bulletproof Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Witam szanownych Braci. Zwracam się do was z prośbą polecenie jakiś dobrych filmów europejskich z konkretnym przekazem i zmuszających widza do myślenia. Ostatnio bardzo spodobały mi się "Wielkie piękno" Paola Sorrentino oraz "Climax" Gaspara Noe, które mogę polecić na początek od siebie chociaż Wielkie piękno pojawiało się już w jakiś tematach. Znacie jakieś godne polecenia tytuły? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leto Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Z rzeczy, które ostatnio oglądałem: Gruz 200 Kút (2016, Węgry) Girl (2018, Belgia) Tiempo después (ten mi szczególnie przypadł do gustu, ale bardzo wielu ludzi go nie trawi) Todos lo saben Rust and bone 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemAss Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Moje TOP filmy z europy to: - Ziemia Niczyja (2001) Bałkany - Jabłka Adama (2005) Belgia/Niemcy - Nienawiść (1995) Francja - Idź i patrz (1985) ZSRR - Zło (2003) Dania/Szwecja - Pan od muzyki (2004) Francja - Fabryka Zła (2004) Niemcy - Fala (2008) Niemcy 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gnukij1 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Aurore (2005) to chyba film, który odcisnął na mnie największe piętno. Incepcja (2010) klasyka gatunku. Lucy nie pamiętam który rok, ale też warto. Wszystko zależy czego szukasz ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolbot Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 "Idź i patrz". Film rosyjski. Klasyka światowa. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Personal Best Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) Czechy: Kola, Jazda. Butelki zwrotne. Rosja: Idź i patrz, Lewiatan. Niemcy: Paryż -Teksas, Zagadka Kaspara Husera, Rekord. Węgry: Kontrolerzy, Szatańskie tango, Szwecja: Szepty i Krzyki, Brud, Pieśni z drugiego pietra. Edytowane 22 Lutego 2020 przez Personal Best układ tekstu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deleteduser110 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 IT: Perfetti sconosciuti - https://www.imdb.com/title/tt4901306/ SWE: Män som hatar kvinnor - https://www.imdb.com/title/tt1132620/ Luftslottet som sprängdes https://www.imdb.com/title/tt1343097/ Flickan som lekte med elden - https://www.imdb.com/title/tt1216487/ Jagten - https://www.imdb.com/title/tt2106476/ DE: Das Leben der Anderen - https://www.imdb.com/title/tt0405094/ FR: Le scaphandre et le papillon - https://www.imdb.com/title/tt0401383/ Martyrs - https://www.imdb.com/title/tt1029234/ Irréversible - https://www.imdb.com/title/tt0290673/ Enter the Void - https://www.imdb.com/title/tt1191111/ Un prophète - https://www.imdb.com/title/tt1235166/ UK: The Business - https://www.imdb.com/title/tt0429715/ Layercake - https://www.imdb.com/title/tt0375912/ Snatch - https://www.imdb.com/title/tt0208092/ The Football Factory - https://www.imdb.com/title/tt0385705/ Hooligans - https://www.imdb.com/title/tt0385002/ Kidulthood - https://www.imdb.com/title/tt0435680/ Adulthood - https://www.imdb.com/title/tt1126596/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sargon Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Lepa sela lepo gore Nicija zemlja Rane (Wounds) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Throgg Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Człowiek pogryzł psa (1992) Jeździec (1977) Palacz zwłok (1968) Dzika planeta (1973) Cena strachu (1953) Powiększenie (1966) Nadzy (1993) Stalker (1979) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conrad Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Spaleni Słońcem Siódma Pieczęć Jabłka Adama Tam gdzie rosną poziomki Motyl i Skafander Spotkania na krańcach świata (dok.) Walc z Baszirem Nietykalni Lewiatan Toni Erdmann Pociągi pod specjalnym nadzorem Ziemia niczyja Powrót Bracia Kierowca dla Wiery Grbavica Życie na podsłuchu Ładunek 200 Liban Nieściszalnii Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie Niemiłość Winni The Square Climax Okręt 9 kompania Autor Widmo W ułamku sekundy Przedszkolanka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rolbot Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Polecam "Ill manors " UK. Światek handlarzy narkotyków, i cała ta otoczka. Historia świetnie opowiedziana, i przerażająca. Świat zachodu gnije od środka... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Throgg Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 5 godzin temu, Throgg napisał: Człowiek pogryzł psa (1992) Jeździec (1977) Palacz zwłok (1968) Dzika planeta (1973) Cena strachu (1953) Powiększenie (1966) Nadzy (1993) Stalker (1979) Jako że w ciągu dnia nie miałem za bardzo czasu się rozpisać nad polecanymi tytułami, a że teraz w sposób sprzyjający jestem lekko narąbany, poniżej zamieszczam krótkie streszczenia: Człowiek pogryzł psa - nie jestem pewien, czy ten obraz jest pierwszym przykładem mockumentary, a jeśli już, to na bank jednym z pierwszych. Historia przesympatycznego płatnego zabójcy, która z makabrycznej groteski, nabiera z tempem akcji coraz bardziej patologicznego i odrażającego wyrazu, wciągając jednocześnie widza w moralną odpowiedzialność za wydarzenia mające miejsce na ekranie. Jeździec - dość archaiczna w swojej formie (bo mocno teatralna) historia o chłopcu, który za bardzo lubił konie, jednocześnie kryjąca głębsze przesłanie w postaci odwiecznego pytania ludzkości- co sprawia, że naprawdę żyję, a nie wyłącznie egzystuję? Palacz zwłok - oniryczny i niesamowicie niepokojący obraz narastającego stadium szaleństwa, w scenerii Czechosłowacji nad którą rozciąga się widmo nadchodzącej II wojny światowej. Zapomniana perła europejskiej kinematografii. Dzika planeta - animacja, ale dzieląca lata świetlne od charakteru produkcji Pixara lub DreamWorks. Obraz, do którego najbardziej pasuje angielskie wyrażenie ,,disturbing", bo poza samym niepokojem, film ten wywołuje również szereg innych, negatywnych uczuć, które w sumie ciężko mi opisać. Wrażenie to jest jednak zapewne spotęgowane piracką wersją tego filmu, którą znalazłem w necie, a do której, ktoś dograł swój własny, mocno psychodeliczny i awangardowy soundtrack. Jeśli już ktoś oglądał ten film z oryginalnym soundtrackiem Alaina Goraguera, to polecam poszukać wersji z ,,pojebaną" ścieżką dźwiękową. Cena strachu - czyli przykład tego, jak z prostej historii o przejażdżce ciężarówką, zrobić thriller kasujący 99% produkcji tego typu nakręconych w późniejszych latach. Powiększenie - na upartego można ten film zaszufladkować, jako pewną formę redpila w dużo bardziej filozoficznym wydaniu, a mianowicie zadający pytanie, co jeśli rzeczywistość nie jest obiektywna i ktoś może wpływać na nas, poprzez zniekształcenie jej postrzegania. Nadzy - historia cynicznego outsidera, zbyt często zadającego pytania ,,dlaczego?", a przez to obnażającego absurdy ludzkich relacji i założeń egzystencji. Pomimo prawie 30 lat od produkcji, stanowi w dalszym ciągu aktualny komentarz do kondycji współczesnych relacji międzyludzkich. Stalker - chyba najbardziej pesymistyczny i dołujący film jaki widziałem w życiu, przy którym dzisiejsza filozofia blackpill jest bazarowym achtungiem w porównaniu z bombardowaniem Hiroszimy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leto Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 (edytowane) 2 hours ago, Throgg said: Stalker - chyba najbardziej pesymistyczny i dołujący film jaki widziałem w życiu, przy którym dzisiejsza filozofia blackpill jest bazarowym achtungiem w porównaniu z bombardowaniem Hiroszimy. Cóż, można sobie ten schmerz łatwo zredukować, przyjmując interpretację, że to jednak po prostu film o alkoholizmie (nie mogę się w to wgłębiać bez spoilerowania, kto widział ten pewnie wie w którym kierunku zmierzam). Jak by nie patrzeć, absolutne arcydzieło w historii kina ever. Edytowane 23 Lutego 2020 przez leto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Throgg Opublikowano 23 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 6 godzin temu, leto napisał: Cóż, można sobie ten schmerz łatwo zredukować, przyjmując interpretację, że to jednak po prostu film o alkoholizmie Nie wiem czy ta interpretacja wynika z faktu, że ,,Stalker" to film radziecki (no bo o czym innym ruscy mogą kręcić?) aczkolwiek biorąc pod uwagę jego wielopłaszczyznową symbolikę, to sprowadzanie go do stadium popadania w chorobę alkoholową, to dość mocne uproszczenie i jednocześnie najbardziej karkołomne, bo ze wszystkich interpretacji, ta jest chyba najmniej oczywista. Przynajmniej dla mnie. A wracając do tematu głównego wątku, to IMO najlepszy film o alkoholizmie ever nakręcili właśnie nie kto inny, a Polacy, tworząc ,,Pod mocnym aniołem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulletproof Opublikowano 23 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2020 Dzięki Panowie za aż tyle tytułów, będzie co oglądać przez długi czas. Miałem wczoraj odpisać, ale dostałem warna za tą nieszczęsną kropkę w tytule, a pamiętam, że czytałem temat, żeby jej nie stawiać, ale instynkt wziął górę no nic:D Obejrzałem wczoraj film "Prorok", który poleciał @Ważniak i dla mnie 8/10. Bardzo dobrze dobrana obsada, fabuła trzyma się kupy, są wątki które dają do myślenia, jak chociażby pojawiająca się obok osoba, którą zabił główny bohater, no i klimat, takie filmy lubię:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voqlsky Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 (edytowane) Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie - zwiastun Dobry film pokazujący zachowania ludzi. Szti-stormy kobiet,faceci z przeszłością ;P. Spojler: "Ten wąs niejedną piz*@ trząsł" Edytowane 3 Kwietnia 2020 przez Voqlsky 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulletproof Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 @Voqlsky Oglądałem, świetny film. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voqlsky Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 To kolejne: ZAGROS 2017 TAHITAŃSKA MIŁOŚĆ PAULA GAUGUINA(Gauguin - voyage de Tahiti2017) ORO 2017 GLINIARZE TO DRANIE (A.C.A.B.: All Cops Are Bastards) AFERIM! 2015 The Turin Horse TULPAN Księga Rekordów Szutki KUKUŁKA-Kukushka 2002 Alatriste (2006) Il traditore 2019 kilka trailerów: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi