Skocz do zawartości

Obroty wariują


cst9191

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem ze swoim autem, otóż w trakcie jazdy wciskając sprzęgło, obroty spadają poniżej nawet do 400-500. W niektórych przypadkach, gdy robiłem więcej km, powiedzmy 40-50, silnik potrafił zgasnąć.

 

Problem pojawił się gdzieś tak na jesieni, gdy jeszcze było ciepło. Później wraz z ochłodzeniem klimatu problem w dużym stopniu przestał istnieć. W zimie problemu nie było wcale i zapomniałem o całej sytuacji. Ale teraz znowu jest tak jak na jesieni. 

 

Temperatura silnika pokazywana na zegarze nie przekraczała 85 stopni, tylko gdy stałem w korku potrafiła wzrosnąć do 100/105.

 

Również gdy uruchamiam już rozgrzany silnik, to obroty wariują, uspokajają się po kilkudziesięciu sekundach.

 

Czy problemem może być chłodnica? Mam wątpliwości, czy chłodzenie silnika uruchamia się gdy ten pracuje, natomiast ręcznie daje się uruchomić.

 

Silnik benzynowy, auto to Peugeot 406 1.8 z 1997.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ILE dobrze pamiętam w wersji z gaznikiem, podparłem drutem miedzianym przepustnice wolnych obrotów.

Z racji, że to kolesia auto było, to ustawiliśmy na słuch i tak jeździł z 6 miechów.

Potem kiedyś zaszalał, pojechał na serwis, coś tam pogrzebali, wyjebali DRUT.

Po kilku tygodniach wrócił z podkulonym ogonem na PONOWNĄ IMLPEMENTACJE DRUTU.

 

POTEM  złoma opchnoł z drutem.

 

Zazwyczaj takie problemy biegu jałowego są na temacie silnik krokowy, czujnik temperatury(vw), b-metale w gaznikowcach(wolne obroty/ssanie).

 

TO tylko sugestia po pamiętam jak przez mgłę co tam dokładnie było ale DRUT pomógł.

 

 

 

 

  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Tornado napisał:

silnik krokowy,

Dobrze Kolega podpowiada.

5 godzin temu, cst9191 napisał:

Czy problemem może być chłodnica?

Nie.

 

Czy auto ma zainstalowane LPG?

 

Jak @Tornado wspomniał obstawiam silniczek krokowy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem kilka miesięcy temu. Obroty dziwnie falowały i samochód gasł stojąc na światłach lub kiedy wciskałem sprzęgło dojeżdżając do skrzyżowania. Problemem okazał się przepływomierz, po którego wymianie problem zniknął. Próbowałeś podpiąć komputer i sprawdzić błędy?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tygrysek nie sprawdzałem. To co opisałeś w 100% pasuje do mojego problemu. Auto pali na raz, nie ma żadnych problemów, ale po przejechaniu kilku kilometrów po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają poniżej tysiąca, czasami do zera i odbija.

 

Dzięki za odpowiedź.

Edytowane przez cst9191
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej Bracia, błędy, sprawdzenie silnika krokowego i przepustnicy. 

 

Ew po chamsku - podkręcić cięgno na przepustnicy aby zwiększyć obroty - miałem kiedyś auto z zużytą instalacją wtryskową (gaz założyli z odcinką pompy paliwa, wtrysk chodził na sucho i się zatarł) i w ten sposób auto nie gasło, i zrobiło kilkadziesiąt tysięcy kilometrów pod moją ciężką nogą.

 

Ew 2 może łapać za dużo powietrza i w ten sposób przygasa. Przepływomierz, lewe powietrze itd.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych autach lubią padać czujniki temperatury płynu chłodzącego. Zazwyczaj są dwa jeden siedzi w głowicy a drugi przy termostacie. Pierwszy puszcza info do silnika jaką ma temperaturę i wtedy komp dobiera odpowiednią dawkę paliwa. Drugi odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej.  Kup nowe i podmień nie powinny być drogie. Jak to  nie pomoże to zostaje przepustnica trzeba ja wyczyścić. Czasami też szwankuje czujnik w kolektorze ssącym, usterka  objawia się tym że gaśnie jak się rozgrzeje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cst9191 to nie silniczek krokowy, bo ten dawałby Ci popalić przede wszystkim na zimnym silniku. Skoro objawy są sezonowe i zależą od pory roku, to na bank jest któryś z czujników. Rocznik auta wskazywałby na problemy z katalizatorem albo składem mieszanki, jak sugeruje @Tomek

 

Tu nie ma co gdybać. Podepnij samochód pod komputer.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kompa ciężko zdiagnozować.

1 godzinę temu, cst9191 napisał:

wyczyścił przepustnicę i silniczek krokowy

Wyczyścił ale nie naprawi to już zużytej części. 

Możliwe przyczyny:

- lewe powietrze,

- przepływomierz,

- sonda lambda,

- przepustnica (silnik krokowy albo potencjometr),

- jakiś inny czujnik uszkodzony, 

 

Ogólnie to zacząłbym od wertowania forum miłośników danego modelu.

Znajdziesz tam też jakie parametry powinien pokazywać przepływomierz albo inny czujnik do sprawdzenia. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.