Skocz do zawartości

Co takiego specjalnego jest w BMW i Audi?


Kleofas

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o znaną mi młodzież, to oczywiście napęd na tył beemek i bardzo wytrzymałe silniki, a akceptowalne ceny jeżdżących i trzymających się(o dziwo) kupy egzemplarzy e36 i e46. Chociaż teraz gruza e36 po taniości to ze święcą szukać.

 

Audi... Byłem na tych wakacjach w pracy sezonowej zarobić hajsik min. na wymianę autka właśnie. Co mnie zaskoczyło - około 60-70% pojazdów Polaków pracujących w tamtej firmie miało a4 b6 i b7, a6 c6 i c7. A praca lekka nie była... i typowo fizyczna^^

Stereotypy^^

 

 

Sam szukałem e36 na daily, ale za duże ryzyko rozdupcenia w stosunku do ceny utrzymanego egzemplarza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Lukas3k napisał:

@Kleofas po prostu BMW i Audi mają wysoki współczynnik prestiżu :)

 

Krótka definicja z słownika języka polskiego:

prestiż «poważanie i szacunek, jakim ktoś lub coś cieszy się w swoim otoczeniu»

 

Tutaj masz przykładowy ranking (firmy niemieckiej to i marki niemieckie na szczycie):

1_8a0c7ae8560990aaa3540ad712f9de40.jpg

żródło ADAC i wszystko w temacie ... nawet sie nie kryli brakiem Lexusa hahahha No coż w klasie limuzyn jest a S class a później cała inna lista aut. Na dziś jako użytkownik od kilku lat aut premium powiem tak .. poszedł temat na dół z jakością . Dalej dla kobiet liczy sie ogólnie wrażenie a te nadal jest wysokie. w coupe S bez problem dziewczyny miękkna kiedy to w skodzie nadal jest po dziadkowemu i brak tutaj emocji- susza panowie.

 

Dodam jeszcze jak chłop że premium to nie 2.0 ..tutaj jednak powinna być jednostka co-najmniej 3 l v6 or v8  i w górę dopiero tam się zaczyna kultura pracy motor

 

No ale ja zawsze patrzyłem inaczej na początku jak bieda była to kupowałem nowe małe auta miejskie i moja kobieta to miała bo a ja korzystałem jak musiałem z czasem człowiek dobił do tego sectora premium ale ogolnie nie jest w nim tak dobrze jak każdy myśli.

 

Auta niemieckie i bezawaryjność Panowie ale to dwa przeciwne kierunki , na dziś nawet lexus zaczyna zaliczać wpadki.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2020 o 16:10, Marden napisał:

Co mnie zaskoczyło - około 60-70% pojazdów Polaków pracujących w tamtej firmie miało a4 b6 i b7, a6 c6 i c7. A praca lekka nie była... i typowo fizyczna^^

Bo to są normalne samochody dla normalnych ludzi w normalnym kraju. Miesięczny koszt takiego samochodu to około 10% miesięcznej wypłaty. Sam mam A5 B8.5

Tylko z perspektywy kogoś kto mieszka w Polsce to są droższe samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako właściciel Audi mogę powiedzieć, że ta marka zawsze mi się podobała stąd taki wybór. Nie wnikam w to dlaczego młodzi kupują BMW lub Audi można się domyśleć. 

 

Chciałbym się odnieść do czegoś innego. Panowie Skoda, Opel, Kia do Audi, BMW proszę was. 

 

Mam Audi A4 B7 2006 rok. Podłokietnik nawet w drzwiach jest miękki, deska. Te auta mają te szczegóły dla porównania jeździłem Skodą 2013 rok. Wszystko plastikowe, sztywne. Podłokietnik twardy jak kamień. To samo Opel. 

 

Nie ma co porównywać. Każdy kto jeździ na codzień Audi, BMW a potem wsiądzie do Opla, Fiata, Skody itp od razu zobaczy różnice. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto lubi. Audi ma bdb napęd quattro. BMW seria e modele 30, 32, 34, 38, 39 są całkiem fajne i mają klimat. 

 

Ale dla większości liczy się znaczek. Nie ważne że 316 i bez wyposażenia ale wiecie, no beema. 

 

Osobiście szukałem kombi w automacie, ze stałym napędem 4x4 i zostaje Subaru oraz Audi. Pierwsze ma automaty 4ki, słabe blachy a silnik boxer wymaga regulacji zaworów, gdzie 40 lat temu niemcy mieli hydroregulację. 

 

A audi ma delikatne zawieszenie oraz automaty 5tki ale mniej trwałe niż Subaru. Summa summaru odpuściłem zmianę auta. 

 

Osobiście kupiłem np Lexusa RX ale ma automat CVT i parę innych minusów, więc może Cayenne ale Porsche to wóz już dla zamożnych osób, nie takich co wezmą kredyt i udają zamożnych. 

 

Co do opla o skody to tanie auta i nie jest to półka premium, ale znowu do pracy nie potrzeba nie wiadomo czego. Auto za 10 i za 100 tysięcy dowiezie do celu. 

 

Auto to tylko przedmiot, ale z drugiej strony nasza zbroja.

Pamiętam jak na weselu zagadałem do biesiadników i byli z moich rewirów, wziąłem ich z chęcią bo i tak nie piję i zawsze kieruję, a czemu nie zabrać po drodze jak miejsca w furze wolne. 

 

Idziemy na parking a oni wytypowali moją pięciometrową limuzynę, zdziwiony spytałem skąd wiedzą, odparli "pasuje do Ciebie". Także tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DOHC Ja rozumiem że ktoś ceni wygodę. Ale kupować sportową furę w automacie, to jak bzykać laskę przez google VR ? Ok, łopatki i tryb sportowy dużo dają, ale to jednak nie ten sam sport, wrażenia i umiejętności. I co z tego, że w korku wygodniej. A cvt ogólnie to w ogóle dla dziadków jest, nie mówiąc o tragicznej trwałości. Anyway, jak się chce limuzynę, to się kupuje limuzynę, a nie sporta, który ma udawać limuzynę ? 

 

Ok, Subarynkę, jak każdego japońca trzeba serwisować i dbać, ale to też nie są wozidła dupy dla byle Kowalskiego. Dla takich jest Tiguan, e46, c7 i inne tdi?

 

Betkami często jeżdżę na wakacjach, bo w wypożyczalniach mało co sensownego jest z "lepsiejszych". Jeździ to jak każde inne auto, nie wiem gdzie ta magia. Jak miałbym iść w niemca to jakieś RS lub AMG. Ale utrzymanie tego kosztuje fortunę, więc dla samego "prestiżu" się nie kalkuluje. 

 

A i tak repsolka wszystko co seryjne objeżdża jak chce ?

 

@Pankoneser z takim drobnym modem do 410 kucy. Ale się nie chwalę na ulicy za często, bo by się jeszcze w tych lexusach i innych bmw popłakali ? Ogólnie tankowanie i serwis mocno boli, ale coś za coś ?

 

Z ciekawych wynalazków znajomy przewiózł mnie jakiś czas temu starym patrolem, zrobionym na sleepera z 4.0 V8 pod maską. O panie, jak to popierniczało :o

Edytowane przez maroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maroon napisał:

Jak miałbym iść w niemca to jakieś RS lub AMG. Ale utrzymanie tego kosztuje fortunę, więc dla samego "prestiżu" się nie kalkuluje. 

To jest właśnie ten ból. Wymiana papci co 4-5kkm np. i samochód większość czasu stoi.

 

Bardzo bym chciał kupić sobie rs5 albo rs7 ale jeszcze mnie nie stać żeby jeździć nim na codzień :D a na podjeździe miejsca na kolejne brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maroon napisał:

z takim drobnym modem do 410 kucy.

Znam temat tego wozu dosc dobrze. Masz 2.5T? To musiales worek siana wlozyc w ten motor. Tez go rozwazalem, ale w koncu wzialem cos bardziej uniwersalnego (i tanszego) bo nie chcialo mi sie tracic czasu na serwis i prawdopodobnie budowanie nowego silnika. Znudzilo mnie to juz poprzednim razem, ale nie przecze, ze jak "Pan-da" to bede myslal, ale to juz jako stricte zabawka.

 

Woz jest klasyk, leganda. Takze fajnie, ze ktos podtrzymuje ta rajdowa tradycje...

 

9 godzin temu, maroon napisał:

Jak miałbym iść w niemca to jakieś RS lub AMG.

Nad tym tez sie zastanawialem. Myslalem nad A35AMG, to jest entry level ale osiagi juz sa zadowalajace, no i naped na 4buty. Kolejne to C43 i C63, wiadomix. Tylko faktycznie koszt i utrzymanie tego wozu to jest juz sporo siana. Wolalem to wydac na inwestycje. Niestety nie wszystkie te modele sie prowadza tak jakbym chcial, na prostej jedzie dobrze ale w zakretach gorzej, np. takie RS3. W kazdym badz razie to sa wozy, ktore juz na prawde ciesza i daja sporo frajdy.

 

26 minut temu, UncleSam napisał:

To jest właśnie ten ból. Wymiana papci co 4-5kkm np. i samochód większość czasu stoi.

To trzeba jezdzic na co dzien. Tylko, ze ciezko nabijac kilometry majac kilka samochodow. Na cos sie trzeba zdecydowac. Z tymi kapciami to bez przesady, objedziesz drugie tyle. A te wymienione przez Ciebie to nie sa raczej torowe zabawki tylko bardzo szybkie daily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, Pankoneser said:

Znam temat tego wozu dosc dobrze. Masz 2.5T? To musiales worek siana wlozyc w ten motor. 

Z 2 litrów chyba się tyle nie da wykręcić. ? W sumie to w teorii wystarczy zmienić turbinę i kolektory.. Ale przydałby się też mocniejszy korowód, korby, etc. Same części może jeszcze nie są strasznie drogie - turbo koło 5-6 tysi, zestaw do silnika ok. 20. Natomiast zmontowanie tego wszystkiego i dopieszczenie ? Oj boli. Nie pamiętam dokładnie, ale koło 6 dyszek włożyłem. Ale pod względem wrażeń warto było ?

 

Problem w tym, że każda mocna fura to worek siana. Czy dasz worek w salonie, czy dasz w modach. Moce <300KM to powiedzmy są teraz seryjne nawet w segmencie C. Problem się zaczyna jak chcesz coś więcej. Płacisz i płaczesz ?

 

PS. Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia wywalanie kasy na super furę to oczywiście głupota. 

Edytowane przez maroon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kimas87 napisał:

Jako właściciel Audi mogę powiedzieć, że ta marka zawsze mi się podobała stąd taki wybór. Nie wnikam w to dlaczego młodzi kupują BMW lub Audi można się domyśleć. 

 

Chciałbym się odnieść do czegoś innego. Panowie Skoda, Opel, Kia do Audi, BMW proszę was. 

 

Mam Audi A4 B7 2006 rok. Podłokietnik nawet w drzwiach jest miękki, deska. Te auta mają te szczegóły dla porównania jeździłem Skodą 2013 rok. Wszystko plastikowe, sztywne. Podłokietnik twardy jak kamień. To samo Opel. 

 

Nie ma co porównywać. Każdy kto jeździ na codzień Audi, BMW a potem wsiądzie do Opla, Fiata, Skody itp od razu zobaczy różnice. 

Generalnie masz rację, ale należy zwrócić uwagę, że taki Superb 2.0 Tfsi w LK czy Kia Stinger GT line w stosunku do tego, co oferują są bardzo dobrze wycenione i BMW G20, czy Audi A4/A5 w tej samej cenie to będzie paździerz, materiałowe tapicerki, zero opcji, gdzie w marce popularnej dostaniesz skory, grzanie, wentylacje i wiele innych. Doposażone Audi czy BMW będzie droższe o 100 tysięcy złotych i również jako używane będzie sporo droższe. 
 

Poza tym nie uważam, żeby A4, BMW G20, czy Mercedes C byłyby najlepsze w klasie, przynajmniej dla kierowcy :D miękkość podłokietnika ma dla mnie drugorzędne znaczenie, najważniejsze jest zawieszenie i prowadzenie 

Edytowane przez LSD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, LSD napisał:

Poza tym nie uważam, żeby A4, BMW G20, czy Mercedes C byłyby najlepsze w klasie, przynajmniej dla kierowcy :D miękkość podłokietnika ma dla mnie drugorzędne znaczenie, najważniejsze jest zawieszenie i prowadzenie 

Czyli nie zwracasz uwagi na szczegóły ja tak. Jak jadę w trasę miło położyć rękę na miękkim podłokietniku a nie plastiku. Każdy kieruje się swoimi kategoriami i w pełni to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kimas87 napisał:

Czyli nie zwracasz uwagi na szczegóły ja tak. Jak jadę w trasę miło położyć rękę na miękkim podłokietniku a nie plastiku. Każdy kieruje się swoimi kategoriami i w pełni to rozumiem.

Trochę zwracam, bo u mnie podłokietnik jest średnio miękki i co najgorsze, nie ma żadnego miękkiego materiału na boczkach drzwi, nowe Audi A4 pod tym względem masakruje moje auto, ale za to łopatki do zmiany biegów są piękne, aluminiowe, wchodzą z takim świetnym kliknięciem, zawieszenie to bajka, a prowadzenie jak w rasowym sportowym aucie :D Po jeździe próbnej nie mogłem spać w nocy, wiedziałem, że to to :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic specjalnego. Kiedyś te marki gwarantowały solidność i dobrą jakość, teraz już tak nie jest, maksymalizacja zysku, cięcia kosztów, modele budżetowe, zarabianie na serwisowaniu, wszystko to sprawiło, że w dzisiejszym BMW masz jakieś badziewne plastiki, żeby dostać się do żarówki musisz rozkręcić pół samochodu itd itp

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ace of Spades napisał:

Nic specjalnego. Kiedyś te marki gwarantowały solidność i dobrą jakość, teraz już tak nie jest, maksymalizacja zysku, cięcia kosztów, modele budżetowe, zarabianie na serwisowaniu, wszystko to sprawiło, że w dzisiejszym BMW masz jakieś badziewne plastiki, żeby dostać się do żarówki musisz rozkręcić pół samochodu itd itp

Doslownie jeszcze kilka miesiecy temu dosc mocno sledzilem tego typu informacje z racji zainteresowan. No i jest tak jak piszesz, jakosc spadla dosc mocno. Przyklad. W nowych samochodach w pierwszych trzech latach uzytkowania jestes gosciem serwisu na roznego rodzaju naprawy lub akcje serwisowe. Nie wyobrazam sobie tego typu sytuacji, tymbardziej w markach premium bo nie po to wydajesz worek hajsu, zeby borykac sie z takimi problemami. Woz ma jezdzic, szczegolnie jak jest nowy...

 

No ale to powoli dotyczy coraz wiekszej ilosci producentow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, maroon napisał:

Ja rozumiem że ktoś ceni wygodę. Ale kupować sportową furę w automacie, to jak bzykać laskę przez google VR ?

Co kto lubi. Osobiście celuję w kombi, automat, 4x4 stały napęd. Kombi żeby przewieźć rower i jakieś fanty na codzień i na urlop, automat bo lubię i różnica jest wyraźna, stały napęd ponieważ nie jestem niedzielnym kierowcą co jeździ po bułki. 

 

Jak sam zauważyłeś wszystko maswoje minusy, Lexus jest wspaniały, duży wygodny suv ale napęd gorszy i skrzynia gorsza. Ale Lexus. Ale cvt. Albo Subaru, do regulacji zaworów demontaż silnika. Ale na codzień niski punkty ciężkości. Ale jednak koszty. I tak bez końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DOHC napisał:

Albo Subaru, do regulacji zaworów demontaż silnika.

To wynika z tego, ze to jest boxer. Tam podstawowy serwis jest utrudniony. Wymien swiece czy cokolwiek. Honda tez ma reczna regulacje luzu zaworowego ale to robisz co 60kkm i to jest zaden problem w zasadzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2020 o 23:29, DOHC napisał:

silnik boxer wymaga regulacji zaworów, gdzie 40 lat temu niemcy mieli hydroregulację. 

niestety w silnikach wysokoobrotowych hydroregulacja to problem, dlatego często japońce mają ręczną regulację luzów-płytki lub śruba.

W dniu 5.10.2020 o 23:29, DOHC napisał:

Osobiście kupiłem np Lexusa RX ale ma automat CVT

Zależy który. Ja celuję w RX II i on ma klasyczny automat, natomiast hybrydy w tym modelu mają CVT. RX III też jeszcze ma zwykły automat.

W dniu 6.10.2020 o 02:04, maroon napisał:

Betkami często jeżdżę na wakacjach, bo w wypożyczalniach mało co sensownego jest z "lepsiejszych". Jeździ to jak każde inne auto, nie wiem gdzie ta magia.

Podobno BMW słynie z dobrego prowadzenia, nie wiem, nie jeździłem. Natomiast jeździłem subarkami i prowadzenie jest świetne. Nie ma czegoś takiego w żadnym złomplu, czy innym dełu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2020 o 13:05, Kleofas napisał:

Tak po kilku wątkach poświęconych zakupowi Audi czy BMW zastanawiam się, co młodzież widzi w BMW i Audi.

Kuuuuuurrłaaaaa dobre auto, muza na full , Dyskoteka Manieczki, zimny łokieć i jadymym, każda twoja. Przeważnie lep na picze, na karynki, blachary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.