Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Sign in to follow this  
deleteduser10

Gdzie sprzedać kolekcję znaczków?

Recommended Posts

Odziedziczyłem po Ś.P wujku jakiś czas temu pokaźną kolekcję znaczków pocztowych. Łącznie 11 klaserów. Najstarsze z nich sięgają lat 30-tych XX wieku. Wiele z nich to tzw. białe kruki z tego co się zdążyłem wywiedzieć.

Nie znam się na tym, ale chciałbym je w końcu, po 4 latach sprzedać. Wystawienie na Allegro pomijam - bo nie znam nawet przybliżonej wartości zbioru, a nikt nie kupi "kota w worku".

Jak pójdę do jakiegoś skupu filatelistycznego, to pewnie mnie orżną, bo wykorzystają moją niewiedzę.

Gdzie zatem najlepiej je opchnąć? Albo inaczej, kto mógłby zrobić mi orientacyjną lub nawet profesjonalną wycenę kolekcji?

znajdź forum filatelistów i tam zasięgnij opinii.

Z tego co się orientuję Vinc trafiła ci się niezła kasa= nie spierdol tego.

Forum filatelistów to jedno. Możesz zasięgnąć opinii w sprawie pewniaków.

Ale wg mnie najważniejsza sprawa to nawiązać znajomość z jakimś kumatym starszym panem, które powie ci co masz a przede wszystkim gdzie to opchnąć.

Za dzieciaka znałem takiego jednego. Z jednej części jednej strony klasera dom pobudował.

Miał dzieci. Z tego co odziedziczyły też pobudowały domy.

Tyle, że mogły ich pobudować ładnych kilka gdyby nie okazały się cymbałami.

Weź tą historyjkę pod uwagę.

No i nie rób niczego na szybko.

• Like 2

Vincent, jeszcze jedna metoda  2 - 3 niezależne wyceny, w rożnych miastach. Przychodzisz, mówisz że nie interesuje cię absolutnie sprzedaż tylko chcesz wycenić. Płacisz za wycenę i tyle, robisz 2, a najlepiej 3 dla pewności. Jeśli nie ma dużych rozbieżności najprawdopodobniej wyceniający był względnie uczciwy.