Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Maninblack

Samochód używany na kredyt 50/50 czy ma to sens?

Recommended Posts

10 godzin temu, Boromir napisał:

Zmień markę np na mazdę, też są niezłe :) 

Dziękuję, już miałem, nigdy w życiu 😁

Teraz mam Lexusa i z chęcią bym przy nim został, no ale niestety nie ma nic na ten moment co mnie interesuje. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 godzin temu, Adams napisał:

Uprzejmie proszę szanownych braci, by nie używali słów, których znaczenia nie znają.

Jeżeli jest tak jak piszesz to wporzadku tu na stronie często były poruszane tematy pasywa, aktywa natomiast jestem trochę zaskoczony, bo w moim kręgu mam ludzi zajmujących się finansami, mają swoje firmy. Nie raz poruszany był taki temat i oni również posługiwali się stwierdzeniem przykład: mieszkanie, samochód pasywo jeżeli nie przynoszą dochodu. W internecie też znalazłem sporo informacji co może być aktywem, pasywem i to samo. 

 

Jednakże jeżeli jest tak jak piszesz to być może nie do końca każdy z nas zagłębił się w temat. Dzięki ;)

Edited by Kimas87
Błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, tytuschrypus napisał:

Teraz mam Lexusa

Jaki model, chciałbym sobie obczaić na necie, ile pali ? Czy jest awaryjny ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@BoromirES 300h, mi nieco ponad 6 litrów w jeździe mieszanej, trochę prędkości autostradowej, trochę miasta. 

 

Jest świetnie wykonany. Nie chcę przesadzać z określeniami, ale perfekcyjnie. Mazdę miałem wcześniej i ilość rzeczy, jaka tam się spierdoliła w pierwszych dwóch latach przyprawia o zawrót głowy. To oczywiście nie były krytyczne usterki, co to to nie, ale jednak jak odbierasz auto kosztujące powyżej średniej (bo to był już czas gdy Mazda zaczęła swój pochód do premium polegający głównie na wzroście cen) to jednak chcesz mieć spokój. Wcześniej posiadałem nowe autko japońskie i przez 3,5 roku (potem sprzedałem) od nowości zdarzyła mi się jedna drobna rzecz. Jedna. Poza tym tylko przeglądy, płyn do spryskiwaczy, opony. Potem wziąłem Mazdę i był dramat. 

 

Teraz z Lexusem to samo - święty spokój. Jedyny minus to infotainment, który trąci lekko myszką i mało atrakcyjne rabaty, jedynie wyprzedaże roczników dają radę. BMW 5 albo dopasione 3 wychodziło taniej, bo ceny katalogowe u nich to jest totalna fikcja :) U japońskich producentów temat ciężki z targowaniem. A Lex to jest takie premium ale lekko zakurzone, jak wsiadasz do nowej bejcy w odpowiednim wyposażeniu to jednak masz high tech, tu trochę mniej. Ale jakość i bezawaryjność mi to rekompensuje i w pełni mi odpowiada. 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, tytuschrypus napisał:

@@BoromirES 300h, mi nieco ponad 6 litrów w jeździe mieszanej

Diesel czy benzyna, jak znajdę czas obczaję sobie to auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, tytuschrypus napisał:

Hybryda. 

Niezła fura.

 

 

Tylko co do tej Hybrydy miałbym wątpliwości. Masz samochód na prąd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boromirniektórzy nie lubią, pługiem nazywają z racji lekko kontrowersyjnego przedniego grilla :) Na przykład moi kumple. 

 

Ale ja lubię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Boromir napisał:

Tylko co do tej Hybrydy miałbym wątpliwości. Masz samochód na prąd ?

To ta sama technologia, co Toyota (co w sumie oczywiste), obecna od lat. Nic mistycznego. Znak czasów. 

 

Możemy przejść na priv, bo nie wiem czy warto się o aucie na forum rozpisywać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 godzin temu, tytuschrypus napisał:

Teraz mam Lexusa i z chęcią bym przy nim został, no ale niestety nie ma nic na ten moment co mnie interesuje. 

EDIT:: Nie doczytałem pozostałych postów.

 

1 godzinę temu, tytuschrypus napisał:

ES 300h

Następca GS'a na rynku europejskim. Jak wygląda sprawa z leasingiem? Warto?

 

Edited by cst9191

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, cst9191 napisał:

Jak wygląda sprawa z leasingiem?

Finansowanie mam u innego leasingodawcy, "swojego stałego" że tak powiem. 

 

Generalnie preferuję leasing plus wykup potem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram zdanie @Kimas87 bez dwóch zdań. Totalnie nie rozumiem podejścia niektórych doświadczonych użytkowników, którzy twierdzą że generuje koszta, nieopłacalna inwestycja. 

 

Przede wszystkim czas, wygoda i niezależność. A to jest moim zdaniem bardzo dużo.

 

Mierz siły na zamiary, można fajne autka kupić za 15-20 koła, jeśli cię na nie nie stać w tym momencie, to potem też dochodzą opłaty plus eksploatacja. 

 

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, gnukij1 napisał:

Mierz siły na zamiary, można fajne autka kupić za 15-20 koła, jeśli cię na nie nie stać w tym momencie, to potem też dochodzą opłaty plus eksploatacja. 

Kupić auto to jest jedno, utrzymać samochód to druga rzecz. Jak masz ziomków mechaników popytaj o Sebiksów, którzy podjeżdżają na warsztat Betami, Audi a jak trzeba coś wymienić pytają o chińskie zamienniki. Zasada jest prosta kupujesz samochód miej kilka tysięcy w zapasie. Auta bez wkładu finansowego nie istnieją. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kimas87 chcę kupić BMW seria 5, e60 2.5l  za załóżmy 25 000 PLN. Całość oszczędności mam 30 000 PLN. Miesięcznie wolnych środków mam około 1 000 PLN. Da radę? Czy dozbierać bo 5 000 PLN może nie wystarczyć w razie czego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co to wszystko zależy w jakim stanie kupisz samochód. Weź pod uwagę, że BMW podobnie jak Audi i Mercedes to marki premium także i naprawy są premium ;). 

 

Pakiet startowy : rozrząd, oleje, filtry, opony, ubezpieczenie, klima być może. 

 

Poczytaj w sieci ile kosztują te naprawy będziesz wiedział. BMW ogólnie ma droższy serwis od np Audi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Się uparliście na na niemce.Być może wspomniane sebixy poprzez swój stan umysłu nie widzą innych marek(i dobrze) ale nie lepiej kupić coś co jest faktycznie jakościowo dobre niezawodne? Czyli japońca lub szweda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Jebak Leśny napisał:

szweda

Mowa o Saabie będącym Oplem w przebraniu pod koniec swojego żywota czy chińskim Volvo, które dawno już nie jest pierwsze w rankingach niezawodności i bezpieczeństwa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogadałem z ziomkiem, który siedzi w temacie BMW. Ogólnie odradza E60, którą kiedyś sam chciał kupić. Drogi serwis, za kwotę jaką posiadasz on uważa, że ciężko Ci będzie znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Z silnikami też jest problem. Są drogie i mało trwałe. Jedyny dobry jaki poleca to 3,0 benzyna. 

 

Natomiast nie chce byś kierował się opinią gościa, którego nie widziałeś na oczy ;). Była okazja, zapytałem. Tyle opinii ile osób. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, tytuschrypus napisał:

chińskim Volvo, które dawno już nie jest pierwsze w rankingach niezawodności i bezpieczeństwa?  

Akurat odkąd nastąpiło wykupienie Volvo Cars przez Chińczyków to jakość DRASTYCZNIE poszła w górę.

Trust me, bro.

Co nie zmienia faktu, że jakość w rozumieniu niezawodność/koszta utrzymania tych sprzętów woła o pomstę do nieba.

 

Jeszcze insza inszość to to, że klasę premium projektuje i buduje się z myślą o ludziach, których STAĆ na utrzymanie samochodu, a nie n-tego właściciela, który uważa, że samochód kosztujący wyjściowo 200+kPLN a kupiony za 15% tej sumy będzie generował koszty na poziomie niższym niż w momencie, gdy opuszczał bramy salonu "bo on bidny i go nie stać".

Otóż ceny gratów/roboty nie regresują z wiekiem pojazdu. #truestory.
Jakże bolesny jest dysonans poznawczy takowego faktu dla "łowców okazji"... A potem szloch, że "alegurwajakto, 8 klocków za zespół turbosprężarek (regenerowanych!), jak ja dałem 20k za furę? Hór-dór-złodzieje-gurła." I płacz kolejny, że "jagdo, wszystko na rynku sznurkiem, drutem i starą szmatą posiekaną z kocim gównem polepione".

 

Chcesz dobrego, niezawodnego i ludzkiego w kosztach utrzymania pojazdu - celuj w auto popularne. Tam producent patrzy na takie "drobiazgi" jak koszty/trwałość.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Stary_Niedzwiedz napisał:

Jakże bolesny jest dysonans poznawczy takowego faktu dla "łowców okazji"... A potem szloch, że "alegurwajakto, 8 klocków za zespół turbosprężarek (regenerowanych!), jak ja dałem 20k za furę? Hór-dór-złodzieje-gurła."

Potem się w garażowym warsztacie robi patenty na sznurek i gumkę, coby premium było tańsze :)

 

Radziłem już nawet kiedyś w około samochodowym temacie - kup auto używane, na jakie Cię stać by było nowe, jeśli nie chcesz nowego. Bo potem są niespodzianki. 

 

7 godzin temu, Stary_Niedzwiedz napisał:

Akurat odkąd nastąpiło wykupienie Volvo Cars przez Chińczyków to jakość DRASTYCZNIE poszła w górę

Nie wiem, jak było wcześniej, ale mam wiedzę, jak jest teraz :) Oczywiście to mogą być przypadki, ale od innych marek premium nie odbiegają tzn częste wizyty na gwarancji w ASO :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 godzin temu, Carl93m napisał:

chcę kupić BMW seria 5, e60 2.5l  za załóżmy 25 000 PLN. Całość oszczędności mam 30 000 PLN. Miesięcznie wolnych środków mam około 1 000 PLN. Da radę? Czy dozbierać bo 5 000 PLN może nie wystarczyć w razie czego.

 

Jeżeli e60 w benzynie to tylko z silnikami serii M54. Czyli 525i ma mieć motor M54B25. Zaznaczam "M" a nie "N".

 

Da radę ale musisz szukać i kupić to z kimś kto zna model i temat. Ogólnie e60 jak wiesz jaką konfiguracje kupić tzn jaki motor jaka skrzynia i kupisz serwisowany, zadbany egzemplarz jeździsz bez większych problemów. Jak kupisz zajechany egzemplarz doprowadzenie go do stanu użyteczności pochłonie ogrom kasy i nie piszę o tysiącu czy dwóch.

 

Stąd też taka rozbieżność cenowa modelu na portalach.

 

 

Edited by SennaRot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, SennaRot napisał:

Stąd też taka rozbieżność cenowa modelu na portalach.

Tak zwane okazję nie istnieją. To taki chwyt aby zachęcić kupującego. Te okazję przeważnie kosztują kilka tysięcy na serwis na start. 

 

Rynek samochodowy jest brutalny. Jak ktoś szuka okazji to musi mieć dużo pieniędzy.

Edited by Kimas87
Błąd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Kimas87 napisał:

Tak zwane okazję nie istnieją.

Każdy mądry to wie ale ludzie nadal w Polsce wierzą w tzw okazje. Za pół ceny, w stanie idealnym jak nowe, idealne ale cena przez pół.... i jeszcze trzeba się potargować, coś urwać z ceny.

 

W Polsce okazja to kupić dobry używany samochód w średniej cenie. To już można uznać za okazje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.