Skocz do zawartości

CD Project Red wkomponował w swoje logo na fb tęczę, ale [póki co] nie wszędzie...


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, BumTrarara napisał:

A mnie się wydawało, że gównoburza jest o podwójne standardy.

Wymuszone miejscowym prawem. 

Cytat

LGBT - tak,ale tylko tak długo jak nie "uraża muzułmanów".

?

Łamie prawo. Btw w indiach big mac nie ma wołowiny. Podwójne standardy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Libertyn napisał:

Łamie prawo. Btw w indiach big mac nie ma wołowiny. Podwójne standardy?

Kiepskie porównanie. Serwowanie wołowiny w macach poza Indiami nie oznacza ideologicznego wsparcia krowich mniejszości i jest etycznie i światopoglądowo równie neutralne, co dodanie do tej samej kanapki łyżki keczupu.


Tu mamy firmę, która produkuje gry i w sposób ideologiczny wzbogaca swoje logo. 

 

Polecam zapoznać się z dokumentami korporacyjnymi CD Projekt Red, szczególnie ze strategią grupy kapitałowej (https://www.cdprojekt.com/pl/grupa-kapitalowa/strategia/) Czytamy w nim między innymi:

 

Cytat

 

Działający od 1994 roku CD PROJEKT jest obecnie grupą firm z branży elektronicznej rozrywki koncentrujących się na dwóch obszarach biznesowych:

  • Produkcja i wydawanie najwyższej klasy gier wideo realizowana przez studio CD PROJEKT RED, znane przez fanów na całym świecie dzięki Wiedźminowi, a obecnie pracujące między innymi nad megaprodukcją Cyberpunk 2077;
  • Cyfrowa sprzedaż gier do klientów na całym świecie w ramach serwisu GOG.com i platformy GOG Galaxy.

 

Nic, co uzasadniałoby epatowanie tęczą. Idąc dalej czytamy:

Cytat

CD PROJEKT RED ma główną siedzibę w Warszawie, biura w Krakowie i we Wrocławiu, w których pracują zespoły odpowiedzialne za kolejne produkcje studia oraz biura w Los Angeles, Berlinie, Tokio i w Szanghaju, których zadaniem jest koordynowanie działań marketingowych i sprzedażowych odpowiednio w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii i na terenie Chin. 

W krajach arabskich oddziału nie ma, hmmm, ciekawe.

 

Tu z kolei wyraźnie wskazana jest misja:

Cytat

Misja Studia CD PROJEKT RED
Tworzenie rewolucyjnych gier fabularnych, trafiających do serc ludzi na całym świecie.

 

Ciągle nic, co wskazywałoby na zasadność selektywnego serwowania treści LGBT.

 

I w końcu dochodzimy do wartości firmy, uwaga:

 

Cytat

Jesteśmy zwolennikami pełnej tolerancji światopoglądowej. Zwalczamy wszelkie przejawy rasizmu, homofobii czy ksenofobii. Wierzymy, że tolerancja jest istotnym elementem wspierającym kreatywność i innowacje.

Nie wiem, jak Ty uważasz, ale dla mnie te wartości to gówno prawda. Już samo zamieszczenie tęczy, jako elementu identyfikującego firmę graficznie wskazuje, iż rzekomo pełna tolerancja firmy  faworyzuje pewny, określony sposob życia.

 

Drugie gówno prawda to zwalczanie, cytuję wszelkich przejawów homofobii. Jak niby CD Projekt Red zwalcza tę homofobię w krajach islamskich, kuląc pod sobą ogon i chowając swoje niewygodne w tamtym świecie poglądy?

 

Idąc dalej: na tej samej stronie firma twierdzi, iż jej  plany zostały podzielone na dwa okresy:

Cytat

Plany podzieliliśmy na dwa okresy – bieżący rok (2016) oraz kolejne 5 lat. Elementy zawarte w poszczególnych okresach nie są przedstawione w układzie chronologicznym.

Aktualna strategia (2016 - 2021) zawarta jest w osobnym dokumencie https://www.cdprojekt.com/pl/wp-content/uploads-pl/2016/04/Strategia-GK-CD-PROJEKT.pdf. Na sześciu stronach odnośnie zwalczania homofobii znajduje się 1 (słownie: jedno) zdanie, będące wierną kopią sloganu o tolerancji zapisanego powyżej.

 

Wniosek? Drodzy LGBT - firma CD Projekt Red ma na Was wyjebane jak stąd do Bagdadu i z powrotem a rzekome wsparcie, zwalczanie przejawów, tęczowość logotypu to zwykłe nomenklaturowe pierdolenie, które podlega natychmiastowej weryfikacji, kiedy tylko firmie przestaje się to "opylać". 

Edytowane przez mirek_handlarz_ludzmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

Wniosek? Drodzy LGBT - firma CD Projekt Red ma na Was wyjebane jak stąd do Bagdadu i z powrotem a rzekome wsparcie, zwalczanie przejawów, tęczowość logotypu to zwykłe nomenklaturowe pierdolenie, które podlega natychmiastowej weryfikacji, kiedy tylko firmie przestaje się to "opylać". 

No ale to chyba wiadomo i ta analiza jest niepotrzebna :) 

 

Godzinę temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

Kiepskie porównanie. Serwowanie wołowiny w macach poza Indiami nie oznacza ideologicznego wsparcia krowich mniejszości i jest etycznie i światopoglądowo równie neutralne, co dodanie do tej samej kanapki łyżki keczupu.

To jest bardzo dobre porównanie. McDonald's dostosowuje swoją ofertę do specyfiki danego rynku, żeby nie "urazić" lokalnych konsumentów. To samo robi CDPR nie umieszczając w niektórych krajach tęczy w logo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tytuschrypus napisał:

No ale to chyba wiadomo i ta analiza jest niepotrzebna :) 

Heheh, fakt. Szczerze to analizują ich papiery liczyłem na jakiś plot twist. Że raptem wyskoczy jakaś lista dotacji uciśnionych środowisk LGBT w krajach arabskich albo chociaż petycja, żeby nie ucinać im głowy. A tu lipa - jeden nic nie znaczący slogan.

 

15 minut temu, tytuschrypus napisał:

To jest bardzo dobre porównanie. McDonald's dostosowuje swoją ofertę do specyfiki danego rynku, żeby nie "urazić" lokalnych konsumentów. To samo robi CDPR nie umieszczając w niektórych krajach tęczy w logo. 

To jest bardzo złe porównanie ? McDonald's jest sprzedawcą kanapek z wołowiną, który modyfikuje swój produkt ponieważ w swojej pierwotnej postaci nie jest on akceptowalny na lokalnym rynku. CDPR jest wydawcą gier, którego produkt nie wymaga żadnych modyfikacji, zaś logotyp w swojej pierwotnej zmianie jest akceptowalny na dowolnym rynku. A mimo to podlega modyfikacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

A tu lipa - jeden nic nie znaczący slogan.

Z równym powodzeniem można szukać np. dotacji jakiś fundacji wśród osób zmieniających swoje zdjęcia profilowe na jakieś tam. Marketing. Moda. Jakby mi na tym mocno zależało, to sam bym w swojej firmie zmienił, ale nie ma to takiego znaczenia. 

 

5 minut temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

To jest bardzo złe porównanie ? McDonald's jest sprzedawcą kanapek z wołowiną, który modyfikuje swój produkt ponieważ w swojej pierwotnej postaci nie jest on akceptowalny na lokalnym rynku.

To chyba bardziej chodzi o to, że mógłby mieć w tym kraju również kanapki z wołowiną, bo to przecież jebany Mac, którego symbolem są kanapki z wołowiną. I mógłby je mieć in your face dla hindusów, no bo to Mac. Miałby dla nich oczywiście dedykowane kanapki, żeby mieli co jeść. A jednak "zdradza swoje korzenie" i nie ma w ogóle - właśnie po to, by nie razić pewnych uczuć. Tak ja rozumiem to porównanie przynajmniej. Czyli - zmienili się nie tylko z praktycznych powodów, a również ideologicznych istotnych dla ich rynku. 

 

I CDPR zrobiło to samo w tym sensie. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Dworzanin.Herzoga napisał:

Ciekawy jestem, czy i kiedy ubogacą kolorystycznie też tę wersję arabską. ?

Bo może to drobne niedopatrzenie i nie trzeba tutaj dorabiać ideologii. ;)

Już nie mogę patrzeć na tą tęczę srają nią wszędzie żeby pokazać jacy są tolerancyjni i wogule, ale taka prawda że jakby zrobili nową część Wiedźmina w której Geralt zerwał by z Yen lub Triss i zaczął dupić Jaskra, albo Wiedźmin został transwestytą i go Jaskier dupił, to by byli postępowi na maxa i by zbankrutowali.

Edytowane przez Boromir
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wstawienie tęczy do swojego zdjęcia w social mediach daje jakieś dodatkowe zyski takiej firmie? Szczególnie jeśli chodzi o firmy produkujące gry. Jeżeli gra jest dobra, to i tak się sprzeda, a jeżeli będzie słaba, to nawet utożsamienie się ze wszystkimi mniejszościami na świecie przecież nie pomoże sprzedaży.

 

Jest miesiąc historii czarnych, miesiąc dumy gejów, ciekawe jakie kolejne miesiące wymyślą w przyszłości wielkie umysły zachodu (pewnie miesiąc kultury muzułmańskiej, potem miesiąc kultury żydowskiej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, tytuschrypus napisał:

Z równym powodzeniem można szukać np. dotacji jakiś fundacji wśród osób zmieniających swoje zdjęcia profilowe na jakieś tam. Marketing. Moda. Jakby mi na tym mocno zależało, to sam bym w swojej firmie zmienił, ale nie ma to takiego znaczenia. 

Tytusie, oni o tym pierdolą w wartościach firmy. Nie wiem, jak Ty, ale ja uważam, że pojęcia takie, jak misja, wizja, wartości, strategia firmy to nie są pojęcia puste, tylko powinny odzwierciedlać kierunek, w którym dana firma podąża a które z pewnością definiują jej społeczną odpowiedzialność i zaznacza ramy relacji inwestorskich. Ciekawe, czy potencjalni arabscy inwestorzy czują się zrobieni w chuja widząc, że na całym świecie, poza ich własnym krajem grupa CDPR epatuje wartościami, które są z ich punktu widzenia zakazane?

 

24 minuty temu, tytuschrypus napisał:

To chyba bardziej chodzi o to, że mógłby mieć w tym kraju również kanapki z wołowiną, bo to przecież jebany Mac, którego symbolem są kanapki z wołowiną. I mógłby je mieć in your face dla hindusów, no bo to Mac. Miałby dla nich oczywiście dedykowane kanapki, żeby mieli co jeść. A jednak "zdradza swoje korzenie" i nie ma w ogóle - właśnie po to, by nie razić pewnych uczuć. Tak ja rozumiem to porównanie przynajmniej. Czyli - zmienili się nie tylko z praktycznych powodów, a również ideologicznych istotnych dla ich rynku. 

Jeśli tak interpretować tę metaforę, to tak - rozumiem i akceptuję ten tok myślenia, choć akurat do aspektu ideologicznego takiej zmiany podchodzę mocno sceptycznie. Raczej obstawiałbym problemy, związane z rekrutacją pracowników, którzy te zaszlachtowane krowy musieliby dotykać, koszty wdrożenia dwóch linii produkcji (z wołowiną i druga bez wołowiny), obawy konsumentów, że w ich kanapce znajdują się jednak szczątki krowiego mięsa, trudności i koszty logistyczne i w końcu naciski lokalnych lobby i radykałów, prowadzące do tego, że Mac musiałbym prędzej, czy później wycofać się z Indii albo ugiąć. Ugięli się zanim jeszcze ponieśli jakiekolwiek koszty. To ma dla mnie sens - decyzja jest biznesowa, praktyczna i pragmatyczna.

 

Co do CDPR, to ja jeszcze raz podkreślę - oni się rebrandują na rynku, na którym mają silną pozycję. W roku 2011 wyniósł 24 mln złotych, podczas, gdy tylko w pierwszym kwartale 2020 zysk ten wynosi 92 mln zł. Nie wiem, jaka jest średnia wzrostu dla tej branży, ale liczby wydają się być imponujące. 

 

Nie sądzisz chyba, że obecność tęczy w logo decyduje o ich być albo nie być na tym rynku? ? Że bez tej bidnej wyświechtanej, powszechnie nadużywanej tęczy Wiedźmin nie będzie się sprzedawał? ? 

 

  

7 minut temu, Gołodupiec napisał:

Czy wstawienie tęczy do swojego zdjęcia w social mediach daje jakieś dodatkowe zyski takiej firmie?

Słowa kluczowe: premiera Cyberpunk 2077

Edytowane przez mirek_handlarz_ludzmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, tytuschrypus napisał:

Przesadzacie panowie :) Zachowujecie się tak, jakbyście nie wiedzieli, czemu służą te wszystkie "wyrazy solidarności" przy zmienianiu profilówki na social mediach, dorabianiu wstążek wszelkiej maści czy innych takich. 

To jeśli to tak w sumie dla "jaj". To równi dobrze "walnąć" to:

White and Proud t-shirt | Tightrope Records

 

:).

  • Like 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korpo - marketing. Nie szukajcie w tym drugiego dna, bo go nie ma, hipokryzji, niestety, również :)@mirek_handlarz_ludzmi, tak, są imponujące. Firma ma kilkaset milionów wolnych środków w gotówce. Praktycznie bez zadłużenia. Jej giełdowa wartość w pewnym momencie przekroczyła wartość Ubisoftu. Pomijam fakt, czy ta wycena giełdowa nie jest odrobinę oderwana od rzeczywistości, bo UBI to światowy gigant z porfolio ogromnej ilości tytułów, a nie tylko kilkoma. Ale to giełda. A giełda rządzi się swoimi prawami : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Gołodupiec napisał:

Jest miesiąc historii czarnych, miesiąc dumy gejów, ciekawe jakie kolejne miesiące wymyślą w przyszłości wielkie umysły zachodu (pewnie miesiąc kultury muzułmańskiej, potem miesiąc kultury żydowskiej).

Miesiąc spermiarzy, miesiąc władców much, miesiąc ogrów z nibylandii, miesiąc czarnych  kutang, miesiąc wąchania sobie pach nawzajem, miesiąc deptania sobie po piętach, miesiąc władców czarnych dziur, miesiąc fuzli wokółodbytniczych, miesiąc dnia termidora 16, miesiąc wygolonych kutang, miesiąc połykaczy zsiadłego mleka, miesiąc Tarkwiniusza Pysznego. Tak że pomysłów jest cała masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirek_handlarz_ludzmi napisał:

  Słowa kluczowe: premiera Cyberpunk 2077

Nieee, CyberPunk2077 już po wydaniu pierwszego trailer w 2013 roku rozbudził wielką ciekawość graczy (w tym i moją). Publikacja kolejnego trailer w 2018 roku (na fali sukcesu Wiedźmina), rozpaliła graczy do czerwoności ponieważ wolność, otwarty świat, model zniszczeń, jakość wykonania, modyfikacje, jakie oferuje CD Project Red, zapewni niezapomnianą rozrywkę przez długie godziny (o ile nie pojawią się jakieś niedopatrzenia, to ta gra przejdzie do historii i zdetronizuje GTA 5). 

 

Ludzie 7 lat czekają z cierpliwością na tę grę i wybaczają wszelkie przełożenia premiery, bo ufają twórcom, że ich nie zawiodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, maroon napisał:

Jak nie chcesz homosia w domu, to go na homosia nie wychowuj.

Masz dzieci? Bo to niestety nie jest takie proste. Aktywiści od Rabieja przebierają nóżkami, aby przekonywać dzieci, że fajnie jest jak chłopak pogmera w pupie koledze. Na zachodzie zajęcia z tzw tolerancji to już chleb powszedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, Kapitan Horyzont said:

Masz dzieci? Bo to niestety nie jest takie proste. Aktywiści od Rabieja przebierają nóżkami, aby przekonywać dzieci, że fajnie jest jak chłopak pogmera w pupie koledze. Na zachodzie zajęcia z tzw tolerancji to już chleb powszedni.

Nie mam, ale co to ma za związek? Tak masz jak sobie wychowasz. Miałem znajomego co uważał, że od wychowania dzieci jest kościół i szkoła. Córeczka zaszła z arabusem w wieku 17 lat, a syn zszedł po przedawkowaniu jak miał 23. Taki wierzący, konserwatywny i inne chuje muje. Teraz to wrak człowieka. I tak se kurwa wychował.

 

Dam taki trochę przykład z dupy. Mieszka u mnie w budynku dwóch pedałów. Najspokojniejsi i najgrzeczniejsi lokatorzy. Dla kontrastu ci co K+M+B sobie mażą na drzwiach, to najgorszy syf i bydło robią, a szczególnie ich dzieci. Bynajmniej w slumsach nie mieszkam. O czym to może świadczyć? Może jednak te pedały nie takie szkodliwe, w porównaniu do prawdziwych obrońców jedynej słusznej wiary? 

 

Tematy pedalstwa są nieźle poruszone w "Stąd do wiecznosci" Jamesa Jonesa. Polecam przeczytać. 

 

Ten temat zawsze istniał i istnieć będzie. I jeżeli dorośli ludzie mają takie ciągoty to ich sprawa, byle mi dupy swoimi preferencjami nie zawracali, bo mnie to nie interesuje. A cała rozpierducha z LGBT jest, bo zaczęto primo wyciągać na światło dzienne jak to sobie księża lubią w dupkach chłopców grzebać, więc towarzycho się broni, a secundo typowe polityczne napuszczanie jednych na drugich. Niech się żrą, a my w tym czasie zajebiemy kolejne paręset milionów. 

Edytowane przez maroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znam inne przykłady.

Wracając do głównego zagadnienia- gdybym miał dzieci w wieku przedszkolnym lub szkolnym, to ja chciałbym decydować o tym, o czym się uczą w szkole i jakie zajęcia dodatkowe mogą się odbywać. W Polsce tak jeszcze jest, na zachodzie - jeśli wierzyć mediom, które śledzę - już nie. To państwo decyduje o wychowaniu dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.