Skocz do zawartości

Volvo c30/s40


deleteduser159

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Czy macie jakieś opinie na temat volvo c30/s40?

W przeciągu kilku msc planuję taki kupić.Interesuje mnie silnik 2.4 lub 2.5T,czy ktoś ma jakieś opinie?

Samochód głównie do miasta/trasy 90/10% dla 1 osoby max 600km/msc.

Budżet 25tys,wcześniej jeździłem oplem astrą 1.6.

Czy mógłby ktoś powiedzieć czy to dobry wybór,jakie są realne koszta eksploatacji itd...

 

 

Pozdrawiam :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Maninblack napisał:

.Interesuje mnie silnik 2.4 lub 2.5T,czy ktoś ma jakieś opinie?

Samochód głównie do miasta/trasy 90/10% dla 1 osoby max 600km/msc.

Zastanów się czy potrzebujesz takiego silnika do miasta. Koszty paliwa w stosunku do 1.6 to będzie około 1.5 raza więcej, a mocy i tak nie wykorzystasz po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz już brać Volvo S40 to nie bierz silnika mniej niż 2.0. 
Zwyczajnie ten samochód na silnikach 1.6 i 1.8 pali dużo w stosunku do mocy. 
Ja mam V50 1.8F 125 KM i pali mi 10L/100km. 

Jak chodzi o same koszta utrzymania takiego pojazdu to nie jest tak źle jak to wszyscy mówią o Volvo. 
Części nie są aż tak drogie. 
Jak chcesz zawieszenie wymieniać, to śmiało możesz części brać z forda focusa, gdyż mają one wspólne silniki, zawieszenie i Volvo S40/V50 powstało na płycie podłogowej właśnie Forda. 

Ja jestem zadowolony z mojego Volvo mimo dużego spalania, wygoda i sam wygląd samochodu bardzo mi się podoba.
To moje pierwsze Volvo i raczej nieostatnie, co prawda ja będę celował teraz już w te starsze. :)
Aczkolwiek mogę z ręką na sercu polecić Volvo S40, tylko tak jak wcześniej wspomniałem patrz na silnik powyżej 2.0, bo jak weźmiesz mniejszy to będziesz żałował. :)

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa samochody zbudowane na platformie Forda. Wybór modelu zależnie od tego co potrzebujesz. Czy jeździsz sam, czy kogoś od czasu do czasu zabierasz i czy wolisz małe auto czy chcesz coś większego. Są to dobre i trwałe auta. Co do silników 2.4 i 2.5T masz trwałe i sprawdzone jednostki. Wolnossaka i silnik z turbo. 2.5 turbo to istny szatan i potwór. Obydwa dadzą Ci masę frajdy no i dźwięk 5 cylindrów mamy nieziemski. Auto wygodne, dobre w trasy, fajnie wyposażone. System audio bardzo fajnie gra. Koszta utrzymania wcale nie są tak duże jak straszą, ciut większe ceny części niż u francuskiej konkurencji. 

Edytowane przez sekacz19
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 1.09.2019 o 17:26, Maninblack napisał:

Czy macie jakieś opinie na temat volvo c30/s40?

Mamy ?

 

Najlepszy jest z silnikiem 2,0D, ale TYLKO tym 4-cylindrowym, HDi od PSA. Tu możesz się spodziewać wysokich przebiegów i małoproblemowej eksploatacji.

Nie dotyczy to już niestety 1,6 HDi - szkoda, bo to fajny silnik z tym sprzętem.

 

Pozostałe diesle, ZWŁASZCZA 5-cylindrowe - skarbona bez dna i dodatkowo straszna chujnia jeśli idzie o osiągi i kulturę pracy. Spodziewaj się nakładów idących w dziesiątki tysięcy. Serio.

Podpowiedź - zobacz ile kosztuje "słupek" do takiego auta i jak mało tego jest na rynku. Podpowiedź 2 - bo taaakie jest ssanie z rynku na części do tego padła niezniszczalnego wolwo, panie...

 

Jeśli wyeliminujesz najsłabsze ogniwo tego sprzętu, czyli 5-cylindrowy silnik, reszta jest do ogarnięcia za ludzki pieniądz. Zawieszenie/hamulce od Forda, silnik od PSA. Koszt może być w elektronice/częściach nadwozia/wnętrza.

 

Nadwoziowo

 

S40 - wolałbym V50. Praktyczniejsze, raczej więcej na rynku. W silnikach z dwururowym wydechem, kołem zapasowym i po 2010 roku bagażnik nie występuje. Kolejny powód, aby padło 5-cylindrowe omijać szeroooookim łukiem.
 

C30 - przechuj. Po winklach lata toto jak szalone. Krótkie, zwarte, elegancki upalacz z klasą. Z tyłu ciasno jak w ruskim czołgu - samochód ma mniejszy rozstaw osi - to nie 4/5-drzwiowe auto przerobione na 3-drzwiowe, tylko skrócony samochód.

Do tego nadwozia pasuje najlepiej T5 w kiju, ale wtedy to jest straszna skarbonka. Spalanie na poziomie 20+/100 (zbiornik 45 litrów ? ), wszelkie mankamenty trwałościowe 5-cylindrowego Volvo - trudna to miłość. Z wyżej wspomnianym 2,0D 4-cylindrowym znikają problemy, ale to już tak nie zawija.

 

Ogólnie - ostatnie dobre Volvo, o ile wyeliminujemy problemowe silniki (czyli wszystkie produkowane przez Volvo i jeden przez PSA ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.