Skocz do zawartości

Pismo od komornika długi po ojcu - potrzebna porada


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Waszmościom!

 

Na wstępie dodam, tak jestem umówiony u prawnika ale, życie jest przewrotne może ktoś ma doświadczenie które może mi pomóc.

 

Ojciec zmarł niedawno, mieszkał z matką w domu XX, który przepisał na mnie, siostrę i na nią zatem formalnie nie miał z tym domem od paru lat już nic wspólnego. Rodzice mieszkali jak dobrzy znajomi, zdecydowali że na starość tak będzie łatwiej, byli po rozwodzie, skomplikowane, nieważne.

 

W spadku wraz z siostrą otrzymałem od niego małe mieszkanie YY, ojciec otrzymał je w spadku po swoich rodzicach na spółkę z wujkiem ale nie wpisał się do księgi wieczystej, więc formalnie wszystkie pisma do niego przychodziły na adres XX który był kiedyś naszym wspólnym rodzinnym domem.

 

Byłem świadom, że ojciec ma jakieś zadłużenia ale ponieważ był przebiegły formalnie komornik nie mógł go ruszyć i on doskonale o tym wiedział. Czekał aż długi się przedawnią.

Mieszkanie YY po śmierci ojca, sprzedaliśmy z wujkiem i siostrą, wyszło po 60k na głowę spadek przyjąłem z dobrodziejstwem inwentarza. 

 

Teraz na adres XX przychodzą awizo od komornika, nie mogę odebrać ich na poczcie bo ojciec nie żyje od prawie roku i jest z adresu XX wymeldowany od 5 lat i od 5 lat nie jest już właścicielem domu XX ponieważ przepisał wszystko na nas. Na poczcie pani w okienku powiedziała, że nie może mi wydać pisma i poradziła wyrzucić awizo kiedy wyjaśniłem, że adresatem jest denat wymeldowany lata temu. Pani podała mi adres komornika ale pisma wydać nie mogła.