Skocz do zawartości

Volvo XC40 vs Honda HRV vs ??


deleteduser113

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcie!

Honda w wersji Sport w automacie 1.5, 185 koni 2020 czy Volvo Xc40 tez automat 1.5, 163 konie 2018 też z salonu wersja Momentum Pro z pakietem Winter i udogodnieniami do parkowania. Opinie dobre i tu i tu, Honda kusi silnikiem no i to czarne umaszczenie, bordowa tapicerka. Volvo to Volvo, ale troszeczkę słabszy silnik. 

Jeszcze w tej cenie mi babeczka skonfigurowała Audi Q2, ale jakoś mnie nie zachwyca.

Możecie się Panowie wypowiedzieć na temat tych wozów? Ewentualnie jak zniosą LPG?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałbym Volvo. Audi też jest spoko pod warunkiem, że masz nie więcej niż 180cm wzrostu. Systemy wspomagające zdecydowanie lepsze w Audi. Automatyczne hamowanie w Volvo to totalna porażka, lepiej nie wozić ze sobą kawy w kubkach.

Silnik w Volvo da radę, to nie jest ciężkie auto, z resztą suvy nie nadają się do szybkiej jazdy. Nawet Alfa Romeo Stelvio jeździ słabo w porównaniu do dowolnego sedana w tych samych pieniądzach.

Hondę zostaw innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tygryseks napisał:

Myślałem, że Volvo w kwesti bezpieczeństwa nie zawodzi ? 

Nie zawodzi. Hamuje zawsze i wszędzie, nawet tam gdzie normalnie nie zdjąłbyś nogi z gazu?

9 godzin temu, Tygryseks napisał:

No właśnie, napisz proszę co z tą Hondą ;D 

Szkoda strzępić klawiatury. Jest gorsze od dwóch pozostałych ale do przodu i do tyłu jeździ więc jak się podoba to bierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mam Volvo XC40 i nie mogę narzekać, to bardzo kompetentne auto jeśli chodzi o prowadzenie i trzymanie się drogi.
Jest komfortowy i wygodny, nie jest jakoś wybitnie szybki zwłaszcza z silnikiem T3. 
Średnie spalanie w cyklu mieszanym ok. 7.5l/100km

Plusy po paru miesiącach użytkowania:
+ komfort i wygoda

+ bardzo praktyczny

+ dobry w prowadzeniu i świetnie trzyma się drogi

+ wysoka jakość wykonania
+ jak na taki kloc jest dość zrywny
+ przyjemna skrzynia biegów
+ bardzo dobre hamulce

 

Minusy:
- Wkurzający przedni "tablet" służący do obsługi niektórych funkcji samochodu, szybko się brudzi i rozprasza cię w trakcie jazdy
+/- Silnik T3 jest całkiem w porządku, ale T4 przy tej masie moim zdaniem będzie bardziej optymalny
- Dość spory tylny słupek ograniczający widoczność przy wyjeżdżaniu tyłem, niby Volvo dorzuca dobrze działający system, który trochę niweluję tę wadę, ale mimo wszystko

Generalnie to są moje uwagi dotyczące tego samochodu po paru miesiącach użytkowania. Ogólnie bardzo dobre, fajne, kompetentne auto.
Który wybierzesz to zależy pewnie od budżetu i od tego czego szukasz w samochodzie.
 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tygryseks napisał:

Audi Q2,

 

11 godzin temu, Tygryseks napisał:

Ewentualnie jak zniosą LPG?

Instalacja droga, do tego silniki muszą mieć dotrysk benzyny. 

Nowe VAG-i są przehypowane, przepłacasz za gowno w złotym papierku. 

Może jakaś KIA? Hyundai?

Słyszałem sporo pozytywnych opinii na ich temat. 

No ale znaczek nie jest PREMIUM. 

W Polsce wiele osób na to patrzy a potem jeżdżą autem zastępczym bo ich cudowny SUV stoi ciągle w ASO. ;)

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem dzisiaj jazdę próbną XC40 190 km. Silnik i skrzynia robią robotę. Te 163 konie też powinny dać radę. Jednak ten tablet... Wnętrze z przodu bardzo ładne, z tyłu już nie czuć tego premium. Zjeździłem dzisiaj wszystkie salony marek jakie przyszły mi do głowy. Zatrzymałem się w BMW. Panowie szczęka mi opadła jak wsiadłem do nowej serii 1. Takiego wnętrza nie widziałem jeszcze nigdzie. Liga mistrzów. Konsultant zaproponował mi wersje M Sport stojaca w salonie jako demonstracyjna, bez przebiegu. Wycena 189k, sprzeda mi ja za 140k. Wyposażenie jak dla mnie kompletne. Od adaptacyjnych LED, przez pełną elektronikę, po felgi i zawieszenie sportowe. Tylko silnik 1.5t 140 koni ?. Panowie jak żyć? Brać to BMW? Wybitnie mi się podobają nowe BMKI.

Volvo w tej cenie nie oferuje takiej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tygrysek napisał:

Jednej rzeczy nie rozumiem. Co to za głupia moda na wkładanie do suv'ów silników o pojemności 1.5 i to jeszcze zrobionych na prawie 200 koni. To w ogóle przejedzie więcej niż 200 000 km?

A ja jednej rzeczy nie rozumiem także, co to za głupia moda te całe suv-y? Ni to wyglądu, ni to osiągów..., a koszt wytworzenia 20% wyższy od zwykłej osobówki. Zwykłe marnotrawstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ATE50 Niektóre wyglądają całkiem przyzwoicie. Ano taka moda.

Dla mnie osobiście motoryzacja się już w pewnym stopniu zatraciła. Samochody straciły swoją odrębność i wyjątkowość. Zgadzam się że niektóre jednostki napędowe nie pasują do nadwozia. Producenci strzelają na oślep turbosprężarkami i zmniejszając pojemności na dodatek. Nawet Audi w wersjach sportowych teraz są dostępne w dieslu. Kilkanaście lat temu wersje S i RS to były prawdziwe benzynowe "smoki" po 4.2 l albo 5.0 l . Specjaliści pewnie zbadali rynek i potrzeby klientów i tak oto zalały nas auta typu SUV. Wielkie i siedzi się wyżej niż w limuzynie itp więc czujesz się ważniejszy ? . Bez obrazy dla użytkowników takich aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUVy to przejaw nadmiernego konsumpcjonizmu... i tyle. Zresztą nie tyko to. Cała ta elektryczność to także przejaw ww.

 

Co do pojemności... ech, gdzie te czasy Lanci Fulvi 1,3 czy 1,6 i V4 i lekkich bud, świetnego prowadzenia, braku elektroniki, etc, etc.

Motoryzację zabijają ekoterroryści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Tygryseks napisał:

Panowie jak żyć? Brać to BMW? Wybitnie mi się podobają nowe BMKI.

Bierz to co ci bardziej odpowiada, mnie odpowiadało Volvo tobie bardziej BMW. Jeśli bardzo ci się podoba, dobrze prowadzi, jest dla ciebie wygodny, spełnia twoje wymaganai co do miejsca/praktyczności i jest tańszy niż inne opcje.
To czemu masz nie brać :) ?

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Koniec końców padło na Tucsona T-GDI 4WD w wersji Premium. Jak dla mnie to samochód kompletny. Jako, że pierwszy raz mam do czynienia z turbiną chcę was o coś zapytać. Ma ktoś wiedzę, czy tę jednostkę trzeba studzić przed wyłączeniem? Nie wiem czy producent zaleca czy nie, ale obecność systemu START & STOP jakoś koliduje z tym obowiązkiem. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.