Skocz do zawartości

Ekoterroryzm w motoryzacji


ATE50

Rekomendowane odpowiedzi

Prawdziwa, męska motoryzacja umiera. Urzędnicy unijni, akcje Grety, i inne terrorystyczne, lewackie zawłaszczanie naszych wolności sprawiły, że za chwilę nie pojedziemy tym czym byśmy chcieli. Zieloni  z koncernami "klepią się po dupach"(cyt) ..., jedna z pierwszych zajawek:

Ja kupiłem nieekologiczny samochód!!!

 

  • Like 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się i popieram w 100%.

Śpieszmy się kichać wolnossaki, tak szybko odchodzą.

 

Miałem jakiś czas temu zakładać podobny temat, nawet sobie kilka artykułów pozaznaczałem żeby wkleić.

Co najlepsze, mierzyli niedawno (czyli za pandemii) poziom stężenia zanieczyszczeń w mieście i okazało się... że gówno spadło, mimo, że samochodów coraz mniej.

Wszystkie te nowe samochodziki ze śmiesznymi silniczkami mnie śmieszą. Niech sobie je w dupę wszystkie wsadzą.

Co najlepsze, legendarna Carrera czyli klasyczny wolnossący 6-litrowy bokser zamienił się w poliftowej wersji 991 na mniejszy silnik 3.0 z podwójnymi turbinami... żal.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, ATE50 napisał:

Prawdziwa, męska motoryzacja umiera. Urzędnicy unijni, akcje Grety, i inne terrorystyczne, lewackie zawłaszczanie naszych wolności sprawiły, że za chwilę nie pojedziemy tym czym byśmy chcieli. Zieloni  z koncernami "klepią się po dupach"(cyt) ..., jedna z pierwszych zajawek:

Ja kupiłem nieekologiczny samochód!!!

 

No tak mi pszykro, że zawłaszczają twoją wolność ci niedobrzy ekoterroryści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że mały silnik żeby jechał dużo mniej nie spali. Wszelkie komponenty dostają o wiele mocniej po tyłku. Co dłużej przejedzie: 150KM w 1,4 tsi czy 2,0 m52b20 z bejcy? Podpowiem, że te bety do dziś są upalane. Produkcja części to również emisja, a dwutlenek węgla nie jest jakimś istotnym gazem cieplarnianym, do tego jest zwyczajnie potrzebny. Lewactwo i tyle. 

 

Najlepsze są elektryki - czysta paranoja. Akumulatory trzeba co jakiś czas wymieniać, procesy ich produkcji i utylizacji to kosmos, do tego są ładowane energią z węgla, a każdy układ i każde przekazanie energii elektrycznej generuje straty. 

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowców jest dużo, znaczy dużo ludzi do wydojenia.

 

24 minuty temu, Jan III Wspaniały napisał:

Carrera czyli klasyczny wolnossący 6-litrowy bokser zamienił się w poliftowej wersji 991

Na pewno 6-litrowy?

W 991 chyba nie było takiego dużego silnika.

Chyba w żadnej 911 nie było takiego.

Ale nie wiem do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawne jest to, że ekologia nie zajmuje się ochroną środowiska ale ekosystemami. Ochroną środowiska zajmuje się sozologia.  Większość tych "ekoterrorystów" nie wie nawet, że mówi nie o tej dziedzinie biologii o której powinna. Ciekawe, czy ktoś kiedyś policzył co bardziej zatruwa środowisko, stare 20 letnie auto, czy cztery wytworzone i złomowane co pięć lat. Wszystko to wymówka dla nakładania podatków od CO2 w prądzie czy w autach. Pozostaje tylko podtrzymywać przy życiu stare dieselki (opiekuje się 2.5D Sofimem i 1.9TDI) i czekać jak lewacka Europa upadnie.

  • Like 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Orybazy napisał:

Ciekawe, czy ktoś kiedyś policzył co bardziej zatruwa środowisko, stare 20 letnie auto, czy cztery wytworzone i złomowane co pięć lat.

Jak sobie do benzyny założysz dobre LPG to masz taniej i lepiej dla środowiska, teorytycznie produkujesz tylko CO2 i H2O. Oczywiście teraz w modzie wtrysk bezpośredni, jest dużo fajnych aut do których gazu nie założysz. Starsze (do 2008 niektóre modele na luzie) BMW, Audi,, jeszcze starsze Volviacze i to dostawało w tyłek i jeździło. Teraz silniki diesela po 200-300k do remontu, śmiech na sali. Żarty żartami z Passata w tdi, ale znam b5 co licznik przekręciła. Już lepiej wzorować się na Passatach niż wytrzymałości twin sparka z Alfy. Downsizing to potężne źródło zysku.

Edytowane przez Imiennik
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Imiennik Benzyniaka mam od nowości jakoś nie miałem serca zagazowac, może dzięki temu 170k km bezawaryjnie. Dieselki 300k i 500k nakulane i dalej klekoczą. Jakieś 1.4 TSI pewnie po 150k do remontu. W zużyciu paliwa zero postępu, kilkunastoletnie 1.9 TDI pali 5.5 l/100km.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, Imiennik said:

Downsizing to potężne źródło zysku

Jeździłem jakimś 1.2 uturbionym. Fajnie to się kręci. Pobawić się parę lat i wymiana bo długo taki silnik nie pociągnie. 

5 minutes ago, pillsxp said:

Wszystko widzę dąży do abonamentów i ciągłego dojenia klientów oraz produkcji coraz gorszej jakości aut.

Tylko zobacz, VW próbowało obejść system podatków unijnych od CO2 (doliczane do ceny nowego auta) i mówiło się że oszukiwało. Ja się pytałem ludzi czy oni patrzą na emisję CO2 jak kupują auto czy na cenę i zużycie paliwa. Wszyscy którzy kupili taniej auta od VAGa powinni im dziękować a nie pozywać.

Edytowane przez Orybazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slavex Czasem jeżdżę Octavia 1.9 TDI z 110KM, spalanie 5.5 l/100km. Jeździłem nowymi Octawkami z 1.4TSI i 2.0, zużycie było większe ale ilość kucy też.

 

7 hours ago, Libertyn said:

Prawdziwa męska motoryzacja została wybita zanim powstały normy spalania itd. Prawdziwy męski silnik pali tyle że byscie kiecki powkładali predzej niż z niego skorzystali.

Ale jak cacko z nim się rozpędzi. To drzewa czy domy mu nie straszne

Gdyby połowa ceny paliwa (przy obecnej cenie baryłki to pewnie 2/3) to nie były podatki to spalanie 15l/100km w jakimś V8 było by akceptowalne. W USA duże silniki zabiły przepisy i kupowanie ropy od Arabów- kryzys paliwowy lat 70tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.