Jump to content
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Slate Blackcurrant Watermelon Strawberry Orange Banana Apple Emerald Chocolate Marble
Sign in to follow this  
kaszalot

Volkswagen golf V

Recommended Posts

Zastanawiam się nad kupnem Volkswagena golfa V, biorę pod uwagę silnik 1.6MPI, konstrukcję z wtryskiem pośrednim, dobrze współpracującą z instalacją LPG, którą zresztą planuję założyć (koszt ok. 2,5k) Udało mi się odłożyć trochę grosza z dorywczych prac i drobnych biznesów, więc myślę nad zmianą samochodu. Budżet na zakup + drobne wydatki na start + instalację lpg szacuję na 22-23k, mam już jakieś tam zniżki na OC. Do tej pory jezdziłem VW Polo mk3 z 1998r. i byłem zadowolony tzn. zero poważnych awarii i koszty utrzymania tzn. serwis, spalanie były na akceptowalnym poziomie. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-1-6-mpi-102-km-edition-139tys-km-klimatronic-ID6DgIL8.html#1da6c948f2

 

Ad rem:

Czy golf 5 w takiej opcji jak powyżej to dobry wybór?

Czy można się podziewać poważnych, kosztownych awarii?

Co sądzicie o powyższym egzemplarzu? Warto/nie warto?

Czy jest lepsza alternatywa w podobnym budżecie? 

Interesuje mnie samochód możliwie bezawaryjny, tani w eksploatacji z prostym konstrukcyjnie silnikiem-benzyna/benzyna+lpg.

 

Pozdrawiam

Edited by kaszalot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie spełnia twoje kryteria jeśli nie jesteś uczulony na Volkswagenowskie wnętrze to kupuj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, MaxMen napisał:

Ogólnie spełnia twoje kryteria jeśli nie jesteś uczulony na Volkswagenowskie wnętrze to kupuj. 

Do tej pory byłem zadowolony z VW. Akurat wnętrze mi się podoba, ergonomiczne, solidne, wyposażenie też ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozejrzyj się również za Golfem VI, bo w tej kwocie też coś dostaniesz. Jeśli odpowiada Ci taka dynamika to ok, bo silnik prosty i mało skomplikowany.
 

W tym budżecie mógłbyś dorwać coś również w TDI (tak bardzo wyśmiewanego) np. 1.6 lub 2.0 przy czym ten drugi jest droższy lub w tym budżecie będzie miał większy kilometraż. Generalnie wnętrze VI wygrywa z V, porównaj sobie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz wydać ponad 20k żeby zamienić stary samochód nieco mniej stary?

 

Serdecznie współczuję kupna używanego samochodu w Polsce... Ja bym się nie odważył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik 1.6mpi był w wielu modelach. Może zamiast modelem to decyduj na podstawie stanu. 

Ja z kolei wolałbym golfa4

Edited by Ramzes

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, UncleSam napisał:

Chcesz wydać ponad 20k żeby zamienić stary samochód nieco mniej stary?

Zobacz co sie dzieje na rynku aut używanych. Za 20k to juz nie dostanie kilku latka, a własnie auta 12-15 letnie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Szczery Człowiek napisał:

Rozejrzyj się również za Golfem VI, bo w tej kwocie też coś dostaniesz. Jeśli odpowiada Ci taka dynamika to ok, bo silnik prosty i mało skomplikowany.
 

W tym budżecie mógłbyś dorwać coś również w TDI (tak bardzo wyśmiewanego) np. 1.6 lub 2.0 przy czym ten drugi jest droższy lub w tym budżecie będzie miał większy kilometraż. Generalnie wnętrze VI wygrywa z V, porównaj sobie.

 

 

Da się w tej kwocie znalezć MK6 ale bieda opcje, na kołpakach. Akurat mk5 mi się podoba

TDI to dobre konstrukcje (poza 2.0TDI na pompowtryskach gdzie pękały głowice i wlg pierdoliły się) ale trudno o ładny egzemplarz z udokumentowaną historia. np.  ładny 2.0TDI CR 170km pod 30k kosztują. Pancerne 1.9TDI były tylko na początku produkcji. Wole prostą , pancerną benzynę nawet kosztem dynamiki. Dlatego z tego miejsca odpadają wszystkie TSI/FSI 

 

Zależy mi na spokojnej i możliwie taniej eksploatacji. Wolę wydać więcej na ładniejszy egzemplarz, zrobić jakieś drobne naprawy po zakupie, i potem cieszyć się bdb egzemplarzem i robić tylko coroczny serwis zgodnie z zaleceniami producenta-olej, filtry, płyny ustrojowe itp.

 

A fiat bravo 1.4 T-jet 120km w podobnym budżecie jest lepszą alternatywą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kaszalot napisał:

A fiat bravo 1.4 T-jet 120km w podobnym budżecie jest lepszą alternatywą?

Jeśli Ci auto odpowiada to czemu nie. Aczkolwiek ja bym się w Fiata nie pchał, ciężko potem sprzedać. Chyba, że planujesz zostać z nim na dłużej.

Silnik 1.4 T-jet dobry do gazu, ale też ma swoje bolączki, na dodatek auto posiada dwumasowe koło zamachowe a to już podnosi koszt serwisu w przypadku awarii, tak samo turbosprężarka.

 

Tak jak wspominałeś - jeśli nie zależy Ci aż tak bardzo na dynamice to celuj w Golfa 1.6 mpi.  Ja bym jeszcze zwrócił uwagę właśnie na te Diesle, jeśli masz FB to poszukaj grup VW Golf 5 czy VW Golf 6 grupa polska i tam ludzie sprzedają takie auta, sam zobaczysz, że znajdziesz coś w swoim budżecie i niekoniecznie będzie to truchło w wersji bieda edyszyn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słyszałem własnie opinie że T-jet taki pancerny, dobry do gazu i wogóle same superlatywy. Chociaż gorsza widoczność i fiatowska elektryka która bywa kapryśna. Do tego Turbo i dwumasa, dwie sondy lambda, więcej elementów mogących się zepsuć i w dłuższej perspektywie przysporzyć wydatków. Z VAG-owskimi technologiami mam dobre wspomnienia w ostatczenie polo jest w dobrym stanie i nie wymaga przez najbliższe kilka lat większych inwestycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kaszalot napisał:

Akurat wnętrze mi się podoba,

Co kto lubi, wg mnie jest toporne i nieładne niczym z jakiegoś dostawczaka czy maszyny rolniczej. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.