Skocz do zawartości

Zmiana auta - DONE !


scOOtt

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękować :)

Jest to jeden z lepszych motorków 1.9Tdi 130KM do tego w automacie. Jazda to luksus :) Na trasie tempomacik i nóżki odpoczywają  ;)

Auto stoi na 17". Komfort jazdy zdecydowanie się poprawił po podniesieniu auta o jakieś 4 cm.

Na zimę mam 16" setup :)

Po łikendzie montuje oświetlenie LED w środku i na zewnątrz (rejestracja i postojówki)

Efekt będzie mniej więcej taki:

cd2311c8951ddcaf.jpg

Edytowane przez scOOtt
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Subiektywny

Auto było w leasingu z dość dobrą umową, ale żeby nie skłamać to wymieniłem ze 4 komplety opon. 245/30/18 - również zimówki, bo nie chcieli się zgodzić na zakup stalówek, np 16 cali :D Debile, no ale co zrobić? Non stop dookoła mam takich w różnych konfigach. Prowadzenie, szczególnie na winklach bajka. Zimą tragedia ze względu na parapet - brak trakcji. Kiedyś w Szczyrku musieliśmy wpychać pod górę na pierwszym biegu ;) Felgi były wymienione po 100tys. km na nowe, bo były "kwadratowe". Prywatnie bym nie kupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery pierścienie robią wrażenie. ;)

 

Jedna z rzeczy, które uwielbiam w tych samochodach to oświetlenie w środku, tzn. wszystkie przyciski, kontrolki itp.. Brakuje mi tego w moim samochodzie, tzn. nie jest tego aż tyle co w Audicy. Podoba mi się to. 

 

Ładna sztuka. Jak się zbiera ten dieselek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak: zbiera to to sie dobrze jak na swoje 1,5 tony. Dodatkowo można wrzucić wirus na około 170KM. Ten silnik dobrze to znosi. Felgi to Kronprinz Magma (chyba tak to sie pisze)

Co do oświetlenia w środku - ja akurat nie mam go w drzwiach i brak rownież oświetlenia przestrzeni nóg kierowcy i pasażera oraz z tylu. Ale dość łatwo je sobie "dorezać".

Zamknąłem zegar na 205km/h na autostradzie.

Największym plusem dla mnie jest spalanie na poziomie 6 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratki - niech służy jak najlepiej.  :)

 

Przejechałem się kiedyś Passatem kumpla - 2.0 Tdi (140 km), też kombi w automacie (ta sama półka) i byłem zaskoczony tym, jak to się potrafi zebrać. Bardzo praktyczna i komfortowa sprawa. 

 

Silnik fajny, ale ma problemy, zwłaszcza początkowe wersje.

Ale Pasek chyba gabarytowo już pod A6-tkę podchodzi? 

 

Tak, passat i A6 mają tą samą płytę podłogową. Na dzień dzisiejszy jeszcze skoda Octawia bazuje na tej podłodze. Nie mylcie z I generacją i II generacją- te bazują na płycie golfa. Dla wyjaśnienia dodam, że Fabia jest wspólna do dnia dzisiejszego z VW Polo.

 

Gratki.

 

Ale nie byłbym sobą, gdyby nie było ale... Silnik 1,9 TDI 130 KM lubi mieć humory z pompą paliwa :( Te rozkręcanie do 170 KM- tak, można ale jak zwykle ale- żyłujesz silnik- zmniejszasz jego żywotność. Wejdzie ktoś, kto nie potrafi jeździć takim samochodem i na "zimnym silniku" zniszczy Ci auto... :(

 

Ja bym rozbudował go do 150 KM. Takie wersje wychodziły- wymiana samego komputera i kalibracja z immobilizerem.

 

Szkoda, że nie Quattro... To jest bajka. Audi od A6 powinna wychodzić z tylnim napędem lud 4x4. Przednie w tej klasie samochodów powinno być zakazane :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Quattro polowałem ale nie udało się niestety znaleźć niczego w rozsądnym stanie.

Mi te 130KM w zupełności wystarcza i nic z tym robić nie zamierzam z uwagi też na multitronica, o którego trzeba bardzo dbać i który nie lubi wysokoch momentów obrotowych, drgań etc.

Auta nie żyłuję na zimnym silniku - poruszam się w zakresie od 1 tys do max 2 tys obrotów - po złapaniu temp 90st można zaczynać zabawę :)

W tej chwili auto obmacało mi czterech mechaników i każdy jeden stwierdził na prawdę bardzo dobry stan - więc na chwilę obecną nic tylko lać i jeździć.

Mam tylko jedną zagwozdkę - w 2007 roku niemiec doposażył to auto w filtr DPF model DPF-RL400 numer KBA1702 (tak miałem wpisane w brief) i teraz nigdzie nie mogę znaleźć informacji o sposobie jego eksploatacji.

Jedni mówią, że bezobsługowy (nie martwić się - po prostu jeździć jakby go nie było) w necie czytam, że jednak jakoś się tam wypalają te filtry, ale konkretnych informacji nt. dokładnie tego modelu filtra nie mam.

Nie mam też informacji czy komputer wyświetla proces jego wypalania. Autem zrobiłem już jakieś 1.5 tys km i nic nigdy mi się na wyświetlaczu nie zapaliło. Po obrotach też nie mogę stwierdzić, że zaczął się proces wypalania (gdzieś czytałem, że podczas wypalania wzrastają samoczynnie).

Na pierwszy rzut oka myślałem, ze to s4 z v8.. Ten s-line mnie zmylil. Swoja droga chcialem dopytac o gwint, czy aby podniesc auto musiales wlozyc seryjne zawieszenie, czy tylko podwyzszyles na maksa gwintowane? Eleganckie auto. :)

Zawieszenie dwa lata temu Helmut wymienił w całości na coś takiego:

http://www.apshop.pl/pl/14-zawieszenia-gwintowane-ap?filter=true&brand=411&model=866&type=977&engine=714

Edytowane przez Brzytwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Quattro polowałem ale nie udało się niestety znaleźć niczego w rozsądnym stanie.

Mi te 130KM w zupełności wystarcza i nic z tym robić nie zamierzam z uwagi też na multitronica, o którego trzeba bardzo dbać i który nie lubi wysokoch momentów obrotowych, drgań etc.

Auta nie żyłuję na zimnym silniku - poruszam się w zakresie od 1 tys do max 2 tys obrotów - po złapaniu temp 90st można zaczynać zabawę :)

W tej chwili auto obmacało mi czterech mechaników i każdy jeden stwierdził na prawdę bardzo dobry stan - więc na chwilę obecną nic tylko lać i jeździć.

Mam tylko jedną zagwozdkę - w 2007 roku niemiec doposażył to auto w filtr DPF model DPF-RL400 numer KBA1702 (tak miałem wpisane w brief) i teraz nigdzie nie mogę znaleźć informacji o sposobie jego eksploatacji.

Jedni mówią, że bezobsługowy (nie martwić się - po prostu jeździć jakby go nie było) w necie czytam, że jednak jakoś się tam wypalają te filtry, ale konkretnych informacji nt. dokładnie tego modelu filtra nie mam.

Nie mam też informacji czy komputer wyświetla proces jego wypalania. Autem zrobiłem już jakieś 1.5 tys km i nic nigdy mi się na wyświetlaczu nie zapaliło. Po obrotach też nie mogę stwierdzić, że zaczął się proces wypalania (gdzieś czytałem, że podczas wypalania wzrastają samoczynnie).

Zawieszenie dwa lata temu Helmut wymienił w całości na coś takiego:

http://www.apshop.pl/pl/14-zawieszenia-gwintowane-ap?filter=true&brand=411&model=866&type=977&engine=714

 

Już Ci odpowiadam na Twoje zmartwienia:

 

Filtr DPF o którym napisałeś, jest przeznaczony do jednostek 1,9 TDI (dokładnie to 1,9 TDI DPF 140 KM). Miał on za zadanie osiągnięcie czystości spalin normy euro5. Niestety silnik nie był projektowany pod zamontowanie tego filtra więc zaczęły się problemy obsługi technicznej. Dlatego też powstał następca tej jednostki czyli silnik 2,0 TDI, który od samego początku był projektowany już nawet pod normę euro6.

 

Filtr DPF jest filtrem bezobsługowym. To znaczy, że nie ma żadnych wkładów wymiennych. W największym uproszczeniu działanie jego polega na wychwytywaniu ze spalin cząsteczek związków siarkowych i innych i przy nagromadzeniu następuję częściowe przepalenie ich. Niestety, ale również zużywa się przez to filtr.

 

Jeżeli Niemiec nie zamontował w Audicy komputera (140 KM) z nowszej wersji gdzie filtr DPF był już standardem, to filtr sam w sobie nic nie da a bedzie zamulał silnik gdyż zaburza przepływ gazów spalinowych. Sam montaż filtra miał za zadanie podnieść normę do euro5 by móc wjechac do centrum miast niemieckich gdzie są strefy ekologiczne.

 

Moje zdanie jest takie- jeżeli masz możliwość, to wywal to ustrojstwo, bo to nic nie wnosi do lepszej pracy silnika- ten silnik nie był pod to projektowany. Możesz go mieć, ale musisz się liczyć, że szybko "zapcha sie" i będziesz zmuszony do wymiany. Niestety nie ma zamienników więc tylko oryginał (około 4 tys. złotych) plus wymiana i komputer  czyli szacunkowy koszt to koło 5-5,5 tys. złotych. A ze auto zapewne nie pokonuje wielkich dystansów, to  filtr zapcha Ci się bardzo szybko.

 

Co do czujnika- raczej wątpie by wyświetliło Ci się coś, gdyż wyświetla się tylko kontrolka na tablicy zegarów. Wypalanie filtra następuje automatycznie. Jeżeli nie masz zmienionych zegarów, to nie włączy Ci się kontrolka informująca o wypalaniu cząsteczek. Proces wypalania jest całkowicie niezależny od obrotów silnika.

Edytowane przez Arox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym do końca przekonany z tym wywaleniem ,disel ma odwrotnie niż benzyna potrzebuje szczelnego układu wydechowego by osiągnąć pełną moc ma to coś wspólnego z kompresją więc jak coś wywalisz zmienisz z pewnością parametry na wylocie spalin lepiej dopytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.