Skocz do zawartości

Zakupiłem BMW E46, udaję się do mechanika, na co się przygotować?


marcine46

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jest to mój drugi temat na forum i udaję się z prośbą o pomoc w temacie mojego nowego zakupu.

 

Na początku października tego roku, więc kilka dni temu kupiłem swój pierwszy, wymarzony samochód, który od dawna budził we mnie spore zainteresowanie, mianowicie jest to BMW 320d E46 z 2003 roku z silnikiem diesla o pojemności 2.0 litra z mocą 150 koni mechanicznych. Jak to nowy samochód, trochę czytałem i chcę się udać w poniedziałek do mechanika w celu sprawdzenia pod względem technicznym aby był zdolny w 100% do bezpiecznej jazdy. Samochód ten kupiłem z perspektywą na długie lata, więc chcę w niego zainwestować trochę pieniędzy i przywrócić mu dawny blask. Na co zwrócić uwagę w tym modelu? Na pewno od razu muszę wymienić olej, ponieważ sprzedający sprzedał mi samochód z przebiegiem 474.000 km, gdzie wymiana oleju właśnie przypada dokładnie na ten stan, dzisiaj sprawdziłem poziom oleju na zimnym silniku i jest na minimum.

 

1. Tutaj jest moje pierwsze pytanie, czy mogę zakupić i dolać trochę oleju innej firmy o takich samych oznaczeniach jak jest napisane na karteczce czy musi być tej samej firmy?

2. Drugie pytanie to ile tego oleju dolewać? W sumie w poniedziałek jadę do mechanika i trochę się obawiam aby go nie zatrzeć, do mechanika mam 15 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, marcine46 napisał:

Jak to nowy samochód, trochę czytałem i chcę się udać w poniedziałek do mechanika w celu sprawdzenia pod względem technicznym aby był zdolny w 100% do bezpiecznej jazdy.

Auto sprawdza się przed zakupem, a nie po...

 

19 minut temu, marcine46 napisał:

1. Tutaj jest moje pierwsze pytanie, czy mogę zakupić i dolać trochę oleju innej firmy o takich samych oznaczeniach jak jest napisane na karteczce czy musi być tej samej firmy?

Ja zawsze lałem ten sam, więc nie wypowiem się.

 

19 minut temu, marcine46 napisał:

2. Drugie pytanie to ile tego oleju dolewać? W sumie w poniedziałek jadę do mechanika i trochę się obawiam aby go nie zatrzeć, do mechanika mam 15 km.

Przecież tego uczą na kursie prawa jazdy...

Wyciągasz wskaźnik na którym masz zaznaczone minimum i maximum. Samochód musi postać nieodpalany z kilka godzin, żeby dobrze odczytać poziom oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, marcine46 napisał:

Witam serdecznie, jest to mój drugi temat na forum i udaję się z prośbą o pomoc w temacie mojego nowego zakupu.

Ma kolektor dolotowy, filtr ZDF ? Interesowałeś się, co ile kosztuje, ile kosztuje naprawa, robocizna przed zakupem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie ty chyba nie masz mózgu. 

 

Tam trzeba wymienić filtry czyścić silnik wymienić rozrząd poczytaj sobie o tym jak działa diesel jak nie robisz dziennie 20km w jedno razowo to szkoda auta puść go do żyda.

 

Jak robisz małe dystanse to benzyna w lpg a jak robisz jedno razowo ponad 20km w jedną stronę to diesel.  BMW e46 mają zazwyczaj młodzi ludzie co go katują jak poprzedni właściciel był ogarnięty to stan auta też może byc ogarnięty.

 

Ja bym ci polecał silniki MPI 1.6 benzyna w lpg pancerne jednostki mało do remontów trzeba dokładać.  Ale nie licz na to że mechanik naprawi ci auto bardziej ci podmieni części a olej przeleje przez szmatę i doleje kujawskiego.

 

Jak robić generalny remont to tylko u sprawdzonego mechanika ale w twoim przypadku to zamienił bym te e46 na benzynę 3 litry 6 cylindrów bardziej pancerne jednostki jak chcesz więcej informacji na ten temat to pisz do mnie śmiało.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie jedno 330d drugie 320d. Kolektor dolotyw jebane klapki potrafią się urwać i rozpidziel "klapki wywalić". Alternator/rozrusznik zrób regeneracje. Wtryski turbo w obydwóch mam po ponad 400000 i jest super lata i nie pyskuje przede wszystkim olej co 10.000 w dodatku do paliwka 100ml oleju do 2t czerwony orlenowski a z wtryskami nie będziesz miał problemów spokojnie pół bańki. Dobrze jak rozbierał bedzie coś przy silniku to niech rzuci okiem na wężyki podciśnienia one czasami parcieją i auto jakby nie ma mocy, wtedy mechanior mówi turbo kasuje cię 1000 a chuja robi. Wymienia wężyk za 20zł znam taką historie.  Płyn chłodniczy jak są ubytki często zaczyna puszczać po prostu chłodnica. Robię te auta sam więc każdy mankament znam. 

1Na dolewkę dolej obojętnie co oczywiście nie od kosiarki. Silniki na łańcuchu nie lubią niskiego stanu ja zawsze mam na full mierz około po 2 minutach od zgaszenia silnika. 
2 Od minimum stanu do max jest około pół litra w wersji 2.0. Wlej ze 200ml zaraz patrz na bagnet i później znowu. Bezpieczniej. 
Co do oleju wlewaj Valvoline 5w40 syn power. Cenowo i jakościowo zajebiście wychodzi.  Ja Taki leje a silnik w środku czystszy niż piczka mojej była dała mi kiedyś po nosie. ;p  

Edytowane przez CzarnyR
  • Like 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś auto które ma prawie 20(lub więcej) lat i chciałbyś tylko olej wymienić? 
Po pół miliona przebiegu przy tym modelu to możesz się wszystkiego spodziewać. 
Aczkolwiek jest szansa, że nie był katowany przy tej mocy.

Pełen serwis i wszystkie płyny bo handlarzowi ani poprzedniemu właścicielowi się nie daje wiary.
Mocno trzymam za ciebie kciuki. Daj znać jak poszło u mechanika, może miałeś sporo szczęścia. 

  • Like 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, UncleSam napisał:

Pełen serwis i wszystkie płyny bo handlarzowi ani poprzedniemu właścicielowi się nie daje wiary.

Otóż to właśnie.

 

Co do przebiegu to lepiej znać prawdziwy, niż okłamywać się że kupione ze standardowym przelotem 180.000 jest prawdziwe? Duży błąd, że nie sprawdziłeś dokładnie u mechanika przed zakupem - teraz to tylko się modlić, że nie kupiłeś padliny w którą już nie będzie sensu inwestować.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcine46 napisał:

kilka dni temu kupiłem swój pierwszy, wymarzony samochód,

 

3 godziny temu, marcine46 napisał:

chcę się udać w poniedziałek do mechanika w celu sprawdzenia pod względem technicznym

Kolejność powinna być odwrotna.

 

 

 

3 godziny temu, marcine46 napisał:

dzisiaj sprawdziłem poziom oleju na zimnym silniku i jest na minimum

Kupiłeś z takim poziomem czy Ci go "wyssało"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marcine46 napisał:

Witam serdecznie, jest to mój drugi temat na forum i udaję się z prośbą o pomoc w temacie mojego nowego zakupu.

 

Na początku października tego roku, więc kilka dni temu kupiłem swój pierwszy, wymarzony samochód, który od dawna budził we mnie spore zainteresowanie, mianowicie jest to BMW 320d E46 z 2003 roku z silnikiem diesla o pojemności 2.0 litra z mocą 150 koni mechanicznych. Jak to nowy samochód, trochę czytałem i chcę się udać w poniedziałek do mechanika w celu sprawdzenia pod względem technicznym aby był zdolny w 100% do bezpiecznej jazdy.

Powiem tak. Jeśli samochód nie należał do pedanta ześwirowanego  estetycznie to praktycznie możesz być pewien że jeździsz szrotem. Zgaduje że jest mocno przerdzewiały od spodu

8 godzin temu, marcine46 napisał:

Samochód ten kupiłem z perspektywą na długie lata, więc chcę w niego zainwestować trochę pieniędzy i przywrócić mu dawny blask.

Ile chcesz w niego zainwestować? 

8 godzin temu, marcine46 napisał:

Na co zwrócić uwagę w tym modelu? Na pewno od razu muszę wymienić olej, ponieważ sprzedający sprzedał mi samochód z przebiegiem 474.000 km, gdzie wymiana oleju właśnie przypada dokładnie na ten stan, dzisiaj sprawdziłem poziom oleju na zimnym silniku i jest na minimum.

No to wiadomo. Musisz wymienić. Z reguły to nie jest duży koszt. Mechanik powie co i jak z resztą.

8 godzin temu, marcine46 napisał:

1. Tutaj jest moje pierwsze pytanie, czy mogę zakupić i dolać trochę oleju innej firmy o takich samych oznaczeniach jak jest napisane na karteczce czy musi być tej samej firmy?

Wymiana oleju to wymiana oleju, nie dolanie oleju. By wymienić olej, najpierw spuszczasz stary. Wymieniasz przy okazji filtr

8 godzin temu, marcine46 napisał:

2. Drugie pytanie to ile tego oleju dolewać? W sumie w poniedziałek jadę do mechanika i trochę się obawiam aby go nie zatrzeć, do mechanika mam 15 km.

Ma być między minimum a maksimum. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinek.

Wozy 15+ letnie kupuje się po zrobieniu prawa jazdy, żeby się nauczyć jeździć i każda złotówka w nie włożona jest złotówką wyrzuconą.

Po pierwsze zapomnij, że będziesz nim jeździł długie lata.

On już ma je za sobą, już jeździł długie lata.

Po drugie - jeśli masz kogoś co robi fuchy i naprawia wozy w garażu taniej - idź do niego.

 

Jedno pytanie:

Jak długo ten wóz ma jeszcze ważny przegląd?

Zanim wpakujesz kasę sprawdź może czy przejdzie następny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 ma kilka bolączek. Jedną z nich jest slabo zaprojektowana podłoga i wózek, na którym mocowany jest tylny dyferencjał, potrafi się najzwyczajniej z niej wyrwać. Aluminiowe zawieszenie też do najtrwalszych nie należy, a dość mocno nadweręża zapasy gotówki w portfelu.

Ogolnie diesel jest fajny, o ile jeździsz długie trasy i nie zacznie się buntować. E, spoko, największą zaletą tej marki jest jakieś cholerne  przeświadczenie, że to super prestiżowe wozy, tak więc w razie chęci sprzedaży, nawet strucla puścisz dość szybko. 

 

A narazie niech Ci sluży jak najlepiej ;)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 15:32, UncleSam napisał:

Pełen serwis i wszystkie płyny bo handlarzowi ani poprzedniemu właścicielowi się nie daje wiary.
Mocno trzymam za ciebie kciuki. Daj znać jak poszło u mechanika, może miałeś sporo szczęścia. 

Dzięki za pozytywny wpis :) Dam znać, oczywiście, już jutro gdy od niego wrócę opiszę na forum co i jak.

 

20 godzin temu, Libertyn napisał:

Zgaduje że jest mocno przerdzewiały od spodu

Gdy go sprawdzaliśmy na stacji diagnostycznej były lekkie oznaki korozji ale widziałem tylko w jednym miejscu i to nie duże. Samochód jak na 17 lat to naprawdę jeśli chodzi o rdzę to jest w bardzo dobrym stanie. Jeszcze jutro mechanik go podniesie to zobaczymy jeszcze raz.

 

20 godzin temu, Libertyn napisał:

Ile chcesz w niego zainwestować? 

Ten samochód to jest moje marzenie, właśnie je zrealizowałem, nie będę na nim oszczędzał bo uważam, że na marzeniach nie warto. Samochód i tak się eksploatuje więc liczę się z kosztami. Kupiłem ten samochód już z myślą, że wydam na niego kilka razy więcej pieniędzy niż kosztuje aby go sobie ładnie odnowić więc budżet mam przygotowany, na razie mam odłożone 20 tysięcy złotych na naprawy itd.

 

19 godzin temu, JoeBlue napisał:

Jak długo ten wóz ma jeszcze ważny przegląd?

Zanim wpakujesz kasę sprawdź może czy przejdzie następny.

Do stycznia 2021 roku, byłem na stacji diagnostycznej i przegląd przeszedłby na tamten dzień bez najmniejszych problemów.

 

7 godzin temu, Yahu napisał:

A narazie niech Ci sluży jak najlepiej ;)

Dziękuję bardzo :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro Bracie byłeś na SKP i piszesz że, samochód przechodzi przegląd bez problemów więc zawieszenie, hamulce, amortyzatory, opony przyjmuje że, są okay. Pozostaje więc tylko standard obsługa - olej w silniku plus filtry i wspomniane już klapki kolektora jak są do usunięcia.

 

400tkm plus to nie straszny przebieg na ten model i te silniki. Fajnie jeśli tylko tyle faktycznie by miał ;) E46 to były i nadal są porządne, dobre, "stare" BMW.

 

Jak masz olej na minimum 15 km do mechanika dojedziesz bez problemów. Możesz też dolać oleju do połowy - miedzy min a maks czyli około 0,5L. Poziom miedzy minimum na miarce a maksimum to 1litr oleju. Możesz dolać innej marki olej o tych samych parametrach też nic się nie stanie.

 

Olej zmieniaj regularnie co 10 tyś km. Płyny eksploatacyjne mechanik sprawdzi w jakim są stanie. Jak słabe trzeba też wymienić.

Edytowane przez SennaRot
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dolałem 300 ml oleju 5w30, jeździł na Castrol Edge 5w30 LL, dolałem jakiegoś Orlenowskiego premium o tych samych parametrach. Niestety dzisiaj mechanik nie dał rady mi pomóc, coś mu wypadło, mam zadzwonić wieczorem i przyjechać jutro rano.  W dodatku podczas jazdy na lekkich wybojach zaczyna coś stukać, kolega zasugerował mi drążek z prawej strony. Trochę się boję nią jeździć bo pojawia się informacja na desce rozdzielczej inspection -1100km, nie chcę by jej się coś stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.