Skocz do zawartości

Żarówki i ściemniacz


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zielony w tym temacie i za bardzo nie ogarniam co i jak, dlatego liczę na pomoc któregoś majsterkowicza z forum :D 

 

Mam w pokoju żyrandol na 3 żarówki i zamontowany nowy ściemniacz z włącznikiem. Do tej pory były wstawione żarówki tradycyjne i ściemniacz działał bez zarzutów, wszystko spoko. Wypaliła się jedna i kupiłem za nią LED, wkręciłem i nawet nie wiedziałem, ale no wiadomo - świeci mocniej i ma inny kolor. Dlatego dokupiłem dwie dodatkowe, żeby wszystkie były takie same, czyli teraz jest 3x LED. Ściemniacz nie reaguje. Tzn. ściemnia o kilka %, ale gwałtownie i później jakby się blokował i nie reaguje. Jest światło jednakowe. O co może chodzić i jaka jest przyczyna?

 

Dla wyjaśnienia:

3x zwykła - ściemniacz działa bez zarzutów

2x zwykła + 1x LED - dalej wszystko gra

1x zwykła + 2x LED - jebie się

3x LED - też się jebie

 

Coś tam poczytałem na necie i być może wina jest po stronie żarówek i tego, że nie są przeznaczone do ściemniania. Ktoś tam jeszcze napisał, że być może ściemniacz nie jest przystosowany do żarówek. Sam nie wiem. Liczę na pomoc :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściemniacz to zwykły regulator fazowy i zmniejsza ci napięcie przez co żarówki słabiej świecą. Ledy działają na niższe napięcie i mają w sobie przetworniki napięcia więc jak dasz ledy które działają na niższym napięciu to po prostu dla nich i tak za dużo więc przetwornik i tak da im chyba tyle samo napięcia co potrzebują, ogólnie nie będzie to śmigać prawidłowo. Musiałbyś mieć kolejny regulator na lini gniazdo żarówka. Lub zasilić bezpośrednio mniejszym napięciem jak w przypadku halogenów i wtedy złożyć regulator. Jak la mnie to nie ma co kombinować, kup żarówki o trzech mocach i sobie dozuj światło 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Młody Samiec napisał:

W sensie 3 żarówki LED o różnych mocach, tak?

Nie!