Skocz do zawartości

Firma Nike wspiera organizacje LGBT, mimo to, została pozwana przez swojego transseksualnego pracownika


Dworzanin.Herzoga

Rekomendowane odpowiedzi

Nike wspiera finansowo organizacje związane z ruchem LGBT, tutaj jest wypunktowana lista instytucji, którym w tym roku sypnęli $$$:

 

https://purpose.nike.com/betrue-community-2019

 

Wypuścili też kolekcję ubrań z kolorami tęczy, by pokazać, że szanują każdą z 56 płci [jeszcze niedawno tyle było, może to już nieaktualne] i wszystkie możliwe preferencje.

 

Jednak jak widać to zbyt mało, bo jeden z transseksualnych pracowników/pracownic tej firmy poczuł[a] się urażony[a] tym, że współpracownicy rozmawiając z nim/nią używają

nieodpowiednich zaimków osobowych i pozwał[a] firmę za dyskryminację, żądając 1,1 mln $:

 

https://www.thegatewaypundit.com/2019/12/transgender-worker-who-identifies-as-transmasculine-sues-nike-for-1-1-million-for-being-repeatedly-misgendered-by-coworkers/

 

Dla takiej firmy ta kwota to drobne, jednak mimo wszystko, niezły psikus. ?

 

Co o tym myślicie?

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Marek Kotoński zmienił(a) tytuł na Firma Nike wspiera organizacje LGBT, mimo to, została pozwana przez swojego transseksualnego pracownika

Po drugie - drobne, czy nie taki proces, zwłaszcza wygrany stworzyłby niebezpieczny precedens otwierający drzwi innym tego typu pozwom. Na jedno to źle a na drugie dobrze. Im gorzej tym lepiej. Szybciej ludzie się zorientują co to za element jest ci geje.

 

mqdefault.jpg

 

Po pierwsze, fakt, że korporacja wspiera feministki zwłaszcza i lgbt w tym przypadku to nie przypadek a zamierzona polityka ekonomiczna. Już nawet nie marketing a polityka. Więc w żaden sposób mi ich nie żal. Nawet dobrze bo im bardziej absurdalna sprawa (tu pozew ale w wypadku wygranej także precedens) tym bardziej jaskrawa i łatwiej zauważalna przez społeczeństwo.

 

Im szybciej ludzi dostrzega absurdalność tego typu wynalazków tym lepiej.

 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją strategię rynkową, Nike (seksistowski bullshit) zdemaskowało niemal dwie dekady temu, sponsorując półtoragodzinny spot reklamowy pod pozorami pełnometrażowego filmu z Gibsonem i Hunt "Czego pragną kobiety". Nieczęsto można było (zwłaszcza wówczas) obejrzeć szyderstwa z "toksycznej męskości", jej "plugawość" i szlachetną przemianę w nobilitującą "kobiecość". 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.