Skocz do zawartości

Volkswagen golf V


kaszalot

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem Volkswagena golfa V, biorę pod uwagę silnik 1.6MPI, konstrukcję z wtryskiem pośrednim, dobrze współpracującą z instalacją LPG, którą zresztą planuję założyć (koszt ok. 2,5k) Udało mi się odłożyć trochę grosza z dorywczych prac i drobnych biznesów, więc myślę nad zmianą samochodu. Budżet na zakup + drobne wydatki na start + instalację lpg szacuję na 22-23k, mam już jakieś tam zniżki na OC. Do tej pory jezdziłem VW Polo mk3 z 1998r. i byłem zadowolony tzn. zero poważnych awarii i koszty utrzymania tzn. serwis, spalanie były na akceptowalnym poziomie. 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-1-6-mpi-102-km-edition-139tys-km-klimatronic-ID6DgIL8.html#1da6c948f2

 

Ad rem:

Czy golf 5 w takiej opcji jak powyżej to dobry wybór?

Czy można się podziewać poważnych, kosztownych awarii?

Co sądzicie o powyższym egzemplarzu? Warto/nie warto?

Czy jest lepsza alternatywa w podobnym budżecie? 

Interesuje mnie samochód możliwie bezawaryjny, tani w eksploatacji z prostym konstrukcyjnie silnikiem-benzyna/benzyna+lpg.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez kaszalot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozejrzyj się również za Golfem VI, bo w tej kwocie też coś dostaniesz. Jeśli odpowiada Ci taka dynamika to ok, bo silnik prosty i mało skomplikowany.
 

W tym budżecie mógłbyś dorwać coś również w TDI (tak bardzo wyśmiewanego) np. 1.6 lub 2.0 przy czym ten drugi jest droższy lub w tym budżecie będzie miał większy kilometraż. Generalnie wnętrze VI wygrywa z V, porównaj sobie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szczery Człowiek napisał:

Rozejrzyj się również za Golfem VI, bo w tej kwocie też coś dostaniesz. Jeśli odpowiada Ci taka dynamika to ok, bo silnik prosty i mało skomplikowany.
 

W tym budżecie mógłbyś dorwać coś również w TDI (tak bardzo wyśmiewanego) np. 1.6 lub 2.0 przy czym ten drugi jest droższy lub w tym budżecie będzie miał większy kilometraż. Generalnie wnętrze VI wygrywa z V, porównaj sobie.

 

 

Da się w tej kwocie znalezć MK6 ale bieda opcje, na kołpakach. Akurat mk5 mi się podoba

TDI to dobre konstrukcje (poza 2.0TDI na pompowtryskach gdzie pękały głowice i wlg pierdoliły się) ale trudno o ładny egzemplarz z udokumentowaną historia. np.  ładny 2.0TDI CR 170km pod 30k kosztują. Pancerne 1.9TDI były tylko na początku produkcji. Wole prostą , pancerną benzynę nawet kosztem dynamiki. Dlatego z tego miejsca odpadają wszystkie TSI/FSI 

 

Zależy mi na spokojnej i możliwie taniej eksploatacji. Wolę wydać więcej na ładniejszy egzemplarz, zrobić jakieś drobne naprawy po zakupie, i potem cieszyć się bdb egzemplarzem i robić tylko coroczny serwis zgodnie z zaleceniami producenta-olej, filtry, płyny ustrojowe itp.

 

A fiat bravo 1.4 T-jet 120km w podobnym budżecie jest lepszą alternatywą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaszalot napisał:

A fiat bravo 1.4 T-jet 120km w podobnym budżecie jest lepszą alternatywą?

Jeśli Ci auto odpowiada to czemu nie. Aczkolwiek ja bym się w Fiata nie pchał, ciężko potem sprzedać. Chyba, że planujesz zostać z nim na dłużej.

Silnik 1.4 T-jet dobry do gazu, ale też ma swoje bolączki, na dodatek auto posiada dwumasowe koło zamachowe a to już podnosi koszt serwisu w przypadku awarii, tak samo turbosprężarka.

 

Tak jak wspominałeś - jeśli nie zależy Ci aż tak bardzo na dynamice to celuj w Golfa 1.6 mpi.  Ja bym jeszcze zwrócił uwagę właśnie na te Diesle, jeśli masz FB to poszukaj grup VW Golf 5 czy VW Golf 6 grupa polska i tam ludzie sprzedają takie auta, sam zobaczysz, że znajdziesz coś w swoim budżecie i niekoniecznie będzie to truchło w wersji bieda edyszyn.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem własnie opinie że T-jet taki pancerny, dobry do gazu i wogóle same superlatywy. Chociaż gorsza widoczność i fiatowska elektryka która bywa kapryśna. Do tego Turbo i dwumasa, dwie sondy lambda, więcej elementów mogących się zepsuć i w dłuższej perspektywie przysporzyć wydatków. Z VAG-owskimi technologiami mam dobre wspomnienia w ostatczenie polo jest w dobrym stanie i nie wymaga przez najbliższe kilka lat większych inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.