydawać. A gdyby ktoś chciał zobaczyć jak to jest, byłem z promocją zapłaciłem za lot tylko 100 zł, normalnie 150, nie pieniądze a raz w życiu warto, gdyby ktoś chciał zobaczyć 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zostaniesz pilotem za 50kzl...

Powiedz mi jak ty widzisz taką ścieżkę kariery za te pieniądze?

Ostatnio też robiłem research na ten temat bo też rozważam zostanie pilotem. 

2 lata i £100k Frozen atpl jeśli robisz w UK.

Jeśli zrobisz w Polsce można zejść w okolice 250-300kzl.

 

A te 50kzl odłożysz przez mniej niż rok w UK

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, UncleSam napisał:

Nie zostaniesz pilotem za 50kzl...

Czytam o tym czytam i czytam, i wiem, że nic nie wiem, szybowce napewno zrobię, a resztą ocenie siły na zamiary, nie muszę odrazu latać na liniach, możesz zdobywać doświadczenie na widokowych , holach, szybowcach. Jeszcze nie zrobiłem badań, nie wiem czy się wogole będę nadawać, jak nie to zostanie hobby, ewentualnie same szybowce, bo nie jest aż tak ciężko z nimi, w moich granicach finansowych na już 😛 A to jak byś miał 250 tyś zł, też nie przesądzi, że nim będziesz, lepiej pomału do celu, goście po 40 zaczynali na liniach dopiero, mam 25, trochę czasu przede mną jeszcze jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Turop napisał:

Czytam o tym czytam i czytam, i wiem, że nic nie wiem, szybowce napewno zrobię, a resztą ocenie siły na zamiary, nie muszę odrazu latać na liniach, możesz zdobywać doświadczenie na widokowych , holach, szybowcach. Jeszcze nie zrobiłem badań, nie wiem czy się wogole będę nadawać, jak nie to zostanie hobby, ewentualnie same szybowce, bo nie jest aż tak ciężko z nimi, w moich granicach finansowych na już 😛 A to jak byś miał 250 tyś zł, też nie przesądzi, że nim będziesz, lepiej pomału do celu, goście po 40 zaczynali na liniach dopiero, mam 25, trochę czasu przede mną jeszcze jest :)

Jeśli masz perfekcyjny angielski w Wizzair cię wyszkolą od podstaw i nie zapłacisz ani złotówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, UncleSam napisał:

Jeśli masz perfekcyjny angielski w Wizzair cię wyszkolą od podstaw i nie zapłacisz ani złotówki.

Właśnie nie mam, coś rozumiem, uczę się, ale do perfekcyjnego mi daleko. Tymbardziej specyfika pracy, i język angielski typowy dla branży. Nawet szkolenia widziałem z języka pod lotnictwo. A stary u Cb co tam wkoncu? Jak te ciężarówki? Tym pilotem nie chcesz pomału zostawać? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Turop napisał:

Właśnie nie mam, coś rozumiem, uczę się, ale do perfekcyjnego mi daleko. Tymbardziej specyfika pracy, i język angielski typowy dla branży. Nawet szkolenia widziałem z języka pod lotnictwo. A stary u Cb co tam wkoncu? Jak te ciężarówki? Tym pilotem nie chcesz pomału zostawać? 

No ja zadupczam na ciężarówkach już od Marca :) 2 miesiące temu zmieniłem firmę i tutaj to jest zapierdol po 60h tygodniowo od poniedziałku do piątku. Jestem już tym trochę zmęczony, ale za to w życiu nie zarabiałem takiej kasy. Za 6 tygodni robię naczepę i spadam gdzieś indziej... 50h w tygodniu mi wystarczy.

 

Cały czas się zastanawiam czy na pewno chce być pilotem. Jestem rozdarty między sprzedażą w internecie a lataniem...

Główną motywacją jest oczywiście kasa.

Tylko ostatnio zdaje sobie sprawę że mam tą kasę a nie mam czasu jej wydawać 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, UncleSam napisał:

Cały czas się zastanawiam czy na pewno chce być pilotem. Jestem rozdarty między sprzedażą w internecie a lataniem...

Główną motywacją jest oczywiście kasa.

Tylko ostatnio zdaje sobie sprawę że mam tą kasę a nie mam czasu jej wydawać 😂

To są problemy dziejszego świata hehe, ja się zastanowię nad ciężarówkami, ale żeby szybciej dojść do celu pilota, siądę we wrześniu bo mam urlop i sobie przemyśle życie na spokojnie. 20 nadgodzin tygodniowo, jest sporo, to masz samo C i taką kasę trzepiesz teraz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Turop napisał:

To są problemy dziejszego świata hehe, ja się zastanowię nad ciężarówkami, ale żeby szybciej dojść do celu pilota, siądę we wrześniu bo mam urlop i sobie przemyśle życie na spokojnie. 20 nadgodzin tygodniowo, jest sporo, to masz samo C i taką kasę trzepiesz teraz? 

Tak. W UK jest mnóstwo pracy na kategorię C. Ale to jest zapierdol w każdym tego słowa znaczeniu. Na CE jest trochę spokojniej i stawki też trochę lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz mieć perfekcyjny angielski. Bez tego ani rusz. Gdyby nie wzrok to byłbym pilotem i wyemigrował do Kampali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Libertyn napisał:

Gdyby nie wzrok to byłbym pilotem i wyemigrował do Kampali.

Ale z tym wzrokiem dopuszczalne jest ileś tam diopri, podobnie w sumie jak na ciężarówki, chyba, że masz jakąś inną wadę? Nawet astygmatyzm jest dopuszczalny do 3 cylindrów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wady wzroku są jak najbardziej dopuszczalne. Ale z tego co kojarzę nie można mieć daltonizmu tak więc ja niestety odpadam :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, gdyby kogoś interesowało co dalej z moją karierą, najprawdopodobniej zostanie mi latanie hobbystyczne i wybiorę szybowce. Problemy z zdrowiem i nie bagatelna kwota 250 tys zł, plus odległość 60 km do najbliższego lotniska, około roku przemyśleń. 

 

 

Narazie mam remont mieszkania i cała kasa poszła właśnie w to, wprowadzę się, zbiorę siły, mam zrobić w razie w jeszcze jakieś uprawnienia zawodowe, najprawdopodobniej będzie to dodatkowe prawo jazdy C lub D (raczej C bo na D płacą grosze), myślałem też o studiach ale (nie idę zaocznie, chyba, że wyślą mnie z pracy sami, taka moja decyzja, wolę mieć zawód w kieszeni niż papier z gówno szkoły). I wtedy zacznę kurs szybowcowy, taki podstawowy, z teorią kosztuje koło 5 tyś zł, czyli będzie mnie stać, zawód z, którego będę zarabiał na zycie będę mieć, w spełnię swoje marzenia w ten sposób. Chyba, że po drodze stanie się coś nie oczekiwanego, ale siedzi mi w głowie to latanie jak cholera, już prawie rok a ja mam cały czas zajawkę. 

 

 

Pozdrowionka, może ma ktoś jakiś inny pomysł na to, to niech podrzuci, może coś z tego wyciągnę 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.06.2020 o 15:35, Turop napisał:

Chyba, że po drodze stanie się coś nie oczekiwanego, ale siedzi mi w głowie to latanie jak cholera, już prawie rok a ja mam cały czas zajawkę. 

Skąd ja to znam, jak coś wejdzie w głowę to nawet jak się o tym zapomni, to potrafi się przypomnieć w niespodziewanych momentach. Jakbyś chciał pogadać o tematach wal na PW, miałem kiedyś trochę mat. na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

cześć

 

Być może rozwieję trochę spraw z tego tematu i Twoich rozsterek..

 

Więc w 2016 szukając bazy z najlepszymi warunkami (jak się zdecydujesz nawet na SPL - nie podejmuj decyzji o Twojej bazie, biorąc pod uwagę cenę jako główny wyznacznik. To bardzo ważne w tym świecie), do dokończenia procesu zostania Pilotem - wylądowałem w LFA w Warszawie. Poziom obsługi, flota, dostępność, lotniska kontrolowane od początku, kadra i obsługa , przejrzystość umowy i warunków - zostawiły Bartolini czy Adrianne z tyłu... Long story short

Co do kosztów programu, żebyś mógł zacząć swoją karierę:

 

Program Profesjonalny

 

Szkolenie

Cena w pakiecie

Kaucja

1

Szkolenie PPL(A) (praktyka)

                                22 340,00 zł

 5138,20 zł

2

Szkolenie VFR NOC

                                  3 280,00 zł

 754,40 zł

3

Szkolenie teoretyczne ATPL(A)

                                  6 500,00 zł

 -

4

Budowanie nalotu

                                50 500,00 zł

 11 615,00 zł

5

Szkolenie MEP(L)

                                10 190,00 zł

 2 343,70

6

Szkolenie CPL(A)

                                16 400,00 zł

 

7

Szkolenie IR/ME

                                33 500,00 zł

 

8

Szkolenie MCC

                                  6 000,00 zł

 

9

Szkolenie JOC

                                  2 980,00 zł

 

Suma

                             151 690,00 zł

                                 -   zł

       

 

Stan z grudnia, 2016 roku. Na rok 2020 wartości przybliżone, maksymalna różnica +/- 5000zł całkowitej kwoty. ************************* 

Te pieniądze zamienisz na naukę rzemiosła, czytaj operacje na poziomie ATPL i w idealnej sytuacji po 20-22 miesiącach,  rozpoczniesz kolejny dosyć "kosztowny" etap, posiadając licencje ATPL (frozen). 

 

* Kwestie języka; Cała komunikacja odbywa się w j. angielskim ICAO. Perfekcyjny j. angielski nie jest wymogiem, perfekcyjny ICAO - owszem. 

* Stan zdrowia; Przed podjęciem decyzji o pilotażu, musisz uzyskać odpowiednią klasę medyczną. Wzrok i jego wady muszą być w przedziale , który znajdziesz na samym dole. Stan Twojego uzębienia przy ATPL, nie ma wymagań jak w przypadku Pilotów Wojskowych. Reasumując celując w ATPL i pilotaż zawodowy, musisz mieć 1 klasę zdrowia, do SPL (szybowce) wystarczy 2 klasa.

*Na stanowisko i fotel F/O (Pierwszy oficer, drugi pilot) zostaniesz wpuszczony dopiero, mając ATPL(frozen) i mając w logu kilkaset godzic jako PIC. Bez tego nie ma pracy z dużymi maszynami

*Do pracy zawodowej na mniejszych jednostkach (W tym też loty widokowe), potrzebujesz CPL(A) i tuzin innych licencji + TR na konkretną maszynę 

*Nauka fizyki i innych. W trakcie szkolenia będziesz uczyć się z konkretnych książek dla piotów, o ile wiesz ile jest 2+2*2; ogarniesz to. (Mały kruczek, pamiętaj, że z każdego przedmiotu jesteś egzaminowany cyklicznie przez całe życie Pilota - zawsze musisz osiągać wyniki bliskie 100% i nie ma zmiłuj sie)

*Uzyskanie licencji szybowcowej w naszym kraju, to wydatek łączny w okolicy 12-13tys pln. W ofertach aeroklubów masz podane koszta teorii i minimum nalotu ;) 

 

Sam rynek pracy z roku na rok potrzebuje tylko więcej pilotów i ta tendencja się nie zmienia od długich lat. Nawet w czasie "pandemii". Jak już dostaniesz się gdzieś jako zawodowy to Twoje wynagrodzenie startuje na bardzo dużym poziomie (Pamiętaj jednak, że przez pierwsze lata te pieniądze wydajesz... na latanie i budowanie nalotu) i tylko rośnie. Jak osiągniesz pewien poziom, nowe oferty pracy same Ciebie szukają i walczą o Ciebie.  Jednak mimo całej otoki posiadania "skrzydeł", każdy z branży posiada dyplom z uczelni, nie związany z tym przemysłem (Asekuracja swojego życia, pierwszą klasę medyczną w końcu stracisz. Naturalnie bądź w wyniku losowych wydarzeń. Raz ją stracisz, nie masz powrotu). Praca jako pilot jest intensywna, pasjonująca i nie dla każdego (To nigdy nie było i nie będzie miejsce dla kobiet ze względu na Prawo Lotnicze i wymagania, istnieją wzmianki o kobietach "pilotach" ale to zwykły PR i propaganda), i nie jest wieczna. Po przekroczeniu pewnego wieku badania, testy i egzaminy wykonujesz nie co jaaaaaaakiś czas, ale cały czas - stąd dobrze mieć alternatywę w swoim CV.  

 

 

Na sam koniec zapamiętaj, że ULC to skrót od "Urząd Lotnictwa (PRZECIW)Cywilnego :) 

 

Jak masz jakieś pytania, odezwij się na priv.

 

Quote

WZROK

 

Na klasę 1 zdrowia wymagana ostrość wzroku do dali z korekcją lub bez powinna wynosić conajmniej 6/9 (0,7 dla każdego oka), a ostrość widzenia
obuocznego powinna wynosić conajmniej 6/6 (1 dla każdego oka). Na klasę 2 zdrowia ostrość wzroku do dali dla każdego oka 6/12 (0,5 dla
każdego oka), obuoczni 6/6 (1 dla każdego oka).
Wady refrakcji
Podczas badania wstępnego na klasę 1 wada refrakcji nie powinna przekraczać +/- 3D. W wyjątkowych sytuacjach po zastosowaniu optymalnej
korekcji można rozważyć możliwość wydania pozytywnego orzeczenia kandydatowi z wadą nie przekraczającą +/- 5D. Podczas badań okresowych na klasę 1 kandydat, u którego wada refrakcji nie przekracza +5,0 D / -8,0 D może  zostać uznany za zdolnego pod warunkiem, że nie stwierdza się znaczącej patologii, zapewniona jest optymalna korekcja, wada wzroku nie jest związana  z chorobami oczu i pilot jest co 2 lata pod obserwacją okulisty.
Astygmatyzm nie powinien przekroczyć 2,0D w klasie 1 podczas badań wstępnych, a podczas badań okresowych można rozważyć wydanie pozytywnego orzeczenia z astygmatyzmem do 3,0D. Anizometria (różnica w wadzie refrakcji między dwoma oczami) nie powinna
przekraczać 2,0 D podczas badania wstępnego, a 3,0 D podczas badania
okresowego.

Przy badaniach wstępnych na klasę 2 wada refrakcji nie powinna przekraczać +/- 3,0 D. Wyjątkowo przy wadzie+5,0 D / -8,0 D komisja  lotniczo-lekarska może rozważyć możliwość wydania orzeczenia lekarskiego na klasę 2, gdy zapewniona jest odpowiednia korekcja, wada wzroku nie jest
związana z chorobami oczu i gdy pacjent jest co 5 lat pod obserwacją okulisty. Podczas badań okresowych można rozważyć wydanie orzeczenia pozytywnego przy wadzie +5,0 D / -8,0 D. Astygmatyzm w klasie 2 nie powinien przekraczać 3,0 D. Anizometria nie powinna przekraczać 3,0 D podczas badań wstępnych, przy  badaniach okresowych można uznać anizometriępowyżej 3,0 D za dopuszczalną lecz pilot musi nosić soczewki kontaktowe.

Kandydat z amblyopią (niedowidzeniem) powinien posiadać ostrość oka niedowidzącego nie mniejszą niż 6/18 (0,3), ostrość oka drugiego musi wynosić 6/6 (1).

Okulary używane w lotnictwie powinny umożliwiać pilotowi dobre widzenie do dali i bliży - optymalnym rozwiązaniem są okulary dwu- i wieloogniskowe. Widzenie jednooczne jest niedopuszczalne przy ubieganiu się o orzeczenie na  klasę 1, możliwe jest rozważenie ponownego wydania orzeczenia na klasę 2, jeśli ta patologia zdaniem okulisty jest dopuszczalna i pilot poprawnie  wykona medyczny lot sprawdzający.

 

 

 

 

*Pewnie zdajesz sobie sprawę, że kwota 150k entry lvl i fajna perspektywa max 22 mcy, zadziała wtedy jak ktoś Ciebie utrzyma przez ten okres :) W tej cenie nie masz też standardowych opłat urzędowych, lotniskowych, medycznych, egzaminów, podręczników i kilku innych..

Nie mogę edytować Postu, a tu jedna ważna kwestia poniżej:

 

 

 

 

*Mit o szkoleniu za lojalke.... Szkolenia "Ab Initio" 0-ATPL, nie funkcjonują już bardzo długo na rynku poza Lufthansa, która poza wymaganiami różnego rodzaju od edukacji do statusu etc.  tą ofertę ma tak naprawdę tylko dla Niemców. 

Realnie za podpisanie umowy lojalnościowej, max co możesz dostać to "pomoc" w robieniu TR, w granicy 50% kosztów Ty, 50% pracodawca, ale jesteś ujebany przez kilka lat pod jednymi skrzydłami i nie masz prawa do wyboru swojej bazy operacyjnej. SRyanair wyrobił sobie markę pracodawcy u którego trudno znaleźć Pilotów z dłuższym stażem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.