Skocz do zawartości

AMA Mechanik Okretowy


Moriente

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry bracia, wszystkiego najlepszego w nowym 2020 roku.

 

Siedze wlasnie w robocie i tak mnie natchnelo, moze macie chec na AMA z mechanikiem okretowy? 

Pytajcie o wszystko, na rozgrzewke rzuce info ze silnik glowny ma moc okolo 8500 kW, czyli 11 400 koni mechanicznych, a nie jest to na warunki morskie silnik najwiekszy.

 

PS

Czesc postow z komputera statkowego, wiec brak polskich znakow.

 

Pozdro

 

 

P91406389.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ile zarabiasz na rękę?

2. Ile pali ten silnik ze zdjęcia?

3.  Dlaczego statek z takim silnikiem płynie tylko kilka km/h

4. Często musisz tam coś naprawiać / bardzo jest awaryjny?

5. Co jak się całkiem rozdupczy?
6. Jaką masz władzę na tym statku?

7. Czy śpisz na pryczy z innymi marynarzami?

8. Czy na radarze pokazuje inne statki w  tym łodzie podwodne?
9. Ile hamuje statek i w ile osiąga v-max?
10. Czy na lotniskowcu naprawiasz też samoloty czy tylko statek?
11. Czy masz papiery lub możesz naprawiać łódź z napędem atomowym?
12. Czy marynarze mają obowiązek wyjść jak chcesz usiąść gdzieś albo wchodzisz/ schodzisz ze schodów to muszą ustąpić?
13. Jaki masz wpływ na decyzje kapitana statku?

14. Iloma statkami pływałeś czy każdy ma taki sam/podobny silnik?
15. Co jeszcze naprawiasz oprócz silnika?

16. Czy jak zepsujesz to odpowiadasz czy wyjebongo?

17. Czy między marynarzami zdarzają się zadymy jeśli tak jak są karani?
18. Jak nie ma narzędzi to jak naprawiasz?
19. Jaką statek ma pojemność benzyny i czy ma silnik na wode (parowóz tak jak pociągi kiedyś) i trzeba sypać węgiel jak w Titanic?

20. Jakie największe uszkodzenie naprawiałeś ile to trwało i co by się zepsuło jakbyś nie naprawił?
21. Gdy statek ma dziure i leje się woda jak to naprawisz?

22. Czy możesz mieć zwierzęta na pokładzie? Czy są jakieś obecne?

23. Czy z poziomu tego przedziału (maszynownia?) możesz wyłączyć ten silnik 1 przyciskiem?

24. Czy zwykły Janusz mechaniki by to ogarnął?

25. Z iloma mechanikami pracujesz? Jeśli sam to czy marynarze pomagają?
26. Czy zdarzają się sytuacje gdy np załoga łodzi podwodnej kontaktuje się bo potrzebują zapasów?
27. Czy pływałeś niszczycielem lub pancernikiem jeśli tak to czy mogłeś obsłużyć jakieś działo / działko plot jeśli tak to czy podobało Ci się?

29. Czy są stosowane kary wobec załogi takie jak areszt / sprzątanie pokładu lub toalety?
30. Czy możesz dać więcej zdjęć ze środka?

 

Edytowane przez Analconda
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. 21 000 PLN miesięcznie tylko gdy jestem na statku. 

2. Ten ze zdjęcia, przy pełnej mocy, około tonę paliwa na godzinę, czyli 24 tony paliwa na dobę. Zależy to od warunków pogodowych, załadowania statku oraz obrotów silnika. Maksymalna prędkość obrotowa to 95 obrotów na minutę 

3. Ogromna masa do poruszenia plus duże opory wody. Prędkość tego statku to 15 węzłów czyli około 28km/h

4. Wszystko zależy od kultury technicznej w danej firmie. W poprzedniej byłem na 19 letnim statku, codziennie się coś psuło, jazda bez trzymanki. Tutaj głównie "preventive maintenence" czyli monitoring wibracji poszczególnych urządzeń, okresowe przeglądy i wymiany elementów po osiągnięciu godzin lub czasu. Awarie też czasem się zdarzają. 

5. Jeśli się całkiem rozdupczy na otwartym morzu, to mimo wszystko próbuje się naprawić. Gdy nie ma takiej możliwości, co zdarza się rzadko, to przypływają holowniki i holują do portu. Gdy coś się rozdupczy w trakcie manewrów, to statek kończy jak kontenerowiec Songa Iridium w Turcji (Google) 

6. Władzę, żadną. Władzę ma tzw. management level, czyli 4 najważniejsze osoby na statku jak Kapitan, Starszy Mechanik, Starszy Oficer i drugi mechanik. Mam wydzielone urządzenia za które odpowiadam, plus co 3 dzień każdy mechanik ma coś w rodzaju dyżuru. 

7.Nie, każdy ma swoją kabinę z oddzielną toaletąi wygodnym łóżkiem. Chociaż na statkach wydobywczych np FPSO, duża część załogi ma kabiny wieloosobowe. 

8. Tak, na radarze pokazuje inne statki. Są dwa radary S-Band i X-Band. Różnica w długości fali. Zwykły statek handlowy, jak tankowiec, masowiec lub kontenerowiec nie jest w stanie namierzyć łodzi podwodnej. Do tego potrzebne dodatkowe wyposażenie. 

9. V max w odniesieniu do wody 15 węzłów czyli 28km/h  w odniesieniu do gruntu jeśli statek płynie z prądem, może być kilka węzłów większa. Jesli chodzi o emergency stop, czyli hamowanie awaryjne, jest liczone w czasie 10 minut. 

10. Nigdy nie byłem na lotniskowcu, jednak z tego co czytałem kiedyś, to oczywiście mają dział od serwisu samolotów. 

11. Nie. Do tego na pewno jest potrzebny tzw. Steam Ticket plus dodatkowe papiery. We flocie handlowej nie ma statków o napędzie atomowym, ze względu na konwencje. Mało który port wypuści taki statek. 

12. Jeśli chodzi o załogę szeregową, to są u mnie Filipińczycy, ustępują w drzwiach czy na korytarzu, jednak nie ma zasady, że muszą wychodzić. Są oddzielne mesy (coś jak stołówka). 

13.Żadną. Jako, że jestem 3 mechanikiem, podlegam bezpośrednio pod Starszego Mechanika. Tak naprawdę na decyzję kapitana ma biuro. 

14. Jako mechanik byłem na 4 statkach. Jeśli dodać do tego okres kadeta, to dodatkowo 5.

15. Wszystko poza elektroniką i elektryką. Tym zajmuje się elektryk. Wszystko czyli zaczynając od pomp, agregatów prądotwórczych, sprężarek, wirowek, na kotle parowym I oczyszczalni ścieków kończąc. Statek wyposażony w paliwo i jedzenie i części zamienne jest całkowicie samowystarczalny. 

16. To zależy. Jeśli w trakcie zakładania łożyska je uszkodzę i zużyje drugie to nic się nie stanie. Jednak jeśli uszkodzenie będzie kosztowne, zaczynając myślę od tysiąca dolarów w zwyż to mogą być problemy w postaci utraty pracy i opinii. O odpowiedzialności finansowej nie słyszałem. Kolejna kwestia jest taka, że w przypadku złego wpisu w książce olejowej można wylądować w więzieniu. Plus, poczytaj o kapitanie Lasocie. Polak który siedzi w meksykańskim więzieniu, za podrzuconą kokainę. 

 

PS

Statek z Avatara nie jest moim obecnym statkiem

 

 

Edytowane przez Moriente
Brakujące zdanie
  • Like 5
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Moriente napisał:

Plus, poczytaj o kapitanie Lasocie. Polak który siedzi w meksykańskim więzieniu, za podrzuconą kokainę

Przeczytałem z ciekawości, historia przerażająca.

Nie wiadomo jak pomóc człowiekowi bo go teoretycznie już nie ma.

 

a) co tam na co dzień wcinacie do jedzenia? jak wygląda menu? Czy przeważają ryby? ?

b) jak wygląda sytuacja z wolnym czasem na statku? Macie tam jakieś "atrakcje"?

c) to prawda, że dużo się pije alkoholu na statku aby zabić nudę?

d) ile przeważnie czasu spędzasz na pokładzie zanim dopłyniecie do lądu?

e) wkręciłeś się w ten interes? widzisz się jako 50+ latek wciąż na łodzi, czy już bardziej spokojna starość? Wypierają starsze osoby na rzecz młodych?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływanie statkiem kojarzy się z wolnością, z możliwością odwiedzania wielu miejsc na ziemii a czy czasem nie czujesz się na łajbie jak na pływającym więzieniu bo wiecznie te same kąty ?

Jakie trzeba mieć papiery jeśli chodzi o mechanika lub elektryka żeby zacząć pływać ?

Czy to prawda że nawet w dniu wolnym nie można chlać na statkach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znakomity temat @Moriente !

Parę pytań ode mnie:

1) Jak oceniasz przyszłość/perspektywy dla branży transportu morskiego? Branża cały czas się rozwija  czy w sumie widać jakieś skutki spowolnienia gospodarczego?

2) Z jakimi narodowościami głównie pracujesz?

3) Z jakimi nacjami pracuje się najlepiej, a które mają najgorszą opinię?

4) Miałeś jakieś niebezpieczne sytuacje gdy byłeś w pracy (wypadki śmiertelne, piraci itd.)

5) Czy rzeczywiście po zjechaniu na ląd w porcie dużo marynarzy uderza wprost do najbliższego burdelu

 

? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzien dobry bracia, juz zabieram sie do odpowiedzi na nastepne pytania

@Analconda 

17. Jesli dojdzie do rekoczynow to obaj delikwenci jada do domu przy najblizszej mozliwej okazji. 

 

18. Warsztat statkowy jest naprawde bardzo dobrze wyposazony, wlasnie po to zeby uniknac takich sytuacji. Gorzej z czesciami zamiennymi. Jesli nie ma czesci zamiennej, probuje sie cos sfabrykowac w miare mozliwosci, oraz wysyla sie do biura pilne zamowienie na dana czesc, ktora jest dostarczana w najblizszym porcie. Kazde kluczowe urzadzenie dla statku, jest zdublowane, wiec w przypadku awarii pompy olejowej, ktorej z jakiegos powodu nie da sie naprawic, nadal mamy do dyspozycji druga pompe.

 

19. Statek na ktorym jestem ma calkowita pojemnosc paliwa okolo 2 400 ton paliwa ciezkiego HFO oraz 300 ton diesla. Nie wegla na statkach sie nie uzywa. Sa statki ktore uzywaja turbiny parowe ( na titanicu nie mieli turbin parowych a silniki jak w parowozach), para tam zas jest produkowana poprzez spalanie gazu LNG lub paliwa ciezkiego. 

 

20. Hmm, to co mi teraz przychodzi do glowy, to zablokowana pompa paliwowa na agrecie tuz przed wejsciem do portu. Mialem godzine na wymiane. Udalo sie. Gdybym nie zdazyl, musielibysmy wchodzic do portu na jednym agregacie (trzeci byl w trakcie remontu), co jest dosyc ryzykownym posunieciem, bo w przypadku jakiekolwiek problemu z jednym czynnym agregatem moglibysmy skonczyc w najgorszym wypadku, w nabrzerzu. 

 

21. Zalezy gdzie jest te uszkodzenie i jakiej wielkosci.  W maszynowni, mamy pompy, ktorymi awaryjnie mozemy wypomowac wode za burte, gdy jest uszkodzenie jakiegos rurociagu, wtedy trzeba go zamnknac, prowizorycznie uszczelnic lub probowac pospawac. W krytycznej sytuacji gdy nie da sie nic zrobic, oglaszany jest alarm opuszczenia statku, nastepuje liczenie zalogi i opuczenie statku lodzia ratunkowa. 

 

22. Nie

 

23. Tak, mozna uzyc wylacznika awaryjnego co jest bardzo szkodliwe dla silnika. 

 

24. Nie ma szans. Poziom skomplikowania i zaleznosci pomiedzy urzadzeniami by go przytloczyl. Oczywiscie co innego po odpowiednim przeszkoleniu i zapoznaniu Janusza z maszynownia. 

 

25. W poprzedniej firmie bylo nas 3, tutaj jest nas 5? Do tego dwoch, trzecz Filipinczykow do pomocy.

 

26. Nie slyszalem o takiej sytuacji. Raczej malo prawdopodobne.

 

27. Plywam na statkach handlowych, tankowcach i z marynarka mam tylko do czynienia jak zaloze garnitur :D

 

29. We flocie handowej takie praktyki sa oficjalnie zabronione. 

 

30. Porobie jakies fotki i wrzuce. Napisz co konretnie by Cie interesowalo.

 

@BRK275

a) Zalezy od firmy, w jednych jedzenie jest na lepszym poziomie w innych na gorszym. Z reguly jest menu na caly tydzien, w niektorych firmach masz mozliwosc wybory kazdego dnia z posrod np 3 dan, w innych tego wyboru nie ma. Jedzenie niczym sie nie rozni od tego co jemy w domu czy w restauracji. W niedziele zazwyczaj stek plus lodzik

 

b) tak jak z poprzednim pytaniem. Wszystko zalezy od firmy. Jedne bardziej dbaja o zaloge, wtedy jest silownia na statku, playstation, filmy, jakis stol do ping ponga, sa firmy ktore oszczedzaja gdzie sie da i takich atrakcji nie ma

 

c) Jesli chodzi o tankowce, to w kazdym momecie mozemy miec test alkoholowy. W niektorych firmach nie ma w ogole alkoholu na statku, w innych jest tylko piwo i wino i jego ilosc wydawa zalodze jest kontrolowana. Sa tez podobno takie gdzie wodka jest dostepna na burcie ale to juz rzadkosc.

 

d) Teraz mamy okolo dwutygodniowa podroz.

 

e) Robota ciekawa, pieniadz dobry, ale szczerze? Nie, w wieku 50+ lat wolabym miec swoj wlasny biznes i korzystac z zasobnosci portfela :D

 

@somsiad

1) Sa wzloty i upadki w zaleznosci od koniunktury. Przyszlosc jest caly czas, transport morski jest najtanszy. Teraz duzy rozwoj jest w LNG. 

 

2) Obecnie z Brytyjczykami, Hindusami, Polakami i Filipinczykami. Do tej pory mialem okazje pracowac z Niemcami, Rosjanami, Ukraincami, Lotyszami, Litwinami, Chinczykami. 

 

3) Musze przyznac, ze wszystko zalezy od czlowieka. Spotykalem Polskie mendy i nieogary jak i bardzo w porzadku Niemcow jak i odwrotnie. 

 

4) Wlasnie plyniemy przez strefe piracka. Drut kolczasty dookola statku, pelna predkosc 16 wezlow, obsada maszyny cala dobe, cala nadbudowka pozamykana. W przypadku ataku wszyscy zamykamy sie w maszynowni do ktorej piraci nie powinni sie dostac. Co do wypadkow smiertelnych, na szczecie nie mialem do czynienia. Jednak czytalem wiele raportow na ten temat. Jesli chodzi o niebezpieczne sytuacje, to najniebezpieczniejsza do tej pory to nagle pogorszenie pogody w Turcji w trakcie bunkrowania (tankowania paliwa). W ostatnim momencie udalo sie odlaczyc waz. Gdybysmy sie spoznili, moglo by dojsc do wycieku paliwa do morza, a wtedy pewnie bym skonczyl w tureckim pierdlu.

 

5) Wszystko zalezy od ludzi. Chociaz musze przyznac, ze obecnie jest to jednak mniejszosc.

 

@Gradhach Tankowiec. Z pokladu czy z maszyny jestes? Na czym siedzisz?

1 minutę temu, jaro670 napisał:

Pytajcie o wszystko, i tak wam nie odpowiem. Hallooo

Idealne wyczucie czasu :D

 

Jakie trzeba mieć papiery jeśli chodzi o mechanika lub elektryka żeby zacząć pływać ?

Czy to prawda że nawet w dniu wolnym nie można chlać na statkach ?

 

Tak. Trzeba nazwac rzeczy po imieniu. Pobyt na statku jest jak pobyt w wiezieniu. Te same twrze te same katy. Wiadomo, mozna przy okazji cos zobaczyc, jednak wiekszosc czasu spedza sie w morzu, w szczegolnosci na tankowcach. 

Jesli ktos ma miekka psychike to nie da rady. 

 

Jesli chodzi o papiery oficera mechanika to sa trzy drogi:

 

1) Wyzsza uczelnia morska. Szczecin lub Gdynia i 12mc praktyki morskiej, wtedy otrzymujesz papier mechanika wachtowego

2) Technikum morskie i 36mc praktyki morskiej

 

Jesli chodzi o elektrykow to nie wiem, odslylam do http://www.ums.gov.pl/karty/dk/kwalifikacje_marynarzy_2018.pdf

 

Jesli jest browar na statku, to kilka mozna walnac w czasie wolnym jak najbardziej.  W pracy oczywiscie czysty jak lza

  • Like 2
  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Moriente Ja się nie znam ale może jakieś zdjęcia co by pokazały wielkość tego silnika i i ogólnie przedziału gdzie się znajduje. W ogóle na tym zdjęciu co wysłałeś to wszystko wygląda jakby było zrobione z najtańszych materiałów i na odp&^%$ - to prawda?

I w środku jest bardzo głośno? Jakby wybuchło np zbiornik paliwa (czy mógłbyś dać zdjęcie) to się szybko samo zgasi pompując wodę z oceanu?

I może jakieś zdjęcia jeśli można np z miejsc gdzie spędza czas załoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.