kaszalot Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 (edytowane) Zastanawiam się nad kupnem Volkswagena golfa V, biorę pod uwagę silnik 1.6MPI, konstrukcję z wtryskiem pośrednim, dobrze współpracującą z instalacją LPG, którą zresztą planuję założyć (koszt ok. 2,5k) Udało mi się odłożyć trochę grosza z dorywczych prac i drobnych biznesów, więc myślę nad zmianą samochodu. Budżet na zakup + drobne wydatki na start + instalację lpg szacuję na 22-23k, mam już jakieś tam zniżki na OC. Do tej pory jezdziłem VW Polo mk3 z 1998r. i byłem zadowolony tzn. zero poważnych awarii i koszty utrzymania tzn. serwis, spalanie były na akceptowalnym poziomie. https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-1-6-mpi-102-km-edition-139tys-km-klimatronic-ID6DgIL8.html#1da6c948f2 Ad rem: Czy golf 5 w takiej opcji jak powyżej to dobry wybór? Czy można się podziewać poważnych, kosztownych awarii? Co sądzicie o powyższym egzemplarzu? Warto/nie warto? Czy jest lepsza alternatywa w podobnym budżecie? Interesuje mnie samochód możliwie bezawaryjny, tani w eksploatacji z prostym konstrukcyjnie silnikiem-benzyna/benzyna+lpg. Pozdrawiam Edytowane 1 Września 2020 przez kaszalot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxMen Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Ogólnie spełnia twoje kryteria jeśli nie jesteś uczulony na Volkswagenowskie wnętrze to kupuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalot Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 6 minut temu, MaxMen napisał: Ogólnie spełnia twoje kryteria jeśli nie jesteś uczulony na Volkswagenowskie wnętrze to kupuj. Do tej pory byłem zadowolony z VW. Akurat wnętrze mi się podoba, ergonomiczne, solidne, wyposażenie też ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczery Człowiek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Rozejrzyj się również za Golfem VI, bo w tej kwocie też coś dostaniesz. Jeśli odpowiada Ci taka dynamika to ok, bo silnik prosty i mało skomplikowany. W tym budżecie mógłbyś dorwać coś również w TDI (tak bardzo wyśmiewanego) np. 1.6 lub 2.0 przy czym ten drugi jest droższy lub w tym budżecie będzie miał większy kilometraż. Generalnie wnętrze VI wygrywa z V, porównaj sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UncleSam Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Chcesz wydać ponad 20k żeby zamienić stary samochód nieco mniej stary? Serdecznie współczuję kupna używanego samochodu w Polsce... Ja bym się nie odważył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ramzes Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 (edytowane) silnik 1.6mpi był w wielu modelach. Może zamiast modelem to decyduj na podstawie stanu. Ja z kolei wolałbym golfa4 Edytowane 1 Września 2020 przez Ramzes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczery Człowiek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 6 minut temu, UncleSam napisał: Chcesz wydać ponad 20k żeby zamienić stary samochód nieco mniej stary? Zobacz co sie dzieje na rynku aut używanych. Za 20k to juz nie dostanie kilku latka, a własnie auta 12-15 letnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalot Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 2 godziny temu, Szczery Człowiek napisał: Rozejrzyj się również za Golfem VI, bo w tej kwocie też coś dostaniesz. Jeśli odpowiada Ci taka dynamika to ok, bo silnik prosty i mało skomplikowany. W tym budżecie mógłbyś dorwać coś również w TDI (tak bardzo wyśmiewanego) np. 1.6 lub 2.0 przy czym ten drugi jest droższy lub w tym budżecie będzie miał większy kilometraż. Generalnie wnętrze VI wygrywa z V, porównaj sobie. Da się w tej kwocie znalezć MK6 ale bieda opcje, na kołpakach. Akurat mk5 mi się podoba TDI to dobre konstrukcje (poza 2.0TDI na pompowtryskach gdzie pękały głowice i wlg pierdoliły się) ale trudno o ładny egzemplarz z udokumentowaną historia. np. ładny 2.0TDI CR 170km pod 30k kosztują. Pancerne 1.9TDI były tylko na początku produkcji. Wole prostą , pancerną benzynę nawet kosztem dynamiki. Dlatego z tego miejsca odpadają wszystkie TSI/FSI Zależy mi na spokojnej i możliwie taniej eksploatacji. Wolę wydać więcej na ładniejszy egzemplarz, zrobić jakieś drobne naprawy po zakupie, i potem cieszyć się bdb egzemplarzem i robić tylko coroczny serwis zgodnie z zaleceniami producenta-olej, filtry, płyny ustrojowe itp. A fiat bravo 1.4 T-jet 120km w podobnym budżecie jest lepszą alternatywą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczery Człowiek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 1 godzinę temu, kaszalot napisał: A fiat bravo 1.4 T-jet 120km w podobnym budżecie jest lepszą alternatywą? Jeśli Ci auto odpowiada to czemu nie. Aczkolwiek ja bym się w Fiata nie pchał, ciężko potem sprzedać. Chyba, że planujesz zostać z nim na dłużej. Silnik 1.4 T-jet dobry do gazu, ale też ma swoje bolączki, na dodatek auto posiada dwumasowe koło zamachowe a to już podnosi koszt serwisu w przypadku awarii, tak samo turbosprężarka. Tak jak wspominałeś - jeśli nie zależy Ci aż tak bardzo na dynamice to celuj w Golfa 1.6 mpi. Ja bym jeszcze zwrócił uwagę właśnie na te Diesle, jeśli masz FB to poszukaj grup VW Golf 5 czy VW Golf 6 grupa polska i tam ludzie sprzedają takie auta, sam zobaczysz, że znajdziesz coś w swoim budżecie i niekoniecznie będzie to truchło w wersji bieda edyszyn. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalot Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Słyszałem własnie opinie że T-jet taki pancerny, dobry do gazu i wogóle same superlatywy. Chociaż gorsza widoczność i fiatowska elektryka która bywa kapryśna. Do tego Turbo i dwumasa, dwie sondy lambda, więcej elementów mogących się zepsuć i w dłuższej perspektywie przysporzyć wydatków. Z VAG-owskimi technologiami mam dobre wspomnienia w ostatczenie polo jest w dobrym stanie i nie wymaga przez najbliższe kilka lat większych inwestycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaxMen Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 4 godziny temu, kaszalot napisał: Akurat wnętrze mi się podoba, Co kto lubi, wg mnie jest toporne i nieładne niczym z jakiegoś dostawczaka czy maszyny rolniczej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi