Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Jan III Wspaniały

Porsche 911 997 vs. Maserati Granturismo

Recommended Posts

Siema.

Panowie, jak mielibyście wybrać między tymi dwoma samochodami?

Który wolelibyście na codzień?

Może jakaś ciekawa alternatywa?

Jakaś ciekawostka, przemyślenia?

 

1. Porsche, klasyczna 911. Świetny dźwięk 6-cylindrowego, wolnossącego boxerka. Bardzo solidnie wykonany w środku, najwyższa jakość materiałów plus solidność. Wygląd zewnętrzny ponadczasowy. Fajnie trzyma się drogi (chociaż tańsze Boxstery dużo dużo lepiej), daje dużo frajdy z jazdy.

 

 

2. Maserati Granturismo. Dźwięk silnika projektowanego wspólnie z Ferrari... to jest arcydzieło. Musiałbym porządnie YT przetrzepać, żeby znaleźć coś lepszego. Piękny z zewnątrz... i szybko starzejący się wewnątrz chociaż bardzo przyjemne, miękkie skórki. Trochę ociężały aczkolwiek w czasie jazdy aż tak tego się nie odczuwa.

 

 

Co na plus co na minus?

a) Silnik. Maserati wygrywa. 4.2 V8 405 km (440 w wersji S) od Ferrari, przepiękny dźwięk, który może zastąpić spokojnie słuchanie radia. Coś niesamowitego. Z opinii czytam i słucham, że jest dosyć pancerny i solidnie wykonany. Spala nieznacznie więcej od Porsche. No właśnie, niestety ale Niemcy spierdolili w nich trochę serduszka. 3.6 325 km w wersji bazowej i 3.8 355 km w wersji S- smarowanie i chłodzenie, szczególnie w wersji S może doprowadzić do remontu albo do całkowitej wymiany. Szczególnie jeśli był pałowany na zimnym. Jedyna ochrona przed kupnem to kamerka endoskopowa i mimo to zagrożenie jest dalej. Wersja bazowa bezpieczniejsza.
 

b) Waga, zwinność, dynamiczna jazda, Porsche na plus. Mniejszy, dużo lżejszy i pomimo, że ma mniej koni to spokojnie pod tym względem bije na łeb Włocha. Chociaż trzeba pamiętać, że to trochę inna kategoria aut. Co za tym idzie, dynamiczniejsza jazda będzie przyjemniejsza w prosiaku. Ponoć M. ,,nie jedzie”, chociaż kiedy miałem okazje się nim przejechać to w miarę zadowolony byłem z osiągów, które dla większości aut są i tak z kosmosu. Czuć tą ciężkość, zawieszenie delikatnie buja. Wersja S Maserati mocniejsza a już MC Stradale osiągi pod tym względem znaczenie poprawione (odchudzona o 150 kg o ile dobrze pamietam).

 

c) Jakość materiałów na plus dla P. Solidność, ,,sztywność” którą się czuje od razu po wejściu, nabiera się pewności, że siedzisz w czymś na prawdę solidnym. M. niby napchany bajerami ale gdzieś mi Fiatem trochę zalatuje chociaż jak pisałem wyżej, miękkie skory są bardzo przyjemne. Do tego ma się wrażenie ,,wtulenia” w auto.

 

d) Wygoda. Raczej na plus dla M. ze względu, że jest to typowe GT z wysokiej półki i na dłuższe wyjazdy na pewno byłby wygodniejszy. Ale P. wcale mocno nie odstaje i nie jest autem niewygodnym.

 

e) Wygląd. Oba piękne 🙂.

 

Koszt utrzymania pomijam, bo oba auta na podobnym poziomie. Tanio nie jest ale chodzi o przyjemność i doznania fajnych emocji a nie licytację, że lepiej jak spali 0,5 litra mniej.

Swoją drogą, przykładowo Porsche nie jest w utrzymaniu tak drogie jak się niektórym wydaje. Maserati nie wiem ale czytam, że jest sporo zamienników i mechanicy spokojnie to ogarniają (Dużo części od Fiata, mniej skomplikowane auto od Porsche).

 

Fajnie jakby jakiś User się znalazł jednego albo drugiego, ewentualnie ktoś kto kogoś zna. Może jakiś mechanik miał do czynienia z w/w autami?

Co myślicie ogólnie?
Zastanawiam się nad tymi dwoma, mam nadzieje, że w przyszłym roku się uda.


Temat na luzie, nie chciałbym za chwile czytać o Hitlerze i o tym, że lepszy Panda w gazie (z całym szacunkiem) please.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan III Wspaniały gdybym miał wybierać na zasadzie, co mi się bardziej podoba bez patrzenia na koszta eksploatacji, ewentualnych napraw itp. to wziąłbym GranTurismo (ewentualnie Quattroporte). 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ja myślę że przy tak poważnej decyzji trzeba się mocno zagłębić w temat i sięgnąć po opinie prawdziwych fachowców. 

 

Subiektywnie: oba coś w sobie mają, bardziej bym się skałaniał w stronę porsche, ale kiedy będę za kilka lat zmieniać auto, raczej na pewno pójdę w innym kierunku.

 

Edited by Esmeron
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie Maserati, bo to piękno samo w sobie. No i GT. Kto raz wsiądzie w auto segmentu GT, już nie wysiądzie: )

Edited by Obliteraror
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam się jaram Maserati, może i przy porównaniu obu aut Porsche ma jakąś lekką przewagę ale Maserati to jest piękno samo w sobie :)

Którego, byś nie wybrał mam nadzieję, że wybierzesz dobrze i będziesz zadowolony :D

Powodzonka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, Jan III Wspaniały said:

Który wolelibyście na codzień?

Na codzień to w sumie SUV preferuję (i SUV-em jeżdżę). Wysoki jestem i takie 911 mnie „uwiera”. Jeździłem testowo jednym i drugim autem (lecz nie te roczniki, które podałeś).

Z tych dwóch, które pokazałeś ja z kolei bym wybrał Porsche ze względu na elektro-bajerolgikę. Tech ma Porsche zwyczajnie nowszy i lepszy od Maserati (obecnie). Choć w moim samochodzie ten tech doprowadza mnie do wkurwu na maksa - ciągłe kłopoty z otwieraniem i zamykaniem klapy bagażnika.

Dodatkowo - to już kwestia względna - uważam, że wygląd Maserati w środku jest w analogicznych rocznikach o generację „starszy” od Porsche.

Ale qwa z kolei ryki silnika Maserati to poezja. Porsche nawet w dodatkowych trybach sport tak nie burczy.

Jeszcze jedna kwestia - fotele. Fotele Maserati nie mają startu do obecnych foteli Porsche moim zdaniem. Kolega, który u mnie jeździł ma Astona i też był zadnia, że znakomite.

 

Co do kosztów obsługi - oba drogie, jeśli serwis w ASO. U ogarniętego mechanika też będzie drogo - zawsze chcą oskubać gości z drogimi autami.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati:

a) dzwiek tej V8’ki

b) nietuzinkowosc

 

 

 

Porsche:

Zawsze mozesz kupic i zawsze bedzie wygladal tak samo.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też na początku myślałem tylko o 911, klasyk przepiękny. Jeżdzę mniejszym bratem, jestem zadowolony dlatego na początku nie było mowy o jakiejkolwiek alternatywie. Do czasu aż nie posłuchałem tego włoskiego dźwięku silnika. Szok. Dla mnie to zjawisko i... trzeba wziąć pod uwagę, że V8 wolnossące powoli umierają na rzecz turbinek i elektryków. Będzie coraz mniej do wyboru. Z drugiej strony totalny klasyk, wykonanie, przywiązanie do tradycji. Tylko silników trochę się obawiam- jedyne moje ,,ale” bo problem jest realny.

 

@Meg4tron wiem co to GT, napisałem w pierwszym poście 🙂.

@Obliteraror to samo można napisać o Porsche. Kto raz się przejechał, temu ciężko będzie przerzucić się na coś innego.

 

@azagoth Zgadza się- spójrz na rocznik Porsche 2004,05,06 w porównaniu do Maserati 2010,12,12. Włoch nie ma podjazdu. Miałem jakieś dziwne odczucia w Maserati- niby jest luksus ale coś mi nie pasuje. Coś jak z zaburzoną kobietą. Niby masz ochotę z nią przebywać ale coś Ci tutaj śmierdzi 🙂.

 

Zapomniałem jeszcze wspomnieć o skrzyni biegów. Maserati ma MC Shift- fajna zabawka, świetne łopatki przy kierownicy. W Porsche PDK (od 2009) ale chyba wolałbym tiptronica- ze względu na wytrzymałość, dostępność powszechną.

 

Do kupna mam jeszcze trochę czasu, mam nadzieję, że wszystko potoczy się zgodnie z planem. Ja zawsze sobie wizualizuje wszystko co mam kupić, szukam opinii, czytam jak najwiecej. Jeżdzę, oglądam, nakręcam się świadomie.

Jak to mój ojciec stwierdził: ,,Najfajniejszy jest czas, kiedy jeszcze nie kupiłeś ale wiesz, że to nastąpi i oczekujesz”.

 

A co byście w podobnej cenie i podobnych kategoriach brali? (Tak z ciekawości pytam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan III Wspaniały ja bym wybrał jednak Maserati - dla samego ryku silnika :-)

Swoją drogą, co sądzisz o starszych wersjach Maserati, tych sprzed 10-15 lat?

 

Znalazłem takie video: https://www.youtube.com/watch?v=x9vzYDE2G5w

 

Dźwięk pewnie identyczny co we wrzuconym przez Ciebie Granturismo, a jest to fajna alternatywa dla "biedniejszych" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cst9191 w zasadzie silniki mają takie same, pewnie trochę poprawione. Ze stajni Ferrari więc co tutaj komentować? 🙂. Ryk niesamowity.

Z wyglądu akurat te modele Quattroporte mi się nie podobają ale tak jak pisałem wyżej, ten dźwięk wybacza dużo rzeczy. Jako alternatywa spoko- na pewno wolałbym wziąć właśnie Maserati zamiast w podobnej cenie Audi czy Merca.

 

@Kiroviets GT-R klasa ale w podobnej cenie chyba znalazłbym 911 Turbo 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, Jan III Wspaniały said:

@azagoth Zgadza się- spójrz na rocznik Porsche 2004,05,06 w porównaniu do Maserati 2010,12,12. Włoch nie ma podjazdu. Miałem jakieś dziwne odczucia w Maserati- niby jest luksus ale coś mi nie pasuje. Coś jak z zaburzoną kobietą. Niby masz ochotę z nią przebywać ale coś Ci tutaj śmierdzi 🙂.

Zajebiste porównanie 🤣

 

40 minutes ago, Jan III Wspaniały said:

Zapomniałem jeszcze wspomnieć o skrzyni biegów. Maserati ma MC Shift- fajna zabawka, świetne łopatki przy kierownicy.

Nowe modele Porsche już też mają łopatki - ale to i tak pic, którego nie używasz przez 99% czasu. Nie patrz nawet na takie gówienka przy podejmowaniu decyzji.

 

40 minutes ago, Jan III Wspaniały said:

A co byście w podobnej cenie i podobnych kategoriach brali? (Tak z ciekawości pytam).

Nie wiem o jakiej cenie piszesz i jakie ma być przeznaczenie samochodu.

Mi się ostatnio trochę w głowie poprzestawiało i do codziennej jazdy brałbym taki samochód jak Hyundai czy Volvo. Jako zabawka to 911 (a w sumie nawet chętniej Panamera) lub Aston.

Edited by azagoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kiroviets lambokiller ;)

Ale kiedyś czytałem, że chyba wersje z początku produkcji mają problem ze skrzynią biegów a naprawa to kilkadziesiąt tysięcy.

Wersje Nismo są nieziemskie.

Silnik ma zajebisty dźwięk, szczególnie po modyfikacjach na które jest bardzo podatny.

Świst turbo to jest magia.

 

Zawsze miałem swoją święta trójcę czyli Nissan Skyline R34 GT-R, Toyota Supra mk4 i Mazda RX-7 FD.

 

JDM ❤️ 

 

49 minut temu, Jan III Wspaniały napisał:

A co byście w podobnej cenie i podobnych kategoriach brali? (Tak z ciekawości pytam).

Tu jest jednak Europa i dostęp do części będzie lepszy do aut stąd.

Może standardowo jakieś m3, rs5 albo coś amg?

 

Mustangów ostatnio dużo widzę, klasyczne v8.

Camaro w sumie też jest spoko.

 

Dobra, widzę, że nie chcesz audi ani merca.

Porsche jednak to jest wyższa liga.

Edited by Meg4tron

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jan III Wspaniały jeden woli córkę drugi teściową😂.

 

A Mustang/ Camaro?

 

@Meg4tron Pewnie po lifcie poprawili to. BTW nie sądzę, skrzynie w Maserati czy 911 były jakimiś pancernymi konstrukcjami. One mają "robić robotę". Czyli tak jak z resztą motoryzacji - przeżyć gwarancję i bye bye.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@azagoth miałem okazję pojeździć Panamerą 550 km, jest moc. W sumie Panamerę można bardziej postawić na równi z Maserati.

Widzisz, niby staram się rozważnie podchodzić do tematu a i tak łapie się na tym, że jarają mnie takie pierdoły jak łopatki przy kierownicy. Z tym, że akurat ich używałem. Pytanie czy robiłbym to później, zabawa za pierwszym razem całkiem zacna była z tym.

Bylem w salonie i patrzyłem sobie GT3, to jest dopiero jazda bez trzymanki.

 

@Meg4tron @Kiroviets ja akurat za turbinami średnio przepadam, chociaż wiem, że potęgują doznania niesamowicie.

Skrzynia Maserati MC shift- nie wiem jak się trzymają ale całkiem możliwe, że masz racje ale już tiptronic Porsche to wytrzymałe, sprawdzone i dosyć bezproblemowe w ewentualnej naprawie skrzynki.

 

Mustangi, Camaro to tylko te starsze. Nowe mi totalnie nie podchodzą, szczególnie w Fordach te plastyki aż kują w oczy.

M5 to tylko w budzie E60- ten V10 przekot. Ale koszt utrzymania, serwisowania tego bydlaka jest też przekot. Dużo wyższy niż pierwszych aut które opisałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Meg4tron napisał:

Mustangów ostatnio dużo widzę, klasyczne v8.

Tak mi się przypomniało :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie rzecz biorąc to chciałbym osiągnąć taki pułap w życiu żeby stanąć przed takim realnym dylematem :( Jak dla mnie to TT RS lub RS5 albo Challenger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha - jeśli już się zdecydujesz to nie kupuj takich 550KM.

Jazda cudna rzeczywiście ale to pod warunkiem, że będziesz jeździł regularnie na tor. Jeśli to do jazdy po mieście + czasem wypad na autostradę to wersje S lub Turbo od Porsche są więcej niż wystarczające moim zdaniem. Przez większość czasu będziesz się przecież toczył w przedziale 50-90 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie 997 z klasyki ma tylko kształty.  Samochodów porsche jeździ tyle, że można je spotkać codziennie. Jeśli chcesz się wyróżniać to bierz maserati. 

 

Do szybkiej jazdy - porsche, jeśli chcesz się dostojnie toczyć - maserati. 

 

Dźwiękowo tylko maserati. Porsche też może ryknąć ale z v8 maserati nie ma szans. V8 AMG ma dźwięki jakby "balszane", ferrari czy lambo wyją jak ścigacze, audi zbytnio wyciszone. Japonia całkiem odpada. Jeszcze kilka Amerykańców ma ciekawe brzmienia ale wnętrza odstraszają.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Dźwiękowo tylko maserati. Porsche też może ryknąć ale z v8 maserati nie ma szans. V8 AMG ma dźwięki jakby "balszane", ferrari czy lambo wyją jak ścigacze, audi zbytnio wyciszone. Japonia całkiem odpada. Jeszcze kilka Amerykańców ma ciekawe brzmienia ale wnętrza odstraszają.

 

Ósemeczki od Porsche tez piękne brzmią. 

 

5 godzin temu, pikor napisał:

Japonia całkiem odpada.

No, nie wiem, "1UZ, 2UZ, 3UZ" - kapitalne V8 montowane w Lexusach i Toyotach.

Edited by Kali(NIE)baka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.